Search
Search
Close this search box.

دوره های پری مستر در کشور هلند

مهاجرت تحصیلی به کشور هلند را می توان به عنوان اصلی ترین روش مهاجرت به این کشور نام برد. وجود دانشگاه هایی با سطح علمی مناسب، بورسیه های متنوع، آب و هوای خوب و اقتصاد قدرتمند باعث شده است که کشور هلند به عنوان مقصد بسیاری از مهاجرین قرار گیرد. در ادامه مقالاتی که در خصوص کشور هلند منتشر نمودیم، در این مقاله به معرفی دوره پری مستر در هلند – Pre Master in Netherlands خواهیم پرداخت. اصلی ترین سوالاتی که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد عبارتند از: «پری مستر چیست و برای چه کسانی مناسب است؟! هزینه دوره های پری مستر چقدر است؟! دانشگاه های ارائه دهنده دوره های پری مستر کدام است؟! مزایا این دوره چیست؟!» پس تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

دوره پری مستر (Pre Master) چیست و برای چه کسانی مناسب است؟!

پری مستر (Pre Master) دوره ای شش ماهه تا یک ساله است که در دانشگاه های مختلفی ارائه میشود. این دوره مناسب افراد زیر می باشد:

  1. افرادی که گپ تحصیلی زیادی دارند
  2. افرادی که قصد تحصیل در رشته نامرتبط دارند

اولین گروهی که پیشنهاد میشود تا در این دوره ها شرکت کنند، افرادیست که گپ تحصیلی زیادی دارند. با توجه به فاصله زمانی که پس از دوران تحصیل ایشان وجود دارد، برای بروز شدن اطلاعات دانشجو و همچنین یادآوری بخشی از اطلاعات مورد نیاز، این دوره پیشنهاد می گردد.

گروه دوم نیز، افرادی هستند که میخواهند در مقطع فوق لیسانس، در رشته ای غیر مرتبط با رشته لیسانس تحصیل نمایند. بطور مثال اگر شما در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرده باشید و قصد ادامه تحصیل در رشته MBA داشته باشید، با توجه به غیر مرتبط بودن رشته تحصیلی قبلی شما، دانشگاه برای شما یک پری مستر شش ماهه تا یک ساله پیشنهاد می دهد و شما می بایست در ابتدا این دوره را گذرانده و سپس وارد دوره اصلی خود شوید. توجه داشته باشید که با شرکت در این دوره، شما بصورت صد در صدی ویزا خواهید گرفت؛ همچنین امکان داشتن همراه نیز وجود دارد. پیش نیاز شرکت در این دوره در عموم دانشگاه های کشور هلند، داشتن آیلتس 6.5 است (البته تعداد معدودی از دانشگاه ها، آیلتس 6 را هم می پذیرند که میتوانید با گرفتن وقت مشاوره نسبت به آشنایی با این دانشگاه ها، اطلاعات کاملی کسب نمایید).

دوره های پری مستر در کشور هلند

هزینه های دوره پری مستر

همانطور که می دانید، بطور کلی دو نوع دانشگاه در کشور هلند وجود دارد:

  1. دانشگاه های اپلاید ساینس
  2. دانشگاه های بیس ریسرچ

اگر میخواهید در مورد این دانشگاه ها اطلاعات بیشتری کسب نمایید و با تفاوت این دانشگاه ها آشنا شوید، کافیست به مقاله تفاوت های دانشگاه های اپلاید ساینس و بیس ریسرچ مراجعه نمایید. گذراندن دوره پری مستر در هر یک این دانشگاه ها نیز متفاوت می باشد. توجه داشته باشید که برای اطلاع از هزینه دقیق دوره پری مستر در هر یک از دانشگاه های کشور هلند، بایستی به وب سایت دانشگاه مربوطه مراجعه نمایید؛ ولی بطور کلی میتوان گفت که هزینه های این دوره در دانشگاه های مختلف بین 2000 تا 6000 یورو می باشد. برای مثال متقاضی می تواند یک دوره شش ماهه پری مستر در دانشگاه ویتنبرگ را با هزینه حدود 4000 یورو بگذراند و سپس وارد کورس اصلی شود.

دوره پری مستر (Pre Master) در چه دانشگاه هایی ارائه میشود؟!

باید توجه داشته باشید که دوره پری مستر (Pre Master) در تعداد کمی از دانشگاه ها ارائه میشود. لازم است تا پیش از هر تصمیمی با مراجعه به سایت دانشگاه مربوطه، از ارائه این دوره اطمینان پیدا نمایید. تعدادی از دانشگاه هایی که دوره پری مستر ارائه می دهند عبارتند از:

  1. دانشگاه آمستردام
  2. دانشگاه لایدن
  3. دانشگاه توئنته
  4. دانشگاه راتردام
  5. دانشگاه خرونینگن
  6. دانشگاه ماستریخت
  7. دانشگاه اوترخت
  8. دانشگاه ارنهم

همچنین باید توجه داشت که این دوره ها در هر دانشگاهی، در تعداد محدودی از رشته ها ارائه می گردد. برای مثال دانشگاه توئنته برای تمام رشته های فنی مهندسی، پری مستر ارائه می دهد.

دوره های پری مستر در کشور هلند

مزایای گذراندن دوره پری مستر (Pre Master)

با توجه به مطالب ارائه شده، با دوره پری مستر (Pre Master) آشنا شدید. در ادامه این مقاله، دلایل و مزایای گذراندن دوره پری مستر را ذکر خواهیم نمود:

  1. مبحث هزینه ها همواره یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان مهاجرت میباشد. ما در مقاله هزینه های تحصیل در کشور هلند بطور کامل در خصوص این هزینه ها، صحبت نموده ایم. اولین مزیت گذراندن دوره پری مستر (Pre Master) آن است که در زمان ورود به هلند، احتیاجی به پرداخت کامل شهریه دانشگاه نبوده و تنها کافیست تمکن مالی و هزینه دوره پری مستر را پرداخت نمایید.
  2. اگر معدل بالایی ندارید و یا نمره زبان خوبی نگرفته اید و می خواهید برای دریافت بورسیه (فاند) اقدام نمایید، این دوره می تواند به شما بسیار کمک نماید. شما با کسب نمرات بالا در این دوره (برای مثال نمرات بالای 8 از 10) می توانید موفق به دریافت بورسیه شوید. همچنین میتوانید با مراجعه به مقاله انواع بورسیه تحصیلی در کشور هلند در خصوص بورسیه های ارائه شده در این کشور، اطلاعات مفیدی کسب نمایید.

مهاجرت به هلند را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت تحصیلی به هلند را پیشنهاد میکند. از فرصت های فوق العاده ای که در این کشور برای تحصیل وجود دارد می توان به دریافت بورسیه تحصیلی در هر مقطع و هر رشته ای اشاره کرد. ما در موسسه آوید تمام سعی خود را برای دریافت بورسیه برای تمام کلاینت های خود میکنیم. دریافت بورسیه برای بیش از 70 درصد از دانشجویان اعزامی، سند افتخاریست که در سوابق ما وجود دارد. پس اگر شما هم میخواهید در معتبرترین دانشگاه های هلند به تحصیل بپردازید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها