Search

مهاجرت تحصیلی به هلند

هلند کشوری کوچک ولی بسیار زیبا در شمال غربی قاره اروپا است که در بسیاری از رتبه بندی های برترین های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی جهان جایگاه خوبی دارد. یکی از راه های مناسب برای گرفتن ویزای این کشور، مهاجرت تحصیلی به هلند می باشد.

برای بسیاری از مهاجران تحصیلی، هلند اولین مقصد برای تحصیل در خارج از کشور نیست. اما جالب است بدانید که بخشی از هزینه ی تحصیلات دانشگاهی در هلند توسط دولت پرداخت می شود و در نتیجه هزینه ی تحصیل در هلند کمتر از تحصیل در مقاصدی چون آمریکا، استرالیا و انگلستان خواهد بود. همچنین تحصیل در این کشور و مزایای آن به گسترش چشم انداز شغلی به شما کمک می کند و به شما نگرشی متفاوت و خاص برای انتخاب یک مقصد کمتر شناخته شده خواهد داد.

فهرست مقاله

هفت دلیل برای تحصیل در هلند

هلندی ها مردمی خون گرم، روشن فکر و با صبر هستند و شما در اکثر شهرها و دانشگاه های آن ها مجموعه ای از فرهنگ های گوناگون و متنوع خواهید یافت. دلایل بسیاری برای یک مهاجر تحصیلی وجود دارد تا هلند را به عنوان مکان تحصیلش انتخاب کند. در ادامه به هفت دلیل برتر برای تحصیل در هلند می پردازیم:

محیط بین المللی و چندفرهنگی

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور هلند و راه هایی که سبب می شود فرهنگ های آلمانی، بریتانیایی، فرانسوی، چینی و بسیاری دیگر از فرهنگ ها در هلند به هم بپیوندند، باور این که هلند محیطی اشباع شده از فرهنگ های متنوع است سخت نیست.

دانشجویان بین المللی از سرتاسر دنیا برای درس خواندن به هلند می آیند. در سال های 2014 و 2015، مهاجران تحصیلی از 157 کشور جهان به کشور هلند آمدند که بیشتر آن ها از کشورهای آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا بودند. اکثر دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویی بین المللی دارند که دانشجویان را در طول تحصیلشان یاری می دهند.

هلند همچنین تنها کشور غیر انگلیسی زبانیست که در آن حدودا 95 درصد جمعیت به انگلیسی صحبت می کنند. این عامل تحصیل، زندگی، و اشتغال در هلند را برای دانشجویان بین المللی بسیار آسان می سازد.

هزینه ی تحصیل به صرفه و اقتصادی

همانطور که گفته شد، تحصیل در هلند، در مقایسه با دیگر کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان یا آمریکا ارزان تر است. تحصیلات دانشگاهی در هلند مشمول کمک هزینه ی تحصیلی از دولت می شوند و شهریه ها نسبتا پایین هستند. هزینه های تحصیل سالانه برای یک رشته ی تحصیلات دانشگاهی در هلند از حدود 1900 یورو برای دانشجویان  اروپایی و 6000 یورو برای دانشجویان غیر اروپایی شروع می شود که با توجه به موسسه ی آموزشی متغیر است. درست است که دانشجویانی که مقیم کشورهای اروپایی نیستند، هزینه ی گرانتری نسبت به دانشجویان دیگر می پردازند. اما توجه داشته باشید که حتی در این حالت نیز تحصیل در هلند از کشورهایی مثل آمریکا ارزان تر و مقرون به صرفته تر خواهد بود. (کسب اطلاعات بیشتر با مطالعه مقاله هزینه های تحصیل در هلند)

روش های تدریس مدرن

نظام آموزشی هلندی دارای کیفیت بسیار بالاست و دانشگاه های هلند برای دوره های مدرن و امکانات بالای آموزشی به رسمیت شناخته شده اند. روش و سبک تدریس در هلند روی کار گروهی و تیمی تمرکز می کند، که این عامل باعث می شود آشنایی با مردم هلندی و دیگر دانشجویان برای دانشجوهای بین الملل آسان تر شود.

دانشگاه های هلند روی رابطه ی متقابل خوب بین استاد و دانشجو تاکید بسیاری دارند. بیشتر دوره های آموزشی و سمینارها در گروه های کوچکی متشکل از 30-15 نفر شکل می گیرند. بیشتر کار کلاسی شامل کار گروهی، افزایش توانایی آکادمیک و توانایی کار کردن به عنوان بخشی از یک گروه است. دانشگاه های هلندی کلاس های عملی بسیاری نیز دارند. در این دانشگاه ها تاکید زیادی بر تجربیات عملی مرتبط با دوره های آموزشی می شود و این دانشگاه ها قراردادهای شراکتی بسیاری با کمپانی های هلندی و حتی کمپانی های بین المللی دارند.

هزینه ی زندگی مقرون به صرفه

در مقایسه با دیگر کشورهای غربی اروپایی، هزینه ی زندگی در هلند نسبتا پایین است. به صورت حدودی هر ماه از 800 یورو تا 1000 یورو خرج مصارف روزانه ی زندگی می شود که مهاجر تحصیلی می تواند با یافتن شغلی پاره وقت از پس این مخارج بر بیاید.

تدریس بسیاری از دوره ها به زبان انگلیسی

هلند به عنوان اولین کشور غیر انگلیسی زبان شناخته شده است که دانشگاه های آن دوره های مقاطع تحصیلات دانشگاهی را به زبان انگلیسی طراحی کرده است. بیش از 2100 دوره ی آموزشی دانشگاهی در هلند به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود که رشته های مختلف از کارشناسی تا دکترا را پوشش می دهد.

اما دانشگاه های هلند شروطی نیز برای زبان آموزی دارند. اگر اهل کشوری هستید که انگلیسی زبان بومی آن نیست شما ملزم هستید که در یکی از آزمون های تافل، آیلتس و یا آزمون های مشابه شرکت کنید. پیشنهاد می شود شرایط دانشگاهی را که قصد تحصیل در آن دارید از قبل چک کنید.

فرصت های عالی برای سفر

هلند به گونه ای در اروپا واقع شده است که دسترسی به آن از تمامی کلان شهرهای اروپایی آسان است. از آمستردام تا شهرهایی چون پاریس، برلین، بروکسل یا لندن با هواپیما تنها یک ساعت فاصله است  و همچنین، خطوط و ارتباطات سفر با قطار بسیاری از هلند به کلان شهرهای اروپایی وجود دارد.

با وجود تخفیف های مختلف برای دانشجویان پرداخت هزینه ی این سفرها با توان مالی دانشجویان مطابقت خواهد کرد. با 32 ساعت کار کردن در ماه، مهاجران با دریافت  OV-Chipkaart همچنین می توانند دسترسی رایگان به وسایل حمل و نقل عمومی پیدا کنند که این امر سفرهای داخلی در هلند را بسیار آسان و ارزان می کند.

مدارک تحصیلی به رسمیت شناخته شده در سطح بین الملل

هلند به عنوان یک مرکز دانش با دانشگاه های معروف شناخته شده است. تحقیقات علمی در دانشگاه های هلندی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. داشتن یک مدرک تحصیلی از هلند فرصت های اشتغال به کار بسیاری را در هر کشوری از دنیا فراهم می کند.

نهایتا در کنار دلایل گفته شده، دلایل بسیاری برای انتخاب هلند به عنوان مقصد تحصیلی برای یک مهاجر وجود دارد که مزایای بسیاری برای مهاجران تحصیلی فراهم می کند.

مهاجرت تحصیلی به هلند را از کجا شروع کنیم؟

شما میتوانید در صورت علاقمندی به تحصیل در هلند، شرایط خود را بصورت کاملا رایگان ارزیابی نمایید. همچنین میتوانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی، بهترین نتیجه را کسب نمایید. کافیست بر روی دکمه های زیر کلیک نمایید.

کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشور هلند

شما میتوانید با کلیک بر روی هر یک از موارد زیر، مطالب مرتبط با آن موضوع را مشاهده نموده تا با اطلاعاتی کامل، بهترین تصمیم را برای خود، اتخاذ نمایید.

5 3 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها