Search

مهاجرت کاری به هلند - شرایط مهاجرت به هلند از طریق کار - ویزای کاری هلند

برای مهاجرت می‌توان دلایل مختلفی بیان کرد؛ از جمله این دلایل، بهبود شرایط اقتصادی، فرهنگی، کاری، تحصیلی و… می باشد. برای مهاجرت نیز راه های مختلفی وجود دارد. مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت سرمایه گذاری. ما در مقاله روش های مهاجرت در سال 2024 بطور کامل به توضیح هر یک از این موارد پرداخته ایم. اگر قصد مهاجرت کاری به هلند را دارید و میخواهید ویزای کاری هلند را دریافت نمایید، بایستی با شرایط مهاجرت به هلند از طریق کار آشنا شوید. ما در این مطلب در خصوص روش های اخذ ویزای کاری هلند، انواع قراردادهای کاری در کشور هلند و مراحل اقدام برای دریافت ویزای کاری هلند، مطالب مفیدی ارائه نموده ایم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید. در ضمن شما میتوانید با با تکمیل فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را برای مهاجرت کاری به کشور هلند مورد بررسی قرار دهید.

فهرست مقاله

مقدمه مهاجرت کاری به هلند

بطور کلی در کشور هلند، سه مدل ویزا وجود دارد؛ ویزای تحصیلی، ویزای کاری و ویزای استارتاپ (زیر مجموعه ای از ویزا از طریق سرمایه گذاری). ویزای کاری عموما برای افرادی صادر می‌شود که تجربیات کافی در زمینه های مختلف داشته باشند. برای مثال اگر فردی تحصیلات مهندسی الکترونیک دارد، لازم است تا حداقل 5 سال سابقه کار مرتبط و مستند داشته باشد (برای افراد بالای 30 سال). پس اگر شما نیز این شرایط را دارید، می‌توانید برای اخذ ویزای کار هلند اقدام نمایید.

مهاجرت کاری به هلند - شرایط مهاجرت به هلند از طریق کار - ویزای کاری هلند

روش های اخذ ویزای کاری هلند

باید گفت از دو طریق می توان اقدام به اخذ ویزای کاری برای کشور هلند نمود. در روش اول شما می بایست بصورت مستقیم با کمپانی مورد نظر مکاتبه نموده و رزومه و انگیزه نامه خود را بفرستید. روش دیگری که می توانید به کمک آن اقدام به اخذ پیشنهاد کاری (جاب آفر) نمایید، مراجعه به شرکت های واسط کاریابی است. با توجه به تجربیاتی که کارشناسان ما در زمینه دریافت جاب آفر دارند، روش دوم به شما پیشنهاد می‌شود.

کمپانی مورد نظر برای دریافت جاب آفر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

به دلیل وجود قوانین سختگیرانه برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه جذب نیروی کار، برای اخذ پذیرش کاری شما می بایست به چند نکته بسیار مهم توجه نمایید. کمپانی ای که قصد ارسال رزومه به آن را دارید می بایست یکی از ویژگی های زیر را داشته باشد:

  1. کمپانی مورد نظر در سازمان مهاجرت ثبت شده باشد.
  2. کمپانی مورد نظر یک کمپانی بین المللی باشد.
  3. کمپانی مورد نظر اجازه گرفتن نیرو خارج از اتحادیه اروپا را داشته باشد.

حال اگر کمپانی ای هیچ یک از ویژگی های بالا را نداشته باشد، می بایست مراحلی را برای گرفتن نیرو از خارج از اتحادیه اروپا طی کند. ابتدا می بایست در خود کشور هلند به دنبال فرد با توانایی های مورد نظر باشند. در صورت عدم یافتن فرد مورد نظر، بایستی درخواست جذب نیرو در اتحادیه اروپا بدهد. اگر پس از این اقدام همچنان فردی را نیابد، می‌تواند اجازه جذب نیرو کار از خارج از اتحادیه اروپا را گرفته و سپس اقدام به جذب نیروی مورد نظر نماید. همانطور که مشخص است، این مسیر بسیار سخت بوده و عموما کمپانی ها علاقه ای به گذراندن این مسیر ندارند (البته باید گفت در صورتی که فردی در زمینه کاری خود از تخصص بسیار بالایی برخوردار باشد، کمپانی ها راغب خواهند بود تا این مسیر را طی نموده و او را جذب نمایند).

از دیگر مشکلاتی که برای جذب افراد از خارج از اتحادیه اروپا وجود دارد، میزان حداقل حقوق ماهیانه است. بنابر قانون کمپانی ها می بایست به افراد جذب شده خارجی، حداقل حقوق بالاتری بدهند (برای مثال اگر حداقل حقوق 2500 یورو در ماه باشد، وقتی کمپانی ای فردی را خارج از اتحادیه اروپا جذب کند، می بایست حداقل حقوقی بین 4000 تا 5000 یورو در ماه به وی پرداخت نماید). با توجه به این مشکلات، مسیر دریافت ویزای کاری بصورت مستقیم، نسبتا سخت و ناهموار می باشد.

مهاجرت کاری به هلند - شرایط مهاجرت به هلند از طریق کار - ویزای کاری هلند

دانش زبان هلندی برای اخذ ویزای کاری هلند

داشتن دانش زبان هر کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، می‌تواند به شما در یافتن کار، کمک نماید. البته در کشور هلند، داشتن دانش زبان هلندی خیلی ضرورت ندارد. عموم افراد در کشور هلند به زبان انگلیسی مسلط می باشند. خصوصا برای رشته های مهندسی که ارتباط زیادی با افراد عادی ندارند، دانش زبان هلندی اهمیت چندانی نداشته و شما می‌توانید با تسلط به زبان انگلیسی، اقدام به اخذ ویزای کاری نمایید.

وضعیت بازار کار هلند

با توجه به توسعه یافته بودن کشور هلند و داشتن تکنولوژی های روز دنیا، کمپانی های زیادی در این کشور وجود دارند که در زمینه های مهندسی و صنعتی فعالیت می کنند. اکثر این کمپانی ها تکنولوژی محور بوده و محصول نهایی‌شان بصورت خدمات است. در واقع ایجاد تکنولوژی های جدید و صادرات آن، به عنوان اصلی‌ترین بخش تولیدی این کشور است. این کشور در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی از کشورهای پیشرو می باشد. از این رو فرصت های فراوان شغلی در این کشور وجود دارد و در صورتی که شما تجربیات کاری خوبی داشته باشید، می توانید به راحتی شغل مناسبی پیدا کنید (کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وضعیت بازار کار هلند با مطالعه مقاله وضعیت بازار کار هلند).

نکته دیگری که در زمینه بازار کار هلند وجود دارد این است که عموما کمپانی ها حقوق های بالایی پرداخت می‌کنند. با این که میزان مالیات در کشور هلند نسبتا بالا می باشد، اما با توجه به دریافتی خوبی که خواهید داشت (بصورت مینیمم 2500 یورو در ماه) می توانید زندگی خوبی داشته باشید. در کشور هلند برای فردی که 5 سال سابقه کاری داشته باشد، بین 3500 تا 5000 یورو دریافتی خواهد داشت (این تفاوت عموما بستگی به شهری که در آن مشغول به کار هستید، دارد. عموما در بخش های غربی کشور هلند، هزینه های زندگی بالاتر بوده و متناسب با آن، میزان حقوق نیز بالاتر می باشد. در شهر های شرقی این کشور، هزینه ها و حقوق ها نسبتا پایین تر است). با توجه به موارد گفته شده و طبق تجربیات، شما می‌توانید در هر ماه بین 1000 تا 1500 یورو پس انداز نمایید.

مصاحبه کاری کشور هلند - مهاجرت کاری به هلند - شرایط مهاجرت به هلند از طریق کار - ویزای کاری هلند

انواع قراردادهای کاری در کشور هلند

بطور کلی در کشور هلند، دو نوع قرارداد کاری وجود دارد. قرارداد یک ساله و قرارداد بلند مدت. عموما افرادی که وارد بازار کار هلند می‌شوند، در ابتدا با آنها، قرارداد یک ساله بسته می‌شود و در صورت رضایت، قرارداد آنها به بلند مدت تغییر پیدا می کند.

نکته مهم آن است که در صورتی که قرارداد کاری شما بصورت یک ساله باشد، کارت اقامت بصورت یک ساله صادر می شود و اگر قرارداد شما بصورت بلند مدت باشد، کارت اقامت پنج ساله صادر می شود.

نکات مهم در خصوص عقد قرارداد کاری در کشور هلند

در خصوص عقد قرارداد کاری در هر کشوری، لازم است تا به دو نکته مهم توجه شود: مسائل مالیاتی و امور مربوط به بیمه. شما می بایست در هنگام عقد قرارداد کاری، نسبت به مسائل مالیاتی اطلاعات کاملی داشته باشید. همچنین باید توجه کنید که آیا در قراردادتان، مسائل مربوط به بیمه ذکر شده یا نشده است.

رشته های مناسب برای یافتن کار در هلند

در بحث ویزای کاری هلند، برخی از رشته ها بازار کار بهتری نسبت به دیگر رشته ها دارند. رشته های مهندسی در کشور هلند که شامل رشته های برق، الکترونیک، کامپیوتر، عمران و ... می شوند، بهترین بازار کار را در این کشور دارند. با توجه به نیروی کار کم و نیاز فراوان در این رشته ها، کمپانی ها نسبت به جذب نیروی کار از خارج از اتحادیه اروپا رغبت دارند. پایه حقوقی عموم این رشته ها از 3000 یورو در ماه شرع می شود. البته لازم است که حدود 5 سال سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی داشته باشید (برای افراد بالای 30 سال). اگر سابقه کاری ندارید، شما می توانید با شرکت در دوره های تکمیلی یک ساله در کشور هلند، شانس خود را برای پیدا کردن کار در هلند، به بیش از 80 درصد افزایش دهید.

مراحل اقدام برای دریافت ویزای کاری هلند

برای دریافت ویزای کاری هلند، راه ها و مراحل مختلفی وجود دارد. ما در این بخش از مقاله مهاجرت کاری به هلند می‌خواهیم به معرفی بهترین و مطمین‌ترین راه برای اخذ ویزای کاری بپردازیم. در گام اول شما می بایست فرم ارزیابی کاری را تکمیل نمایید. سپس با دفتر موسسه تماس بگیرید تا برایتان یک جلسه مشاوره ثبت نمایند. در این جلسه رزومه شما بررسی شده و با توجه به وضعیت بازار کار هلند و شرایط شما، میزان احتمال دریافت ویزای کاری هلند برای شما مشخص می شود. در مرحله بعد و با تایید شما، قرارداد با شما بسته می شود.

پس از عقد قرارداد بین گروه مهاجرتی آوید و متقاضی، رزومه شما استاندارد شده و به کمپانی های مختلف ارسال می شود. هر وقت که از شما برای مصاحبه کاری دعوت شود، ما موظفیم که شما را برای این مصاحبه آماده کنیم و سوالات مربوطه را برای شما مطرح نموده و شما را برای پاسخگویی به سوالاتی که احتمالا از شما پرسیده خواهد شد، آماده کنیم. بطور کلی شما دو مصاحبه با هر کمپانی خواهید داشت: مصاحبه با بخش منابع انسانی و مصاحبه تکنیکال. ما شما را برای هر دو مصاحبه آماده می کنیم و فضای مصاحبه را برای شما شبیه سازی نموده و با شما تمرین می کنیم.

در ضمن در زمینه نوع پوشش و بیان و همچنین پاسخ هایی که باعث می شوند تا مصاحبه کننده برای جذب شما متقاعد شود، اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار می‌گیرد. بعد از انجام مصاحبه باید منتظر پاسخ کمپانی بود و بعد از تایید، قرارداد برای شما فرستاده شده و شما آن را تکمیل می کنید. پس از تکمیل قرارداد مراحل گرفتن ویزا آغاز می شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات ویزا گروه مهاجرتی آوید، به آن مطلب مراجعه نمایید.

مهاجرت به کشور هلند گروه مهاجرتی آوید

خدمات گروه مهاجرتی آوید در زمینه اخذ ویزای کاری هلند

همانطور که گفته شد، اخذ ویزای کاری در کشور هلند از مراحل مختلفی تشکیل می شود. ما در گروه مهاجرتی آوید در هر یک از این مراحل همراه شما خواهیم بود تا بتوانید با موفقیت، ویزای کاری خود را دریافت نمایید.

خدمات گروه مهاجرتی آوید در زمینه یافتن شغل مناسب

ما در آوید با توجه به ارتباطات گسترده ای که با کمپانی ها مختلف در کشور هلند داریم، سعی در یافتن موقعیت شغلی مورد نظر شما می کند. همچنین با توجه به تجربیات فراوان، می توانیم برای شما مصاحبه های کاری مختلفی ترتیب دهیم. این مصاحبه ها به شما این فرصت را می‌دهد که بدون واسطه، توانایی های خود را به مصاحبه شونده نشان دهید. گروه مهاجرتی آوید برای شما چند مصاحبه کاری هماهنگ می کند که باعث می‌شود شانس شما برای دریافت ویزای کاری هلند بیشتر شود.

خدمات گروه مهاجرتی آوید در زمینه عقد قرارداد کاری

آوید با داشتن تجربه چندین ساله در زمینه عقد قراردادهای کاری در کشور هلند، می تواند به شما در هنگام عقد قرارداد کاری کمک نماید. ما به شما خواهیم گفت که چه قراردادی به نفعتان می باشد و در هنگام عقد قرارداد به چه نکاتی باید توجه نمایید. همواره سعی ما بر این است که در کمپانی مورد نظر، شما مشکل زبان نداشته باشید (به این مفهوم که کمپانی هایی به شما معرفی می کنیم که با زبان انگلیسی بتوانید کار کنید و نیازی به دانش زبان هلندی نداشته باشید) و همچنین در شهرهای خوبی برای شما به دنبال یافتن شغل خواهیم بود تا از نظر رفت و آمد مشکلی نداشته باشید.

مهاجرت کاری به هلند را از کجا شروع کنیم؟

شما می‌توانید در صورت علاقمندی به یافتن کار در هلند، شرایط خود را بصورت کاملا رایگان ارزیابی نمایید. همچنین می‌توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی، بهترین نتیجه را کسب نمایید. کافیست بر روی دکمه های زیر کلیک نمایید.

کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشور هلند

شما می‌توانید با کلیک بر روی هر یک از موارد زیر، مطالب مرتبط با آن موضوع را مشاهده نموده تا با اطلاعاتی کامل، بهترین تصمیم را برای خود، اتخاذ نمایید.

5 3 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
2 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها
ایمان
ایمان
7 ماه قبل

سلام 42 ساله با 17 سال تجربه کاری برنامه ریزی و کنترل پروژه حوزه انرژی و نفت و گاز شانسی برای دریافت پیشنهاد کاری هلند دارم؟