Search
Search
Close this search box.

مهاجرت تحصیلی به کانادا - مهاجرت به کانادا 2024

وقتی صحبت از مهاجرت به میان می‌آید، کانادا به عنوان کشوری بسیار محبوب شناخته می‌شود که اتباع خارجی را برای حفظ اقتصاد خود ضروری میداند. تحصیل در کانادا بهترین راه برای مهاجرت به کانادا می‌باشد و تحصیلات عالی در کانادا یکی از بهترین ها در جهان محسوب می شود. سیستم آموزشی کانادا مبتنی بر سیستم آموزشی بریتانیا است. تحصیلات و داشتن مدرک دانشگاهی کانادا فرصت های زیادی را نه تنها در کانادا، بلکه در کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا و بریتانیا ایجاد میکند. سیاست مهاجرتی کانادا به فارغ التحصیلان موسسات آموزش عالی اجازه می دهد تا در کانادا شغلی ایجاد کنند. هر دانشجوی بین المللی که فارغ التحصیل شده است می تواند برای اقامت و کار در کانادا برای دو یا چند سال (برای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی کانادا) درخواست دهد. همچنین دانشجویان بین المللی می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند و پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانند. برای آشنایی با دانشگاههای کانادا، مطالعه مقاله ای با همین عنوان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ما در این مقاله به تبیین موضوع مهاجرت تحصیلی به کانادا – مهاجرت به کانادا 2024 می پردازیم.

فهرست مقاله

تحصیل در کانادا

کانادا دارای 106 دانشگاه و 150 کالج محلی است که بیش از 15000 برنامه تحصیلی را ارائه می دهند که اکثر آنها توسط IRCC مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی هستند. علاوه بر کیفیت بالای آموزش عالی در کانادا، مزایایی بسیاری وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت تحصیلی به کانادا در نظر بگیرند. برخی از این مزایا عبارتند از اینکه؛

  • به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، می‌توانید از همین حالا در حالی که در کشور خود هستید، مدرک کانادایی دریافت کنید. اکثر دانشگاه ها و کالج های کانادا برنامه های خود را به صورت آنلاین ارائه می کنند. اگر یک برنامه دو ساله کانادایی را به صورت آنلاین انجام دهید، واجد شرایط یک مجوز کار پس از فارغ التحصیلی سه ساله خواهید بود که بعداً برای اقامت دائم به آن نیاز خواهید داشت.
  • همسر یا شریک زندگی شما واجد شرایط مجوز کار آزاد خواهد بود.
  • فرزندان شما می توانند بدون مجوز تحصیل در یک مدرسه دولتی کانادا تحصیل کنند.
  • حتی قبل از فارغ التحصیلی، واجد شرایط دریافت اقامت دائم تحت برخی از برنامه های استانی خواهید بود.
  • پس از فارغ التحصیلی و تجربه کاری 1 ساله در کانادا، واجد شرایط دریافت اقامت دائم تحت برنامه کلاس تجربه کانادا خواهید بود.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را دارید باید برای برنامه مورد نظر خود درخواست دهید و این در صورتی ممکن است که توانایی پرداخت هزینه های تحصیل را داشته باشید یا واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی باشید. هزینه های تحصیل در کانادا به طور کلی کمتر از هزینه های تحصیل در استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا است. در زیر متوسط شهریه سالانه کشور و هزینه زندگی در کشورهای یاد شده و همچنین هزینه سالانه افراد خانواده دانشجو در کانادا آمده است:

  • کانادا 29947 دلار
  • انگلستان 35045 دلار
  • ایالات متحده 36,564 دلار
  • استرالیا 42093 دلار
  • هزینه دانشجو در کانادا 10000 دلار
  • اولین عضو خانواده 4000 دلار
  • هر یک از اعضای بعدی خانواده 3000 دلار

هزینه تحصیل در کانادا

مراحل اصلی فرآیند درخواست تحصیل در کانادا

در اینجا مراحل اساسی فرآیند درخواست آمده است:

  1. انتخاب یک برنامه: انتخاب برنامه یکی از مهمترین عوامل درخواست مجوز تحصیل شما است. شما باید یک رزومه علمی قوی برای تحصیل در کانادا در این برنامه خاص ارائه دهید.
  2. درخواست برای مدرسه: پس از تصمیم گیری در مورد یک برنامه، باید درخواست خود را تهیه و ارسال کنید. قبل از اینکه بتوانید برای مجوز تحصیل اقدام کنید، باید نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده کانادا (DLI) داشته باشید.
  1. درخواست مجوز تحصیلی: با در دست داشتن نامه پذیرش، آماده درخواست برای مجوز تحصیل خود خواهید بود.

مدارک مورد نیاز برای فرآیند درخواست

نامه پذیرش: نامه ای که توسط مدرسه یا دانشگاه ارسال می شود، پذیرش شما در برنامه تحصیلی شما را تایید می کند.

اثبات تمکن مالی: اثبات اینکه شما پولی برای حمایت از خود و اعضای خانواده دارید. شما باید نشان دهید که می توانید هزینه های تحصیل و همچنین هزینه های زندگی (اسکان، غذا و غیره) را برای سال اول خود در کانادا پوشش دهید.

مدارک هویتی: شناسنامه، گواهی ازدواج و گذرنامه.

درخواست تحصیل در کانادا

مجوز تحصیل کانادا چیست؟

مجوز تحصیل کانادا مدرکی است که به شما امکان می دهد در مدرسه ای در کانادا تحصیل کنید. هنگامی که برای تحصیل در یک موسسه آموزشی تایید شده (DLI) پذیرفته شدید، می توانید برای مجوز تحصیل کانادا اقدام کنید. برای اخذ مجوز تحصیل کانادا چهار مرحله وجود دارد:

  1. واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید. برای این منظور به موارد زیر نیاز دارید:
    • نامه پذیرش از DLI،
    • اثبات حمایت مالی،
    • مدارک پشتیبانی (بسته به کشور شهروندی و اقامت شما متفاوت است)
  1. درخواست خود را آماده کنید: اگر نشان ندهید که شرایط لازم را دارید، افسر مهاجرت ممکن است درخواست شما را رد کند. بهتر است قبل از ارسال درخواست از یک نماینده واجد شرایط مهاجرت بخواهید آن را بررسی کند (با ما تماس بگیرید).
  2. درخواست مجوز تحصیل خود را ارسال کنید: هنگام ارسال درخواست خود دو گزینه دارید:
    • ارسال یک درخواست الکترونیکی: یک حساب کاربری در وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ایجاد کنید. می توانید با استفاده از کپی های اسکن شده یا الکترونیکی اسناد، درخواست را به صورت الکترونیکی ارسال کنید.
    • یک درخواست مبتنی بر کاغذ ارسال کنید: نسخه های چاپی اسناد خود را جمع آوری کنید و آنها را به مرکز درخواست ویزا (VAC) که به کشور شما اختصاص داده شده است، پست کنید.
  1. اگر مجوز تحصیل شما تایید شد، به کانادا بیایید! تا زمانی که به یک بندر ورودی کانادا (POE) نرسیده اید، مجوز تحصیل در کانادا را دریافت نمی کنید. اگر مجوز شما تایید شود، دولت کانادا برای شما یک معرفی نامه ورود به بندر صادر می کند. هنگام ورود به کانادا برای دریافت مجوز تحصیلی باید این نامه را به مسئول مهاجرت نشان دهید.

زمان پردازش مجوزهای تحصیلی بسیار متفاوت است. مدت زمانی که طول می کشد بستگی به کشور محل اقامت شما دارد. کوتاه ترین زمان پردازش 1-2 هفته است، اما برخی از متقاضیان می توانند انتظار داشته باشند تا 16 هفته صبر کنند. زمان پردازش به حجم برنامه های دریافتی بستگی دارد. اگر نزدیک به آغاز سال تحصیلی کانادا درخواست می دهید، ممکن است با تاخیر مواجه شوید.

مجوز تحصیل در کانادا

شرایط مجوز تحصیل کانادا چیست؟

شرایط و ضوابط خاصی برای مجوز تحصیل کانادا وجود دارد. شما باید به این شرایط احترام بگذارید تا تمام مزایای تجربه تحصیلی خود را حفظ کنید.

  • شما باید در یک موسسه آموزشی مشخص شده (DLI) ثبت نام کنید.
  • شما باید به عنوان دانشجوی پاره وقت یا دانشجوی تمام وقت در صورت تحصیل در کبک ثبت نام کنید.
  • شما نباید بیش از 150 روز از برنامه تحصیلی خود مرخصی مجاز بگیرید.

در گرین لایت کانادا می توانید در مورد درخواست کالج، ویزای دانشجویی و درخواست مجوز تحصیل اطلاعات مفیدی به دست آورید.

سخن پایانی

دلایل بسیاری برای انتخاب کانادا به عنوان مقصد ادامه تحصیل وجود دارد از جمله ویزای تحصیلی مقرون به صرفه در کانادا، جامعه ایمن چند فرهنگی، آموزش زبان در سطح جهانی، سبک زندگی هیجان انگیز در پردیس ها، فرصت های پژوهشی نوآورانه و فراوان و بطور کلی سرزمین امکانات. موسسه آوید نیز برای آشنایی بیشتر متقاضیان، اطلاعات زیست محیطی، گردشگری، فرهنگی ،هنری و… کانادا را منتشر نموده است. شما میتوانید با مطالعه مقالات مرتبط با کانادا و مقایسه این کشور با گزینه های دیگر از جمله هلند، روسیه و ایتالیا تصمیم بهتری برای مهاجرت و ادامه تحصیل خود بگیرید. موسسه آوید با سابقه بسیار، بارها توانمندی خود را در خصوص اخذ ویزای تحصیلی از کشور هلند به اثبات رسانده است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ما در موسسه آوید تماس بگیرید.

مهاجرت به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا را از کجا شروع کنیم؟

در حالی که جهان با ناامیدی به رسوایی ها و سیاست های ضد مهاجرتی آمریکا نگاه می کند، برخی از مهاجران به دنبال مکانی برای شروع زندگی جدید هستند. این امر کانادا را در صحنه جهانی به عنوان مکانی جایگزین برای جستجوی به اصطلاح رویای آمریکایی قرار داده است. اگر علاقمند به شروع یک زندگی رویایی هستید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشور کانادا

شما میتوانید با کلیک بر روی هر یک از موارد زیر، مطالب مرتبط با آن موضوع را مشاهده نموده تا با اطلاعاتی کامل، بهترین تصمیم را برای خود، اتخاذ نمایید.

5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها