Search
Search
Close this search box.

 دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام (UvA) یکی از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است که در سال 1632 تاسیس شده است. این دانشگاه با سابقه درخشان علمی و آموزشی، در رشته های مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و مهندسی، پزشکی و دندانپزشکی، و حقوق به ارائه خدمات آموزشی در سطح عالی می پردازد. دانشگاه آمستردام یک دانشگاه دولتی است که مرکز تحقیقاتی بزرگ با بودجه عمومی، در شهر آمستردام پایتخت هلند واقع شده است.

فهرست مقاله

تاریخچه دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام سومین دانشگاه قدیمی هلند است که در سال 1632 توسط مقامات شهرداری تأسیس و بعداً به نام  شهر آمستردام تغییر نام یافت.این بزرگترین دانشگاه هلند است. پردیس اصلی در مرکز آمستردام واقع شده است ، و چند دانشکده در مناطق مجاور مستقر هستند.در حال حاضر این دانشگاه با  با 31186 دانشجو، 4794 کارمند و هیئت علمی و 1340 دانشجوی دکترا و بودجه سالانه €600 میلیون یورویی جزء یکی از بزرگترین مجموعه های دانشگاهی در اروپا محسوب می شود.

دانشکده های دانشگاه آمستردام هلند

این دانشگاه دارای 59 دوره تحصیلی مربوط به لیسانس و 133 دوره تحصیلی فوق‌لیسانس است. حدود 200 رشته ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی  تدریس می شوند که در این زمینه دانشگاه آمستردام در اروپا برجسته  است. دانشگاه آمستردام 7 دانشکده دارد که به ترتیب زیر می باشند:

  • Amsterdam Law School
  • Economics and Business
  • (Faculty of Dentistry (ACTA
  • Faculty of Humanities
  • Faculty of Medicine
  • Faculty of Science
  • Faculty of Social and
  • Behavioral Sciences

دانشکده پزشکی دانشگاه آمستردام  یکی از 8 مرکز پزشکی دانشگاهی در هلند است و یکی از مراکز بین المللی پیشرو در زمینه پزشکی آکادمیک است. دانشکده ی پزشکی دانشگاه آمستردام سه وظیفه ی اصلی را بر عهده دارد:

  • معالجه ی بیماران
  • تحقیقات پزشکی آکادمیک
  • فراهم آوردن آموزشی پزشک

دانشگاه آمستردام هلند

رتبه بندی و اعتبار دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام هلند یکی از دانشگاه های شاخص بین المللی محسوب میشود که دارای افتخارات فراوانی است. بسیاری از افراد مشهود قرن های اخیر در این دانشگاه تحصیل نموده اند که در انتهای این مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت. از افتخارات دانشگاه آمستردام می توان به کسب شش جایزه علمی نوبل توسط دانشمندان این دانشگاه اشاره کرد. رتبه و اعتبار دانشگاه آمستردام در ادامه آورده شده است:

  • رتبه بندی QS World University Rankings 2024: 13
  • رتبه بندی Times Higher Education World University Rankings 2023: 16
  • عضویت در گروه دانشگاه های روسل (Russell Group)

پذیرش و مدارک مورد نیاز دانشگاه آمستردام

شرایط پذیرش در دانشگاه آمستردام به رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر شما بستگی دارد. به طور کلی، متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم یا کارشناسی با معدل بالا و همچنین نمره قبولی در آزمون های ورودی مانند SAT یا ACT باشند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به هلند را دارید، کافیست با ما تماس بگیرید.

هزینه تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند

هزینه تحصیل در دانشگاه آمستردام برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا متفاوت است. برای دانشجویان اتحادیه اروپا، شهریه سالانه به طور متوسط بین 10000 تا 20000 یورو است، در حالی که برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا شهریه می تواند تا 30000 یورو در سال باشد. اگر میخواهید اطلاعات کاملتری در خصوص هزینه تحصیل در هلند پیدا کنید، به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

رشته های تحصیلی دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. برخی از محبوب ترین رشته های این دانشگاه عبارتند از:

  • علوم انسانی: تاریخ، فلسفه، ادبیات، زبان شناسی
  • علوم اجتماعی: روانشناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، مطالعات بین المللی
  • علوم طبیعی و مهندسی: فیزیک، شیمی، ریاضی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق
  • پزشکی و دندانپزشکی: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی
  • حقوق: حقوق مدنی، حقوق کیفری، حقوق بین الملل

بورسیه تحصیلی دانشگاه آمستردام

بورسیه های تحصیلی دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام بورسیه های مختلفی را به دانشجویان برجسته و واجد شرایط ارائه می دهد. این بورسیه ها می توانند بخشی از شهریه یا تمام آن را پوشش دهند. اگر میخواهید اطلاعات کاملی در خصوص بورسیه های تحصیلی در هلند کسب کنید به مقاله انواع بورسیه تحصیلی در کشور هلند مراجعه نمایید.

محل اقامت دانشجویان دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام خوابگاه های متعددی را برای دانشجویان خود در نظر گرفته است. این خوابگاه ها در مکان های مختلف شهر واقع شده اند و امکانات رفاهی مناسبی از جمله آشپزخانه، حمام، و اتاق مطالعه را به دانشجویان ارائه می دهند.

امکانات دانشگاه آمستردام هلند

یکی از بزرگترین بخش های علمی دانشگاه آمستردام ، پارک علمی است که مرکزی برای نوآوری تحقیق و کارآفرینی است. مؤسسات مهم تحقیقاتی در اینجا در کنار حدود 120 شرکت و شرکت های اسپین آف قرار دارند. پارک علمی آمستردام همچنین مرکز ورزش دانشگاه و کالج دانشگاه آمستردام است.

دانشگاه آمستردام دارای یک کتابخانه مرکزی است که یک کتابخانه گسترده است و با بیش از چهار میلیون جلد کتاب پر شده است. کتابخانه مرکزی دانشگاه حاوی بیش از چهار میلیون کتاب، 70,000 نسخه های خطی، 500,000 نامه و 125,000 نقشه است. این مجموعه همچنین دارای مجموعه های عجیب و غریب از گروه آثار نادر و گرانبها، کتاب مقدس Bibliotheca Rosenthaliana در مورد تاریخ و فرهنگ یهود و گروه اسناد در مورد جنبش های اجتماعی است.

دانشگاه آمستردام هلند

افراد مشهور دانشگاه آمستردام

افراد بسیار مشهوری در این دانشگاه تحصیل کرده اند که از ان میان می توان به افراد زیر اشاره کرد که برندگان جایزه نوبل بودند:

  • آسر توبیاس برنده  جایزه نوبل صلح در سال 1911
  • کریستیان ایجمان برنده جایزه نوبل پزشکی در سال 1929
  • یاکوبوس هنریکوس ون هوف برنده جایزه نوبل شیمی در سال 1901
  • یوهانس دیدریک ون در والس برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1910
  • پیتر زیمن برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1902
  • فریتز زرنیکه برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1953

سخن پایانی در مورد دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام، با قدمتی دیرینه و تعهد به ارائه ی آموزش و پژوهش در سطح عالی، دروازه ای به سوی دنیایی از فرصت ها برای دانشجویان مشتاق علم و تجربه است. این دانشگاه با ارائه ی طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف، به دانشجویان امکان می دهد تا در فضایی بین المللی و پویا، به دنبال علایق خود رفته و مهارت های لازم برای موفقیت در دنیای امروز را کسب کنند. اساتید مجرب و متعهد دانشگاه آمستردام، با بهره گیری از روش های نوین آموزشی، دانشجویان را در مسیر کشف استعدادها و توانایی های خود راهنمایی می کنند. امکانات رفاهی عالی، از جمله خوابگاه های مدرن، کتابخانه های مجهز، و آزمایشگاه های پیشرفته، تجربه ی تحصیلی را برای دانشجویان این دانشگاه به مراتب لذت بخش تر می سازد. برای دریافت اطلاعات تخصصی و دقیق‌تر می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ارشد مجموعه آوید در تماس باشید.

5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها