Search
Search
Close this search box.

انواع بورسیه تحصیلی در کشور هلند

بورسیه تحصیلی یا اسکالرشیپ به معنی کمک هزینه ای است که عموما از جانب دانشگاه، دولت و یا یک موسسه خاص به دانشجویان تعلق می گیرد تا هزینه های تحصیل خود را پوشش دهند. معمولا این بورسیه ها صرف شهریه دانشگاه، خرید کتاب و سایز مخارج تحصیل می شود. از ویژگی های مهم اسکالرشیپ ها، بلاعوض بودن آنهاست. ما در مقاله دریافت بورسیه کشور هلند، بطور جامع به نحوه دریافت بورسیه در هر رشته و هر مقطعی پرداختیم. حال در این مقاله به معرفی انواع بورسیه تحصیلی در کشور هلند می پردازیم.

فهرست مقاله

مقدمه انواع بورسیه تحصیلی در کشور هلند

در ابتدای مقاله به تعریف بورسیه تحصیلی و یا اسکالرشیپ آشنا شدیم. همانطور که مشخص است، دریافت کمک بلاعوض برای پوشش هزینه های تحصیل، می‌تواند میزان زیادی از دغدغه های مهاجرتی شما عزیزان را کاهش دهد. ما در مقالات مختلفی که در وب سایت موسسه آوید منتشر کرده ایم، به راهکارهای رفع دغدغه های مهاجرتی شما عزیزان پرداخته ایم. از این رو اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید، حتما مطالب منتشر شده را از طریق صفحه بلاگ موسسه آوید، مطالعه بفرمایید.

انواع بورسیه تحصیلی در کشور هلند موسسه آوید

از آنجایی که دریافت بورسیه هم باعث کاهش دغدغه های مهاجرتی و هم افزایش اعتماد به نفس می شود (چرا که دریافت بورسیه باعث افتخار هر دانشجویی می باشد)، صرف زمان و گرفتن مشاوره از مشاورین متخصص، خالی از لطف نمی باشد. 

بورسیه های تحصیلی انواع مختلفی دارند که در ادامه با به معرفی هر کدام می پردازیم. نکته قابل توجه در دریافت بورسیه ها، زمان  نحوه اقدام برای دریافت آنها است. پس در صورت نیاز، با ما تماس بگیرید تا بهترین گزینه ها (با توجه به شرایط شما) برایتان مشخص شود.

بورسیه تحصیلی ممتازی یا Excellence scholarship

اولین نوع بورسیه تحصیلی، بورسیه تحصیلی ممتازی است. اگر شما نیز جزو دانشجویان ممتاز می باشید، می توانید از این بورسیه استفاده نمایید. شرایطی که شما را به عنوان یک دانشجوی ممتاز مشخص می کند، در ادامه گفته شده است:

  1. داشتن معدل بالا و یا پیشینه تحصیلی حرفه ای
  2. کسب نمره 650 در آزمون GMAT
  3. داشتن یک انگیزه نامه عالی
  4. داشتن عطش برای اندوختن دانش از طریق آموزش های مختلف

با اثبات هر یک از موارد بالا به دانشگاه مورد نظر، شما می‌توانید بورسیه تحصیلی ممتازی را از آن خود کنید. اگر هر یک از موارد بالا را دارید، همین حالا شروع کنید تا با بورسیه مهاجرت نمایید.

بورسیه سفیر زنان یا Women Ambassadorship Scholarship

یکی دیگر از انواع بورسیه ها که می تواند برای شما مناسب باشد، بورسیه سفیر زنان و یا Women Ambassadorship Scholarship است. شما برای دریافت این بورسیه لازم است تا موارد زیر را داشته باشید:

  1. شما می‌بایست نمونه های ملموسی را ارائه کنید که در آن نقش رهبری را در طول تحصیلات تخصصی خود به عهده گرفته اید.
  2. شما بایستی حداقل یک چالش را که به عنوان یک زن در رهبری با آن روبرو بوده اید و این که چگونه بر آن غلبه کرده اید را بیان کنید.

اگر در طول تحصیل خود، نقش رهبری برای گروهی داشته اید، کافیست برای دریافت این بورسیه اقدام نمایید.

بورسیه خدمات عمومی یا Public Service/NGO Scholarship

این بورسیه با هدف کمک به پیشرفت داوطلبینی که دارای تجربه قبلی/ فعلی در سازمان های غیر دولتی در 2 یا 3 سال گذشته هستند، طراحی شده است. داوطلبان موظفند مدارک اشتغال خود را از طریق بیانیه اشتغال یا نامه مرجع ارسال کنند.

انواع بورسیه تحصیلی موسسه ویزا ویژن

بورسیه تحصیلی SDG Change-maker Scholarship

برای دریافت این بورسیه شما می بایست مقاله ای 2 الی 3 صفحه ای (بین 1000 تا 1500 کلمه) در خصوص اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDGs) برای سال 2030، بنویسید. در این مقاله می بایست به سه سوال زیر پاسخ دهید.

  1. تا بحال چگونه به دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک کرده اید؟
    (اقداماتی را که در این راستا انجام داده اید شرح داده و اهداف توسعه پایدار مرتبط را با ذکر تعداد، مشخص کنید)
  2. چرا اهداف توسعه پایدار برای تجارت مهم است؟
    (توضیح دهید که چرا کسب و کارها باید از اهداف توسعه پایدار استقبال کنند؟)
  3. و اینکه شما در شرکت یا محل کارتان چه اقداماتی در راستای کمک به اهداف توسعه پایدار انجام می دهید؟
    (با ذکر ارقام ارایه دهید به عنوان مثال، هر پروژه یا فعالیتی که برای پیشبرد اهداف توسعه پایدار انجام داده اید)

شما می توانید با نوشتن مقاله فوق، این بورسیه را دریافت نمایید. البته لازم است که تجربیات مورد نیاز را در طول زندگی خود کسب نموده باشید تا بتوانید موارد مورد نیاز را اثبات کنید.

بورسیه کارآفرینی / کسب و کار خانوادگی

به عنوان آخرین بورسیه که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم، بورسیه کارآفرینی/کسب و کار خانوادگی و یا Entrepreneurship/Family Business Scholarship است. برای متقاضیانی که می توانند شواهدی ارائه دهند که اثبات کند شرکت/کسب و کار خانوادگی که بیش از 1 سال پیش و به طور قانونی تأسیس شده است و گردش مالی 10000 یورو یا بیشتر در 2 سال گذشته داشته است، دریافت این بورسیه برای شما امکان پذیر خواهد بود.

انواع بورسیه تحصیلی – سخن پایانی

ما در این مقاله به معرفی انواع بورسیه های تحصیلی برای کشور هلند پرداختیم. اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی به کشور هلند را دارید، حتما برای دریافت بورسیه اقدام کنید؛ چرا که با توجه به تنوع بورسیه های اعطایی و ارگان های ارائه دهنده، شانس زیادی برای دریافت بورسیه در کشور هلند خواهید داشت. همچنین اگر نمره زبان مناسب برای مهاجرت به این کشور را ندارید، می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت فوری به هلند – حتی با آیلتس 5، مهاجرت خود را آغاز کنید.

مهاجرت به هلند را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت تحصیلی به هلند را پیشنهاد میکند. از فرصت های فوق العاده ای که در این کشور برای تحصیل وجود دارد می توان به دریافت بورسیه تحصیلی در هر مقطع و هر رشته ای اشاره کرد. ما در موسسه آوید تمام سعی خود را برای دریافت بورسیه برای تمام کلاینت های خود میکنیم. دریافت بورسیه برای بیش از 70 درصد از دانشجویان اعزامی، سند افتخاریست که در سوابق ما وجود دارد. پس اگر شما هم میخواهید در معتبرترین دانشگاه های هلند به تحصیل بپردازید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.