Search

تحصیل در رشته MBA و MBM در کشور هلند– MBM چیست؟ MBM or MBA

اگر علاقه‌مند به مدیریت هستید و یا فکر میکنید که مدیر موفقی خواهید بود، تحصیل در رشته مدیریت می تواند در رشد علاقه و استعداد شما تاثیر بسزایی داشته باشد. Master of Business Administration و یا به اختصار MBA که در فارسی با عنوان کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار و یا کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی شناخته می شود، گرایش های متنوعی دارد. گرایش های این رشته بگونه ای می باشد که مدیریت تمام بخش ها را در بر گیرد. ما در این مقاله به معرفی رشته MBA و MBM (MBA or MBM) و این موضوع که MBM چیست و تفاوت آنها می پردازیم. همچنین گرایش های رایج رشته MBA را معرفی خواهیم نمود و در نهایت به نحوه تحصیل این رشته در کشور هلند خواهیم پرداخت. اگر قصد مهاجرت به هلند را دارید، می توانید شرایط خود را بصورت کاملا رایگان مورد بررسی قرار دهید. کافیست بر روی دکمه فرم ارزیابی کلیک نمایید.

فهرست مقاله

MBM چیست؟ تحصیل در رشته MBA و MBM

همانطور که گفته شد، رشته MBA دارای گرایش های مختلف و متنوعی است. از این رو با توجه به سابقه کاری و علاقه‌مندی شما لازم است تا بهترین گرایش را برای خود برگزینید. ما در این مقاله گرایش های مختلف را معرفی نموده و توضیحات مختصری در مورد هر یک بیان می کنیم. قطعا تحصیل رشته MBA در کشوری صنعتی و پیشرفته می تواند آینده شغلی شما را نیز تضمین نماید. ما در ابتدا به معرفی گرایش ها و سپس پیش نیازهای تحصیل در هلند می پردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

گرایش های رایج رشته MBA

در این بخش از مقاله «تحصیل در رشته MBA و MBM در کشور هلند– MBM چیست؟ MBM or MBA» به معرفی گرایش های رشته MBA می پردازیم. ممکن است در کشورهای مختلف، گرایش های متفاوتی برای رشته MBA وجود داشته باشد که ما گرایش های رایج این رشته را معرفی می کنیم.

گرایش های رایج رشته MBA - تحصیل در رشته MBA و MBM در کشور هلند– MBM چیست؟ MBM or MBA

رشته MBA با گرایش مدیریت عمومی – General Management

شاید بتوان گفت که گرایش مدیریت عمومی یکی از همه کاره ترین تخصص های MBA است. اگر هنوز به طور دقیق نمیدانید که به مدیریت در چه زمینه ای بیشتر علاقه‌مند هستید، این گزینه برای شما بسیار مفید خواهد بود. شما با تحصیل در این گرایش می توانید در گستره وسیعی از رشته ها مدیریت نمایید.

رشته MBA با گرایش مالی – Finance

اگر علاقه‌مند و مستعد در زمینه های مالی هستید و می خواهید در این زمینه به فعالیت بپردازید، کافیست در رشته MBA با گرایش مالی تحصیل کنید. پس از تحصیل در این رشته شما می توانید در زمینه هایی همچون مشاور مالی، تحلیلگر مالی، مدیر مالی و مدیر صندوق سرمایه گذاری مشغول به کار شوید.

رشته MBA با گرایش بازاریابی – Marketing

امروزه بخش بازاریابی در هر شرکتی تبدیل به یکی از مهمترین بخش های آن شرکت شده است. از آنجایی که هدف اصلی هر شرکتی فروش کالا یا خدمات است، بازاریابی مناسب یکی از نیازمندی های سازمان ها و شرکت ها است. به همین جهت MBA با گرایش بازاریابی، یکی از پرطرفدارترین گرایش های این رشته است. شما پس از فارغ التحصیلی از این رشته میتوانید به عنوان مدیر بازاریابی برند و یا مدیر ارشد برند به فعالیت بپردازید. در ضمن تحقیقات بازاریابی و توسعه محصول جدید در این گرایش قرار میگرد؛ از این رو ام بی ای با گرایش بازاریابی یکی از همه کاره ترین گرایش های MBA خواهد بود.

رشته MBA با گرایش استراتژی – Strategy

همانطور که از اسم این گرایش مشخص است، فارغ التحصیلان این رشته تبدیل به استراتژیست های سازمان ها و شرکت ها می شوند. هر شرکت یا کمپانی ای در ابتدای راه نیازمند یک استراتژی دقیق می باشد. همچنین در ایجاد محصول جدید نیز لازم است تا استراتژی مشخص و مدونی ایجاد شود. شما با تحصیل در این گرایش می توانید در زمینه هایی همچون مدیر ارشد محصول و یا مدیر پروژه فعالیت کنید. یک فارغ التحصیل در این گرایش می تواند به خوبی مسائل را واکاوی نموده و به حل مسائل و معضلات پیش رو بپردازد.

رشته MBA با گرایش کار آفرینیEntrepreneurship

اگر علاقه‌مند به راه اندازی مشاغل جدید و یا مشاوره دادن برای ایجاد مشاغل نو هستید، رشته MBA با گرایش کارآفرینی، شما را به طور کامل برای مقابله با مشکلات و چالش های کارآفرینی آماده می کند.

رشته MBA با گرایش سیستم های اطلاعاتی/فناوری – Information Systems/Technology

از آنجایی که فناوری در حال حاضر همه حوزه های یک شرکت را تحت تاثیر قرار میدهد، تحصیل در این گرایش می تواند برای شما موقعیت های شغلی فراوانی ایجاد نماید. با تحصیل در این رشته می توانید به عنوان مدیر ارشد فناوری (CTO)،مدیر ارشد اطلاعات (CIO) و همچنین مدیر فناوری اطلاعات مشغول به کار شوید.

رشته MBA با گرایش منابع انسانی – Human Resources

به عنوان یکی از گرایش های رشته MBA، این گرایش برای بررسی عمیق در تجزیه و تحلیل منابع انسانی، مشاوره، مدیریت عملیاتی و قوانین استخدامی ایجاد شده است. این گرایش برای افرادی که علاقه‌مند به مدیریت منابع انسانی هستند بسیار مناسب است.

رشته MBA با گرایش مدیریت زنجیره تامین – Supply Chain Management

امروزه با گسترش اینترنت و تجارت الکترونیک و همچنین بزرگتر شدن کمپانی ها، جریان کالا و خدمات همچون گذشته ساده نبوده و نیازمند متخصصانی برای مدیریت این بخش می باشد. شما با تحصیل در این گرایش آمادگی لازم برای مدیریت زنجیره تامین را کسب خواهید نمود.

رشته MBA با گرایش تحلیل داده ها – Data Analysis

یکی دیگر از پرطرفدارترین گرایش های رشته MBA، تجزیه و تحلیل داده ها می باشد. تحصیل در این گرایش به شما کمک می کند تا هم مهارت های تجزیه و تحلیل داده ها و هم مهارت های مرتبط با تجارت را بیاموزید. در این گرایش شما در مورد هوش تجاری، تجزیه و تحلیل داده ها و فناوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل فرایند کسب و کار و مدل سازی اطلاعات فراوانی کسب خواهید نمود.

رشته MBA با گرایش مدیریت ورزشی – Sport Management

اگر فکر میکنید که شما در زمینه های مدیریتی توانمند بوده و به ورزش علاقه‌مند هستید، رشته MBA با گرایش مدیریت ورزشی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. شما با ورود به این رشته می توانید جایگاه مدیریتی خود را ارتقا داده و در حوزه های مرتبط با ورزش، مدیری متخصص و توانمند شوید. شما میتوانید با مراجعه به مقاله رشته MBA با گرایش مدیریت ورزشی در خصوص این گرایش اطلاعات کاملی کسب نمایید.

رشته MBA با گرایش مدیریت ورزشی - تحصیل در رشته MBA و MBM در کشور هلند– MBM چیست؟ MBM or MBA

MBA یا MBM؟ MBM چیست؟ تفاوت این دو رشته در چیست؟ – MBM or MBA

قبل از این که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، خوب است که به سوالی اصلی‌تر پاسخ دهیم. عموم افرادی که میخواهند در رشته MBA تحصیل کنند این سوال را می کنند که آیا برای تحصیل در گرایش های مختلف رشته MBA، لازم است تا مدرک مرتبط در کارشناسی داشته باشم یا خیر؟ باید گفت که پاسخ این سوال خیر است؛ به این مفهوم که الزامی وجود ندارد که مدرک کارشناسی شما با گرایشی که می خواهید بخوانید مرتبط باشد. تنها نیازمندی تحصیل در این رشته، داشتن سابقه مدیریتی می باشد. تفاوت بین رشته های MBA و MBM هم در همین مورد است. در پاسخ به این سوال که MBM چیست؟ باید گفت که شما برای تحصیل در رشته MBM لازم است تا در رشته مرتبط تحصیل نموده باشید. البته نکته مثبت در تحصیل رشته MBM، عدم نیازمندی به سابقه کار مدیریتی است.

دلایل تحصیل رشته MBA در کشور هلند

تا به اینجا در خصوص گرایش های مختلف رشته MBA صحبت نمودیم. همچنین گفتیم که MBM چیست؟ MBM or MBA. در ادامه باید گفت، همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، تحصیل رشته MBA در کشوری پیشرفته و صنعتی می تواند نوید دهنده آینده ای درخشان برای دانشجویان این رشته باشد. از دلایل دیگر تحصیل در این رشته در کشور هلند می توان به عدم نیاز به گذراندن آزمون های GMAT و GRE اشاره کرد. همچنین شما میتوانید با آیلتس 6 یا 6.5 در این کشور تحصیل نمایید. البته باید گفت که در صورتی که نمره آیلتس 6 دارید میتوانید بصورت کاندیشنال پذیرش گرفته و سپس در دوره های زبان کشور هلند شرکت نموده و سپس وارد کورس اصلی شوید.

از دیگر نکات مثبت تحصیل رشته MBA در کشور هلند، امکان کار آموزی در حین تحصیل می باشد. شما می توانید با گذراندن دوره کار آموزی در کمپانی های هلند در کنار کسب درآمد، تجربه کاری کافی را نیز کسب خواهید نمود. در ضمن در صورتی که در کمپانی مورد نظر بتوانید توانایی های خود را نشان دهید، می توانید در همان کمپانی پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار شوید. یکی دیگر از مزیت های تحصیل در این رشته، امکان دریافت بورسیه است. در صورتی که شما آیلتس 6.5 داشته باشید، احتمال دریافت بورسیه بین 70 تا 80 درصد می باشد. ممکن است دوره تحصیل شما بین یک تا دو سال به طول بیانجامد که به سابقه کاری و رشته تحصیلی شما مربوط خواهد بود.

پیش نیازهای یافتن شغل پس از تحصیل MBA

پس از انتخاب گرایش مناسب و اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر، شما به تحصیل خواهد پرداخت. در صورتی که بخواهید در این کشور مشغول به کار شوید لازم است تا پیش نیازهایی را داشته باشید. شاید بتوان گفت اصلی ترین نیازمندی شما، توانایی مکالمه باشد. بطور کلی می توان گفت که برای یافتن شغل مناسب لازم است تا به سطح بالایی از زبان انگلیسی مسلط باشید و یا تا حدی به زبان هلندی تسلط داشته باشید. از آنجایی که شما در کشور هلند تحصیل می کنید، فراگیری زبان هلندی می تواند برایتان بسیار ساده باشد. برحسب تجربه عموم افرادی که در این کشور تحصیل میکنند، پس از  فارغ التحصیلی تسلط نسبی به زبان هلندی پیدا می کنند. از این رو احتمال یافتن شغل مناسب برایتان بسیار زیاد خواهد بود.

تحصیل در رشته MBA و MBM در کشور هلند– MBM چیست؟ MBM or MBA

خدمات موسسه آوید برای تحصیل رشته MBA در کشور هلند

ما تا به اینجای مقاله برای شما گرایش های مختلف رشته MBA را معرفی نمودیم. همچنین به تفاوت رشته های MBA و MBM پرداختیم. در ضمن در خصوص MBM چیست؟ MBM or MBA صحبت کردیم. ما در این بخش به معرفی خدمات موسسه آوید می پردازیم. در مرحله اول و پس از عقد قرارداد، مشاورین ما به شما اطلاعات مورد نیاز در خصوص گرایش های مختلف این رشته خواهند داد. همچنین با توجه به علاقه‌مندی شما و همچنین تخصصتان برای شما گرایش مناسب را تعیین می نمایند. در ضمن دانشگاه هایی که می توانید در آنها به تحصیل بپردازید مشخص خواهد شد. در ادامه نیز وضعیت بازار کار و مشاغلی که میتوانید در آن مشغول به کار شوید، تبیین میشود. همانطور که گفته شد، برای تحصیل در رشته MBA لازم است تا سابقه مدیریت 2 تا 3 ساله داشته باشید. ما در موسسه آوید، سوابق شما را در رزومه‌تان بگونه ای بازتاب میدهیم که دانشگاه مجاب شود تا شما را به مصاحبه دعوت نماید. کافیست با ما تماس بگیرید تا مهاجرتی آسان و بی دغدغه را تجربه نمایید.

مهاجرت به هلند را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت تحصیلی به هلند را پیشنهاد میکند. از فرصت های فوق العاده ای که در این کشور برای تحصیل وجود دارد می توان به دریافت بورسیه تحصیلی در هر مقطع و هر رشته ای اشاره کرد. ما در موسسه آوید تمام سعی خود را برای دریافت بورسیه برای تمام کلاینت های خود میکنیم. دریافت بورسیه برای بیش از 70 درصد از دانشجویان اعزامی، سند افتخاریست که در سوابق ما وجود دارد. پس اگر شما هم میخواهید در معتبرترین دانشگاه های هلند به تحصیل بپردازید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.