Search
Search
Close this search box.

آب و هوای هلند

هلند کشوری کوچک در شمال غربی اروپاست که از جنوب با بلژیک، از شرق با آلمان، از غرب و از طریق دریا با بریتانیا و از شمال با دریای شمالی همجوار است و دارای آب و هوای اقیانوسی با تابستان های معتدل و زمستان های سرد است. باد و باران در اکثر فصول سال رایج است و جولای و آگوست مرطوب ترین ماه ها و مارس خشک ترین ماه سال است. از آنجایی که آب و هوای یک منطقه چه به لحاظ دما و میزان بارش، چه به لحاظ پاک و آلوده بودن آن در انتخاب مقصد مهاجرت و گردشگری دارای اهمیت می‌باشد، ما در این مقاله به آب و هوای هلند – آشنایی با آب و هوای کشور هلند پرداخته ایم. همچنین کیفیت هوای هلند از لحاظ آلاینده ها، کیفیت آب آشامیدنی در هلند و آب و هوای هلند در فصل های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به هلند را دارید، می توانید با تکمیل فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را برای مهاجرت به این کشور، مورد بررسی قرار دهید.

فهرست مقاله

مقدمه آشنای با آب و هوای هلند

هلند به داشتن آب و هوای غیرقابل پیش بینی معروف است. از آنجا که هلند دارای زمینهای مسطح است، باد یکی از ویژگی های آب و هوای هلند است و به طور مکرر می وزد، به خصوص در پاییز و زمستان که حتی ممکن است طوفان وجود داشته باشد.وزش باد معمولاً در امتداد ساحل بسیار شدیدتر از مناطق داخلی است. آب و هوای هلند متاثر از دریای شمال و اقیانوس اطلس است، بنابراین در اکثر فصول سال خنک، ابری و مرطوب است. بارندگی‌ها چندان زیاد نیستند و بین ۷۵۰/۸۵۰ میلی‌متر (۲۹/۳۳ اینچ) درطول سال متغیر هستند. علاوه بر این، شمال (فریسلند، درنته، گرونینگن) هوا کمی سردتر از مرکز-جنوب است (آمستردام، روتردام، اوترخت، لاهه، آیندهوون).

آب و هوای کشور هلند

آب و هوای هلند در فصل های مختلف

آب و هوای هلند در فصل زمستان

در زمستان یعنی از دسامبر تا فوریه هوا سرد است اما یخبندان نیست، با میانگین دمای روزانه از 2.5 درجه سانتیگراد (36.5 درجه فارنهایت) در شمال تا 4 درجه سانتیگراد (39 درجه فارنهایت) در سواحل جنوب غربی. در هلند دوره‌هایی وجود دارد که جریان‌های اقیانوس اطلس غالب می‌شوند و هوا با بیش از 10 درجه سانتی‌گراد (50 درجه فارنهایت)همراه با باد و باران، بسیار معتدل است. در دوره های دیگر، زمانی که کشور توسط یک سیستم فشار قوی احاطه شده، هوا می تواند مه آلود باشد. از سوی دیگر، توده‌های هوای سرد از شرق اروپا گاهی اوقات ممکن است به کشور برسند و دوره‌های سرما را به همراه داشته باشند و در این موارد حتی در طول روز دما زیر صفر باقی بماند. این نوع آب و هوای یخبندان معمولاً چند روز طول می کشد و ممکن است در ابتدا بارش برف را به همراه داشته باشد. به همین دلیل برف معمولاً زیاد نیست و اغلب با باران همراه است.

منظره زمستانی پوشیده از برف، با کانال های یخ زده، که در نقاشی های هنرمندان فلاندری دیده می شود، به دوره ای اشاره دارد (به اصطلاح عصر یخبندان کوچک، تقریباً 1450 تا 1850)، که آب و هوای اروپا سردتر از امروز بود. در زمان های اخیر، موقعیت هایی از این نوع هر چند سال یک بار رخ می دهد و مدت زمان کمتری ادامه میابد. با این حال، وقتی این اتفاق می افتد، هلندی ها خوشحال می شوند که ورزش ملی خود، اسکیت روی یخ، را در فضای باز انجام دهند.

آب و هوای هلند در فصل بهار

در ماه مارس، هوا در سراسر کشور در طول روز به طور متوسط تا 8درجه سانتیگراد (46 درجه فارنهایت) گرم می شود و در آوریل چند درجه گرمتر می شود. آخرین ماه فصل یک هوای واقعی گرم و آفتابی را به ارمغان می آورد با افزایش بارندگی اندک که در بیشتر موارد پایدار است. به هر حال، در لاهه در بهار هوا کمی سردتر از پایتخت و جنوبی ترین شهر، ماستریخت است، برعکس، گرمتر. شب ها بسیار سرد است، بنابراین شب می تواند مفید باشد

آب و هوای هلند در فصل تابستان

تابستان در هلند بسیار سرد است. خورشید در هلند از نوامبر تا فوریه به ندرت دیده می شود، اما اغلب حتی در تابستان نمی تابد. بیشترین میزان آفتاب در طول روز حدود 6-7 ساعت است،که معمولا با بارندگی همراه است. دمای هوا تا 24 درجه سانتیگراد (75 درجه فارنهایت) افزایش می یابد. در اوایل آگوست، این رقم ممکن است به 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) برسد. به طور خلاصه، تابستان هلند شبیه تابستان لندن است. به طور متوسط، حداکثر دما در بیشتر نقاط کشور حدود 22/23 درجه سانتیگراد (72/73 درجه فارنهایت) و در سواحل حدود 21 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت) است و معمولاً به 30/32 درجه سانتیگراد می رسد. با این حال، در سال های اخیر به دلیل گرم شدن کره زمین، گرم ترین منطقه جنوب شرقی است. کسانی که می خواهند در دریا شنا کنند باید بدانند که دریای شمال حتی در تابستان بسیار خنک است. دمای آب در ماه اوت به 18 درجه سانتیگراد (64 درجه فارنهایت) می رسد. علاوه بر این، نسیم خنکی در امتداد ساحل می وزد که اغلب بسیار خنک است، حداقل برای کسانی که به آن عادت ندارند یا از کشورهای شمال اروپا نمی آیند.

آب و هوای هلند در فصل های مختلف

آب و هوای هلند در فصل پاییز

فصل پاییز یا ماه‌های سپتامبر تا نوامبر دمای هوا بین ۷ تا ۱۹ درجه تغییر می‌کند و با وجود بارش باران و وزش باد، کمی سرد خواهد بود. باید بدانید که پاییز، پربارش‌ترین فصل هلند است و بارندگی به بالاترین حد خود خواهد رسید. در ابتدای پاییز در هلند، هوای کمی سرد و صاف جای خود را به ابرها می دهد. دما در عصر ممکن است به 4 درجه سانتیگراد (39 درجه فارنهایت) برسد و در شب گاهی اوقات آب در گودالها یخ می زند.

کیفیت هوای هلند از لحاظ آلاینده ها

آلودگی هوا پس از استعمال دخانیات و چاقی، سومین عامل مرگ و میر در هلند است.علت آلودگی هوا در هلند علاوه بر اتومبیلها و بخشهای صنعتی، کشاورزی نیز میباشد. علاوه بر این، علت بخشی از آلودگی هوا در هلند، مربوط به خارج از کشور است.

در سال 2020 برای اولین بار میزان ذرات معلق دی اکسید نیتروژن در امتداد جاده های پر ترافیک هلند با حد مجاز اروپایی مطابقت داشت. در این سال تنها در Velsen در امتداد یک جاده غلظت از مقدار حد مجاز ذرات بیشتر شد و در مابقی جاده ها، غلظت ذرات معلق کمتر از مقادیر حد اتحادیه اروپا بود. همچنین در خانه‌هایی در جنوب شرقی برابانت شمالی، شمال لیمبورگ و دره گلدرس که دارای دامداری های گسترده هستند، میزان ذرات معلق از حد مجاز فراتر رفت.غلظت کمتر دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق تا حدی به دلیل اقدامات انجام شده به دلیل شیوع ویروس کرونا و در نتیجه ترافیک کمتر و فعالیت اقتصادی کمتر در هلند و خارج از کشور است و بنابراین احتمالاً موقتی است. اما RIVM انتظار دارد کیفیت هوا در سال های آینده بیشتر بهبود یابد زیرا ترافیک، صنعت و دامداری ها دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق کمتری منتشر می کنند. به عنوان مثال، فقط خودروهای برقی یا خودروهایی با سوخت تمیزتر مجاز به تردد در این مناطق هستند.

آلاینده های آب و هوای هلند

کیفیت آب آشامیدنی در هلند

کیفیت آب آشامیدنی در هلند عالی است. هلند آب آشامیدنی خود را از آب های زیرزمینی و آب های سطحی تامین می کند. شرکت های مربوطه آب را از این منابع تصفیه و مطابق با الزامات قانونی آب آشامیدنی تولید می کنند. آبرسانی و سرویس بهداشتی در هلند با کیفیت خوب و با قیمت مناسب برای کل جمعیت ارائه می شود. نوشیدن آب لوله کشی در هلند کاملاً بی خطر است، به خصوص در آمستردام که در آن آب لوله کشی اغلب کیفیت بهتری نسبت به آب بطری دارد. در واقع، آب لوله کشی هلندی از لحاظ کیفیت رتبه دوم را در اروپا دارد که در یک مطالعه امتیاز 7.1 از 10 را کسب کرده است.

سخن پایانی

هلند ممکن است کشور کوچکی باشد. با این حال، هر استان شرایط آب و هوایی خاص خود را دارد. آب و هوا در استان های ساحلی معتدل تر است. بیشترین شانس برای لذت بردن از آفتاب در امتداد ساحل، به ویژه در زیلند و هلند شمالی و در جزایر وادن است. در طول تابستان، لباس سبک مناسب است، اما حتماً وسایل بارانی به همراه داشته باشید، زیرا مطمئناً در طول اقامت خود یک یا دو بارش را تجربه خواهید کرد. لباس‌های گرم‌تر برای زمستان مناسب هستند.بطور کلی شما بدون توجه به اینکه در چه فصلی از سال سفر میکنید؛ به چتر و ژاکت نیاز خواهید داشت. ولی اگر قصد مهاجرت تحصیلی به هلند را دارید پیشنهاد گروه مهاجرتی آوید مطالعه مقاله دانشگاههای هلند و موقعیت جغرافیایی هلند به منظور آگاهی بیشتر از موقعیت دانشگاه و شهر مورد نظر شما می‌باشد.

مهاجرت تحصیلی به هلند

مهاجرت به هلند را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت تحصیلی به هلند را پیشنهاد میکند. از فرصت های فوق العاده ای که در این کشور برای تحصیل وجود دارد می توان به دریافت بورسیه تحصیلی در هر مقطع و هر رشته ای اشاره کرد. ما در موسسه آوید تمام سعی خود را برای دریافت بورسیه برای تمام کلاینت های خود میکنیم. دریافت بورسیه برای بیش از 70 درصد از دانشجویان اعزامی، سند افتخاریست که در سوابق ما وجود دارد. پس اگر شما هم میخواهید در معتبرترین دانشگاه های هلند به تحصیل بپردازید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها