Search
Search
Close this search box.

اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند

در چه زمانی باید اقدام به اخذ پذیرش در دانشگاه های هلند را آغاز کنم؟

زمان شروع پذیرش در دانشگاه های هلند به طور معمول در هفته ی اول ماه اکتبر برای یک سال آموزشی شروع می شود. دوره های انگلیسی زبان بسیار کمی هستند که در ترم بهار شروع به پذیرش کنند.

مهلت ثبت درخواست تحصیل در هلند به نوع دانشگاهی که از آن پذیرش می کنید و محدودیت تعداد متقاضیان بستگی دارد. مهلت ثبت پذیرش برای دانشجویان مقیم اروپا و غیر اروپا متفاوت است. بهترین راه برای مطمئن شدن از مهلت نهایی چک کردن اطلاعات با دانشگاه مورد نظرتان است.

پروسه ی ورود به کالج های دانشگاهی بسته به این که دانشجویان متقاضی نیاز به حضور در مصاحبه دارند یا نه متفاوت است. این تاثیر زیادی روی اقبال دانشجویان برای ورود به دانشگاه دارد. کالج های دانشگاهی آموزشگاه های کوچکتری هستند که محدودیت های بیشتری در تعداد دانشجویان دارند. از آن جایی که تمام دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه زندگی می کنند محدودیت فیزیکی برای گرفتن دانشجو وجود دارد.

چه زمانی میفهمم که در دانشگاه پذیرفته شده ام؟

اگر برای رشته ای بدون محدودیت تعداد متقاضی ثبت نام می کنید ممکن است بعد از چهار هفته جواب درخواستتان را بگیرید. اگر رشته ی مورد نظرتان مشمول محدودیت تعداد متقاضی می شود احتمالا باید تا پایان مهلت درخواست قبل از شروع مرحله ی گزینش صبر کنید.

اگر حداقل نمرات و استاندارد لازم برای رشته ی مورد نظرتان را نداشته باشید قادر به ثبت نام نخواهید بود. اما در تمامی حالات دیگر هنگامی که از دانشگاه جواب درخواستتان را دریافت می کنید جایگاه شما در دانشگاه منتخبتان تضمین شده است.

چگونه ممکن است دانشگاه های هلند دانشجویان را با چنین حداقل نمرات پایینی ثبت نام کنند؟

لازم به ذکر است که حداقل نمرات ربطی به کیفیت حضور شما در دانشگاه ندارد. دانشگاه های برتری در هلند هستند که روش پذیرش بسیار متفاوتی دارند. به صورت عمومی اگر نمره های لازم را داشته باشید ملزم هستید که ثابت کنید می توانید با آموزش دانشگاهی هلند خود را وفق دهید. سال اول در دانشگاه های هلند عملکرد یک دوره ی آزمایشی را دارد. شما به طور منظم آزمون هایی خواهید داد و اگر نمره ی قبولی در این آزمون ها را کسب نکنید از شما درخواست می شود که دانشگاه را ترک کنید.

چگونه برای اخذ پذیرش اقدام کنم؟

به طور مستقیم با دانشگاه تماس بگیرید. مسئولین دانشگاه معمولا بهترین راه را به شما پیشنهاد خواهند داد. اگرچه یک سرویس مرکزی پذیرش در هلند به نام Studielink وجود دارد، همیشه لازم نیست که در مرحله ی اول از طریق این سامانه اقدام به پذیرش کنید. در نهایت باید در این  سامانه برای خود حسابی بسازید چون این حساب از پیش شروط ثبت نام به عنوان یک دانشجو در دانشگاه های هلند است.