Search
Search
Close this search box.

دانشگاه توئنته هلند

دانشگاه توئنته لقب کارآفرین ترین دانشگاه هلند رادارد.این دانشگاه از پیشرفته ترین دانشگاه های قاره اروپا می باشد که از نوآورانه ترین متد های آموزشی جهت ارائه برنامه های تحصیلی استفاده می کند.

این دانشگاه با بیش از 9500 دانشجو و استخدام بیش از 3000 دانشمند و نیروی حرفه‌ای یکی از دانشگاه‌های منحصربه‌فرد در تولید علم و همچنین آموزش آنلاین محسوب می‌شود.

تاریخچه

این دانشگاه در سال 1961 با عنوان Technische Hogeschool Twente تأسیس شد. پس از دانشگاه فناوری دلفت و دانشگاه صنعتی آیندهوون ، این سومین موسسه پلی تکنیک در هلند بود که به دانشگاه تبدیل شد. این موسسه بعداً در سال 1986 به Universiteit Twente (دانشگاه توئنته) تغییر نام یافت.تصمیم دولت هلند برای یافتن سومین دانشگاه فنی کشور در انسخده، شهر اصلی Twente ، ارتباط بسیاری با صنعت غنی تولید استان (پارچه ، فلز ، مهندسی برق ، مواد شیمیایی) دارد. نکته مهم دیگر این واقعیت این بود که اقتصاد محلی برای جبران صنعت رو به کاهش نساجی نیاز به تقویت داشت.

دانشکده ها

دانشگاه توئنته در حال حاضر 20 برنامه کارشناسی و 31 کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می کند.

دانشگاه توئنته دارای 5 دانشکده است که به ترتیب زیر می باشند:

Behavioural, Management and Social sciences
Engineering Technology
Electrical Engineering, Mathematics and Computer Science
Science and Technology
Geo-Information Science and Earth Observation

رنکینگ دانشگاه

در رده بندی جهانی این دانشگاه رتبه 186 در وبسایت جهانی QS (معتبرترین وبسایت جهانی برای سنجش رتبه علمی دانشگاه) را دارا می باشد.

امکانات دانشگاه

این دانشگاه برنامه‌های پژوهشی و آموزشی (دوره‌های منجر به مدارک تحصیلی) در علوم رفتاری و اجتماعی و همچنین مهندسی ارائه می‌کند. اعضای این دانشگاه در راستای حفظ رسالت و دیدگاه‌های کارآفرینانهٔ خود، به مشارکت اقتصادی و اجتماعی در منطقه‌ای که دانشگاه در آن واقع است، متعهد هستند. این دانشگاه با دانشگاه صنعتی دلفت و دانشگاه فنی آیندهوون تحت سند و نهادی به نام 3TU.Federation همکاری می‌کند. دانشگاه توئنته همچنین عضوی از کنسرسیوم اروپایی دانشگاه‌های مبتکر است.

پردیس اصلی دانشگاه امکانات بی شماری از جمله آزمایشگاه پیشرفته فنی پزشکی، آزمایشگاه واقعیت های مجازی و طراحی، اولین اکوسیستم رباتیک هلند، آزمایشگاه RaM، اینترنت رایگان، دستگاه های خود پرداز بانک، دستگاه های شارژ، سیستم حمل و نقل و دوچرخه، مسجد و ساختمان های عبادت، سوپر مارکت، آرایشگاه و پیرایشگاه، آژانس کاریابی، کافه و همچنین رستوران وجود دارد و دانشجویان می توانند از تمامی این امکانات بهره مند شوند.

توئنته در زمینه هایی مانند نانوتکنولوژی و مهندسی زیست پزشکی ،فن آوری های هسته ای ،فناوری اطلاعات ، رباتیک و علوم زمین شناسی از جمله بهترین های جهان است .

شعار دانشگاه توئنته : (چالش های زمان ما بیشتر از گذشته است: انعطاف پذیری جهانی ، دیجیتالی شدن جامعه ، بهبود و شخصی سازی مراقبت های بهداشتی ، تغییر شکل مجدد جهان با مواد هوشمند و تولید هوشمند) است.