Search
Search
Close this search box.

 دانشگاه خرونینگن هلند

دانشگاه خرونینگن  دانشگاهی در شهر خرونینگن هلند است. این دانشگاه در سال 1614 تأسیس شد و پس از دانشگاه لیدن ، قدیمی ترین دانشگاه باقیمانده در هلند میباشد.این دانشگاه  با حدود 30،000 دانشجو و حدود 6000 کارمند ، یکی از بزرگترین دانشگاه های هلند است.

دانشکده ها

دانشگاه خرونینگن با 9 دانشکده بیش از  45 دوره کارشناسی و 160 دوره کارشناسی ارشد را ارائه می دهد.از 167 دوره کارشناسی ارشد 126 آن را به زبان انگلیسی تدریس می شود و از 48 دوره کارشناسی ، 29  رشته به زبان انگلیسی تدریس می شود.

دانشگاه خرونینگن 9 دانشکده را دارد که به ترتیب زیر می باشند:

Faculty of Economics and Business
Faculty of Behavioural and Social sciences
Faculty of Theology and Religious Studies
Faculty of Arts
Medical Sciences
Faculty of Law
Faculty of Spatial Sciences
Faculty of Science and Engineering
Faculty of Philosophy

رنکینگ دانشگاه

دانشگاه گرونینگن یکی از 100 دانشگاه بزرگ تحقیقاتی جامع در جهان است.دانشگاه خرونینگن دارای رتبه علمی 114 در وبسایت جهانی QS (معتبرترین وبسایت جهانی برای سنجش رتبه علمی دانشگاه) در سال 2019 میباشد.مطابق سال 2019 ایالات متحده اخبار و گزارش دانشکده اقتصاد و تجارت رتبه های سوم هلند ، دهم در اروپا و 32 ام در جهان برای اقتصاد و تجارت را به دست آورد.

امکانات دانشگاه

این دانشگاه دارای کتابخانه هایی در سه مکان است: یکی اصلی در مرکز شهر ، دیگری در ساختمان Duisenberg در پردیس Zernike و دیگری در دانشکده پزشکی ، که شامل طیف گسترده ای از کتاب ها و مطالب آنلاین برای دانشجویان است. این کتابخانه در مرکز شهر همچنین دارای یک Starbucks در محل آن است.

موزه دانشگاه،نمایشگاه هایی از مجموعه گسترده دانشگاه را گرد هم آورده است. این مجموعه شامل موزه آناتومیک ،  موزه مردم شناسی Gerardus van der Leeuw و موزه طبیعت است.

دانشگاه خرونینگن در بنیاد میراث علمی ، بنیادی که با هدف حفظ مجموعه های دانشگاه و گنجینه های فرهنگی ارائه شده است ، نمایندگی می شود. این دانشگاه  در 3 گروه برتر دانشگاه های تحقیقاتی اروپا در زمینه های اکولوژی ، علوم مواد ، شیمی و نجوم قرار دارد. سایر گروههای تحقیقاتی قدرتمند در علوم نانو ، فیزیک ، زیست شناسی مولکولی ، میکروبیولوژی ، علوم پزشکی ، علوم اعصاب ، جامعه شناسی ، فلسفه ، الهیات ، باستان شناسی و هنر هست.

دانشگاه  خرونینگن همجنین عضو گروه موسوم به تعالی بهترین دانشگاه های اروپا است. گروه تعالی 56 عضو دارد که 1.3٪ از تقریباً 4500 موسسه آموزش عالی اروپایی است. در دانشگاه خرونینگن واحد مجزایی برای رباتیک در نظر گرفته نشده است، دانشجویان دانشکده مهندسی این دانشگاه هرساله در رقابت‌های رباتیک مختلفی در سراسر جهان شرکت می‌کنند و حائز رتبه‌های برتر در دسته‌بندی‌های مختلف می‌شوند. شایان ذکر است که این دانشگاه سابقه زیادی از اولین‌ها را دارد مانند اولین دانشجوی زن کشور، اولین استاد زن، اولین فضانورد هلندی و اولین رئیس بانک مرکزی اروپا.

افراد مشهور

فارغ التحصیلان دانشگاه شامل برندگان 4 جایزه نوبل و پنج برنده جایزه اسپینوزا، جایزه اسپینوزا جایزه سالانه € 2.5Million برای تحقیقات جدید ارائه شده توسط سازمان هلند برای تحقیقات علمی است. این جایزه بالاترین جایزه علمی در هلند است و نام آن برگرفته از فیلسوف اسپینوزا است. سایر فارغ التحصیلان برجسته شامل دبیر کل ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) می شوند.