Search

تفاوت های دانشگاه های بیس ریسرچ و اپلاید ساینس در کشور هلند

در کشور هلند دانشگاه ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند؛ دانشگاه های بیس ریسرچ و دانشگاه های اپلاید ساینس. این دانشگاه ها تفاوت هایی در زمینه ها مختلف دارند که می توان این تفاوت ها را در 5 بخش، تقسیم بندی نمود. در واقع دانشگاه های اپلاید ساینس، دانشگاه های علمی کاربردی بوده و دانشگاه های بیس ریسرچ، دانشگاه های تحقیقاتی می باشند. اگر می خواهید تفاوت های دانشگاه های بیس ریسرچ و اپلاید ساینس در کشور هلند را بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

مقدمه

همانطور که گفته شد، تفاوت دانشگاه های بیس ریسرچ و اپلاید ساینس را می توان در 5 بخش زیر، تقسیم بندی کرد:

  1. سرفصل دروس
  2. شهریه ها
  3. رتبه علمی
  4. بازار کار
  5. بورسیه

ما در ادامه این مقاله به تشریح هر یک از موارد ذکر شده خواهیم پرداخت.

تفاوت های دانشگاه های بیس ریسرچ و اپلاید ساینس در کشور هلند موسسه آوید

تفاوت سرفصل دروس در دانشگاه های بیس ریسرچ و اپلاید ساینس

اولین تفاوت این دو نوع دانشگاه، در خصوص محتوای تحصیلی ارائه شده می باشد. بطور کلی دانشگاه های اپلاید ساینس بیشتر محوریت عملی داشته و دروس بصورت پروژه محور ارائه می شوند؛ در صورتی که در دانشگاه های بیس ریسرچ بیشتر محوریت علمی است و شما به انجام آزمایشات علمی و فعالیت های تئوری، می پردازید.

اگر می‌خواهید تجربیات عملی بیشتری کسب کنید، دانشگاه های اپلاید ساینس بسیار برایتان مفید خواهد بود. با توجه به آموزش های کاربردی و عملی در این دانشگاه ها، شما پس از فارغ التحصیلی، توانایی های فراوانی در خصوص موارد مرتبط با رشته تحصیلی خود، کسب کرده و در نهایت پس از فارغ التحصیلی می توانید به راحتی کار پیدا کنید. البته اگر علاقمند به فعالیت های علمی محض و تئوری هستید باید به سراغ دانشگاه های بیس ریسرچ بروید.

تفاوت شهریه در دانشگاه های بیس ریسرچ و اپلاید ساینس

دومین تفاوتی که به آن می پردازیم، بحث شهریه در این دو نوع دانشگاه است. میزان شهریه در دانشگاه های اپلاید ساینس برای مقطع کارشناسی 8000 یورو در سال است. این میزان بطور مینیمم برای دانشگاه های بیس ریسرچ 12000 یورو در سال (برای مقطع کارشناسی) است. میزان شهریه برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه اپلاید ساینس تا 12000 یورو در سال بوده و این میزان برای دانشگاه های بیس ریسرچ در این مقطع بین 14000 تا 18000 یورو در سال است. مشخص است که میزان شهریه در دانشگاه های بیس ریسرچ، بسیار بیشتر از دانشگاه های اپلاید ساینس می باشد. 

تفاوت رتبه علمی در دانشگاه های بیس ریسرچ و اپلاید ساینس

یکی دیگر از تفاوت های دانشگاه بیس ریسرچ و اپلاید ساینس، رتبه علمی این دانشگاه ها می باشد. دانشگاه های بیس ریسرچ عموما تئوری محور بوده و دانشگاه های اپلاید ساینس بیشتر پروژه محور هستند. از این رو رتبه علمی دانشگاه های بیس ریسرچ عموما بهتر بوده و بطور میانگین رتبه آن ها کمتر از 200 می باشند. رتبه علمی دانشگاه های اپلاید ساینس بین 2000 تا 5000 است.

دانشگاه های اپلاید ساینس هلند موسسه آوید

تفاوت بازار برای فارغ التحصیلان دانشگاه های بیس ریسرچ و اپلاید ساینس

با توجه به تجربیات کارشناسان ما که در کشور هلند زندگی می کنند، از نظر بازار کار بین فارغ التحصیلان این دو نوع دانشگاه، تفاوت خاصی وجود ندارد. حتی می توان گفت که یافتن کار برای فارغ التحصیلان دانشگاه های اپلاید ساینس کمی راحتتر است؛ چرا که با توجه به فراگیری مهارت های عملی مختلف در طول تحصیل، شرایط یافتن کار برایشان بهتر خواهد بود. البته خوب است بدانید که میزان حقوق دریافتی فارغ التحصیلان دانشگاه های بیس ریسرچ، عموما کمی بالاتر از فارغ التحصیلان دانشگاه های اپلاید ساینس است (بین 200 تا 300 یورو در ماه).

عموم فارغ التحصیلان دانشگاه های بیس ریسرچ در کمپانی های بزرگ که علم محور هستند، مشغول به کار خواهند شد و فارغ التحصیلان دانشگاه های اپلاید ساینس در کمپانی هایی که روی پروژه های عملی کار می کنند، استخدام می شوند.

میزان بورسیه ها در دانشگاه های بیس ریسرچ و اپلاید ساینس

یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع دانشگاه در میزان بورسیه های ارائه شده می باشد. عموما با توجه به نمره زبان و معدل، بورسیه های زیادی در دانشگاه های بیس ریسرچ ارائه می شود. این بورسیه ها می تواند شامل پوشش تمام هزینه های تحصیل و یا بخشی از شهریه شود. حتی در صورتی که معدل و نمره زبان خیلی خوبی داشته باشید می توانید فول فاند گرفته که بجز پوشش تمام هزینه های تحصیل، بخشی از هزینه های زندگی شما را نیز پوشش دهد.

دانشگاه های اپلاید ساینس هم بورسیه دارد که این بورسیه بین 5000 تا 10000 یورو می باشد. ما برای اکثر کلاینت های خود، بورسیه 5000 یورویی را دریافت می کنیم. اگر فردی شرایط و رزومه بهتری داشته باشد، بورسیه های بهتری برایش دریافت خواهیم کرد. شما می توانید با مراجعه به مقاله بورسیه های کشور هلند، نسبت به انواع بورسیه در این کشور آشنا شوید.

دانشگاه های بیس ریسرچ هلند موسسه آوید

 در گرفتن بورسیه، داشتن رزومه خوب و معدل و نمره زبان بالا، بسیار مهم است؛ اما دیگر مورد بسیار مهم، زمان اقدام برای گرفتن بورسیه است. شما ممکن است رزومه خیلی خوب و یا نمره زبان بالا نداشته باشید، اما با اقدام به موقع برای دریافت بورسیه، واجد شرایط گرفتن بورسیه شوید.

نکات مهم در انتخاب دانشگاه مقصد

دانشگاه های اپلاید ساینس برای کسانی مناسب است که سابقه کاری در ایران دارند و می‌خواهند سریعتر وارد بازار کار شده و از مهارت هایی که دارند استفاده نمایند. همچنین این دانشگاه ها برای کسانی که سن بالاتری دارند و سخت تر جذب بازار کار می‌شوند، مناسب تر است.

دوره های کارآموزی موجود در این نوع از دانشگاه ها می تواند موثرترین نقطه برای ورود به بازار کار کشور هلند باشد. وجود دوره های ۳ تا ۶ ماهه در دوره کارشناسی ارشد و یکسال تا یکسال و نیم در دوره کارشناسی، بزرگترین مزیت دانشگاه های اپلاید ساینس می باشد؛ چرا که دانشجو در این مدت همچون یک کارمند از صبح تا بعد از ظهر به صورت تمام وقت مشغول به کار بوده و این پتانسیل وجود دارد که علاوه بر دریافت حقوق، در زمان تحصیل رزومه کاری خود را ارتقا دهد.

مهاجرت به هلند را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت تحصیلی به هلند را پیشنهاد میکند. از فرصت های فوق العاده ای که در این کشور برای تحصیل وجود دارد می توان به دریافت بورسیه تحصیلی در هر مقطع و هر رشته ای اشاره کرد. ما در موسسه آوید تمام سعی خود را برای دریافت بورسیه برای تمام کلاینت های خود میکنیم. دریافت بورسیه برای بیش از 70 درصد از دانشجویان اعزامی، سند افتخاریست که در سوابق ما وجود دارد. پس اگر شما هم میخواهید در معتبرترین دانشگاه های هلند به تحصیل بپردازید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.