Search

دانشگاه ماستریخت هلند

دانشگاه ماستریخت یکی از برجسته ترین دانشگاه‌های دولتی در هلند و اروپا است که در شهر ماستریخت قرار گرفته است.

تاریخچه

دانشگاه در سال ۱۹۷۶ بنیانگذاری شده و به عنوان یکی از تازه‌تاسیس‌ترین دانشگاه‌های هلند محسوب می‌شود. نام اولیه دانشگاه دیکسونور سیتات لیمبورگ بود که در سال ۱۹۹۶ به ماستریخت تغییر کرد.

دانشگاه ماستریخت یکی از دانشگاه های دولتی این کشور است. این دانشگاه حدود ۱7۰۰۰ دانشجو دارد که با داشتن بیش از ۴۷% دانشجوی خارجی از بیش از ۱۰۰ ملیت مختلف یکی از دانشگاه های بین المللی هلند شناخته می شود.بسیاری از رشته های تحصیلی دانشگاه ماستریخت به زبان انگلیسی نیز ارائه میشوند.

دانشکده ها

دانشگاه توئنته دارای 6 دانشکده است که به ترتیب زیر می باشند:

Faculty of Health, Medicine and Life Sciences
Faculty of Psychology and Neuroscience
Faculty of Business and Economics
Faculty of Science and Engineering
Faculty of Arts and Social Sciences
Faculty of Law

رنکینگ دانشگاه

در رده بندی جهانی این دانشگاه رتبه 239 در وبسایت جهانی QS (معتبرترین وبسایت جهانی برای سنجش رتبه علمی دانشگاه) را دارا می باشد.

امکانات دانشگاه

در  Keuze Gids که توسط مرکز اطلاعات آموزش عالی (CHOI) منتشر شده است ، دانشگاه ماستریخت از بهترین های هلند است. طبق Keuze Kids سال 2015 ، ماستریخت بهترین دانشگاه گسترده هلند بود. در سال 2016 ، دانشگاه ماستریخت به عنوان سومین رتبه علمی در هلند شناخته شد. از میان 44 دوره کارشناسی ارشد در ماستریخت ، 13 رشته در رده اول خود قرار گرفتند. برنامه های لیسانس نیز به طور کلی با راهنمایی مثبت ارزیابی می شوند: 14رشته  از 17 رشته برنامه لیسانس ماستریخت ارزیابی شده در سال 2016 به مقام برتر سوم رسیده است و 6 مورد از آنها بهترین بوده است.  کالج دانشگاه ماستریخت مهر کیفیت را از کوزگیدها دریافت کردند.

برنامه های مطالعات اروپایی ، تجارت بین المللی و مطالعات بین المللی اقتصادی بسیاری از دانشجویان خارجی را به خود جلب می کند. این امر همچنین در مورد کالج دانشگاه ماستریخت و دانشکده حقوق اروپا صدق میکند.

آموزش مبتنی بر پرسش و جهت گیری بین المللی

دانشگاه ماستریخت بنیانگذار آموزش مبتنی بر پرسش در هلند است، جایی که دانشجویان بر اساس یک وضعیت مشخص با برنامه درسی آشنا می شوند. به همین دلیل ، سخنرانی های نسبتاً کمی ارائه می شود و آموزش های نسبتاً زیادی نیز دارند.