Search
Search
Close this search box.

چرا مهاجرت به اروپا؟ دلایل مهاجرت به اروپا

وجود گستره فراوانی از کشورها در قاره اروپا و تراکم بالای جمعیتی در این قاره، باعث شده است که شما انتخاب های گوناگونی را برای مسافرت داشته باشید. شما می توانید با ویزای شینگن خود، به تمام کشورهای عضو شینگن، بدون ویزا سفر نمایید. هر کشوری در فصل خودش جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. از این رو دیدن کشورهای مختلف در فصول مختلف سال، از اصلی ترین تفریحات اروپایی ها می باشد. ما در این مقاله به پاسخگویی به سوال “چرا مهاجرت به اروپا؟” می پردازیم. پس با ما همراه باشید با معرفی دلایل مهاجرت به اروپا!

فهرست مقاله

مقدمه

توصیه همیشگی ما به متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور، انتخاب کشورهای اروپایی می باشد؛ چرا که در کنار آب هوای مناسب در اکثر کشورهای اروپایی و همچنین وضعیت بازار کار مناسب و اقتصاد قدرتمند عموم کشورهای اروپایی، امکان سفر بدون ویزا به بخش های مختلف حوزه شینگن وجود داشته که باعث میشود بتوانید اوقات فراغت خود را با تنوع بسیار بالا و هزینه نسبتا پایین، پر کنید. در ادامه به معرفی قاره اروپا و همچنین معرفی بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت خواهیم پرداخت.

چرا مهاجرت به اروپا موسسه آوید

مساحت قاره اروپا

مساحت قاره اروپا ۱۰٬۱۸۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع می باشد. برای این که بتوانید به صورت دقیقتر، تصوری نسبت به میزان بزرگی این قاره داشته باشیم، می خواهیم مساحت این قاره را با کشورمان ایران مقایسه کنیم. مساحت ایران ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومتر مربع می باشد که به اندازه یک ششم قاره اروپا است. با توجه به وسعت اروپا و وجود  کشورهای مختلف و فرهنگ ها و جاذبه های تاریخی و گردشگری متنوع در این قاره، گردشگران فراوانی از سراسر دنیا به خود جذب می کند؛ بطوری که سالانه صدها میلیون نفر از کشورهای اروپایی دیدن می کنند. برای مثال طبق آخرین آمار اعلامی، میزان بازدید از کشور فرانسه حدود 90 میلیون نفر بوده است. این میزان برای کشور اسپانیا بالغ بر 70 میلیون نفر است.

همانطور که گفته شد در قاره اروپا، کشورهای کوچک فراوانی با جاذبه های تاریخی متفاوت و همچنین فرهنگ و هنر خاص خود وجود دارند. این ویژگی باعث شده است تا شما بتوانید با صرف هزینه بسیار کم و در مدت کوتاهی به کشورهای مختلف سفر نموده و از جذابیت های فراوانی دیدن نمایید. برای مثال شما میتوانید در برخی از فصول برای طی کردن مسافت شمال تا جنوب اروپا به وسیله هواپیما، تنها 50 یورو هزینه نمایید و یا این که شما میتوانید در اکثر روزهای سال سال، تنها با هزینه 20 یورو از آیندهوون به میلان سفر کنید (هزینه بلیط). وجود انبوهی از هتل ها، مسافرخانه ها و همچنین وجود زیرساخت مناسب حمل و نقل که شما میتوانید با استفاده از وسایل نقلیه مختلف به شهر ها و کشورهای مختلف سفر نمایید. شما میتوانید با مراجعه به سایت های مختلف (برای مثال Booking.com) خانه های شخصی را بصورت روزانه اجاره نمایید. هزینه این خانه ها عموما 10 تا 100 یورو (در روز) می باشد.

برای سفر به کشورهای مختلف و بازدید از جاذبه های گردشگری آن ها، پکیج های متنوعی وجود دارد که شما می توانید با توجه به محدودیت ها و علاقه‌مندی های خود، آنها را انتخاب کنید. ما در موسسه آوید با توجه به تجربیات فراوانی که در زمینه گردشگری در کشورهای مختلف داریم میتوانیم به شما در انتخاب بهترین پکیج ها کمک کنیم.

آب و هوای قاره اروپا

شاید تعیین آب و هوای دقیق برای یک قاره کار درستی نباشد، چرا که با توجه به مساحت و گستردگی آن، تنوع آب و هوایی در این قاره مشاهده میشود. اما می توان اروپا را بطور کلی قاره ای با آب و هوای معتدل دانست. اکثر مناطق اروپای غربی دارای آب و هوای اقیانوسی هستند که در طبقه بندی آب و هوایی کوپن (Köppen)، تابستان هایی عموما خنک (در بعضی مواقع کمی گرم) و زمستان های خنک با آسمان ابری می باشند. اکثر مناطق جنوبی اروپا دارای آب و هوای مدیترانه ای است که تابستان های گرم تا گرم و خشک و زمستان هایی خنک و معتدل دارد. اروپای شرقی دارای آب و هوای قاره ای بوده که تابستان های نسبتا گرم و زمستان های سرد دارد.

با توجه به مطالب گفته شده در زمینه آب و هوای قاره اروپا، مشخص است که مهاجرت به قاره ای با آب و هوای معتدل می تواند برای هر فردی جذاب باشد. این شرایط برای مهاجرت به کانادا وجود نخواهد داشت، چرا که آب و هوای کانادا عموما بسیار سرد بوده و سردی هوا، یکی از دغدغه های عموم متقاضیان مهاجرت به کانادا است. اگر دوست دارید در مورد آب و هوای کشور های مختلف اروپایی، اطلاعات کاملی کسب نمایید می توانید به مقالات آب و هوای هلند، ایتالیا، بلژیک و مجارستان مراجعه نمایید.

میزان فاصله تا ایران

از دیگر دلایل مهم در مهاجرت به اروپا می توان به فاصله اندک این قاره با ایران اشاره کرد؛ برای مثال شما می توانید از شهر آمستردام (به عنوان یکی از غربی ترین بخش های اروپا) با یک پرواز 5 ساعت و 30 دقیقه ای به ایران سفر کنید. این ویژگی برای افرادی که رفت و آمد زیادی به ایران دارند و یا صاحب کسب و کاری در ایران هستند، بسیار فوق العاده است.

تحصیل کم هزینه و با کیفیت

اگر میخواهید از طریق تحصیل مهاجرت کنید، شهریه پایین در عموم دانشگاه های اروپایی از دیگر دلایل مهاجرت به اروپا به شمار می رود. شما می توانید با استفاده از بورسیه های استانی ایتالیا، تقریبا بصورت رایگان تحصیل نمایید. همچنین هزینه تحصیل در برخی از کشورهای دیگر نیز رایگان است؛ تحصیل در آلمان و اسپانیا از این قبیل کشورها می باشد. در سایر کشورها نیز شما می توانید با صرف هزینه معقول به تحصیل بپردازید. این هزینه ها نسبت به هزینه تحصیل در کانادا بسیار پایین تر است. در ضمن وجود بورسیه در عموم کشورها، به شما در تامین هزینه های تحصیل کمک می کند. از کشورهای شاخصی که متقاضیان فراوانی برای مهاجرت دارد می توان به هلند اشاره کرد. ما در ادامه به معرفی بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت می پردازیم.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت

شاید شما هم قصد مهاجرت به قاره اروپا را داشته باشید، ولی کشور مقصد خود را هنوز انتخاب نکرده باشید. قطعا اولین و اصلی ترین گزینه ما برای شما، کشور هلند می باشد. همانطور که در مقاله اقتصاد کشور هلند گفته شد، هلند کشوری پیشرفته با اقتصاد بسیار قوی است. میزان برابری قدرت خرید در این کشور بسیار بالا بوده و شما می توانید زندگی بسیار مرفهی در این کشور داشته باشید. وجود دانشگاه های مختلف با رتبه های علمی بالا و بروسیه های فراوان، وجود بازار کار فراوان برای اکثر رشته ها و همچنین ارائه ویزای استارتاپ در کشور هلند باعث شده است که شما بتوانید به کشور هلند از طریق تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری مهاجرت نمایید (اگر میخواهید با روش های مهاجرت بیشتر آشنا شوید، مطالعه مقاله روش های مهاجرت در سال 2022 به شما پیشنهاد میشود). از دیگر نکات مثبت کشور هلند، عدم ریجکتی ویزا میباشد؛ به این مفهوم که شما بصورت تضمینی و صد درصدی می توانید ویزای این کشور را برای خود و همراهانتان دریافت نمایید. کافیست از طریق راه های ارتباطی، با ما تماس بگیرید تا مهاجرتی آسان و بی دغدغه را تجربه نمایید.

دلایل مهاجرت به اروپا موسسه آوید

از دیگر کشورهای مناسب برای مهاجرت به اروپا، کشور ایتالیا می باشد. در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی دارید، به دلیل وجود بورسیه های متنوع در این کشور، هزینه تحصیل شما تقریبا رایگان خواهد بود. در این کشور چندین نوع بورسیه تحصیلی با شرایط مختص به خود وجود دارد که از بین آن ها بورسیه IYT (سرمایه گذاری استعداد خود) و DSU (بورسیه استانی) مهم ترین آن ها میباشد. پس اگر می خواهید با هزینه پایین مهاجرت نمایید، قطعا ایتالیا می تواند مقصد مناسبی برای شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به ایتالیا به صفحه مربوطه مراجعه نمایید. کشورهای آلمان، اتریش، سوئد، مجارستان و بلژیک از دیگر مقاصد مهم در قاره اروپا می باشد. شما می توانید با مراجعه به صفحه اینستاگرام موسسه آوید، نسبت به هر کدام از این کشورها، اطلاعات کاملی کسب نمایید.

توجه: تمام مطالب منتشر شده در وبسایت آوید، اختصاصی بوده و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

مهاجرت به اروپا را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید به اروپا مهاجرت کنید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به کشور های مختلف، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. در ضمن شما میتوانید با مراجعه به صفحه خدمات ویزا، با خدمات متنوعی که ما در زمینه اخذ ویزا ارائه میدهیم، آشنا شوید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.