Search
Search
Close this search box.

جاذبه های گردشگری اروپا - معرفی برترین جاذبه های گردشگری اروپا

اگر علاقه‌مند به سفر به کشورهای اروپایی هستید لازم است تا برترین جاذبه های گردشگری اروپا را بشناسید. ما در این مقاله ب معرفی برترین جاذبه های گردشگری در قاره اروپا پرداخته ایم. همچنین اگر قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارید، آشنایی با جاذبه های کشورهای مختلف می تواند در انتخاب کشور مقصد، تاثیرگذار باشد. اروپا سرشار از جاذبه های باستانی و همچنین مدرن می باشد. همچنین جاذبه های طبیعی و مصنوعی در کشورهای مختلف این قاره، بسیار به چشم می خورد. برج ایفل، پیزا، کوه های آلپ و … از جمله این جاذبه ها هستند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

فهرست مقاله

کوه های آلپ – Alps mountains, Europe

رشته کوه های آلپ به عنوان برجسته ترین مناطق فیزیوگرافی اروپای غربی شناخته می شوند. کوه های آلپ بخشی از فرانسه، ایتالیا، سوئیس، آلمان، اتریش، اسلوونی، کرواسی، بوسنی و هرزوگوین، مونته نگرو، صربستان و آلبانی است. با این حال تنها سوئیس و اتریش را می توان کشورهای آلپ واقعی در نظر گرفت؛ چرا که بخش های اصلی این رشته کوه در این دو کشور قرار دارد. این رشته کوه حدود 1200 کیلومتر طول و 200 کیلومتر عرض دارد.

جاذبه های گردشگری اروپا

قله ماترهورن که در کشور سوئیس واقع شده است، ارتفاع 4478 متری داشته که یکی از بلندترین قله های اروپا می باشد. این کوه خیره کننده درست بر فراز شهر زرمات سوئیس، در مرز بین سوئیس و ایتالیا قرار دارد. ماترهورن یکی از مقصدهای محبوب برای پیاده‌روی در کوه های آلپ است. شما می توانید یک پیاده‌روی 10 روزه را در اطراف این کوه تجربه نمایید. همانطور که در ویدئوی بالا گفته شد، در بخش های مختلف رشته کوه های آلپ، پیست های اسکی فراوانی وجود دارد که اسکی بازان سراسر اروپا را به خود جذب میکند. رشته کوه های آلپ یکی از جاذبه های گردشگری اروپا می باشد که شما می توانید در صورت سفر به اروپا، از آنها بازدید کنید.

برج ایفل فرانسه – Eiffel Tower, France

برج ایفل پاریس فرانسه جاذبه های گردشگری اروپا

برج ایفل یکی از معروف ترین دیدنی های فرانسه است. این برج فرفورژه که در قلب Champ de Mars در پاریس قرار دارد، در اصل برای ورود به نمایشگاه جهانی 1889 ساخته شد. این برج توسط مهندس گوستاو ایفل طراحی شد که در آن زمان با انتقادها فراوانی روبرو شد. ارتفاع این برج 324 متر است که در زمان خود به عنوان بلندترین سازه در جهان بود. در برج ایفل رستوران ها و کافه ها، فروشگاه های مختلف و نمایشگاه هایی در مورد تاریخچه برج وجود دارد. برج ایفل را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری اروپا نامید.

قلعه پراگ جمهوری چک – Prague Castle, Czech Republic

قلعه پراگ جمهوری چک جاذبه های گردشگری اروپا

اگر علاقه‌مند به بازدید از قلعه های مختلف هستید، قطعا بازدید از قلعه پراگ در جمهوری چک، شما را شگفت زده خواهد نمود. این قلعه در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بزرگترین مجموعه قلعه در جهان شناخته شده است. تقریبا دو میلیون نفر هر ساله از قلعه پراگ بازدید می کنند. قدمت این قلعه به قرن نهم باز میگردد؛ البته برخی از سازه های آن در قرن های بعدی به آن اضافه شده اند. این قلعه 70000 متر مربع مساحت داشته که تشکیل شده از کلیسای جامع سنت ویتوس، کلیسای سنت جورج و … است. قلعه پراگ به عنوان اصلی ترین جاذبه گردشگری جمهوری چک و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اروپا شناخته می شود.

باغ های الحمرا و جنرالیف اسپانیا – The Alhambra and Genera life Gardens, Spain

باغ های الحمرا و جنرالیف اسپانیا

مجموعه قصر و قلعه الحمرا (به معنای سرخ) در ابتدا در سال 889 پس از میلاد ساخته شد، اگرچه تا اواسط قرن سیزدهم به شکلی فعلی و وسعت 142000 متر مربعی دست نیافته بود. این قلعه در طول قرن ها مورد بی توجهی و تخریب زیادی قرار گرفته بود که البته بخش هایی از آن بازسازی شده است. با این حال الحمرا به عنوان یکی از باشکوه ترین نمایش های هنر و معماری مسلمانان در اسپانیا می باشد. رنگ قرمز این قلعه به دلیل استفاده از خاک رس قرمز بوده که باعث ایجاد منظره ای خیره کننده شده است. اگر دوست دارید با معماری اسلامی در اروپا آشنا شوید، این قصر و قلعه میتواند مقصدی دلپذیر برای شما باشد.

هافبورگ وین اتریش – The Vienna Hofburg, Austria

هافبورگ وین اتریش

کاخ امپراتوری هافبورگ وین در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده بود که تأثیرگذارترین خانواده های سلطنتی اروپایی را در خود جای دهد. هافبورگ در گذشته محل زندگی امپراتوران روم بود و اکنون اقامتگاه رسمی رئیس جمهور اتریش است. این کاخ در طول قرن ها با افزوده شدن اقامتگاه های سلطنتی، یک کلیسای کوچک، کتابخانه و … گسترش یافت. هافبورگ وین با مساحت 240000 متر مربع به 18 بال تقسیم شده است که بازدید از بیشتر بخش های آن برای عموم آزاد است. این مجموعه همچنین دارای 19 حیاط و بیش از 2500 اتاق است. این کاخ یکی از باشکوه ترین کاخ های قاره اروپا بوده و یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری اروپا می باشد.

دروازه براندنبورگ برلین آلمان – Berlin’s Brandenburg Gate, Germany

دروازه براندنبورگ برلین آلمان

دروازه براندنبورگ، به دستور فردریک ویلیام دوم پادشاه پروس در قرن هجدهم ساخته شده که به نماد برلین تبدیل شده است. دروازه عظیمی به ارتفاع 26 متر و بیش از 65 متر طول که تاجی به شکل چهار اسب و یک ارابه دارد. این دروازه به عنوان نماد نازی ها مورد استفاده قرار گرفت و علیرغم آسیب های سنگین ناشی از انفجارها و تیراندازی ها از جنگ جهانم دوم، جان سالم به در برد. تا قبل از ساخت دیوار برلین (به عنوان مرز رسمی برلین شرقی و غربی) این دروازه به عنوان مرز غیر رسمی این دو بخش شناخته میشد. پس از سقوط دیوار برلین در سال 1989، 100000 نفر برای جشن گرفتن در این دروازه جمع شدند. اگر قصد سفر به آلمان را دارید، بازدید از این دروازه را از دست ندهید؛ چرا که دروازه براندنبورگ برلین به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اروپا شناخته می شود.

کانال های ونیز ایتالیا – Venice Canals, Italy

کانال های ونیز ایتالیا

شهر ونیز که به «شهر شناور» معروف است، دارای انبوهی از جاذبه های تاریخی و زیبا است که هر بازدیدکننده ای را به خود جذب می کند. بیش از150 کانال از ونیز عبور میکند و 118 جزیره کوچک که از طریق 400 پل و تعدادی گذرگاه به هم متصل شده اند، وجود دارد. کانال بزرگ ونیز، کریدور اصلی ترافیک آبی شهر، توسط پالازوها و کلیساهای زیادی، از جمله کاخ گوتیک ونیز (ساخته شده در قرن پانزدهم)  و کاخ Ca’ Rezzonico به سبک روکوکو، با نمای کاملاً پوشیده از سنگ مرمر سفید احاطه شده است. شاید بتوان گفت که هر فردی آرزوی سفر به شهر زیبای ونیز را داشته باشد. عبور و مرور در شهر از طریق قایق، حسی لذت بخش و سرشار از آرامش را به بازدیدکنندگان منتقل میکند.

کانال های آمستردام هلند – Amsterdam’s Canals, The Netherlands

شهر آمستردام شهری زیبا واقع در کشور هلند بوده که به عنوان «ونیز شمال» شناخته میشود. این شهر از صدها کیلومتر کانال تشکیل شده است که دارای سه کانال اصلی با نام های Prinsengracht، Herengracht و Keizersgracht  است. بجز کانال ها، در این شهر بیش از 1500 پل وجود دارد که بخش های مختلف این شهر را به هم متصل میکند.

کانال های آمستردام هلند

میتوان گفت که Prinsengracht مشهورترین کانال هلند است چرا که تعداد زیادی از ساختمان های اصلی این شهر، در امتداد این کانال قرار گرفته است. از جمله مهم ترین بناهای مجاور این کانال می توان به کلیسای آمستردام، Anne Frank’s house و همچنین خانه Deutzen Hofje  که متعلق به قرن هفدهم است، اشاره کرد.

اگر شما نیز از همراهان موسسه آوید باشید، با جاذبه های گردشگری این کشور آشنایی دارید. ما در صفحه اینستاگرام موسسه آوید بطور کامل به معرفی جاذبه های گردشگری این کشور پرداخته ایم. همچنین شما میتوانید با مراجعه به پیج اینستاگرام موسسه آوید، اطلاعات کاملی در خصوص نحوه مهاجرت به کشور هلند کسب نمایید.

توجه: تمام مطالب منتشر شده در وبسایت آوید، اختصاصی بوده و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

مهاجرت به اروپا را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید به اروپا مهاجرت کنید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به کشور های مختلف، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. در ضمن شما میتوانید با مراجعه به صفحه خدمات ویزا، با خدمات متنوعی که ما در زمینه اخذ ویزا ارائه میدهیم، آشنا شوید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.