Search

شرایط مورد نیاز برای انواع مهاجرت در سال 2024

با مطالعه مقاله روش های مهاجرت در سال 2024 نسبت به آخرین روش های مهاجرتی آشنا شدیم. هر یک از روش های ذکر شده شرایط و گام های متفاوتی دارند. ما در مقاله گام به گام تا مهاجرت به تبیین مراحل مورد نیاز برای مهاجرت در انواع مختلف پرداختیم. در این مقاله ما سعی داریم تا شرایط مورد نیاز برای انواع مهاجرت را تشریح کنیم. این شرایط با توجه به آخرین تغییرات در سال 2024 بیان شده اند. قبل از این که به بررسی ادامه مقاله بپردازیم، باید گفت که هر فردی نیازمند مشاوری در کنار خود بوده که او را نسبت به نقاط قوت و ضعف خود آشنا نموده و راه های مهاجرت موفق را با توجه به شرایطش، مشخص نماید. اگر قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی و کانادا را دارید، می توانید با تکمیل فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را برای مهاجرت به این کشورها، مورد بررسی قرار دهید.

فهرست مقاله

شرایط مورد نیاز مهاجرت تحصیلی

شاید بتوان گفت که مهاجرت تحصیلی در بین تمام روش های مهاجرتی، بیشترین متقاضی را در سراسر دنیا داشته است. دو فاکتور بسیار مهم در مهاجرت تحصیلی وجود دارد که در صورت عدم وجود هر یک از این دو مورد، عملا امکان مهاجرت از طریق تحصیل وجود ندارد. اولین فاکتور مورد نیاز مدرک زبان است. برای مهاجرت تحصیلی معمولا شما حداقل نمره 6 آیلتس (یا نمرات هم تراز تافل و …) را لازم خواهید داشت. البته با نمره 5 هم میتوانید مهاجرت کنید. شما با مطالعه مقاله مهاجرت فوری به هلند حتی با آیلتس 5 هم میتوانید به کشور هلند مهاجرت نمایید. پس بطور کلی می توان گفت که اگر قصد مهاجرت تحصیلی به هلند را دارید، با نمره 5 آیلتس هم میتوانید به این کشور مهاجرت نموده و سپس دوره های زبان را در خود کشور هلند گذرانده و سپس شروع به تحصیل نمایید. فاکتور دوم که لازم است که حتما داشته باشید، مدرک تحصیلی است. شما می بایست حتما مدرک تحصیلی داشته باشید تا بتوانید مهاجرت تحصیلی کنید. پس شما اگر حتی دیپلم هم ندارید، باید قید این نوع مهاجرت را بزنید.

شرایط مورد نیاز مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی رایگان یا غیر رایگان؟

بطور کلی افرادی که میخواهند مهاجرت تحصیلی کنند به دو دسته تقسیم میشوند؛ آنهایی که میخواهند بدون صرف هزینه مهاجرت نموده و کسانی که میتوانند با صرف هزینه مهاجرت کنند. باید گفت که طبیعتا برای کسانی که میتوانند از پس هزینه های تحصیل خود بر بیایند، دانشگاه های بیشتری برای انتخاب وجود دارد. برای افرادی که میخواهند بدون هزینه یا با صرف هزینه های بسیار پایین مهاجرت کنند، دانشگاه های آلمان، ایتالیا و اسپانیا این شرایط را برایشان فراهم میکنند. برای مثال با توجه به بورسیه های استانی کشور ایتالیا، عملا هزینه های تحصیل برای شما رایگان میشود و یا با توجه به پایین بودن شهریه در آلمان و اسپانیا، میشود گفت که تحصیل در این کشورها تقریبا رایگان می باشد.

دسته دوم که توانایی پرداخت هزینه های دانشگاه را دارند کافیست هزینه های تحصیل برای دو سال ابتدایی مهاجرت را داشته باشند. اگر شما جزو این دسته هستید، دانشگاه های هلند، دانمارک، نروژ و سوئد می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. معمولا شهریه سالانه برای این دانشگاه ها بین 8000 تا 9000 یورو است. البته بجز شهریه، شما می بایست هزینه های زندگی را در نظر بگیرید. می توان گفت برای یک زوج، مجموع هزینه های زندگی و تحصیل بین 20 الی 22 هزار یورو در سال است. البته این میزان، سقف میزان هزینه سالانه برای زندگی در این کشورها می باشد. شما میتوانید با انتخاب درست دانشگاه در شهرهای کم هزینه تر، از هزینه های خود بکاهید.

شرایط مورد نیاز مهاجرت تحصیلی - شرایط مورد نیاز برای مهاجرت در سال 2024

دیگر شرایط مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی

گفته شد که داشتن مدرک زبان و مدرک تحصیلی دو شرط لازم برای مهاجرت تحصیلی می باشند. به این معنی که شما بدون داشتن این دو فاکتور، نمی توانید مهاجرت نمایید. بجز این دو مورد، موارد دیگری هم وجود دارد که برای مهاجرت تحصیلی نیاز دارید. از جمله این موارد می توان به موتیویشن لتر (انگیزه نامه)، ریکامندیشن لتر (توصیه نامه) و رزومه اشاره کرد. برای نوشتن این موارد کافیست با فردی که تجربیات فراوانی در نوشتن هر یک از موارد ذکر شده دارد، مشورت بگیرید. تدوین و ترجمه رزومه و انگیزه نامه و توصیه نامه کاری است که ما روزانه و بصورت روتین در حال انجام آن هستیم. ما تجربه چندین ساله در زمینه تدوین و ترجمه مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی داشته و شما میتوانید با انتخاب ما به عنوان مشاور، مهاجرتی بدون دغدغه را تجربه نمایید.

با توجه به حضور کارشناسان و مشاورین ما در کشورهای اروپایی، شما میتوانید دقیق ترین اطلاعات را پیرامون کشور مورد تقاضا کسب نمایید. همچنین با توجه به تجربیات فراوان در بحث دریافت بورسیه، می توان گفت که ما موفق شده ایم تا برای بیش از 80 درصد از دانشجویان اعزامی بورسیه بگیریم. پس کسانی که نگرانی مالی دارند هم میتوانند با دریافت بورسیه از کشور هلند، میزان زیادی از هزینه های خود را پوشش دهند. همانطور که در مقاله دریافت بورسیه در هر مقطع و هر رشته ای برای کشور هلند گفته شد، شما میتوانید در هر مقطعی اقدام به دریافت بورسیه نمایید. بطور کلی ممکن است در سال اول نتوانید بورسیه شوید، اما با توجه به نمراتتان به راحتی میتوانید برای سال  های بعد، بورسیه دریافت کنید.

شرایط مورد نیاز مهاجرت تحصیلی

نکته مهم

برای اخذ پذیرش از دانشگاه، محدودیت سنی وجود ندارد اما باید گفت که اداره مهاجرت هر کشور برای صدور ویزا برای افراد، محدودیت سنی قرار داده است. برای مثال در کشور هلند برای اخذ ویزای تحصیلی، نهایتا سن 40 سال مورد پذیرش است (البته ما در گروه مهاجرتی آوید کلاینت هایی با سن بیش از 40 سال هم داشته ایم که موفق به اخذ ویزای تحصیلی شده اند، اما بطور کلی ریسک ریجکت شدن بسیار بالا میباشد).

شرایط مورد نیاز مهاجرت کاری

به طور کلی می توان گفت که سه فاکتور اساسی در اخذ ویزای کاری بسیار حائز اهمیت است. اولین فاکتور اساسی تخصص است. شما حتما میبایست در رشته ی تحصیلی خود، مهارت کاری مورد نیاز را داشته باشید. برای مثال اگر شما در رشته عمران یا الکترونیک مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس دارید میبایست در همان رشته نیز سابقه کاری داشته باشید. باید گفت که عموم کمپانی ها به دنبال افرادی با سابقه کاری بیش از 5 سال در زمینه مرتبط با رشته تحصیلی، هستند.

فاکتور دوم، سن متقاضی است. در واقع سنین زیر 35 سال برای دریافت جاب آفر شانس بیشتری دارند. عموما برای سنین 40 سال و بالاتر، کمپانی ها مشتاق به جذب فرد متقاضی نیستند.

شرایط مورد نیاز مهاجرت کاری

فاکتور سوم دانش زبان است. البته خوب است بدانید که برای گرفتن ویزای کاری، شما نیازمند مدرک زبان نخواهید بود ولی می بایست توان گذراندن مصاحبه های کاری را در بهترین حالت داشته باشید. معمولا فردی که در حد نمره 6 آیلتس دانش زبان داشته باشد، میتواند به خوبی از پس مصاحبه های کاری بر بیاید.

شرایط مورد نیاز مهاجرت سرمایه گذاری

همانطور که در مقاله روش های مهاجرت در سال 2024 گفته شد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری تنها یک فاکتور لازم دارد و آن هم داشتن سرمایه است. البته این که چه میزان سرمایه دارید و در چه زمینه ای و در چه کشوری قصد سرمایه گذاری دارید، بسیار مهم است. توصیه گروه مهاجرتی آوید به شما همراهان عزیز در زمینه مهاجرت سرمایه گذاری این است که حتما در کنار خود از یک وکیل متخصص در زمینه سرمایه گذاری، کمک بگیرید. شما به کمک یک مشاور و وکیل متخصص میتوانید با خیالی آسوده مهاجرتی بی دغدغه را تجربه کنید. ما در زمینه سرمایه گذاری در کشور اتریش و همچنین دریافت ویزای استارتاپ هلند فعالیت داریم. اگر میخواهید از طریق سرمایه گذاری به این دو کشور مهاجرت نمایید، کافیست با ما تماس بگیرید.

حال میخواهیم به بررسی مثال هایی در زمینه مهاجرت سرمایه گذاری بپردازیم. فرض میکنیم فردی 250 هزار یورو سرمایه دارد و قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری دارد. وی میتواند با بررسی پروژه های موجود، در کشوری سرمایه گذاری کند و یا پروژه ای را خودش شروع کند. اگر روی پروژه های قبلی سرمایه گذاری کند، بطبع شریک خواهد داشت و سود و زیان بصورت مشارکتی تقسیم خواهد شد؛ اما اگر پروژه ای را به تنهایی شروع کند، تمام سود و زیان متعلق به خودش خواهد بود.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت در سال 2024

بجز سرمایه گذاری در احداث یا پیشبرد پروژه، شما میتوانید با خرید یک ملک، ویزای کشور مقصد را دریافت نمایید. از آنجایی که شما سرمایه خود را به کشور مقصد خواهید برد، این سرمایه برای آن کشور اهمیت داشته و به همین دلیل سعی میکند که شرایط زندگی خوبی را برای شما فراهم کند. از جمله این موارد می توان به تحصیل رایگان متقاضی و خانواده او در کشور مقصد اشاره کرد. همچنین اجازه کار تمام وقت به شما و خانوادتان داده میشود.

یکی دیگر از زمینه هایی که شما میتوانید به کمک آن مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کنید، بحث ایجاد یک استارتاپ است. در این روش شما یک کار جدید و نوآورانه ایجاد خواهید کرد. هلند یکی از کشورهایی است که در زمینه صدور ویزای استارت آپ بسیار فعال عمل میکند. پس اگر قصد دارید که از طریق ایجاد یک استارتاپ مهاجرت نمایید، مشاورین و کارشناسان ما در کنار شما خواهند بود.

مهاجرت به اروپا را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید به اروپا مهاجرت کنید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به کشور های مختلف، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. در ضمن شما میتوانید با مراجعه به صفحه خدمات ویزا، با خدمات متنوعی که ما در زمینه اخذ ویزا ارائه میدهیم، آشنا شوید. گروه مهاجرتی آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها