Search

آب و هوای کشور مجارستان

کشور مجارستان، کشوری سرسبز با جاذبه های گردشگری فراوان و موقعیت های تحصیلی مناسب می باشد. آب و هوای مجارستان، همانند سایر کشورها، متاثر از موقعیت جغرافیایی آن می باشد. به این مفهوم که هر کشوری، متناسب با موقعیت جغرافیایی خود، دارای آب و هوای خاص آن منطقه جغرافیایی می باشد. از این رو می بایست برای آگاهی از شرایط آب و هوایی این کشور، نسبت به جغرافیای کشور مجارستان، اطلاعاتی داشته باشیم.

فهرست مقاله

موقعیت جغرافیایی کشور مجارستان

همانطور که در مقاله موقعیت جغرافیایی کشور مجارستان توضیح داده شده است، مجارستان کشوریست در قلب قاره اروپا که از خط استوا و قطب شمال فاصله یکسانی دارد. این کشور در فاصله 1000 کیلومتری از قطب شمال و خط استوا قرار دارد. همچنین فاصله این کشور تا اقیانوس اطلس نیز، 1000 کیلومتر می باشد.

کشور مجارستان از شمال شرقی با اوکراین، جنوب شرقی با رومانی، از جنوب با کرواسی و از غرب با کشور اتریش همسایه می باشد. همچنین تمامی مرزهای شمالی این کشور به کشور اسلواکی ختم می شود. همانطور که میدانید، عموم کشورهای اروپایی، کشورهایی سرسبز و پر بارش می باشند. کشور مجارستان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و کشوریست با آب و هوای بسیار مطبوع و دلچسب که خاطراتی بیاد ماندنی برای هر گردشگری را رقم خواهد زد (برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور مجارستان به مقاله مربوطه مراجعه نمایید).

آب و هوای مجارستان

سیستم های آب و هوایی کشور مجارستان

آب و هوای کشور مجارستان متشکل از دو سیستم آب و هوایی عمده می باشد: آب و هوای قاره ای و آب و هوای اقیانوسی. تاثیر  هر دو سیستم آب و هوایی در سراسر این کشور، بوضوح قابل مشاهده است.

کشور مجارستان سالانه بین 70 تا 190 روز (با توجه به موقعیت جغرافیایی مناطق مختلف آن، متفاوت است) بصورت کاملا ابری می باشد. این میزان تقریبا نیمی از روزهای یک سال را شامل می شود. 

دمای هوا در کشور مجارستان

میانگین دمای کشور مجارستان بین 8 تا 11 درجه سانتی گراد می باشد که با توجه به این موضوع، می توان برداشت کرد که مجارستان، کشوری معتدل از لحاظ دمای هوا می باشد. همچنین تفاوت دما، بین بخش شمالی این کشور و بخش جنوبی آن، تنها 3 درجه سانتی گراد می باشد؛ دلیل این مورد نیز، فاصله نسبتا کم شمال و جنوب این کشور است.

دمای هوای مجارستان

میزان بارش باران در کشور مجارستان

میانگین بارندگی سالانه در سراسر کشور مجارستان، 600 میلیمتر می باشد. خشک ترین نقاط مجارستان نیز در بخش های شرقی این کشور، واقع شده اند. همچنین بیشترین میزان بارش نیز در مرزهای غربی این کشور، مشاهده می شود.

همانطور که می دانید، یکی از مشخصه های قالب آب و  هوای قاره ای، میزان زیاد بارندگی در اواخر بهار و اوایل تابستان می باشد. این کشور نیز در این زمان، بیشترین میزان بارندگی را تجربه می کند.

در کشور مجارستان، میزان رطوبت هوا در تابستان، بسیار بیشتر از زمستان است. همچنین با توجه به میزان بارندگی بیشتر در بخش غربی این کشور، میزان رطوبت آن نیز بالاتر است.

بزرگترین شهر مجارستان، بوداپست بوده که به دلیل جاذبه های گردشگری فراوان، سالانه پذیرای تعداد بسیار زیاد گردشگران می باشد. از نکات حائز اهمیت این شهر و شهرهای بزرگ دیگر این کشور، هوای بسیار پاک و سالم آن می باشد. دلیل پاکی هوای این شهرها، سیستم حمل و نقل عمومی بسیار گسترده و سریع می باشد که نیاز افراد به استفاده از اتومبیل های شخصی را به حداقل میزان ممکن رسانده است.

به دلیل آب و هوای بسیار مناسب، کشور مجارستان پوشیده شده از جنگل ها و باغات متنوع بوده که تقریبا نیمی از میوه اروپا، از این کشور، تامین می شود.

ذخایر آبی کشور مجارستان

کشور مجارستان، کشوری مسطح بوده که رودخانه های کوچک و بزرگ سرتاسر این کشور را پوشانده است. همچنین بزرگترین دریاچه اروپای مرکزی نیز در این کشور قرار دارد. در کنار موارد فوق، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این کشور، دریاچه آبگرم هویز (Lake Hévíz) می باشد که بزرگترین دریاچه آب گرم جهان می باشد. مساحت این دریاچه ۴۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع است. این دریاچه به دلیل دمای آب آن و وجود انواع ترکیبات شیمیایی و املاح طبیعی، برای بیماران مبتلا به رماتیسم و اختلالات حرکتی خاصیت درمانی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، ما به شما مطالعه مقاله جاذبه های گردشگری کشور مجارستان را پیشنهاد می‌کنیم.

نتیجه گیری

کشور مجارستان، کشوریست سرسبز با جاذبه های گردشگری فراوان که به دلیل آب و هوای مناسب، پوشیده شده از جنگلها و باغات می باشد. این کشور در قلب قاره اروپا می باشد. وجود رودخانه های فراوان و دریاچه ای زیبا در آن، زندگی را برای اهالی این کشور، بسیار خوشایند نموده است. همچنین بدلیل وجود بزرگترین دریاچه آبگرم دنیا در این کشور و خاصیت درمانی آن، مقصدیست مناسب برای افرادی که درگیر دردهای رماتیسمی و اختلالات حرکتی می باشند. در کنار موارد فوق، به دلیل وجود دانشگاه های معتبر و ارائه پذیرش در این دانشگاه ها، مجارستان تبدیل به مقصدی مطمئن برای مهاجرت و ادامه تحصیل و نهایتا دریافت اقامت شده است.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت به مجارستان را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و سرشار از جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به مجارستان را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید با تجربه درخشان خود در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.