Search

آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک همچون سایر کشورها، متاثر از موقعیت جغرافیایی این کشور می باشد. همانطور که در مقاله جغرافیای کشور بلژیک گفته شد، بلژیک کشوریست که در منطقه شمال غربی اروپا واقع شده است. کشور بلژیک در شمال با هلند، در جنوب با فرانسه، در شرق با آلمان و در جنوب شرقی با لوکزامبورگ همسایه است. همچنین این کشور از سمت شمالی غربی با دریای شمال ارتباط دارد. آب و هوای بلژیک نیز مانند اکثر مناطق شمال غربی اروپا، معتدل دریایی می باشد و در تمام فصول، بارندگی قابل توجهی دارد.

فهرست مقاله

مقدمه

بلژیک دارای آب و هوای دریایی معتدل و متاثر از دریای شمال و اقیانوس اطلس می باشد. عموما این کشور، تابستان های خنک و زمستان های نسبتا سرد دارد. از آنجایی که این کشور از لحاظ مساحتی، کشوری کوچک به شمار می آید، تغییرات آب و هوایی کمی در مناطق مختلف این کشور، مشاهده میشود. آب و هوای بلژیک عموما خنک و مرطوب است؛ زیرا تحت تاثیر اقیانوس اطلس قرار دارد. ما در مقاله مقایسه بلژیک با ایران، بطور کامل به مقایسه دو کشور پرداخته ایم. شما میتوانید با مطالعه مقاله ذکر شده، تصویر دقیقی نسبت به شرایط مختلف کشور بلژیک، کسب نمایید.

در ادامه مقاله آب و هوای کشور بلژیک باید گفت که دو عامل ارتفاع و فاصله از دریا، تاثیر فراوانی در آب و هوای هر منطقه دارد. هر چه از دریا دورتر شویم، تاثیرات دریایی ضعیف تر شده و آب و هوا، قاره ای تر میشود. برای مثال، همانطور که در مقاله آب و هوای کشور مجارستان گفته شد، این کشور به دلیل قرارگیری در قلب قاره اروپا و دوری از دریا، عموما آب و هوایی قاره ای دارد. در بخش های جنوب شرقی (منطقه Ardennes) از یک سو به دلیل دوری از دریا و از سوی دیگر به دلیل مرتفع بودن این منطقه، به عنوان سردترین بخش بلژیک شناخته میشود.

دمای هوای کشور بلژیک

ما در این بخش از مقاله بطور کاملا مفصل به مبحث دمای کشور بلژیک میپردازیم.

  1. دمای بلژیک در زمستان
  2. دمای بلژیک در تابستان
  3. دمای بلژیک در بهار و پاییز

دمای هوای بلژیک در فصل زمستان

زمستان در بخش های ساحلی شمال غربی کشور بلژیک، سرد است؛ اما یخبندان نیست. میانگین دما در ماه فوریه، حدود 3.5 درجه سانتیگراد است. روزهای آفتابی در این ماه، خیلی کم می باشند و بیشتر روزها ابری بوده و باران به صورت مکرر میبارد. با دور شدن از مناطق ساحلی، دما به تدریج کاهش می یابد. در شهر Bastogne که در ارتفاع 500 متری از سطح دریا قرار دارد، میانگین دما در ژانویه به صفر درجه سانتیگراد رسیده و عموما این مناطق، پوشیده از برف هستند.

دمای هوای بلژیک در فصل تابستان

هوای بخش ساحلی کشور بلژیک در فصل تابستان، بسیار مطبوع و خنک می باشد. حداکثر دما در ماه‌های جولای و آگوست به 21 درجه سانتیگراد میرسد. حتی در تابستان نیز میتوان در این کشور، بارش های باران را مشاهده کرد. این بارش ها به سبب وجود جبهه های اقیانوسی (که از سمت اقیانوس اطلس وارد کشور بلژیک میشوند) ایجاد میشوند. هر چه از بخشهای ساحلی بیشتر فاصله میگیریم، هوا در تابستان، کمی گرمتر میشود. برای مثال در شهر بروکسل (پایتخت کشور بلژیک) میانگین روزانه دما به 23 درجه سانتیگراد میرسد (همانطور که گفته شد، به دلیل کوچک بودن کشور بلژیک، اختلاف دمایی زیادی بین مناطق مختلف آن، مشاهده نمیشود).

بجز جبهه های اقیانوسی که از سمت اقیانوس اطلس به این کشور وارد میشود و جبهه قاره ای که بیشتر از مرکز اروپا به سمت بلژیک می آیند، در برخی از روزها، توده های هوای مدیترانه ای نیز خودشان را به این کشور می رسانند. با ورود این توده ها در فصل تابستان، حتی دمای برخی از نقاط این کشور به 30 درجه سانتیگراد افزایش پیدا میکند (البته این توده از هوا، معمولا بین دو الی سه روز در این کشور دوام داشته و بعد از آن، فروکش میکند).

مهاجرت به بلژیک - آب و هوای بلژیک - موسسه آوید

دمای هوای بلژیک در فصل بهار و پاییز

بهار و پاییز از دیگر فصلهای خنک و ابری کشور بلژیک میباشند. در ماه مارس و همچنین نیمه اول آوریل (حتی در برخی مواقع در اوایل ماه مه) میانگین دمایی این کشور، حداکثر به ده درجه سانتیگراد میرسد. با این حال خوب است بدانید که میزان بارندگی در فصل بهار، کمی کمتر از فصل پاییز است و در مجموع، بهار به عنوان خشک ترین فصل سال محسوب میشود.

در ادامه این مقاله به بررسی دمای هوا، میزان بارندگی و میانگین ساعتهای آفتابی شهر بروکسل (پایتخت کشور بلژیک) می پردازیم.

دمای هوا در شهر بروکسل بلژیک

در بروکسل، میانگین دما از 3.5 درجه سانتیگراد در ژانویه تا 18.5 درجه سانتیگراد در جولای و آگوست، متغیر است. ما در جدول زیر، کمترین، بیشترین و میانگین دمای این شهر در ماه های مختلف را برای شما آورده ایم.

MonthMin (°C)Max (°C)Mean (°C)
January163.3
February173.7
March3106.7
April5149.6
May91813.5
June122116.2
July142318.4
August132318
September102015
October81511.3
November4106.9
December263.9
Year6.714.510.55

میزان بارندگی در شهر بروکسل بلژیک

همچنین در این شهر بطور میانگین سالانه 850 میلیمتر باران می آید. اگر بخواهیم مقایسه ای انجام دهیم، این میزان بارندگی حدودا چهار برابر میانگین میزان بارش در ایران میباشد (میانگین میزان بارش در ایران، سالانه 250 میلیمتر میباشد). شما در جدول زیر می توانید میانگین بارش ماهانه در شهر بروکسل را مشاهده بفرمایید.

Monthمیزان بارندگی (میلیمتر)میزان بارندگی (اینچ)تعداد روزهای بارانی
January75313
February602.411
March702.813
April50210
May652.611
June702.811
July75310
August75310
September702.810
October75311
November75313
December803.113
Year85033.5136

میزان ساعات آفتابی در شهر بروکسل بلژیک

خورشید در بلژیک، از نوامبر تا فوریه به ندرت دیده میشود. حتی در تابستان ها نیز میزان ساعات آفتابی بسیار کم است. با این حال، از ماه مه تا آگوست، بطور متوسط روزانه حدود 6 ساعت آفتاب در روز وجود دارد. در جدول زیر، میانگین ساعات آفتابی در شهر بروکسل را مشاهده میکنید.

Monthمیانگین روزانهمیانگین ماهانه
January260
February2.575
March4120
April5.5170
May6.5200
June6.5190
July6.5205
August6.5195
September5145
October4120
November265
December1.545
Year4.31585

بهترین زمان برای سفر به بلژیک

با توجه به اطلاعات داده شده میتوان گفت که بهترین زمان برای سفر به بلژیک از اواسط ماه می تا اواسط سپتامبر است. در این زمان، دمای هوا معتدل بوده و آسمان اغلب ابری می باشد (البته بطور میانگین 6 ساعت در روز در این ماه ها، هوا آفتابی می باشد). همچنین اواسط تابستان ( ژوئیه تا آگوست) هوا نسبتا گرم است. 

در مورد سایر فصول باید گفت که عموما اواخر پاییز به دلیل ابری بودن هوا، بیشتر روزها بسیار تاریک هستند. در زمستان نیز در برخی از روزها، هوا می تواند بسیار سرد باشد. با توجه به موارد ذکر شده، سفر به بلژیک در فصل تابستان، طرفدار بیشتری داشته و سفر به این کشور در این فصل، بیش از سایر فصول میباشد. همچنین اگر میخواهید به کشور بلژیک مهاجرت نمایید، ما به شما مهاجرت تحصیلی به بلژیک را پیشنهاد میکنیم. موسسه آوید در تمامی مراحل اخذ پذیرش تا دریافت اقامت، در کنار شما خواهد بود.

مهاجرت به بلژیک را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و سرشار از جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به بلژیک را پیشنهاد میدهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها