Search
Search
Close this search box.

دانشگاه پچ مجارستان - University of pécs

دانشگاه پچ با بیش از 600 سال تاریخ، قدیمی ترین مدرسه در مجارستان است و همین امر آن را به پردیس پر از تاریخ و سنت غنی تبدیل کرده است. بین المللی سازی در Pecs در کنار تحقیقات پیشرفته، به ویژه در زمینه های پزشکی و علمی، اولویت دارد. Pecs مقصدی است که همچنان دانشجویان ورودی را با فرهنگ پر جنب و جوش و تاریخ باستانی خود شگفت زده می کند. دانشگاه پچ با 20000 دانشجو و بیش از 4500 دانشجوی بین المللی، با 1400 مدرس و محقق و 10 دانشکده، یکی از بزرگترین مؤسسات آموزش عالی در مجارستان است و در رتبه بندی جهانی QS 2022 در رتبه 651-700 قرار دارد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور مجارستان را دارید، لازم است تا اطلاعاتی نسبت به دانشگاه های مجارستان کسب نمایید. ما در این مقاله در خصوص نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه پچ و همچنین خوابگاه ها و دانشکده های دانشگاه پچ مجارستان، اطلاعاتی را برای شما آورده ایم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

مقدمه معرفی دانشگاه پچ مجارستان

پچ پنجمین شهر بزرگ در جنوب مجارستان است. شهری که قدمت آن به دوران باستان بازمی‌گردد و سلت‌ها و رومی‌ها در آن ساکن شده بودند. این شهر دارای قدیمی ترین دانشگاه کشور است و یکی از مراکز مهم فرهنگی است. پچ همچنین دارای میراث غنی از دوران اشغال 150 ساله عثمانی است و از نظر تاریخی یک شهر چند قومی بود که در آن فرهنگ‌های بسیاری در هم آمیختند که نتیجه تاریخ غنی2000 ساله است. در دوران اخیر، این شهر به دلیل میراث فرهنگی خود با نامگذاری به عنوان یکی از شهرهای پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شده است.

دانشگاه پچ مجارستان

تاریخچه دانشگاه پچ مجارستان

اولین دانشگاه مجارستان در پچ توسط پادشاه مجارستان، لوئیس اول در سال 1367 پایه گذاری شد که پس از افت و خیز های فراوان بصورت مدرن مجددا در سال 1912 تاسیس شد. در ابتدا در پوزونی (براتیسلاوا، اسلواکی کنونی) قرار داشت و پس از جنگ جهانی اول که پوزونی بخشی از چکسلواکی تازه تاسیس شد، در سال 1921، دانشگاه به پچ نقل مکان کرد، جایی که تا به امروز باقی مانده است. دانشگاه کنونی پچ در 1 ژانویه 2000 از طریق ادغام دانشگاه یانوس پانونیوس، دانشگاه پزشکی پچ و کالج تربیت معلم Illyés Gyula در Szekszárd ایجاد شد. علاوه بر برنامه پزشکی عمومی، آموزش دندانپزشکی و داروسازی در سالهای 1973 و 2001 راه اندازی شد. در همین حال، آموزش پزشکی عمومی به زبان انگلیسی آغاز گردید که اولین برنامه آموزش پزشکی در نوع خود در اروپای مرکزی بود. یک برنامه آلمانی مشابه نیز در سال 2004 شروع به فعالیت نمود.

مقاطع تحصیلی در دانشگاه پچ مجارستان

به عنوان بخشی از سیستم آموزش عالی اروپا، UP بر اساس فرآیند بولونیا عمل می کند که شامل برنامه های سطح لیسانس (حدود 6 تا 8 ترم )، برنامه های سطح کارشناسی ارشد ( حدود 2-4 ترم ) و برنامه های سطح دکترا ارائه می دهد. علاوه بر این، این دانشگاه برنامه های کارشناسی ارشد بلند مدت (5 تا 6 سال) را در حوزه پزشکی، حقوق، هنر و مهندسی ارائه می دهد. دانشجویان همچنین این فرصت را دارند که برنامه های کوتاهی مانند دوره های مقدماتی، دانشگاه های تابستانی و آموزش های جزئی را تجربه کنند.

دانشجویان بین المللی 20 درصد از بدنه دانشجویان دانشگاه تاریخی Pecs، یکی از برترین دانشگاه های اروپای شرقی را تشکیل می دهند. در حالی که آزمایشگاه‌های فناوری پیشرفته در مرکز تحقیقات Szentagothai و فضای تحقیقاتی مدرن، این مکان را به مکانی جذاب برای هر رشته علوم یا فناوری اطلاعات تبدیل می‌کند، این موسسه پویا رشته‌های تحصیلی زیادی را در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد که اکثر آنها از پرستاری گرفته تا اجرای موسیقی کلاسیک به زبان انگلیسی انجام می شود.

دانشکده های دانشگاه پچ مجارستان

دانشکده های دانشگاه پچ مجارستان

  • دانشکده بازرگانی و اقتصاد
  • دانشکده علوم فرهنگی، آموزش و توسعه منطقه ای
  • دانشکده فنی و مهندسی و فناوری اطلاعات
  • دانشکده علوم بهداشت
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده موسیقی و هنرهای تجسمی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده پزشکی UP یکی از چهار دانشکده پزشکی در مجارستان است.

خوابگاه دانشجویی دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پچ دارای ده خوابگاه است که در یک منطقه آرام و مسکونی واقع شده است تا فضایی آرام را برای دانشجویان فراهم کند. از خوابگاه ها تا مرکز شهر فاصله زیادی نیست و دانشجویان ورودی مطمئناً تمایل دارند اغلب از آن بازدید کنند. هزینه این خوابگاهها با اتاق مطالعه عمومی، سالن بدنسازی، سالن استراحت و کافه تریا فقط 143 دلار در ماه است. برای اطلاع از سایر هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان، علاوه بر رجوع به سایت دانشگاه، مطالعه مقاله  اقتصاد مجارستان و هزینه تحصیل در مجارستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مراحل پذیرش دانشگاه پچ مجارستان

مراحل پذیرش در دانشگاه پچ مجارستان

  1. در مورد برنامه های تحصیلی موجود، هزینه ها و شرایط ورودی اطلاعات کسب کنید.
  2. برنامه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
  3. فرم درخواست را پر کنید، مدارک لازم را بارگذاری کنید و درخواست خود را ارسال کنید.
  4. بعد از اینکه درخواست خود را ارسال کردید، یک اعلان برای پرداخت هزینه درخواست دریافت خواهید کرد.
  5. پس از پرداخت هزینه درخواست، درخواست شما ارزیابی شده و به آزمون ورودی یا مصاحبه اسکایپ دعوت می شوید.
  6. در صورت موفقیت در آزمون ورودی/مصاحبه اسکایپ، نامه پذیرش مشروط و اطلاعیه ای برای پرداخت شهریه دریافت می کنید.
  7. پس از پرداخت شهریه نامه پذیرش را برای شما صادر می شود و می توانید به این ترتیب سفر خود به پچ را آغاز کنید.

سخن پایانی

مجارستان یک مقصد عالی برای تحصیل در خارج از کشور با شهریه مقرون به صرفه و آموزش با کیفیت عالی، برای دانشجویانی است که علاقه مند به تجربه یک فرهنگ متفاوت، با مردمی دوست داشتنی و خونگرم هستند. دانشگاه پچ بعنوان یکی از دانشگاههای برتر مجارستان به دلیل محیط امن، کیفیت بالای تدریس، شهریه های معقول، هزینه های زندگی پایین و جامعه عظیم دانشجویان بین المللی، مقصدی محبوب برای دانشجویان است. اگر شما نیز خواهان تحصیل در یک کشور اروپایی با مشخصات فوق هستید پیشنهاد گروه مهاجرتی آوید مطالعه مقالاتی در خصوص دانشگاههای سایر کشورهای اروپایی نظیر هلند و ایتالیا و مقایسه آنها و همینطور مطالعه مقاله مقایسه ایران و مجارستان برای تصمیم گیری بهتر است. مشاورین ما از ابتدا تا اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی در کنار شما هستند.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت به مجارستان را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و سرشار از جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به مجارستان را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید با تجربه درخشان خود در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.

5 2 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها