Search
Search
Close this search box.

دانشگاه های کشور مجارستان

اگر می‌خواهید در کشورهای اروپایی به زبان انگلیسی تحصیل کنید، کشور مجارستان قطعا یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. رشته های متنوع در دانشگاه های معتبر، در تمامی مقاطع، به زبان انگلیسی، در این کشور تدریس میشود. هزینه زندگی و تحصیل در کشور مجارستان، نسبت به سایر کشورهای اروپایی، کمتر می باشد. همچنین به دلیل وجود دانشگاه های معتبر در این کشور، مجارستان سالانه پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر دنیا می‌باشد. گروه مهاجرتی آوید به عنوان یکی از معتبرترین موسسات اعزام دانشجو، در تمامی مراحل اخذ پذیرش تا تکمیل مهاجرت، در کنار شما خواهد بود. در این مقاله ما به معرفی دانشگاه های کشور مجارستان خواهیم پرداخت. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به مجارستان را دارید، تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

مقدمه معرفی دانشگاه های مجارستان

تحصیل در کشورهای اروپایی می‌تواند آرزوی هر دانشجوی ایرانی باشد. آب و هوای مطبوع، سرزمین های سرسبز، کشورهای توسعه یافته، نرخ بیکاری پایین و ... از دلایل اصلی علاقمندی دانشجویان به تحصیل در دانشگاه های اروپایی می‌باشد. در کنار شرایط ذکر شده، وجود دانشگاه های معتبر فراوان در کشورهای اروپایی، مهاجرت به این کشورها را برای تحصیل، بسیار مورد توجه قرار داده است.

یکی از دغدغه های اصلی هر دانشجویی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارد، آشنایی با زبان کشور مقصد است. برای تحصیل در عموم دانشگاه های کشورهای اروپایی لازم است تا شما، به زبان رسمی آن کشور، آشنایی داشته باشید؛ زیرا دروس ارائه شده، فقط به زبان رسمی آن کشور ارائه می‌گردد. از این رو، یکی از مهمترین شاخصه های مورد انتظار دانشجویان برای انتخاب دانشگاه و کشور مقصد، ارائه دروس به زبان انگلیسی است. تدریس به زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه های کشور مجارستان، صورت میگیرد. به همین جهت، یکی از دغدغه های اساسی دانشجویانی که قصد مهاجرت به کشور مجارستان را دارند، رفع می‌گردد. در ادامه به معرفی معتبرترین دانشگاه های کشور مجارستان خواهیم پرداخت.

دانشگاه های کشور مجارستان

رتبه بندی دانشگاه های کشور مجارستان

سالانه موسسات و مرکزهای آماری مختلف، لیستی از معتبرترین دانشگاه های جهان، بر اساس شاخصه های مختلف، منتشر می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از این موسسات پرداخته خواهد شد و در نهایت، رتبه بندی دانشگاه های مختلف کشور مجارستان بر اساس هر یک از نتایج آماری، ارائه می‌گردد.
رتبه بندی دانشگاهی کیو اس: این رتبه بندی که توسط شرکت کاکارلی سیموندز منتشر میشود، یک نظام رتبه بندی دانشگاهی می باشد که بطور سالانه، رتبه دانشگاه های مختلف را اعلام میکند. این رتبه بندی بین سالهای 2004 تا 2009 با رتبه بندی تایمز، منتشر میشد، اما بعد از سال 2009، هر یک از موسسات، بصورت جداگانه، لیستی از معتبر ترین دانشگاه های کشورهای مختلف را منتشر می‌نمایند. طبق آخرین رتبه بندی انجام شده توسط این شرکت، موسسه فناوری ماساچوست آمریکا در صدر بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد. بعد از این دانشگاه، دانشگاه های استنفورد و و هاروارد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

رتبه بندی دانشگاهی تایمز: مجله رتبه بندی آموزش عالی تایمز (Times Higher Education) که بطور مختصر THE نامیده میشود، به عنوان یکی از معتبرترین مراکز رتبه بندی دانشگاه ها، نام برده میشود. این مرکز، از سال 2004 تا 2009 با موسسه QS و بعد از آن در سال 2010 تا 2013 با موسسه تامسون رویترز و از سال 2014 تا به امروز، داده های خود را از موسسه Elsevier دریافت میکند.

برترین دانشگاه های کشور مجارستان

همانطور که در بخش بالا گفته شد، دانشگاه ها بر اساس معیارهای مختلف، رتبه بندی می‌شوند. همچنین به معرفی دو مرکز رتبه بندی دانشگاهی پرداختیم. در این بخش ما به معرفی برترین دانشگاه های کشور مجارستان بر اساس رتبه بندی های ذکر شده، می‌پردازیم.

لیست برترین دانشگاه های کشور مجارستان (2022)

رتبه نام دانشگاه رتبه THE رتبه QS
1 University of Szeged 801 - 1000 551 - 560
2 University of Debrecen 801 - 1000 591 - 600
3 Eötvös Loránd University (ELTE) 601 - 800 651 - 700
4 University of Pécs 801 - 1000 651 - 700
5 Corvinus University of Budapest 1201+ 801 - 1000

آشنایی  با دانشگاه های کشور مجارستان

در ادامه به معرفی هر یک از دانشگاه های کشور مجارستان می پردازیم. با کلیک کردن بر روی هر یک از  عناوین زیر، به صفحه معرفی دانشگاه مربوطه، منتقل خواهید شد.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت به مجارستان را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و سرشار از جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به مجارستان را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید با تجربه درخشان خود در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.