Search

جاذبه های گردشگری کشور مجارستان

کشور مجارستان با مساحت حدود 93000 کیلومتری، کشوری در قلب اروپا می باشد که تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری و توریستی را در خود جای داده است. از پایتخت باشکوه مجارستان، بوداپست – که به “شهر نورها” مشهور است – تا روستاهای عجیب و غریب و مناظر فوق العاده، همگی به بازدیدکنندگان این کشور، حس قدمت و اصالت را در کنار مدرنیته، القا می‌نماید. ما در این مقاله به معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری کشور مجارستان پرداخته ایم. اگر قصد سفر یا مهاجرت به کشور مجارستان را دارید، آشنایی با این جاذبه ها، برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

فهرست مقاله

مقدمه جاذبه های گردشگری کشور مجارستان

قبل از هر چیزی خوب است بدانید که بیشترین جاذبه های گردشگری کشور مجارستان در پایتخت این کشور واقع شده است. بوداپست به دلیل وجود جاذبه های گردشگری بسیار زیبا، با شهرهایی همچون پراگ و حتی پاریس مقایسه میشود. البته باید گفت که تمام جاذبه های گردشگری این کشور، در شهر بوداپست خلاصه نمی‌شود. در شهرهای مختلف این کشور، آثار مختلفی از دوره های مختلف مشاهده می‌گردد. از آثاری که بعد از حمله مهاجمان ترک به جا مانده است تا آثاری که توسط طراحان ایتالیایی دوران رنسانس ساخته شده، در این کشور وجود دارد. در واقع، شما در هر کجای مجارستان که باشید، هرگز از کوه ها و دریاچه ها و دره های سرسبز و دیگر جاذبه های گردشگری، دور نخواهید بود. در ادامه به بررسی تعدادی از جاذبه های گردشگری کشور مجارستان می پردازیم.

جاذبه های گردشگری مجارستان

قلعه بودا یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کشور مجارستان

وقتی برای اولین بار چشمتان به قلعه بودا می خورد، خواهید فهمید که چرا بسیاری از مردم، این شهر را " پاریس شرق" می نامند. این بنای تاریخی زیبا که در سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، از نظر معماری، بسیار شگفت انگیز می باشد.

در محلی که در حال حاضر قلعه بودا واقع شده است، کاخی وجود داشت که در سال 1686 و بعد از دوران محاصره عثمانی ها، تخریب شده بود. در قرن 18 این کاخ برای پادشاهی هابسبورگ بازسازی گشت. قلعه بودا شامل 200 اتاق بوده که طرحی متقارن دارد. در مرکز این قلعه، گنبدی با ارتفاع 61 متر وجود دارد. این گنبد رو به رود دانوب دارد که باعث شده است که مناظر خیره کننده ای از این قلعه، بوجود آید.

رودخانه دانوب

رودخانه دانوب از شمال مجارستان شروع شده و تا جنوب آن ادامه میابد. این رودخانه از مرکز شهر بوداپست عبور کرده و این شهر را به دو قسمت تقسیم می نماید. یکی از زیباترین مناظر غروب آفتاب را میتوان بر روی پل آزادی که بر روی این رود واقع شده است، مشاهده نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشور مجارستان، مطالعه مقاله آب و هوای کشور مجارستان را پیشنهاد می‌کنیم.

شهرهای تاریخی آبگرم

اگر می‌خواهید تعطیلات کوتاه مدت خود را با تجربه فرهنگی غنی ترکیب نمایید، مجارستان بهترین کشور برای شما خواهد بود. همانطور که در مقاله فرهنگ و هنر کشور مجارستان اشاره شد، مجارستان مهد هنرهای باشکوه و فرهنگ اصیل و با قدمت بوده که در قلب قاره اروپا قرار دارد.

شهرت مجارستان بخاطر چشمه های آبگرم و حمام هایش به بیش از 2000 سال پیش باز می‌گردد. در آن زمان رومیان به اثرات درمانی آبگرم ها پی برده و از آنها استفاده می‌کردند. سپس در قرن شانزدهم، نوبت مهاجمان ترک بود که از این آبگرم استفاده کنند. در آن زمان تعداد زیادی از حمام ها ساخته شد که هنوز هم در حال استفاده می باشند.
در مجموع بیش از 1000 چشمه آبگرم در این کشور وجود دارد که سبب ایجاد فرهنگی به نام فرهنگ آبگرم در این کشور شده است. یکی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری کشور مجارستان، دریاچه هویز با میانگین دمای سالانه 25 درجه سانتیگراد می باشد. این دریاچه در واقع بزرگترین دریاچه آبگرم اروپا می‌باشد.دریاچه هویز کشور مجارستان

ساختمان پارلمان مجارستان، بوداپست

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کشور مجارستان، ساختمان پارلمان این کشور می باشد. شما در هنگام قایق سواری در رود دانوب می توانید این ساختمان را مشاهده نمایید. این ساختمان و قلعه بودا در هنگام قایق سواری دیده خواهند شد. اگر وقت زیادی برای گشتن در کشور مجارستان دارید، حتما به بازدید از این ساختمان بروید. این ساختمان دارای 690 اتاق بوده که در زمانهایی خاص، برای بازدید عموم بازدیدکنندگان، در دسترس می باشد. همچنین شما می‌توانید از جواهرات تاج ملت که در این ساختمان واقع شده است، بازدید نمایید. برای کسب اطلاعات در مورد اقتصاد این کشور می‌توانید به مقاله اقتصاد کشور مجارستان، مراجعه نمایید.

قصر سلطنتی استرگوم

قصر سلطنتی استرگوم (Esctergom Basilica) در فاصله 46 کیلومتری شهر بوداپست، یکی دیگر از جاذبه های خیره کننده کشور مجارستان می باشد. این کلیسای کاتولیک که به رود دانوب مشرف است، در سال 1507 ساخته شده است. این کلیسا نه تنها به عنوان بزرگترین بنای تاریخی کشور مجارستان شناخته میشود، بلکه بلندترین گنبد این کشور نیز بر روی این کلیسا واقع شده است. گنبد این کلیسا ارتفاعی 100 متری دارد که در نگاه اول، باعث شگفت زدگی بازدیدکنندگان این مکان می شود.

از ویژگیهای این بنا میتوان به محراب حماسی آن اشاره نمود. در این محراب، مجسمه ای از مریم مقدس به طول 14 متر، وجود دارد. همچنین شایان توجه است سردابه عظیمی در سال 1831 اضافه شده و به سبک مصری قدیم ساخته شده است.

 پارک ملی هورتوباگی

پارک ملی Hortobágy در گوشه شرقی مجارستان واقع شده است. در این پارک شما می‌توانید انواع جاذبه های گردشگری فوق العاده و کارهای سرگرم کننده را انجام دهید. این پارک در سال 1973 تاسیس شده که بخشی از دشت بزرگ مجارستان را در بر میگیرد. این منطقه به عنوان بزرگترین علفزار طبیعی اروپا شناخته میشود. در این پارک ملی شما از انواع پرندگان تا گله های اسب ها و انواع حیوانات را مشاهده خواهید نمود. اگر قصد مهاجرت و یا سفر به کشور مجارستان را دارید، بازدید از این مکان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شهر تاریخی سوپرون

شهر تاریخی Sopron در 64 کیلومتری جنوب وین و هشت کیلومتری مرز اتریش واقع شده است. این شهر در کوهپایه های شرقی کوه آلپ واقع شده است.

جذابیت اصلی این شهر، بناهای تاریخی قرون وسطایی و باروک می باشد که به خوبی محافظت شده است. شهر سوپرون دارای 240 ساختمان محافظت شده می باشد که 115 مورد از آنها به عنوان آثار تاریخی رسمی ثبت شده اند. به همین جهت، این شهر به یکی از بزرگترین مجموعه های تاریخی اروپا تبدیل شده است.

قلعه ایگر کشور مجارستان

قلعه ایگر

در کشور مجارستان، قلعه ها و کاخ های شگفت انگیز و فراوانی وجود دارد. یکی از معروف ترین آنها، قلعه ایگر (Eger Castle) می باشد. قلعه ایگر که در شهر آبگرم ایگر در دامنه جنوبی کوه های Bükk واقع شده است، زمانی از دروازه شمالی مجارستان محافظت می‌نمود.

این قلعه در قرن 16 و بر اساس قلعه های ایتالیایی، طراحی و توسعه یافت. امروزه بازدیدکنندگان می توانند برجهای باقی مانده در بالای شهر و همچنین ویرانه های برجا مانده از آن دوران را در این شهر مشاهده نمایند.

کلیسای جامع پچ از جاذبه های گردشگری کشور مجارستان

کلیسای جامع Pecs همانند بسیاری از جاذبه های تاریخی مجارستان، تاثیرات بسیاری از فرهنگ های مختلف را نشان میدهد. این کلیسا که در سال 1009 تاسیس شد، به دلیل حملات مغول ها، بسیار تخریب گشت. اما در سال 1891 بطور کامل بازسازی شد و ساختار باشکوهی که امروز مشاهده میشود را ایجاد نمود.

در داخل این کلیسا، بسیاری از آثار مذهبی منحصر به فرد از سراسر تاریخ مجارستان جمع آوری شده و در معرض نمایش قرار گرفته است. همچنین تعدادی از گورهای مسیحیان اولیه در این کلیسا قرار دارد.

تپه های بودا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کشور مجارستان

تپه های بودا در حومه غربی بوداپست با ارتفاعی بالغ بر 518 متر، وجود دارند. این تپه ها توسط شبکه گسترده ای از مسیرها، پوشیده شده است. مسیرهایی که برای پیاده روی  و دوچرخه سواری مناسب می باشد. همچنین در سطح شهر، شرکتهای متعدد اجاره دوچرخه وجود دارد. همچنین شما می‌توانید به وسیله تراموا به بخش های مختلف این تپه ها، دسترسی داشته باشید. در صورتی که به جاذبه های گردشگری کشورهای مختلف علاقه مند می‌باشید، مطالعه مقاله جاذبه های گردشگری کشور هلند را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جاذبه های گردشگری کشور مجارستان - سخن پایانی

مجارستان کشوری در قلب قاره اروپا با مناظر طبیعی زیبا و جاذبه های گردشگری فراوان می باشد. بوداپست به عنوان پایتخت این کشور، بیشترین جاذبه گردشگری کشور مجارستان را در خود جای داده است. قلعه بودا، ساختمان پارلمان مجارستان و تپه های بودا از جمله جاذبه های این شهر محسوب میشود. همچنین این شهر به وسیله رود دانوب به دو نیم تقسیم شده و زیبایی خاصی به این شهر داده است. در ضمن تعداد زیادی از آثار تاریخی در سرتاسر این کشور، وجود دارد. قلعه ایگر، قصر سلطنتی استرگوم و کلیسای جامع پچ از جمله این آثار تاریخی می‌باشند. باید توجه داشت که تمام موارد فوق و صدها جاذبه گردشگری دیگر تنها در مساحت 93000 کیلومتر مربعی کشور مجارستان قرار دارد.

جالب است بدانید که اندازه تمام این کشور، از استان سمنان ایران، کوچکتر می باشد. به همین دلیل به راحتی میتوان به تمام بخش های این کشور، سفر نمود و از جاذبه های گردشگری کشور مجارستان، بازدید کرد. برای مقایسه بهتر و ایجاد تصویر دقیقتر از کشور مجارستان کافیست به مقاله مقایسه مجارستان و ایران، مراجعه نمایید. از این رو اگر قصد مهاجرت و یا سفر دارید، کشور مجارستان می‌تواند مقصدی مناسب برای مهاجرت و یا سفر باشد.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت به مجارستان را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و سرشار از جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به مجارستان را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید با تجربه درخشان خود در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.