Search

دانشگاه دبرسن مجارستان - University of Debrecen

دانشگاه دبرسن مجارستان، دانشگاهی است که در شهر دبرسن واقع شده است. این دانشگاه فعالیت خود را از سال 1538 میلادی آغاز نموده و بطور مستمر، در تمامی این سالها، به آموزش دانشجویان پرداخته است. از این حیث، دانشگاه دبرسن به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه مجارستان بشمار می آید. یکی از خدمات مهم این دانشگاه، ارائه دروس به زبان انگلیسی در تعداد زیادی از رشته ها بخصوص در رشته های پزشکی  می باشد. از سال 1986 این دانشگاه، شروع به تدریس به زبان انگلیسی نموده است. نزدیک به 6000 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه، مشغول به تحصیل می‌باشند. همچنین این دانشگاه، یک پردیس پزشکی در شهر ژئوچانگ کره جنوبی دارد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به مجارستان را دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

تاریخچه دانشگاه دبرسن

همانطور که گفته شد، دانشگاه دبرسن در سال 1538 تاسیس گشت. در ابتدا، این دانشگاه، یک موسسه آموزش عالی (کالج کالوینیست) بود. در طول سالیان متمادی، این کالج تبدیل به یکی از کلیدی‌ترین موسسات کشور مجارستان شد. در آغاز قرن بیستم، این کالج تبدیل به دانشگاه شد. در سال 1918، اولین ساختمان جدید دانشکده پزشکی افتتاح شد. سپس در سال 1932، ساختمان اصلی دانشگاه تکمیل گشت. این ساختمان، بزرگترین ساختمان شهر بوده که به سبک التقاطی و نئوباروک طراحی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر، ما به شما، مطالعه مقاله فرهنگ و هنر کشور مجارستان را پیشنهاد می‌نماییم.

دانشگاه دبرسن مجارستان

ساختار دانشگاه دبرسن

دانشگاه دبرسن، شامل سه پردیس اصلی در دبرسن میباشد: پردیس اصلی قدیمیتر که میزبان دانشکده های علوم انسانی، علوم پزشکی، موسیقی و همچنین باغ گیاهشناسی میباشد. پردیس جدیدتر که "Kassai-road" نام دارد. در این پردیس، دانشکده های اقتصاد، حقوق و انفورماتیک قرار دارند. همچنین پردیس Böszörményi که میزبان دانشکده علوم کشاورزی و غذایی و همچنین مدیریت محیط زیست است. علاوه بر اینها، واحد های کوچکتر متعددی در سراسر شهر پراکنده شده اند. برای مثال، گروه های فیزیک و موسسه تحقیقات هسته ای در یک "مینی پردیس" واقع شده اند.

کتابخانه دانشگاه دبرسن، بزرگترین کتابخانه دانشگاهی مجارستان و یکی از دو کتابخانه ملی این کشور است. تعداد اسناد و کتب موجود در این کتابخانه، بیش از 6 میلیون می‌باشد.

رتبه علمی دانشگاه دبرسن

همانطور که در مقاله دانشگاه های کشور مجارستان گفته شد، مجلات و موسسات مختلفی، رتبه بندی دانشگاه های برتر دنیا را انجام می‌دهند. در این میان، نظام رتبه بندی تایمز و QS از معتبرترین مراکز رتبه بندی دانشگاهی می‌باشند. طبق آخرین گزارش مرکز رتبه بندی QS، دانشگاه دبرسن در رتبه 591-600 قرار گرفته است. همچنین با توجه به آخرین آمارها، این دانشگاه طبق رتبه بندی تایمز (THE) در رتبه 801-1000 قرار گرفته است. در مجموع از لحاظ رتبه علمی، این دانشگاه، در رتبه دوم دانشگاه های کشور مجارستان قرار میگیرد. پیش از آن که تصمیمی در خصوص مهاجرت تحصیلی بگیرید، ما به شما مطالعه مقالات مرتبط با مجارستان را پیشنهاد مسکنیم. همچنین شما می‌توانید با مطالعه مقاله مقایسه مجارستان با ایران، تصویر دقیقی نسبت به شرایط زندگی و تحصیل در این کشور، کسب کنید.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت به مجارستان را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و سرشار از جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به مجارستان را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید با تجربه درخشان خود در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها