Search
Search
Close this search box.

هزینه های تحصیل در مجارستان

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی است که با تاریخ و فرهنگ غنی آن شناخته می‌شود و مشارکت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های هنر، موسیقی، ادبیات، علوم، تکنولوژی و ورزش داشته است. بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری مجارستان یازدهمین کشور محبوب اروپاست. برای اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله ای با عنوان جاذبه های گردشگری مجارستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور مجارستان را دارید و می‌خواهید در خصوص هزینه های تحصیل در کشور مجارستان و همچنین هزینه های زندگی در مجارستان و مقرون به صرفه ترین دانشگاه های کشور مجارستان اطلاعات مفیدی کسب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

مقدمه

مجارستان به دلیل ارائه آموزش با کیفیت و دارا بودن استانداردهای بالا در رتبه بندی های جهانی و همینطور هزینه های تحصیل مقرون به صرفه هر ساله به عنوان مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار می‌گیرد. برای مثال دانشگاه Szeged که بالاترین رتبه در بین دانشگاه های کشور مجارستان را داراست، در حال حاضر در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در رتبه 501-550 و در اروپای نوظهور و آسیای مرکزی در رتبه 27 قرار دارد.  یکی از مهمترین سوالاتی که برای داوطلبین تحصیل در خارج از کشور مطرح می‌شود اینست که هزینه های زندگی و تحصیل در کشور مقصد چه میزان است. ما در این مقاله بطور مبسوط به پاسخ این سوالات پرداخته ایم.

هزینه های تحصیل در مجارستان

هزینه های تحصیل در کشور مجارستان

در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی، هزینه های تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است.هزینه های تحصیل بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی انتخابی متفاوت است. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد شهریه ها به وب سایت دانشگاه انتخابی مراجعه کنید.

علاوه بر پرداخت شهریه، دانشجویان دانشگاه های مجارستان ملزم به پرداخت هزینه درخواست، هزینه آزمون و هزینه ثبت نام هستند که هر کدام بین 100 تا 150 یورو می باشد. به خاطر داشته باشید که هم دانشگاه‌های دولتی و هم دانشگاه‌های خصوصی در تصمیم‌گیری برای دریافت شهریه یکسان از شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه آزاد هستند.

در مجارستان دانشگاه هایی با شهریه کم وجود دارد و برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است، در واقع برخی از این دانشگاه ها برای حمایت از دانشجویان بورسیه تحصیلی دارند. شهریه در دانشگاه های مجارستان بین 5000 و 15000 دلار در سال است. ثبت نام در اکثر موسسات نیاز به پرداخت شهریه قبل از ثبت نام دارند.

گزینه های تامین مالی در مجارستان

کسانی که می خواهند گزینه های تامین مالی را به عنوان دانشجویانی که خود تامین مالی می کنند پیدا کنند، می توانند وام های دانشجویی با نرخ بهره مطلوب از مرکز وام دانشجویی مجارستان دریافت کنند. برای درخواست شما باید زیر 40 سال سن داشته باشید و باید کارت اقامت دائم یا مهاجرت داشته باشید. برای کمک به بازپرداخت وام، یک طرح بازپرداخت مبتنی بر درآمد در دسترس است. این بدان معناست که مقدار پولی که یک دانشجو باید بازپرداخت کند و زمان بازپرداخت آن به میزان درآمد دانشجو بستگی دارد.

یکی دیگر از گزینه‌های تامین مالی تحصیلات دانشگاهی، گرفتن شغل دانشجویی از طریق آژانس‌های کاریابی دانشجویی است. طبق قوانین مجارستان، دانشجو حق دارد کار تمام وقت (8 ساعت) یا نیمه وقت (4 یا 6 ساعت) داشته باشد، اما قراردادهای بورس تحصیلی ممکن است شرایطی را که دانشجو می تواند تحت آن کار کند کنترل کند. حداقل دستمزد برای کار غیر ماهر برای 8 ساعت در روز حدود 430 فورینت مجارستان است(حدود 1400 یورو در ماه) در حالی که حقوق تقریباً 560 فورینت مجارستان برای مشاغل ماهر است. با یک شغل دانشجویی پاره وقت بسته به رشته و ساعات کار، متوسط می توانید 300-700 یورو در ماه درآمد داشته باشید. این برای پوشش بیشتر یا تمام مخارج زندگی شما در مجارستان کافی است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی مجارستان

هزینه تحصیل در دانشگاههای دولتی مجارستان

دانشگاه های دولتی مجارستان در مقایسه با دانشگاه های غربی (از جمله دانشگاه های هلند) بسیار مقرون به صرفه تر هستند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، میانگین هزینه های تحصیل در ادامه آورده شده است:

  • بین 1200 تا 5000 یورو در سال برای اکثر مدارک تحصیلی.
  • بین 12000 تا 16000 یورو در سال برای مدارک پزشکی و دندانپزشکی.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی مجارستان

معمول است که دانشگاه های خصوصی شهریه بالاتری را دریافت می کنند. برای اطلاع از مبلغ دقیق شهریه، توصیه می‌کنیم از صفحه رسمی دانشگاه ها بازدید نمایید.

مقرون به صرفه ترین دانشگاه های مجارستان

در اینجا نام برخی از دانشگاههای ارزان مجارستان را آورده ایم که برخی مختص دانشجویان اتحادیه اروپاست و برخی شامل همه دانشجویان بین المللی می شوند. شما می توانید علاوه بر اینها دانشگاه ها و مدارک دیگری را با کمی جستجو در اینترنت، پیدا کنید.

هزینه های زندگی دانشجویی در مجارستان

میانگین هزینه های زندگی در مجارستان بسته به نحوه هزینه کرد و نوع محل اقامت شما بین 375 تا 700 یورو متغیر است.

هزینه های زندگی در مجارستان

هزینه های خوابگاه دانشجویی در مجارستان

انواع مختلفی از اقامتگاه وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند از بین آنها انتخاب کنند:

  • خوابگاه دانشگاه: زیر 100 یورو در ماه. آنها علاوه بر ارزان ترین گزینه، به دانش آموزان اجازه می دهند که یکدیگر را بشناسند، معاشرت کنند و دوستی ایجاد کنند.
  • خوابگاه خصوصی: کمتر از 200 یورو در ماه و فقط در برخی شهرها موجود است. در مقایسه با امکانات خوابگاه های دانشگاه معمولاً امکانات بهتری دارند.
  • آپارتمان اجاره ای خصوصی: 275-635 یورو در ماه بر اساس شهر و منطقه ای که در آن زندگی می کنید. سپرده اولیه (پول پیش) نیز به اندازه دو ماه اجاره است که در ابتدا باید پرداخت شود.

هزینه های خوراک در مجارستان

بسته به سبک زندگی شما، هزینه خوراک و مواد غذایی بین 115 تا 150 یورو در ماه خواهد بود. بیایید به برخی از قیمت‌های متوسط ​​محصولات غذایی در مجارستان نگاه کنیم:

  • 1 قرص نان: 0.65 یورو
  • 1 لیتر شیر: 0.65 یورو
  • 12 تخم مرغ: 0.90 یورو
  • 1 کیلوگرم سیب: 1.15 یورو
  • 1 کیلوگرم موز: 1.20 یورو
  • 1 وعده غذایی در رستوران های مقرون به صرفه: 5.25 یورو

هزینه های حمل و نقل در مجارستان

  • کارت حمل و نقل عمومی ماهانه: 10 تا 15 یورو، برای دانش آموزان تخفیف دارد.
  • سیستم اشتراک دوچرخه (فقط در بوداپست): 22 یورو در هر ترم
  • تاکسی: هزینه شروع 1.95 یورو؛ حدود 0.85 یورو در هر کیلومتر

هزینه های اضافی در مجارستان

  • سرگرمی (مانند سینما، کنسرت، تئاتر): 20-35 یورو در ماه
  • بیمه پزشکی خصوصی: معمولاً توسط شهروندان غیر اتحادیه اروپا مورد نیاز است. هزینه ماهانه بسته به مدت اقامت شما و نوع خدمات پزشکی که شامل می شود متفاوت است

سخن پایانی

اگر به دنبال تحصیل در یک کشور اروپایی با استانداردهای بالای زندگی و تحصیلی هستید، پیشنهاد ما اینست که مطالب مربوط به دانشگاههای ایتالیا،  دانشگاههای روسیه و  دانشگاههای مجارستان را مطالعه نمایید. هر یک از این کشورها امتیازاتی بر دیگری دارند. مثلا مجارستان کشوری مدرن و امن است؛ یک کشور متنوع و چند فرهنگی با تجربیات سرگرم کننده زیاد برای دانشجویان خارجی. دانشگاه های مجارستان تحصیلات با کیفیت بالا را با هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه ارائه می دهند. با در نظر گرفتن محل اقامت، غذا، حمل و نقل و موارد دیگر، می توان با کمتر از 600 یورو در ماه در بوداپست (پایتخت)، و کمتر از 500 یورو در ماه در شهرهای کوچکتر زندگی کرد. برای اطمینان از انتخاب خود می‌توانید مقاله مقایسه ایران و مجارستان را نیز مطالعه کنید.

مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و سرشار از جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به مجارستان را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید با تجربه درخشان خود در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.

5 2 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها