Search
Search
Close this search box.

کار دانشجویی در روسیه - یافتن کار دانشجویی در روسیه

ما در این مقاله به کار دانشجویی در کشور روسیه و نحوه یافتن آن، می پردازیم. یکی از دغدغه های اصلی عموم متقاضیان برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر، دغدغه های مالی می باشد. برای پوشش هزینه های دانشجویی، بطور کلی می توان سه راه را نام برد. اولین مورد این است که خود دانشجو، هزینه های خود را پوشش دهد. به این کار سلف فاند نیز میگویند. مورد دوم، دریافت بورسیه از دانشگاه مقصد است. همانطور که در مطلب بورسیه تحصیلی در هلند به آن اشاره شد، کشورهای مختلف (مخصوصا کشور هلند) بورسیه های متنوعی دارند که بخشی یا تمام هزینه های دانشجو را با توجه به شرایط وی، تحت پوشش قرار میدهند. مورد آخر نیز کار دانشجویی در هنگام تحصیل است. ما در مقاله کار دانشجویی در هلند گفتیم که هر کشوری برای میزان و نوع کاری که دانشجو در طول تحصیل انجام میدهد، محدودیت هایی اعمال میکند. این محدودیت ها نیز در زمان های مختلف متغیر است. برای مثال، عموما در طول تعطیلات اجازه کار کردن برای دانشجویان، بیشتر بوده و در طول سال تحصیلی کمتر است. ما در این مقاله به بررسی کار دانشجویی در روسیه می پردازیم.

فهرست مقاله

مقدمه کار دانشجویی در روسیه

وقتی صحبت از مشاغل دانشجویی به میان می‌آید، روسیه پر از فرصت‌ها است، فقط باید کمی عمیق‌تر بگردید تا آنها را پیدا کنید. در روسیه اجازه کار برای دانشجویان تحصیلی تمام وقت دانشگاه هایی که دارای اعتبار دولتی هستند آزاد می باشد. همه دانشگاه های دولتی و اکثر دانشگاه های خصوصی دارای اعتبار هستند. تنها محدودیتی که وجود دارد این است که فقط با حرفه ای که در مجوز ذکر شده و فقط در شهر دانشگاه خود می توانید کار کنید.

کار دانشجویی در روسیه

مجوز کار دانشجویی در روسیه 

مجوز کار به مدت 1 سال معتبر است. پس از 1 سال مجوز کار باید برای یک دوره جدید تمدید شود. در صورت انصراف دانشجو از تحصیل، اجازه کار وی لغو می شود. در مورد تغییر محل کار در طول اعتبار مجوز، دانشجو به راحتی می تواند بدون صدور مجوز جدید این کار را انجام دهد. تنها کاری که او باید انجام دهد این است که در 7 روز تغییرات را به سرویس مهاجرت اطلاع دهد. 

دولت روسیه پیشنهادی را آماده کرده است که به دانشجویان بین‌المللی امکان می‌دهد تا چهار ساعت در روز یا 20 ساعت در هفته در خارج از دانشگاه بدون مجوز تکمیلی کار کنند.

اگر بدون مدارک لازم کار کنم چه اتفاقی می افتد؟

شهروندان خارجی که بدون مجوز کار می کنند از 2000 تا 5000 روبل جریمه می شوند. در مناطق مسکو، سن پترزبورگ، مسکو و لنینگراد، مجازات شامل 5000 تا 7000 روبل و اخراج از روسیه است.

درآمد کار دانشجویی در روسیه

 مسکو دارای بالاترین میانگین حقوق دانشجویی در سراسر روسیه می باشد که 45 هزار روبل روسیه است. سن پترزبورگ با 39 هزار روبل روسیه در ماه رتبه دوم را به خود اختصاص داده و یکاترینبورگ با میانگین ماهانه تقریباً 35 هزار روبل روسیه در رتبه سوم قرار گرفته است. دستمزدها از 26200 روبل تا 463000 روبل متغیر است.

نحوه یافتن کار دانشجویی در روسیه

نحوه یافتن کار دانشجویی در روسیه

اگرچه یافتن شغل پاره وقت در روسیه آسان نیست، اما دانشجویان بین المللی می توانند فرصت های خوب و متنوعی را پیدا کنند. دفاتر بین المللی دانشگاه ها به دانشجویان کمک می کنند تا شغلی مانند کار قراردادی پیدا کنند. سه فرصت شغلی پاره وقت برای دانشجویان خارجی در روسیه که بدون نیاز به مجوز می توانید داشته باشید:

1. برای دانشگاه خود کار کنید.

یکی از استثناهای قانون ممنوعیت کار بدون مجوز این است که برای دانشگاه خود کار می کنید. ممکن است فکر کنید که اگر روسی صحبت نکنید، کار زیادی نمی توانید انجام دهید، اما اگر مدرسه شما دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد، احتمال زیادی وجود دارد که آنجا نیز استخدام شوید. محبوب ترین پیشنهادهای شغلی دانشگاه معمولاً برای دستیار آموزشی یا دستیار پژوهشی است. اگر تجربه ای به عنوان دستیار تدریس دارید و علاقه خاصی به دوره خاصی دارید، بهتر است از قبل با استاد تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا به دنبال دستیار هستند یا خیر. این شغل بیشتر شامل واسطه بودن بین دانش آموزان و معلم و کمک به تهیه وسایل برای کلاس است. هرچند برای این کار به شما دستمزد زیادی پرداخت نمی شود، اما هنوز هم راهی خوب و نسبتا آسان برای به دست آوردن پول تو جیبی است.

2. تدریس خصوصی زبان

راه دیگر برای کسب درآمد بدون مجوز، آموزش زبان خارجی است. در روسیه، تدریس خصوصی نوعی آموزش غیررسمی است که معمولاً به صورت چند ساعت درس در منزل مشتری می باشد. بنابراین اگر به یکی از زبان های خارجی محبوب برای روس ها شامل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی یا ایتالیایی مسلط هستین، شانس بسیار خوبی برای پیدا کردن کار دارید. روس ها حاضرند برای یادگیری زبان پول زیادی بپردازند. در مقاله فرهنگ و هنر روسیه ما اطلاعات بیشتری راجع به این کشور و روسها بیان کرده ایم.

بنابراین با تدریس بسته به تجربه خود و سطح دانش آموز، می توانید ساعتی 50 دلار حقوق دریافت کنید. اگر تعجب می کنید که کجا می توانید این پیشنهادات آموزشی پرسود را پیدا کنید، پاسخ ساده است: فیس بوک. فقط کافی است کلمات کلیدی مانند “تدریس” را جستجو کنید و نام شهر خود یا زبانی را که می خواهید تدریس کنید اضافه کنید. مطمئناً بیش از یک گروه فیس بوک پیدا خواهید کرد، جایی که می توانید به پیشنهادات پاسخ دهید یا رزومه خود را پست کنید و منتظر باشید تا کسی با شما تماس بگیرد. 

3. نویسندگی 

در نهایت، یک ایده برای افراد علاقمند به ادبیات نویسنده بودن است. هرچند احتمالاً مجاز به نوشتن برای یک شرکت رسانه ای مستقر در روسیه نخواهید بود، اما می توانید در مجلات آنلاین، راهنمای فرهنگی یا روزنامه های کشور خود مشارکت داشته باشید. چه راهی بهتر برای تمرین نوشتن و کسب درآمد در حین کار با جدول زمانی منعطف خود و همه اینها حتی بدون نیاز به بلند شدن از رختخواب. 

درآمد کار دانشجویی در روسیه

دانشجویان در ماه چقدر درآمد دارند؟ 

به این دلیل که بازار کار بسته به بخش مورد تقاضا و صلاحیت فرد متفاوت است، نمیتوان عدد مشخصی برای درآمد یک دانشجو مشخص نمود اما بطور کلی در روسیه بخش های سلامت، خرده‌فروشی، گردشگری، معدن، آموزش، تولید و ساخت‌وساز بیشترین فرصت های شغلی و نسبتا بیشترین درآمدها را دارند. 

سخن پایانی کار دانشجویی در روسیه

در این مقاله ما به بررسی نحوه و شرایط کار دانشجویی در کشور روسیه پرداختیم. همچنین راه های پیدا کردن شغل دانشجویی را بیان نمودیم. اگر قصد مهاجرت به روسیه را دارید، کافیست با موسسه آوید همراه شوید تا از آخرین فرصت های شغلی و همچنین بورسیه های موجود، آگاهی یابید. شما میتوانید با همراهی ما، بهترین و سریع ترین راه مهاجرت را انتخاب نموده و در مسیر تحصیل در کشور روسیه، کمترین سختی را متحمل گردید. در ضمن خوب است که پیش از انتخاب مهاجرت به این کشور، از شرایط مهاجرت تحصیلی در این کشور آگاهی یابید. ما در مقاله مقایسه روسیه با ایران، بسیاری از شاخص های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی و … مقایسه نمودیم که شما میتوانید با مراجعه به آن مقاله، تصویری دقیق نسبت به شرایط زندگی و تحصیل در کشور روسیه کسب نمایید. همچنین شما میتوانید با مراجعه به مقاله دانشگاه های کشور روسیه، اطلاعات کاملی در مورد دانشگاه های مختلف این کشور، کسب کنید.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه را از کجا شروع کنیم؟

اگر علاقه‌مند به مهاجرت به کشور روسیه هستید، ما در موسسه آوید مهاجرت از طریق تحصیل به کشور روسیه را پیشنهاد می کنیم. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

5 2 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها
5 2 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها