Search
Search
Close this search box.

جاذبه های گردشگری روسیه

روسیه که بزرگترین کشور جهان است، طیف گسترده ای از تجربیات سفر را ارائه می دهد. از پیاده روی در دامنه کوه های پوشیده از یخچال گرفته تا قدم زدن در امتداد خط ساحلی قدیمی ترین دریاچه زمین و دیدار از مکان های تاریخی و فعالیت های فرهنگی در شهرهای بزرگ. چه در حال کاوش در محوطه کرملین مسکو باشید و چه در استپ های مغولستان سرگردان باشید، سفر به روسیه یک ماجراجویی است که به زودی فراموش نمی شود. این جاذبه های توریستی برتر در روسیه می تواند الهام بخش یک سفر به یاد ماندنی باشد. در این سفر علاوه بر تجربه های منحصر به فرد با فرهنگهای گوناگون نیز آشنا خواهید شد. برای اطلاعات بیشتر درباره فرهنگ و هنر مردم روسیه از شما دعوت میکنیم به مقاله  فرهنگ و هنر روسیه سری بزنید. ما در این مقاله به معرفی اصلی ترین جاذبه های گردشگری روسیه خواهیم پرداخت.

فهرست مقاله

مقدمه جاذبه های گردشگری روسیه

کشور روسیه همگام با جاذبه های طبیعی و حیات وحش آن که در سراسر این کشور پراکنده است، دارای مکانهای تاریخی و مراکز خرید، آبنماها و پارکهای تفریحی متعدد میباشد که به همراه آب و هوای متنوع آن که نتیجه وسعت جغرافیایی این کشور است؛ در تمام فصول سال برای انواع سلیقه ها طیف گسترده ای از جاذبه های گردشگری را در خود جمع کرده است. اگرچه بیان تمام آنها از حوصله این مقاله خارج است اما ما در صددیم برخی از این جاذبه ها را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به یک کشور پهناور را دارید، می‌توانید پیش از انتخاب مقصد با خواندن مقالات جاذبه های گردشگری ایتالیا، جاذبه های گردشگری کانادا و همچنین خواندن همین مقاله نسبت به برترین جاذبه های گردشگری این کشورها اطلاعات کاملی کسب نموده تا بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

پارکهای ملی روسیه

پارک کوهستانی راسکالا

پارک کوهستانی راسکالا در جمهوری کارلیا در شمال روسیه، بسیار نزدیک به فنلاند است. این پارک به خاطر درختان و گیاهان محلی بیشمار، حیوانات وحشی و مناظر زیبای هوایی مشهور است. بزرگراه آبی، یکی از محبوب ترین مسیرهای توریستی در اروپا که روسیه را به فنلاند متصل می کند، مستقیماً از راسکالا می گذرد.

پارک کوهستانی راسکالا از جاذبه های گردشگری روسیه

پارک ملی آلتای توان بوگد

از دیگر جاذبه های گردشگری روسیه، پارک ملی آلتای توان بوگد است. پارک ملی آلتای توان بوگد کوه های آلتای را در خود جای داده است که به خاطر چشم اندازهای زیبا و موقعیت مکانی آن مشهور هستند. این کوه‌ها که عمدتاً منشأ آتشفشانی دارند، از روسیه، چین، قزاقستان و مغولستان میگذرند و مرتفع ترین کوه‌های سیبری هستند.

پارک ملی آلتای توان بوگد

جزیره لوسینی

پارک ملی لوسینی در شمال شرقی مسکو است و تا کیلومترها جنگلی پر از حیوانات محلی است. این پارک ملی، استراحتگاهی عالی در خارج از پایتخت روسیه است. اما حتما در روز از آن بازدید کنید، زیرا این منطقه در شب کمی خطرناک می شود.

پارک ملی تاگانای

پارک ملی تاگانای در ناحیه فدرال اورال روسیه، نزدیک به شهر چلیابینسک است. این شهر به دلیل زیبایی طبیعی منحصر به فرد خود میتواند مقصد جذابی برای گردشگران باشد. بعلاوه اینکه پارک تاگانای زیستگاه بسیاری از حیوانات وحشی و گونه های مختلف گیاهان و درختان است و دارای چندین اکوسیستم پنهان و دست نخورده از جمله تندرا، مراتع و جنگل‌های غیر انبوه میباشد.

پارک ملی تاگانای از جاذبه های گردشگری روسیه

جاذبه های گردشگری مسکو

کاخ کرملین

قابل تشخیص ترین سازه مسکو بدون شک کرملین است، یک مجموعه مستحکم قرن پانزدهمی که مساحتی معادل 275000 متر مربع را پوشش می دهد که توسط دیوارهایی احاطه شده است که در قرن 14 ساخته شده اند. کاخ بزرگ کرملین – که دارای بیش از 700 اتاق است – زمانی محل زندگی خانواده تزار بوده و اکنون اقامتگاه رسمی رئیس جمهور فدراسیون روسیه است، اگرچه بیشتر سران دولت ها مکان دیگری را برای اقامت انتخاب می کنند. این مجموعه عظیم همچنین شامل بسیاری از ساختمان‌های دیگر نیز می‌شود که برخی از آن‌ها به روی عموم باز هستند و می‌توان به طور منظم از آنها بازدید کرد. به غیر از سه کلیسای جامع (از جمله یکی که زمانی تزارها در آن تاج گذاری می کردند) و تعدادی برج، کرملین همچنین محل ساختمان اسلحه خانه است؛ موزه ای که همه چیز را از تاج سلطنتی و کالسکه های امپراتوری گرفته تا تخت عاج ایوان مخوف و تاج عاج ایوان مخوف را در خود جای داده است.

کاخ کرملین

آدامس

قدیمی ترین و مجلل ترین مرکز خرید مسکو یک شگفتی معماری است. فروشگاه اصلی جهانی در اواخر دهه 1800 به سبک نئوروسی ساخته شد تا ترکیبی زیبا از یک اسکلت فولادی و 20000 صفحه شیشه ای را به نمایش بگذارد که سقفی قوسی شکل دارد. این یک ساخت و ساز منحصر به فرد در آن زمان بود، زیرا شیشه باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند زمستان های پر برف روسیه را تحمل کند. ساختمان به همان اندازه در بیرون چشمگیر است و هر سه سطح آن با سنگ مرمر و گرانیت پوشیده شده است.

مقبره لنین

مقبره لنین، آخرین محل استراحت رهبر شوروی، ولادیمیر لنین، یک نقطه مرکزی در میدان سرخ را اشغال می کند. جسد او از زمان مرگش در سال 1924 در مقبره بوده است – و اگرچه طرح اولیه این بود که او پس از مدت کوتاهی نمایش عمومی برای عزاداری به خاک سپرده شود، اما این طرح به سرعت تغییر کرد.

پس از بازدید بیش از 100000 نفر از مقبره در مدت شش هفته، تصمیم گرفته شد که یک تابوت جدید و یک فضای نمایشی دائمی تر که عملاً می تواند جسد لنین را بسیار بیشتر از حد انتظار حفظ کند ساخته شود و به این ترتیب مقبره لنین ساخته شد. در طول سال‌ها، مقبره و پله‌های مرمرین آن نیز به نقطه‌ اصلی تبدیل شد که رهبران شوروی رژه‌ها و رویدادهای میدان سرخ را از آنجا تماشا می‌کردند. جسد مومیایی شده لنین را هنوز می توان دید که در یک تابوت شیشه ای ضد گلوله دراز کشیده انگار که خواب است.

مقبره لنین

جاذبه های گردشگری سنپترزبورگ

کاخ پیترهوف

مجموعه کاخ پترهوف متعلق به قرن هجدهم که در کمتر از 30 کیلومتری مرکز سنت پترزبورگ قرار دارد، متشکل از مجموعه‌ای از ساختمان‌ها، چندین باغ رسمی و در مجموع 173 فواره است که از چشمه‌های زیرزمینی تغذیه می‌شوند. پیترهوف که به سبک کاخ ورسای طراحی شده است، بیشتر به خاطر آبشار بزرگ خود که از 64 فواره تشکیل شده است شناخته میشود. این فواره ها در یک سری از تراس ها در خارج از ورودی اصلی کاخ قرار دارند. این کاخ دارای 30 اتاق است که با رنگ‌های طلایی، سنگ‌های مرمر و مصالحی که از آسیا آورده شده‌اند با شومینه‌های سبک باروک و آینه‌های غول‌پیکر تزیین شده‌اند. اگرچه برای رسیدن به این مکان می توانید از اتوبوس استفاده کنید، اما انتخاب بهتر آنست که از سنت پترزبورگ قایق بگیرید. این سواری که روی رودخانه نوا 45 دقیقه طول می کشد، مناظر عالی از خط ساحلی را در طول مسیر به شما ارائه می دهد.

جزیره واسیلیفسکی

این جزیره کوچک که درست در آن سوی رودخانه از مرکز شهر و کاخ زمستانی قرار دارد و توسط دو پل و یک خط مترو به سرزمین اصلی متصل می‌شود، مکان‌های دیدنی و پارک‌های زیبا از جمله موزه حمل‌ونقل الکتریکی را در خود جای داده است. موزه مردم‌شناسی پیتر کبیر، بورس اوراق بهادار قدیمی سن پترزبورگ و کاخ باروک منشیکوف که به عنوان شعبه ای از موزه میراث عمل می کند و عمدتا هنر روسیه قرن هفدهمی را در خود جای داده است.آکادمی علوم روسیه نیز شعبه‌های متعددی در جزیره دارد و بازدیدکنندگان ممکن است از بازدید مؤسسه ادبیات روسی که نسخه‌های خطی اصلی برخی از مشهورترین نویسندگان روسیه، از جمله شاعر محبوب الکساندر پوشکین را در خود جای داده است شگفت زده شوند.

کلیسای ناجی بر روی خون ریخته شده

یکی از زیباترین مناظر سنت پترزبورگ این کلیسای رنگارنگ است که به سبک سنتی قرون وسطایی روسیه طراحی شده است. الکساندر سوم دستور ساخت آن را در سال 1883 در محلی که پدرش دو سال قبل ترور شده بود صادر کرد. بیش از 20 سال طول کشید تا کلیسا در نهایت تکمیل شود .این کلیسا در جریان انقلاب روسیه در سال 1917 آسیب جدی دید، سپس در طول جنگ جهانی دوم به عنوان سردخانه و بلافاصله پس از آن به عنوان انبار سیب زمینی مورد استفاده قرار گرفت. بازسازی آن تقریبا 30 سال طول کشید تا ساختمان به شکوه اولیه خود برسد .اما به جای بازگشایی مجدد به عنوان یک کلیسا، اکنون این سازه به موزه موزاییک تبدیل شده است.کلیسای ناجی بر روی خون ریخته شده

ساحل سنگی در آناپا

آناپا که کاملاً در مقابل دریای سیاه قرار دارد و برای چندین دهه یک مقصد تفریحی بسیار محبوب است به دلیل سواحل شنی، چشمه‌های معدنی و مناظر خیره‌کننده از دماغه سنگی که فانوس دریایی آناپا در آن قرار دارد، به خوبی شناخته شده است. آناپا که مقصدی نسبتا ساده تر از سوچی است، علاوه بر جاذبه های ساحلی، چیزهای دیگری نیز برای سرگرم کردن بازدیدکنندگان ارائه می دهد. مکان‌هایی که ارزش کاوش دارند عبارتند از: موزه باستان‌شناسی آناپا و تنها دروازه باقیمانده از قلعه عثمانی که زمانی این منطقه را اشغال کرده بود. همچنین مکان باستان‌شناسی گورگیپیا وجود دارد که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد برمی‌گردد و زمانی بندر تجاری دریایی شلوغی بوده است.

پل بوگرینسکی در نووسیبیرسک

نووسیبیرسک که در سواحل رودخانه اوب قرار دارد، سومین شهر بزرگ روسیه و پایتخت غیررسمی سیبری است مکانی که تابستان‌ها برای شنا و آفتاب گرفتن به اندازه کافی گرم است و زمستان ها دمای آن می تواند به 45- درجه سانتیگراد برسد. این شهر که دارای تئاتر اپرا و باله، تعدادی دانشگاه و چندین موزه است، چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. موزه فن‌آوری راه‌آهن در فضای باز بسیار جالب است، زیرا دارای بسیاری از لوکوموتیوهای دیزلی و بخار، قطارهای الکتریکی، برف‌روب‌ها و تعدادی واگن غیرمعمول مانند واگن‌های تانک، ماشین‌های بیمارستان و زندان و حتی ماشین‌های آتش‌نشانی است.

پل بوبرینسکی در نووسیبیرسک

سخن پایانی جاذبه های گردشگری روسیه

روسیه با تنوع آب و هوایی خود از سواحل نیمه گرمسیری بزرگ گرفته تا مناطق زمستانی سرد در شمال و از شهرهای دوست داشتنی اما کم جمعیت در شرق آسیایی تا منطقه غرب اروپایی آن یکسره غرق در تاریخ و هنر است. لذا بنظر موسسه آوید برای کسانیکه دوست دارند در دانشگاههای برتر جهانی در کشوری با جاذبه های گردشگری منحصر به فرد تحصیل کنند، سفر به روسیه جزء بهترین گزینه ها است. برای اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور می‌توانید با مطالعه مقاله دانشگاههای روسیه و مقایسه آن با دانشگاههای برتر سایر کشور ها از جمله هلند که از استانداردهای جهانی بالایی برخوردار بوده و در عین حال بورسیه های تحصیلی متنوع نیز ارایه می‌دهد انتخاب بهتری داشته باشید. برای این منظور علاوه بر پیشنهاد مطالعه مقاله دانشگاه های هلند، موسسه آوید آماده هرگونه راهنمایی و مشاوره می‌باشد.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه را از کجا شروع کنیم؟

اگر علاقه‌مند به مهاجرت به کشور روسیه هستید، ما در موسسه آوید مهاجرت از طریق تحصیل به کشور روسیه را پیشنهاد می کنیم. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها