Search
Search
Close this search box.

مقایسه روسیه با ایران

هر کسی قبل از مهاجرت از کشوری به کشور دیگر، می خواهد بداند که چه چیزهایی در زندگی او تغییر خواهد کرد. به همین دلیل ما در گروه مهاجرتی آوید، مقالاتی با عنوان مقایسه با ایران برای کشورهای مختلف، منتشر نموده ایم. با توجه به بازخوردهای گرفته شده، این سری مقالات، جزو جذاب ترین مقالات ما در وبسایت گروه مهاجرتی آوید بوده است. از این رو قصد داریم تا با مقایسه روسیه با ایران در زمینه های مختلف، تصویر دقیق تری از شرایط زندگی در روسیه، به شما ارائه کنیم.اگر قصد مهاجرت به روسیه را دارید، می توانید شرایط خود را بصورت کاملا رایگان مورد بررسی قرار دهید. کافیست بر روی دکمه فرم ارزیابی کلیک نمایید.

فهرست مقاله

مقدمه مقایسه ایران و  روسیه

مقایسه دو کشور را می‌توان در زمینه های مختلف انجام داد. مقایسه آب و هوای دو کشور، مقایسه جغرافیایی، شرایط زندگی و تحصیل، شرایط کاری، اقتصادی فرهنگی، هنری و اجتماعی و … از جمله این موارد می باشند. ما نیز در این مقاله به مقایسه روسیه با ایران در مهمترین شاخصه ها خواهیم پرداخت. پیش از این، ما مقالاتی در خصوص تمامی شاخص ها، در مورد کشور روسیه، منتشر نموده ایم. از این رو در صورتی که میخواهید اطلاعات بیشتری در هر یک از زمینه ها کسب نمایید، به بخش مقالات روسیه مراجعه کنید.

مقایسه روسیه با ایران مقایسه روسیه و ایران برای مهاجرت - پرچم روسیه و ایران - پرچم ایران و روسیه

مقایسه آب و هوای روسیه با ایران

میانگین دمای ایران در روز 23.9 درجه سانتیگراد است در حالیکه میانگین دمای روزهای روسیه 9.4 درجه سانتیگراد است که این نشان میدهد روزهای روسیه حدودا 15 درجه از ایران سردتر اند.

همچنین میانگین دمای ایران در شبها 10 درجه سانتیگراد می باشد و در روسیه 0.1 درجه سانتیگراد که اختلاف معنادار 9 درجه را نشان می دهد.

روسیه در مقایسه با ایران ساعتهای آفتابی کمتری در روز دارد، بنابراین اگر جزو افرادی هستین که عادت به زندگی در آب و هوای آفتابی دارید، شاید روسیه برای شما کشوری مناسب نباشد. در ایران میانگین ساعتهای آفتابی در روز 8.1 ساعت و در روسیه 5.5 ساعت می باشد. در کل روسیه کشوری به مراتب سردتر از ایران است که اطلاعات دقیق تر راجع به آب و هوای روسیه را می توانید در مقاله مربوطه مطالعه کنید.

مقایسه جغرافیای روسیه با ایران – مساحت روسیه چند برابر ایران است؟

در پاسخ به این سوال که «وسعت روسیه چند برابر ایران است؟» باید گفت که روسیه حدود 10 برابر بزرگتر از ایران است. مساحت ایران تقریباً 1,648,195 کیلومتر مربع است در حالی که روسیه تقریباً 17,098,242 کیلومتر مربع است که روسیه را 937 درصد بزرگتر از ایران می کند. این در حالی است که جمعیت ایران ~84.9 میلیون نفر است و جمعیت روسیه 145,558,000 نفر می باشد.

مقایسه روسیه با ایران - نقشه روسیه - وسعت روسیه نسبت به ایران - نقشه روسیه و ایران

روسیه به دلیل گستره جغرافیایی کم نظیر دارای گونه های مختلف حیوانی و شرایط مختلف آب و هوایی و مناطق متنوع جغرافیایی را داراست. پیشنهاد می شود مقاله موقعیت جغرافیایی کشور روسیه بخوانید تا بیشتر در مورد این کشور پهناور اطلاعات به دست آورید.

مقایسه اقتصاد ایران و روسیه

اقتصاد موضوع مهمی در مهاجرت می باشد. یکی از ملاک های اصلی افراد برای انتخاب کشوری برای مهاجرت، شاخص های اقتصادی کشور مقصد می باشد. از این رو ما با مقایسه این شاخصه ها سعی می کنیم اطلاعات مختصری راجع به اقتصاد روسیه بدهیم که برای کسب اطلاعات مفصل تر می توانید مقاله اقتصاد روسیه را بخوانید تا بیشتر نسبت به شرایط اقتصادی این کشور بدانید.

مهمترین شاخصه اقتصادی برای تعیین میزان رفاه افراد در کشورهای مختلف، سرانه تولید ناخالص داخلی می  باشد. رقم تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2021 یک میلیون و 426 هزار و 300 دلار بوده است، ایران در رده بندی تولید ناخالص داخلی 196 کشوری که منتشر می کنیم در رتبه 14 قرار دارد. ارزش مطلق تولید ناخالص داخلی در ایران نسبت به سال 2020 معادل 488248 میلیون دلار افزایش یافت. سرانه تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2021 برابر با 16784 دلار بوده است.

تولید ناخالص داخلی روسیه در سال 2021 نسبت به سال گذشته 4.7 درصد رشد داشته است. این نرخ 74 دهم درصد بیشتر از رقم 2.7- درصد منتشر شده در سال 2020 است. رقم تولید ناخالص داخلی در سال 2021، 1،775،548 میلیون دلار بود، روسیه در رتبه بندی تولید ناخالص داخلی 196 کشوری که منتشر می کنیم، رتبه 11 را دارد. ارزش مطلق تولید ناخالص داخلی روسیه نسبت به سال 2020 292169 میلیون دلار افزایش یافت. تولید ناخالص داخلی سرانه روسیه در سال 2021 12198 دلار بود که 2050 دلار بیشتر از سال 2020 بود که 10148 دلار بود.

همچنین با مقایسه میانگین درآمد در روسیه که 10690 دلار می باشد با میانگین درامد در ایران که 2960 دلار می باشد در کنار هزینه های زندگی روسیه با درصد 36.18 درصد در مقایسه با ایران که 52.38 درصد می باشد،  می توان نتیجه گرفت روسیه از رفاه نسبی بالاتری نسبت به ایران برخوردار می باشد.

مقایسه روسیه و ایران

مقایسه دانشگاه های ایران و روسیه

برای افرادی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل به کشور روسیه  را دارند، قطعا رتبه بندی دانشگاه های این کشور، برایشان بسیار مهم است. ما در مقاله دانشگاه های کشور روسیه، به طور دقیق به معرفی دانشگاه های این کشور و رتبه آن ها در رتبه بندی های مختلف، پرداختیم. در این بخش از مقاله ما به مقایسه رتبه دانشگاه های برتر ایران و روسیه، خواهیم پرداخت.

نام دانشگاه (ایران)

رتبه QS

نام دانشگاه (روسیه)

رتبه QS

دانشگاه صنعتی شریف

381

Lomonosov Moscow State University (MSU)

78

دانشگاه امیرکبیر

465

St Petersburg University

242

دانشگاه تهران

521 – 530

Novosibirsk State University

246

دانشگاه علوم و تکنولوژی ایران

541 – 550

Tomsk State University

272

دانشگاه شیراز

751 – 800

Bauman Moscow State Technical University

281

با مقایسه رتبه های پنج دانشگاه برتر روسیه و ایران می توان نتیجه گرفت روسیه مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی می باشد. پیشنهاد می شود شرایط اخذ ویزای تحصیلی را در مقاله ویزای دانشجویی روسیه مطالعه کنید و در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه آوید تماس بگیرید.

سخن پایانی مقایسه روسیه با ایران

ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهم در مقایسه ایران و روسیه را بیان کنیم. بدیهی است برای تصمیم گیری در خصوص مهاجرت به روسیه و شرایط آن به اطلاعات بسیار دقیق تر و بیشتری نیاز دارید. به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم سایر مقالات مربوط به روسیه شامل فرهنگ و هنر روسیه، اقتصاد روسیه، آب و هوای روسیه و … را بخوانید. البته همانطور که در این مقاله اشاره شد، کشور روسیه نسبت به ایران آب و هوای سردتری دارد. همچنین باید گفت که داشتن دانش زبان روسی، از الزامات مهاجرت به این کشور است. اگر قصد دارید که به کشوری مدرن با بورسیه های فراوان مهاجرت کنید و به زبان انگلیسی تحصیل نمایید، ما به شما مهاجرت به کشور هلند را پیشنهاد میکنیم. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشورها، آگاهی یابید. شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشورها اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه را از کجا شروع کنیم؟

اگر علاقه‌مند به مهاجرت به کشور روسیه هستید، ما در موسسه آوید مهاجرت از طریق تحصیل به کشور روسیه را پیشنهاد می کنیم. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

4.3 4 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
2 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها
Ali
Ali
8 ماه قبل

خخخخ، ادمین ریاضی چن میشدی؟