Search

دانشگاه لومونوسوف روسیه - Lomonosov University

دانشگاه لومونوسوف (MSU)؛ یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در مسکو، روسیه است. این دانشگاه در سال 1755 توسط میخائیل لومونوسوف و ایوان شووالوف تأسیس شد و پس از آن در سال 1940 به “دانشگاه لومونوسوف” تغییر نام داد. پس از انقلاب اکتبر 1917، این موسسه شروع به پذیرش فرزندان پرولتاریا و دهقانان کرد. در سال 1919، دانشگاه هزینه های شهریه را لغو کرد و یک مرکز آماده سازی برای کمک به کودکان طبقه کارگر برای آماده شدن برای امتحانات ورودی ایجاد کرد. در طول اجرای اولین برنامه پنج ساله جوزف استالین (1928-1932)، زندانیان گولاگ مجبور به ساخت بخش هایی از دانشگاه تازه توسعه یافته شدند. ما در این مقاله به معرفی دانشگاه لومونوسوف روسیه – Lomonosov University می پردازیم.

فهرست مقاله

مقدمه

دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی روسیه است. این دانشگاه به افتخار دانشمند مشهور روسی میخائیل لومونوسوف (1711-1765) نامگذاری شده است.

تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و فوق لیسانس بیش از 40000 نفر و حدود 7000 دانشجو در مقطع کارشناسی در دانشگاه دولتی مسکو تحصیل می کنند و بیش از 5000 متخصص دوره تکمیلی را می گذرانند. در این دانشگاه بیش از 6000 استاد و مدرس و حدود 5000 محقق وجود دارد. دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو (MSU) یکی از دانشگاه های برتر برای تحصیل MBBS در روسیه است، زیرا به 100 دانشگاه برتر جهان و 50 دانشگاه برتر اروپا تعلق دارد.

دانشگاه لومونوسوف روسیه

امکانات دانشگاه

امکانات موجود در داخل ساختمان شامل سالن کنسرت، تئاتر، موزه، خدمات اداری، کتابخانه، استخر، ایستگاه پلیس، اداره پست، خشکشویی، آرایشگاه، چندین غذاخوری، دفاتر بانک و دستگاه های خودپرداز، فروشگاه ها، کافه تریا، پناهگاه برای شرایط اضطراری همراه با مدیریت دانشگاه، موزه علوم زمین و چهار دانشکده اصلی – دانشکده مکانیک و ریاضیات، دانشکده زمین شناسی، دانشکده جغرافیا، و دانشکده نمایش و هنر زیبا می‌باشد. همانطور که در مقاله فرهنگ و هنر روسیه اشاره کردیم در دانشگاه های روسیه رشته های هنری به دلیل پیشینه این کشور، طرفداران بسیاری دارند.  نماهای ساختمان با ساعت های غول پیکر، فشارسنج ها، دماسنج ها، مجسمه ها , تاج های شوروی تزیین شده است. و در جلوی آن مجسمه‌های دانش‌آموزان دختر و پسر را قرار دارد که خوش‌بینانه و با اطمینان به آینده خیره می‌شوند.

رتبه دانشگاه لومونوسوف

در 8 ژوئن 2021، رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 منتشر شد. دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو در رتبه 78 قرار گرفت و بهترین دانشگاه روسیه و تنها نماینده روسیه در TOP-100 شد. رتبه بندی موسسه QS شامل 1300 موسسه آموزش عالی از 97 کشور جهان است. برای مشاهده رتبه سایر دانشگاه های برتر روسیه و مقایسه آنها با دانشگاه های ایران مقاله مقایسه روسیه و ایران را مطالعه کنید.

مزایای تحصیل در دانشگاه لومونوسوف روسیه

مزایای تحصیل در دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو 

  1. برای تحصیل در دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو، دانشجویان نیازی به پرداخت هیچ کمک مالی ندارند.
  2. این دانشگاه روش پذیرش بسیار آسانی دارد.
  3. مدرکی که دانشجویان پس از تحصیل در دانشگاه دولتی مسکو دریافت می کنند در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. 
  4. امکانات زیادی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.
  5. در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود. 
  6. دانشگاه آموزش با کیفیت بالا ارائه می دهد.

فرآیند پذیرش برای دوره MBBS 

برای اطمینان از پذیرش در یکی از برترین دانشگاه های پزشکی روسیه، مانند “دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو”، دانشجویان باید دستورالعمل های زیر را دنبال کنند: 

مرحله 1: دانشجویان باید فرم درخواست آنلاین را به همراه تمام مدارک مورد نیاز پر کنند. 

مرحله 2: دانشگاه درخواست های ارسال شده توسط دانشجویان را بررسی می کند و سپس آنها باید هزینه ها را به حساب بانکی دانشگاه واریز کنند.(در صورتی که نیاز به پرداخت هزینه باشد) 

مرحله 3: ظرف 30 روز، دانشگاه دستور وزارت را دریافت می کند و برای دانشجویان نیز دعوت نامه صادر می کند. 

مرحله 4: پس از تکمیل تمام مراحل فوق، نزدیک به 30 روز برای تایید ویزا طول می کشد. 

مرحله 5: پس از تسویه هزینه، روز و تاریخ عزیمت متقاضیان برنامه ریزی و نهایی می شود.

خوابگاه دانشگاه لومونوسوف روسیه

اسکان و خوابگاه 

پردیس Lomonosov MSU در 292 هزار متر مربع با حدود 15 هزار دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد، به دانشجویان خوابگاه ارائه می دهد. شرکت کنندگان دوره و کارورزان در 7 خوابگاه با مجموعه ای از اتاق های یک، دو، سه یا چهار نفره اقامت می کنند. دانشجویان بین المللی تمام وقت می توانند برای اقامت در محوطه دانشگاه نیز درخواست دهند. در صورتی که فضا اجازه دهد، دانشگاه محل اقامت را فراهم می کند. در این دانشگاه 8 خوابگاه با بیش از 12000 دانشجو و 300 کیلومتر خطوط تاسیساتی وجود دارد.

زندگی دانشجویان 

دانشجویان در دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو زندگی بسیار خوبی دارند: بزرگترین مکان برای شناسایی استعدادهای خلاقانه دانشجویان این دانشگاه مرکز هنر و سرگرمی دانشگاه مسکو است. این مرکز شامل گروه کر دانشگاهی، ارکسترهای مجلسی و سمفونیک، کلاس‌های پیانو و ارگ، استودیو اپرا، گروه رقص محلی، استودیو رقص هندی و گروه رقص، استودیوی بلاغت، استودیوی ادبیات، تئاتر موسیقی باستانی و سایر گروه های خلاق می‌باشد. دانشجویان بین‌المللی نیز فعالانه در جشنواره‌های فرهنگی اختصاص داده شده به فرهنگ یک کشور خاص، مانند جشنواره‌های فرهنگ چینی، ایتالیایی و کره‌ای شرکت می‌کنند که امکان تبادل بین فرهنگی و توسعه مهارت‌های ارتباطی میان فرهنگی دانشجویان را فراهم می‌کند. زندگی پردیس دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو پر از اتفاقات است و تحولات دانشگاه و جهان را به طور کلی منعکس می کند. این دانشگاه دارای یک باغ گیاه شناسی زیبا است که مکانی منحصر به فرد برای برگزاری رویدادهای دانشجویی مانند نمایشگاه ها، کنسرت ها، سخنرانی ها، جشنواره ها و کارگاه های آموزشی است. علاوه بر این دانشجویان می توانند در اوقات فراغت خود از سایر جاذبه های گردشگری روسیه دیدن کنند و اوقات خوشی را سپری کنند. در مقاله جاذبه های گردشگری روسیه می‌توانید فهرستی از مکانهای دیدنی روسیه را دریافت کنید.

هزینه های زندگی در مسکو روسیه

هزینه زندگی در مسکو

 هزینه های زندگی در شهر مسکو به شرح زیر است، البته این هزینه ها شامل کلیاتی از هزینه های زندگی می باشد و می توانید جزئیات بیشتری را در مقاله هزینه های دانشجویی بخوانید همچنین برای آشنایی با اقتصاد روسیه به صورت تخصصی مقاله اقتصاد روسیه به شما پیشنهاد می شود.

  • هزینه فعالیت اقلام مورد نیاز روزانه (شیر، مواد غذایی، نان، و غیره) بین 40 تا 595 روپیه 
  • غذا خوردن در یک رستوران متوسط (برای 2 نفر) 2500 تا 2800 روپیه 
  • بلیط یک طرفه هر حمل و نقل محلی 56 روپیه 
  • مجوز ماهیانه برای حمل و نقل محلی 2430 روپیه 
  • اجاره ماهانه برای یک آپارتمان 1 خوابه هزینه بین 14000 تا 25000 روپیه

افراد مشهور و افتخارات دانشگاه لومونوسوف

فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شامل رهبران اتحاد جماهیر شوروی و سایر دولت‌ها و همچنین پدرسالار کلیسای ارتدکس روسیه می‌شوند. تا سال 2019، 13 برنده جایزه نوبل، شش برنده مدال فیلدز و یک برنده جایزه تورینگ به این دانشگاه وابسته بودند. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2019، این دانشگاه بالاترین رتبه موسسه آموزشی روسیه است و بر اساس شاخص طبیعت، بالاترین رتبه دانشگاه روسیه برای خروجی های تحقیقاتی است. این دانشگاه شامل 15 موسسه تحقیقاتی، 43 دانشکده، بیش از 300 دپارتمان و شش شعبه (شامل پنج شعبه خارجی – همه در کشورهای مشترک المنافع) است. دانشگاه دولتی مسکو به طور کلی به عنوان موسسه آموزش عالی پیشرو در اتحاد جماهیر شوروی سابق پذیرفته شده است و میراث خود را از دوران شوروی حفظ کرده است.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه را از کجا شروع کنیم؟

اگر علاقه‌مند به مهاجرت به کشور روسیه هستید، ما در موسسه آوید مهاجرت از طریق تحصیل به کشور روسیه را پیشنهاد می کنیم. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها
5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها