Search
Search
Close this search box.

دانشگاه گنت بلژیک - Ghent University

دانشگاه گنت بیش از 200 سال قدمت دارد. در طول این مدت بسیاری از دانشمندان برجسته، وزیران و حتی برندگان جایزه نوبل در میان کارکنان و فارغ التحصیلان آن به چشم میخورد. براساس رتبه بندی جهانی QS در سال2021 رتبه 135 را بین کشورهای جهان و رتبه دوم را در بلژیک به خود اختصاص داده است.بیش از 200 برنامه ارائه می دهد و تحقیقات عمیقی را در طیف گسترده ای از حوزه های علمی انجام می دهد. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی، دانشگاه گنت را برای تحصیل انتخاب می کنند. بیش از 6800 دانشجوی خارجی (14 درصد از کل جمعیت دانشجویی)، از جمله دانشجویان مهمان، در دانشگاه گنت در طول سال تحصیلی 2019-2020 تحصیل کردند. ما در این مقاله به معرفی دانشگاه گنت بلژیک – Ghent University پرداخته ایم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به بلژیک را دارید، این دانشگاه می تواند انتخاب بسیار جذابی برای شما باشد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

مقدمه معرفی دانشگاه گنت بلژیک

شهر گنت، بزرگترین شهر استان فلاندر شرقی و سومین شهر بزرگ کشور بلژِیک است که به خاطر میادین و بازارهای عمومی بزرگش معروف است که از میان آنها می توان به Vrijdagmarkt (بازار جمعه)، مرکز زندگی شهر قرون وسطایی اشاره کرد. از میان بسیاری از صومعه‌های معروف قرون وسطایی گنت، قابل توجه‌ترین آنها صومعه ویران شده قرن هفتمی است.

دانشگاه گنت کشور بلژیک

تاریخچه دانشگاه گنت بلژیک

دانشگاه گنت توسط پادشاه ویلیام اول در سال 1816 تأسیس شد. در سال 1817، در مجموع 190 دانشجو در 4 دانشکده: «هنر، حقوق، پزشکی و علوم» ثبت نام کردند.

جدایی سیاسی بلژیک از هلند در سال 1830 پیامدهای فاجعه باری برای آموزش در گنت داشت زیرا فعالیت دو دانشکده علوم و هنر پایان یافت. اگرچه قانون آموزش عالی در سال 1835 دو دانشکده را به دانشگاه گنت بازگرداند و همچنین دانشکده های فنی را اضافه کرد. اما سی و پنج سال طول کشید تا بار دیگر به سطح جمعیت دانشجویی سال 1830 برسد. با این وجود، در این دوره دانشگاه گنت جوایز زیادی را در مسابقات دانشگاهی به دست آورد.

معرفی هلندی به عنوان زبان رسمی در سال 1930 با تغییر وضعیت زبان دانشگاه همزمان شد. زبان آموزش از زمان تأسیس آن توسط ویلیام اول تا جدایی از هلند لاتین بود؛ از سال 1830 تا 1930 ابتدا فرانسوی و سپس یک سیستم دو زبانه و پس از 1930 هلندی بود.

به دلیل شرایط آسان ورود به تحصیل در دانشگاه، دانشجویان دختر نیز به آموزش عالی دسترسی پیدا کردند. اولین زن برای تحصیل در گنت در سال 1882 وارد این دانشگاه شد.

پس از تصویب قوانین 1876 و 1890 که به دانشگاه ها قدرت اعطای مدارک آکادمیک را می داد، نوسازی سیستماتیک و کامل آموزش عالی در گنت صورت گرفت. تحقیقات آزمایشگاهی در این دوره آغاز شد و دستیاران پژوهشی نیز منصوب شدند.

تا سال 1938 پروفسور کورنیل هیمانز از گنت تنها فرد فلاندری بود که جایزه نوبل را برای اکتشافات خود در زمینه تنظیم تنفس دریافت کرد. برداشتن مانع زبانی در سال 1930 گام مهمی به سوی دموکراسی‌سازی و توسعه علمی دهه‌های اخیر بود.

در گذشته، شهرت دانشگاه در دست افراد دانش پژوهی بود که به تدریس و تحقیق می پرداختند. در دهه های گذشته، به دلیل انفجار در رشد و دامنه تحقیقات علمی، این امر دیگر امکان پذیر نبود. تحقیقات به طور فزاینده ای به موضوع کار تیمی و همکاری بین رشته ای تبدیل شد.

تاریخچه دانشگاه گنت کشور بلژیک

اماکن و بخشهای مختلف دانشگاه گنت

پردیس ها و پارک های علمی دانشگاه Ghent

پردیس کورتریک

پردیس Kortrijk، سه دوره مهندسی منحصر به فرد را در فلاندر ارائه می دهد: «طراحی صنعتی، اتوماسیون ماشین و تولید (دانشکده مهندسی و معماری) و فناوری پردازش زیستی دایره ای (دانشکده علوم مهندسی زیستی)».تمرکز بر دانش عملی و همکاری با شرکت ها از دوره اول لیسانس است. دوره ها فقط به زبان هلندی ارائه می شوند.

پردیس بروژ

در پردیس بروژ اقتصاددانان، دانشمندان علوم سیاسی و کارشناسان حقوقی در مورد فرآیندهای ادغام منطقه ای و نقش منطقه ای شدن در جهان تحقیق می کنند. این پردیس همچنین یک اتاق فکر برای دولت های مختلف است.

پردیس جهانی دانشگاه گنت (کره جنوبی)

پردیس جهانی دانشگاه گنت (GUGC) اولین دانشگاه اروپایی در سونگدو، کره جنوبی است. این پردیس در مقطع لیسانس 3 برنامه در علوم زیستی ارائه می دهد: «بیوتکنولوژی مولکولی، فناوری محیط زیست و فناوری مواد غذایی».

پارک های علمی

پارک Tech Lane Ghent Science Park

پارک علمی Tech Lane Ghentکه در بین 100 موسسه آکادمیک برتر در سراسر جهان قرار گرفته متشکل از دو پردیس مجاور (Campus Ardoyen Zwijnaarde)  و Campus Eiland یک اکوسیستم پرجنب‌وجوش از مراکز تحقیق و توسعه شرکت‌های بین‌المللی، موسسات تحقیقاتی عمومی و شرکت‌های رشد با فناوری پیشرفته است که محیطی موثر برای ارتقای نوآوری و کارآفرینی فراهم می‌کند. این پارک در حال حاضر میزبان 10 آزمایشگاه دانشگاهی، 12 مرکز تحقیقاتی عمومی، 8 آزمایشگاه و آزمایشگاه صنعتی و بیش از 90 استارتاپ دانش فشرده، مرکز تحقیق و توسعه دانشگاهی و شرکتی است که پردیس یکپارچه ای به وسعت 60 هکتار را پوشش می دهد و بیش از 4400 متخصص و فناوری پیشرفته را در خود جای داده است.

پارک علمی اوستند

پارک علمی اوستند توسعه پایدار بخش دریایی را ترویج می کند. این یک مرکز دانش با فناوری بالا است که در آن محققان، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی به طور فشرده با هم در زمینه اقتصاد آبی کار می‌کنند.

آشنایی با دانشگاه گنت بلژیک

دانشکده های دانشگاه گنت بلژیک

دانشگاه گنت 11دانشکده دارد که همگی در گنت نمایندگی دارند و دوره ها و تحقیقات را در اکثر حوزه های علمی ارائه و سازماندهی می کنند. علاوه بر این دانشکده ها، دانشگاه گنت دارای پنج دانشکده دکترا است که فقط برای محققین دکترا می باشد. این دانشکده ها عبارتند از:

  • دانشکده هنر و فلسفه
  • دانشکده حقوق و جرم شناسی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی
  • دانشکده فنی و مهندسی و معماری
  • دانشکده اقتصاد و مدیریت بازرگانی
  • دانشکده دامپزشکی
  • دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
  • دانشکده مهندسی علوم زیستی
  • دانشکده علوم دارویی
  • دانشکده علوم سیاسی و اجتماعی
  • دانشکده های دکتری

برنامه های آموزشی دانشگاه گنت بلژیک

برنامه های کارشناسی دانشگاه گنت

اکثر برنامه های لیسانس به زبان هلندی تدریس می شوند. فقط لیسانس علوم اجتماعی به زبان انگلیسی تدریس می شود.

برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه گنت

  • برنامه های کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد پیشرفته که برخی به زبان انگلیسی تدریس می شود.
  • برنامه های کارشناسی ارشد مشترک بین المللی ارائه شده توسط یک کنسرسیوم بین المللی.
  • برنامه های دوره بین المللی برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه.

برنامه های دکتری دانشگاه گنت

در سال 2019-2020 دانشگاه گنت میزبان 5183 دانشجوی دکترا بود که 46 درصد از آنها ملیت غیر بلژیکی داشتند. دانشجویان دکترای بین المللی گنت عمدتاً در علوم دقیق فعال هستند: مهندسی زیست علوم، مهندسی و معماری و علوم دانشکده های غالب هستند. منشأ آنها به طور کلی از چین، هلند، ایتالیا، ایران و هند است.

دو امکان برای شروع دکترا در دانشگاه گنت وجود دارد: «درخواست برای یک موقعیت دکتری آزاد یا برقراری ارتباط با یک استاد خاص دانشگاه گنت». دوره های کوتاه مدت مخصوص دانشجویان دکترا را می توان در صفحه وب دانشکده های دکترا یافت.

برنامه های آموزشی دانشگاه گنت بلژیک

مراحل درخواست و دریافت پذیرش از دانشگاه گنت بلژیک

درخواست خود را به internationalstudent@stad.gent ارسال کنید و مدارک مورد نیاز برای هر مقطع تحصیلی را ضمیمه کنید. برای اطلاع از مدارک مورد نیاز برای هر رشته و مقطع تحصیلی میتوانید به سایت دانشگاه مراجعه کنید. لازم است بدانید تحصیل در برخی رشته ها مثل پزشکی و دندانپزشکی مستلزم گذراندن آزمون می‌باشد.

الزامات زبان

به طور خلاصه، تمام برنامه های لیسانس به زبان هلندی تدریس می شوند به استثنای لیسانس علوم اجتماعی. در تعدادی از برنامه های کارشناسی ارشد، انگلیسی زبان آموزش است و در دانشکده های دکترا انگلیسی زبان رایج است.

دیپلم پایه

پذیرش بر اساس مدرک دیپلم، بدون ربط به ملیت شما اعطا می شود. اکثر مدارک تحصیلی در خارج از کشور پذیرش مستقیم نمی دهند. این بدان معنی است که دیپلم به طور خودکار به عنوان معادل دیپلم فلاندری شناخته نمی شود و پذیرش می تواند پس از یک روند درخواست فردی اعطا شود.

تمکن مالی برای دانشگاه گنت بلژیک

دانشجویانی که می‌خواهند در دانشگاه گنت تحصیل کنند باید تمکن مالی کافی برای پوشش تمام هزینه‌های کل دوره تحصیل در اختیار داشته باشند. فقط تعداد محدودی بورسیه تحصیلی در دسترس است که به صورت رقابتی اعطا می شود.

شما در هر سال تحصیلی، شهریه را هنگام ثبت نام پرداخت می کنید تا بتوانید در فعالیت های آموزشی و امتحانات شرکت کنید. می توانید هزینه های تحصیل فعلی را در www.ugent.be/tuitionfee بررسی کنید.

دریافت پذیرش از دانشگاه گنت بلژیک

سخن پایانی

دانشگاه گنت، دومین دانشگاه برتر بلژیک، واقع در شهر گنت از قدیمی ترین شهرهای بلژِیک است که به جهت کیفیت بالای آموزش از طرفی و پیشینه قرون وسطایی شهر و معماری های جذاب آن از طرف دیگر می‌تواند مقصد بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی باشد.  فرهنگ و هنر بلژیک و جاذبه های گردشگری بلژیک از عواملی است که  مهاجرت تحصیلی به بلژیک را در کنار مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر اروپایی نظیر هلند و ایتالیا قرار داده است. شما می‌توانید با مشاوره گروه مهاجرتی آوید و مطالعه مقالات مرتبط درج شده در همین سایت و مقایسه دانشگاههای هلند و  دانشگاه های کانادا با دانشگاه های بلژیک بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مهاجرت تحصیلی به بلژیک را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و اقتصادی بسیار قوی و جاذبه های گردشگری متنوع اقامت داشته باشید، گروه مهاجرتی آوید به شما مهاجرت تحصیلی به بلژیک را پیشنهاد میدهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید به عنوان متخصص امور مهاجرتی، در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها
5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها