Search
Search
Close this search box.

دانشگاه کاتولیک لووِن بلژیک - KU Leuven

به طور کلی، آموزش عالی در بلژیک را می توان به دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و کالج های هنر طبقه بندی کرد. دانشگاه ها دوره های بلندمدت را برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد اولیه و کارشناسی ارشد پیشرفته ارائه می دهند. مؤسسات آموزش عالی و کالج های هنر برنامه های بلندمدت را برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دوره های کوتاه مدت برای مدرک کارشناسی حرفه ای ارائه می دهند. تفاوت اصلی بین کالج و دانشگاه این است که تحقیقات منحصراً در دانشگاه ها (و نه کالج های دانشگاهی) انجام می شود. بنابراین مدرک دکترا فقط توسط دانشگاه ها اعطا می شود.آموزش عالی در بلژیک در دو رشته دانشگاه های فلاندری زبان و دانشگاه های فرانسوی زبان سازماندهی شده است. البته برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس میشود که برای آگاهی بیشتر شما را به مطالعه مقاله دانشگاه های بلژیک دعوت می‌کنیم. اگر قصد مهاجرت به بلژیک را دارید، آشنایی با دانشگاه کاتولیک لووِن بلژیک – KU Leuven خالی از لطف نخواهد بود. پس تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

مقدمه معرفی دانشگاه کاتولیک لووِن بلژیک

دانشگاه لوون یک جامعه بین المللی است که در آن تحقیقات نوآورانه اساس همه برنامه های دانشگاهی را تشکیل می دهد. در سراسر دانشگاه KU Leuven، محققان و دانشجویان کنجکاو به طور مداوم بینش های جدیدی به دست می آورند و از دانش خود برای مقابله با مهمترین چالش های زمان استفاده می کنند. بالاترین رتبه در بین دانشگاه های بلژیک به KU Leuven اختصاص دارد که در رتبه بندی سال 2022 در رتبه 70 جهان قرار گرفت. KU Leuven در شهر Leuven در منطقه فلاندر، بخش هلندی زبان بلژیک واقع شده است. لوون یک شهر دانشجویی مدرن، شلوغ و امن با تاریخ طولانی و غنی است. مرکز زیبا و جذاب شهر که قدمت آن به قرون وسطی برمی‌گردد، با کالج‌های باشکوه و ساختمان‌های تاریخی که طی قرن‌ها توسط دانشگاه و برای دانشگاه ساخته شده‌اند، مشخص شده است. KU Leuven اولین دانشگاه بلژیک بود که در سال 1425 تأسیس شد (اگرچه در دوره ناپلئون تعطیل شد و در سال 1834 بازگشایی شد). در سال 2019 به حدود 58000 دانشجو آموزش داد و آن را به بزرگترین دانشگاه بلژیک تبدیل کرد. دوره ها به زبان هلندی تدریس می شوند، بسیاری از آنها به زبان انگلیسی، به ویژه برنامه های تحصیلات تکمیلی ارائه می شوند. بخش های قابل توجه این دانشگاه شامل مؤسسه عالی فلسفه و مؤسسه تحقیقات پزشکی Rega است.

دانشگاه کاتولیک لوون بلژیک

تاریخچه دانشگاه کاتولیک لووِن بلژیک

دستور احداث دانشگاه KU Leuven توسط پاپ مارتین پنجم در 9 دسامبر 1425 پس از درخواست مجوز شهر لوون برای تأسیس دانشگاه با حمایت جان چهارم، دوک برابانت، و روحانیون شهر صادر شد. دانشگاه لوون در ابتدا شامل چهار دانشکده بود: علوم انسانی ، حقوق شرعی، حقوق مدنی و پزشکی. در سال 1432، پاپ اجازه داد که الهیات را به آن فهرست اضافه کند. کمی بیش از یک قرن پس از تأسیس، دانشگاه حدود 2000 دانشجو را در خود جای داد که بیش از 200 نفر از آنها از خارج از کشور آمده بودند. لوون در قرن شانزدهم بهشتی برای دانشمندان از سراسر قاره بود. نام‌های بزرگی مانند اراسموس، آناتومیست وسالیوس، نقشه‌بردار مرکاتور، ریاضی‌دان جما فریسیوس، دانشمند علوم تربیتی وایوز و بسیاری دیگر این راه را رهبری کردند. دانشگاه همیشه یک مرکز مهم یادگیری بوده است و بدون اینکه یک دانشگاه مذهبی باشد تنش سالمی را در تعامل خود با مقامات کلیسا ایجاد می کند.تحت حاکمیت فرانسه، شهرت کاتولیک آن هیچ سودی برای دانشگاه نداشت: این دانشگاه در سال 1797 بسته شد. تقریباً بیست سال بعد، در سال 1817، پادشاه هلند، ویلیام اول آن را به عنوان دانشگاه دولتی لوون که قرار بود بی طرف باشد، دوباره بازگشایی کرد و به ابتکار اسقف های بلژیکی در سال 1834 دوباره به یک موسسه کاتولیک تبدیل شد.

هدف اصلی آموزش در دانشگاه قرن نوزدهم نوعی آموزش حرفه ای پیشرفته بود. به تدریج و به ویژه در پایان قرن نوزدهم، پیشرفت های سریع در تحقیقات علمی شروع به تأثیر فزاینده ای بر آموزش کرد. دانشگاه همچنان بر ریشه‌های خود در علوم انسانی تأکید می‌کند، اما سایر حوزه‌های علمی را نیز توسعه می‌دهد. کافی است به تحقیقات نوآورانه پروفسور ژرژ لماتر اشاره کنیم که فرضیه جهان در حال انبساطش (1927) به نظریه نسبیت عام و کیهان شناسی کمک کرده است و می توان او را بنیانگذار نظریه بیگ بنگ (1931) دانست. در پس زمینه آشفتگی سیاسی اواخر دهه شصت، دانشگاه لوون به دو دانشگاه مستقل تقسیم شد: “Katholieke Universiteit Leuven” (اکنون KU Leuven) با زبان هلندی به عنوان زبان رسمی، و “Université catholique de” فرانسوی زبان. Louvain’ (UCL). دومی خود را در پردیس‌های کاملاً جدید در Louvain-la-Neuve (در استان‌های والون) و Woluwé (بروکسل) مستقر کرد. امروزه این دو دانشگاه در جایگاهی عالی قرار دارند و در زمینه های آموزشی، پژوهشی و سازمانی با یکدیگر همکاری می کنند.

تاریخچه دانشگاه کاتولیک لوون بلژیک

سطوح مختلف تحصیلی و مدت آن در دانشگاه کاتولیک لووِن بلژیک

برنامه های تحصیلات تکمیلی در KU Leuven به چهار دسته تقسیم می شود: برنامه های کارشناسی که طی 3 سال تحصیل تمام وقت و با تکمیل 180 ECTS تکمیل می شود که ممکن است بسته به منطقه مطالعاتی تغییر کند. ، برنامه های کارشناسی ارشد اولیه دو سال و120 ECTS ، برنامه های کارشناسی ارشد پیشرفته 1 سال و 60 ECTS برای کسانی که قبلاً مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن دارند و مطالعات دکترا حدود 4 سال بطول می انجامد.

محوطه دانشگاه کاتولیک لووِن بلژیک

پردیس اصلی KU Leuven در لوون است که در آن دانشکده‌های مدرسه، کتابخانه‌ها، موسسات، سالن‌های اقامت، بیمارستان دانشگاه UZ Leuven، و سایر امکانات در سراسر شهر و همچنین خارج از آن در منطقه Heverlee پراکنده شده‌اند. مرکز ملاقات بین فرهنگی پانگه آ در مرکز شهر و مرکز ورزشی دانشگاه، از جمله سالن ورزشی Univ-Fit، در Heverlee واقع شده است. علاوه بر این، سایت میراث جهانی یونسکو Groot Begijnhof، یک بنای تاریخی در جنوب شهر، متعلق به دانشگاه است و به عنوان یکی از تالارهای اقامتی بسیار آن عمل می کند. این دانشگاه علاوه بر پردیس اصلی خود در لوون، دارای پردیس های اقماری در کورتریک، آنتورپ، گنت، بروژ، اوستنده، ژیل، دیپن بیک، آلست، سینت-کاتلین-واور و در پایتخت بلژیک بروکسل است. KU Leuven بزرگترین دانشگاه در بلژیک و کشورهای پایین است.  دانشگاه لوون دانشکده های متنوعی در تمامی سطوح دارد که تقریباً در همه زمینه ها به آموزش و تحقیق اختصاص دارد. پانزده دانشکده آن کلاس‌ها و برنامه‌های دانشگاهی اعطای مدرک را ارائه می‌دهند، در حالی که فعالیت‌های تحقیقاتی توسط بخش‌ها و گروه‌های تحقیقاتی سازماندهی می‌شوند. این دانشکده ها و گروه ها در سه گروه موضوعی دسته بندی می شوند: علوم انسانی و اجتماعی، علوم، مهندسی و فناوری (SET) و علوم زیست پزشکی.

KU Leuven دارای 24 کتابخانه و مرکز آموزشی در 12 پردیس خود است که حاوی میلیون ها کتاب و رسانه های دیگر است. کتابخانه الهیات آن به تنهایی دارای 1.3 میلیون جلد ، از جمله آثار مربوط به قرن 15 می‌باشد.

Universitair ziekenhuis Leuven (UZ Leuven) بیمارستان آموزشی مرتبط با KU Leuven است. شناخته شده ترین و بزرگترین پردیس آن گاستویسبرگ است که دانشکده علوم دارویی و بیشتر دانشکده پزشکی را نیز در خود جای داده است.

محوطه دانشگاه کاتولیک لوون بلژیک

مراحل پذیرش از دانشگاه کاتولیک لوون بلژیک

توجه داشته باشید که برخی از رشته های تحصیلی در مقاطع خاص دارای ضرب الاجل هستند. بنابراین، توصیه می شود ، مهلت خاص برنامه مورد علاقه خود را بررسی کنید. برنامه هایی مانند Erasmus+، VLIR-ICP Scholarships، Erasmus Mundus و غیره دارای مهلت و مراحل درخواست خاصی هستند، که می‌توانید با مراجعه به وب سایت این دانشگاه، از آنها مطلع شوید.

بعد از خواندن شرایط پذیرش رشته تحصیلی مورد درخواست خود در پردیس های مختلف KU Leuven و اطمینان از دارا بودن شرایط:

مرحله 1: درخواست خود را ارسال کنید

برای شروع درخواست خود در KU Leuven، وارد برنامه وب شوید و اطلاعات شخصی خود را تکمیل کنید (اطلاعات شخصی، آدرس، برنامه درسی و زبان). در اینجا می توانید مشخص کنید که آیا می خواهید کارت ورزشی، کارت فرهنگی و/یا کارت اتوبوس دانشجویی را انتخاب کنید. در این بخش همچنین اطلاعات بیشتری در مورد هزینه های تحصیل پیدا خواهید کرد و می توانید در بیمه نامه مسئولیت شخص ثالث از KU Leuven مشترک شوید. بعد از تکمیل این بخشها باید با پر کردن پرسشنامه به چند سوال دیگر پاسخ دهید. برای ارسال درخواست ثبت نام، باید با کلیک بر روی “ثبت نام آنلاین” تایید کنید.

مرحله 2: ثبت نام خود را نهایی کنید

پس از ارسال، درخواست شما برای ثبت نام را بررسی می شود و ثبت نام شما را به صورت آنلاین در عرض چند روز کاری نهایی می کنیم. سپس به طور خودکار گواهی ثبت نام خود را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد. یک ایمیل فعال‌سازی که به شما امکان دسترسی به آدرس ایمیل دانشجویی KU Loket و KU Leuven را می‌دهد. فاکتوری برای شهریه شما و موارد اضافی انتخابی (به عنوان مثال کارت ورزشی، کارت فرهنگ، کارت اتوبوس). همچنین یک ایمیل از اداره ثبت احوال پردیس خود دریافت خواهید کرد که حاوی دستورالعمل های بیشتر در مورد نحوه دریافت کارت دانشجویی است. آنگاه یک لینک قرار ملاقات دریافت خواهید کرد که از شما دعوت می‌کند تا زمان مناسبی را برای مراجعه حضوری به آنجا رزرو کنید.

سخن پایانی KU Leuven

KU Leuven یک دانشگاه تحقیقاتی کاتولیک در شهر لوون، بلژیک است. این موسسه تدریس، تحقیق و خدمات را در علوم کامپیوتر، مهندسی، علوم طبیعی، الهیات، علوم انسانی، پزشکی، حقوق، قانون، تجارت و علوم اجتماعی انجام می دهد. به طور مداوم در بین 100 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی می شود. برای چهار سال متوالی از سال 2016، تامسون رویترز دانشگاه KU Leuven را به عنوان نوآورترین دانشگاه اروپا رتبه بندی کرد و محققان آن بیش از هر دانشگاه دیگری در اروپا ثبت اختراع کرده اند. برای مثال دانشمندان KU Leuven موفق به تولید یک پنل هیدروژنی خورشیدی شده‌اند که قادر است کمتر از 15 درصد نور خورشید را مستقیماً به گاز هیدروژن تبدیل کند که به گفته آنها یک رکورد جهانی است. با این وجود تردیدی برای انتخاب این دانشگاه به عنوان مقصد تحصیلات تکمیلی باقی نمی ماند. گروه مهاجرتی آوید با معرفی سایر دانشگاههای برتر سراسر جهان از جمله  دانشگاههای کانادا ، دانشگاههای هلند این امکان را برای متقاضیان فراهم نموده که با مطالعه مقالاتی با همین عناوین و مقایسه آنها، بهترین انتخاب را داشته باشند.

مهاجرت به بلژیک

مهاجرت تحصیلی به بلژیک را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و اقتصادی بسیار قوی و جاذبه های گردشگری متنوع اقامت داشته باشید، گروه مهاجرتی آوید به شما مهاجرت تحصیلی به بلژیک را پیشنهاد میدهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید به عنوان متخصص امور مهاجرتی، در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها
5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها