Search
Search
Close this search box.

دانشگاه های کانادا - معرفی دانشگاه های کشور کانادا

کانادا انتخاب دانشجویان بسیاری از سراسر دنیاست. این کشور علاوه بر اینکه دانشگاه هایی دارد که همیشه با سایر دانشگاه های مطرح جهان در رقابت هستند شرایطی را فراهم کرده که افراد زیادی با شرایط مالی متوسط هم بتوانند در کانادا تحصیل کنند؛ کالج های اجتماعی مقرون به صرفه نسبت به سایر کشورهای جهان در کانادا وجود دارد .در حال حاضر بیش از نیم میلیون دانشجو از کشورهای دیگر در کانادا تحصیل می کنند. موسسه آوید به عنوان یکی از معتبرترین موسسات اعزام دانشجو در تمامی مراحل اخذ پذیرش تا تکمیل مهاجرت در کنار شما خواهد بود. در این مقاله ما به معرفی دانشگاه های کانادا می پردازیم.

فهرست مقاله

مقدمه آشنایی با دانشگاه های کانادا

کانادا همواره به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان رتبه بندی می شود و در حال حاضر نیز جزو برترین کشورها از نظر کیفیت زندگی است. چه بخواهید در یکی از شهرهای بزرگ و پر جنب و جوش تحصیل کنید یا در یک پردیس کوچک در یک جامعه گرم و صمیمی مستقر شوید، کانادا مکانی ایده آل برای تحصیل در آموزش عالی بوده که بسیاری از دانشجویان بین المللی به دنبال آن هستند. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا در رتبه‌بندی‌های معتبر بین‌المللی حضور دارند و استراتژی آموزشی اخیر که توسط وزارت آموزش کانادا تعیین شده است، بر افزایش تعداد دانشجویان خارجی تاکید دارد. این بدان معناست که دانشجویان بین‌المللی که از هر نقطه‌ای از جهان می‌آیند اکنون در کانادا بیش از حد مورد استقبال قرار می‌گیرند، بنابراین جای تعجب نیست که از این نظر بسیار محبوب شده است. طرح آموزشی تفصیلی دانشجویان خارجی را تشویق می کند تا در طول تحصیلات لیسانس یا کارشناسی ارشد شغلی را دنبال کنند و پس از فارغ التحصیلی برای فرصت های کاری در کشور بمانند. تورنتو، مونترال، ونکوور، اتاوا و کبک بیشترین جمعیت دانشجویان خارجی را پوشش می دهند.

دانشگاه های کانادا

رتبه بندی دانشگاه های کانادا

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی متعددی در دسترس است که معروف‌ترین آن‌ها، رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS، رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی آموزش عالی تایمز، و رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان (ARWU) می باشد و هر کدام از آنها از روش های متفاوتی برای رتبه بندی استفاده می‌کنند.

بزرگترین رتبه بندی دانشگاه های سال 2022 با 1300 دانشگاه از سراسر جهان، توسط موسسه QS انجام شده است که در آن هر موسسه بر اساس شش معیار کلیدی ارزیابی شده است. در جدول زیر ده دانشگاه برتر کانادا بر اساس رتبه بندی QS در سال 2022 در مقایسه با سایر دانشگاه های جهان نمایش داده شده است

برترین دانشگاه های کانادا

20 دانشگاه برتر کشور کانادا 

(طبق آمار منتشر شده توسط QS در سال 2022)

رتبه در کانادا

رتبه در دنیا

نام موسسه آموزش عالی

شهر

26 

University of Toronto 

Toronto 

27 

McGill University 

Montreal 

46 

University of British Columbia 

Vancouver 

111 

Université de Montréal 

Montreal 

126 

University of Alberta 

Edmonton 

140 

McMaster University 

Hamilton 

=149 

University of Waterloo 

Waterloo 

170 

Western University 

London 

230 

University of Ottawa 

Ottawa 

10 

235 

University of Calgary 

Calgary 

چرا برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنیم؟

1- زبان انگلیسی

انگلیسی و فرانسوی هر دو زبان‌های رسمی در کانادا هستند و وضعیت برابری دارند، اما هر جایی که در کانادا انتخاب کنید، می‌توانید به راحتی فقط با صحبت کردن و برقراری ارتباط به زبان انگلیسی به زندگی عادی خود ادامه دهید. با این حال، در حالی که در کانادا هستید، می توانید فرصت را غنیمت بشمارید و مقداری فرانسوی یاد بگیرید یا مهارت های زبان فرانسه خود را تقویت کنید. همه دانشگاه‌های کانادا مدارک تحصیلی انگلیسی را برای تمامی مقاطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهند، بنابراین دغدغه اصلی شما این است که به سادگی یک رشته تحصیلی را با توجه به ترجیحات خود پیدا کنید.

معرفی دانشگاه های کانادا

2- بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا در کانادا هستند 

دانشگاه های کانادا از نظر عملکرد تحصیلی و نرخ بالای اشتغال فارغ التحصیلان دارای سابقه و شهرت طولانی هستند. در واقع، بسیاری از موسسات آموزش عالی کانادا با دانشگاه‌های برجسته و معروف ایالات متحده و بریتانیا رقابت می‌کنند.

3- زندگی در محیطی با فرهنگهای متفاوت

کانادا یکی از متنوع ترین کشورهای جهان از نظر قومیتی و زبانی است که بیش از 50 درصد از مردم آن زبان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود صحبت نمی کنند. با شمارش بیش از 120000 دانشجوی بین المللی در هر سال، در هر نقطه از کانادا، شما توسط یک محیط چند فرهنگی بزرگ، هم در کلاس های درس و هم در جامعه احاطه خواهید شد. این یک مزیت بزرگ برای هر خارجی ایجاد می کند، به این معنی که شما به راحتی می توانید سازگار شوید و دوست پیدا کنید.

4- در یک کشور امن با کیفیت زندگی بالا زندگی کنید

کانادا یکی از امن ترین کشورهای جهان است که نرخ جرم و جنایت پایینی دارد. از نظر پیشرفت و توسعه اجتماعی، طبق گزارش گلوبال نیوز، کانادا در رتبه اول جهان با بالاترین کیفیت زندگی قرار گرفته است.

5- دانشگاه ها بر تحقیق تمرکز می کنند

اکثر برنامه های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه های کانادا تمرکز زیادی بر تحقیقات دارند و دانشجویان در آزمایش ها و پروژه های جذاب شرکت می کنند تا یک تجربه عملی بر اساس نوآوری و آینده نگری برای آنها فراهم شود. بخش قابل توجهی از کارهای تحقیقاتی که در دانشگاه های کانادا انجام شده است منجر به نظریه های جدید جالب و اکتشافات متمایز شده است. 

مهاجرت به کانادا

آشنایی  با دانشگاه های کشور کانادا

در ادامه به معرفی هر یک از دانشگاه های برتر کشور کانادا می پردازیم. با کلیک کردن بر روی هر یک از  عناوین زیر، به صفحه معرفی آن دانشگاه، منتقل خواهید شد.

مهاجرت به کانادا را از کجا شروع کنیم؟

در حالی که جهان با ناامیدی به رسوایی ها و سیاست های ضد مهاجرتی آمریکا نگاه می کند، برخی از مهاجران به دنبال مکانی برای شروع زندگی جدید هستند. این امر کانادا را در صحنه جهانی به عنوان مکانی جایگزین برای جستجوی به اصطلاح رویای آمریکایی قرار داده است.  اگر شما هم به دنبال مهاجرت به کانادا هستید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها