Search
Search
Close this search box.

جاذبه های گردشگری کشور بلژیک

تلفیقی هماهنگ از جذابیت های دنیای قدیم و فرهنگ و هنر دنیای مدرن، بطور کاملا مشخصی در کشور بلژیک مشاهده میگردد. از قلعه های قدیمی، عمارت ها، موزه ها و کلیساها گرفته تا معماری مدرن، پاساژهای خرید و فضاهای تفریحی فراوان. کشور بلژیک به عنوان نگین اروپا شناخته شده که محل وجود بسیاری از مکان های دیدنی برای تعطیلات مختلف می باشد. اگر قصد سفر به این کشور مسحور کننده را دارید، ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با برخی از جاذبه های گردشگری کشور بلژیک آشنا نماییم. هر یک از جاذبه های گردشگری ای که در این لیست به آن اشاره شده است، به تنهایی میتواند دلیلی برای سفر به این کشور باشد. با ما همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری کشور بلژیک، آشنا شویم.

فهرست مقاله

بروکسل: زندگی شبانه و مراکز خرید فوق العاده

بروکسل به عنوان پایتخت و یکی از بزرگترین مراکز موزه ها، کاخ ها، کلیساها و عمارت های بزرگ، یکی از محبوب ترین مکان ها برای بازدید در بلژیک است. همچنین این شهر، پایتخت اداری اتحادیه اروپا است و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب مینماید. شهرت این شهر بیشتر به دلیل وجود زندگی شبانه یا Nightlife بوده است. همچنین از دلایل دیگر شهرت این شهر میتوان به کافه ها، رستوران ها و مراکز خرید فراوان اشاره کرد. جذابیت های این شهر به قدری زیاد و متنوع است که میتوان گفت نظر هر گردشگری با هر سلیقه ای را به خود جلب مینماید. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به کاخ بزرگ (Grand Palace)، اتومیوم (Atomium)، مینی اروپا (Mini Europe)، مانکن پیس (Manneken Pis) و موزه تن تن (Tintin Museum) اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری کشور بلژیک بروکسل موسسه آوید

بروژ: کاخ ها و کانال ها

یکی از خیره کننده ترین مکان های دیدنی کشور بلژیک، شهر بروژ (شهر زیبای قرون وسطایی) است. کاخ های زیبا، کلیساها و عمارت های بروژ، تاریخ وایکینگ ها را منعکس میکند؛ در حالی که کانال هایی که در سرتاسر شهر کشیده شده است باعث شده است این شهر را «ونیز شمال» بنامند. دوچرخه سواری در این شهر خالی از لطف نیست. همچنین شما میتوانید از قایق برای بازدید از این شهر، استفاده نمایید. بدون شک بهترین شهر برای اقامت در کشور بلژیک، شهر بروژ است. جاذبه های گردشگری این شهر عبارتند از: میدان بازار گروت (Grote Market Square)، برج بلفری (Belfry Tower) و عمارت گروتوس (Gruuthuse Mansion).

جاذبه های گردشگری کشور بلژیک بروژ موسسه آوید

گنت: هنر و آرامش

از دیگر جاذبه های گردشگری کشور بلژیک، شهر گنت است. شهری زیبا و آرام که دارای مکان های تاریخی، سازه های قرون وسطایی و کلیساهای مختلف است. گنت مقصد مورد علاقه هنر دوستان و علاقه مندان به تاریخ است، البته باید گفت که آرامش و جذابیت های این شهر (مخصوصا در زمینه معماری) هر گردشگری را به خود جذب میکند. این ترکیب فوق العاده تاریخی و حال و هوای آرامش بخش، این شهر را به یکی از منحصربه‌فردترین مکان‌های دیدنی در بلژیک تبدیل کرده است. کلیسای جامع سنت باوو (St Bavo’s Cathedral)، گراونستین (Gravensteen)، ناقوس گنت (Belfry of Ghent) و کلیسای سنت نیکلاس (Saint Nicholas Church) از جاذبه های گردشگری این شهر میباشند.

جاذبه های گردشگری کشور بلژیک گنت موسسه آوید

آردن: تپه ها و جنگل ها

شهری تپه ای با جنگل های فراوان، می تواند بهترین تعریف از شهر آردن باشد. از شهر آردن به عنوان بهشت عاشقان ماجراجویی یاد میشود. آردن برای کوهنوردی، کمپینگ و دوچرخه سواری بسیار ایده آل است. این شهر دارای جنگل های انبوه، صخره ها و غارهای بسیار زیبا بوده و به دلیل وجود حیوانات وحشی مانند سیاه‌گوش، گوزن و گراز وحشی شهرت دارد. اگر قصدتان از سفر به بلژیک، ماجراجویی است، پس مطمین باشید که از بازدید آردن، ناامید نخواهید شد. آردن یکی از بهترین مکان ها برای بازدید یک روزه است. جاذبه های توریستی: قلعه بویلون (Castle of Bouillon)، هان سور لسه (Han-sur-Lesse) و هزارتوی باروو (Labyrinth of Barvaux)

موسسه آوید شهر آردن بلژیک

آنتروپ: پایتخت غذا

همانطور که در مقاله جغرافیای کشور بلژیک گفته شد، آنتورپ شهریست که در شمال کشور بلژیک واقع شده است. میتوان گفت که این شهر، تمام جذابیت های گردشگری را یکجا دارد. از یک طرف، کاخ ها و معماری های اصیل و قدیمی به نمایش گذاشته شده و از طرفی دیگر، گالری ها و موزه های هنری مدرن، خودنمایی میکنند. این مکان بخاطر غذاها و آبجوهای فوق العاده اش معروف است. البته خوب است بدانید که این شهر را به عنوان منطقه الماس بلژیک میشناسند، چرا که بیش از 70 درصد از الماس تراش نخورده جهان در اینجا خرید و فروش میشود. برای این که بتوانید از دیدن این شهر، لذت کامل ببرید، باید دو روز زمان خود را در این شهر صرف نمایید.

بجز موارد گفته شده، از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به موزه پلانتین مورتوس (Plantin Moretus Museum)، روبنشویس (Rubenshuis)، موزه آن د استروم (Museum aan de Stroom) و باغ وحش آنتورپ اشاره کرد.

موسسه آوید شهر آنتروپ بلژیک

تورنای: زیباترین کلیسای جامع جهان

در ادامه مقاله جاذبه های گردشگری کشور بلژیک به سراغ شهر تورنای میرویم. این شهر پر هیاهو که در مرز بلژیک و فرانسه واقع شده است، یکی از زیباترین کلیساهای جامع جهان را در خود جای داده است. تورنای به عنوان مرکز هنر و مجسمه شناخته میشود که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران می باشد. جاذبه های گردشگری: ناقوس تورنی (The Belfry of Tournai)، موزه فولکلور (Folklore Museum)، موزه تاریخ طبیعی و ویواریوم و کلیسای نوتردام در تورنای (Notre Dame Cathedral in Tournai).

کورتریک: بهشت خریداران

در پایان معرفی جاذبه های گردشگری کشور بلژیک، به معرفی شهر کورتریک می پردازیم. کورتریک شهری زیبا در فلاندر، بخش شمالی بلژیک است. این شهر دارای یک مرکز تاریخی فوق العاده با چندین بازار، کلیساها و مناطق خرید رنگارنگ می باشد. در این شهر برج هایی با نام برج های بروئل (Broel Towers) وجود دارد که نمادهای کورتریک هستند و میتوان از آنها به عنوان بهترین مکان های دیدنی بلژیک، نام برد. شما میتوانید در این شهر از رستوران ها، قهوه خانه ها و ناهارخوری ها دیدن کنید و غذاهای شگفت انگیزی را امتحان نمایید. درضمن، در صورتی که شما جزو افرادی با رژیم گیاهی هستید، رستوران های این شهر، گزینه های گیاهی بسیار خوبی برای شما خواهند داشت. از جاذبه های این شهر میتوان به برج‌های بروئل، لیز (Lys) و کورترای (Courtrai) اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری کشور بلژیک کورتیک موسسه آوید

جاذبه های گردشگری کشور بلژیک- سخن پایانی

همانطور که مشخص است، کشور بلژیک با وسعت سی هزار کیلومتر مربعی (که جزو کشورهای بسیار کوچک به حساب می آید) تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری متفاوت را در خود جای داده است. از کاخ ها و بناهای تاریخی گرفته تا سرزمین های بکر و سرسبز فراوان. همانطور که در مقاله فرهنگ و هنر کشور بلژیک گفته شد، این کشور تلفیقی از مدرنیته و اصالت است که به بهترین شکل، با یکدیگر ترکیب شده اند. قدمت تاریخی این کشور نیز با توجه به بناهای تاریخی زیبایی که از دوران مختلف برجا مانده است، کاملا مشهود است. در کنار موارد گفته شده، کشور بلژیک از لحاظ اقتصادی نیز بسیار سرآمد میباشد. همانطور که در مقاله اقتصاد کشور بلژیک گفته شد، میزان صادرات این کشور نسبت به جمعیت، پنج برابر ژاپن و دو برابر آلمان است. کاملا مشخص است که با توجه به شرایط کشور بلژیک، این کشور میتواند به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت انتخاب گردد. کافیست با ما همراه شوید.

مهاجرت به بلژیک را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و اقتصادی بسیار قوی و جاذبه های گردشگری متنوع اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت تحصیلی به بلژیک را پیشنهاد میدهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید به عنوان متخصص امور مهاجرتی، در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها