Search
Search
Close this search box.

دانشگاه آزاد بروکسل بلژیک - Vrije Universiteit Brussel

دانشگاه VUB به عنوان یکی از برترین دانشگاه های جهان با سابقه 185 ساله چشمگیر، تحقیقات معروف و برنامه های معتبر به زبان انگلیسی و هلندی (از لیسانس تا دکترا) را با تعهد اجتماعی زیاد و نوآوری های فرهنگی و اقتصادی ترکیب می کند. و هدفش آنست که با آموزش خود دانشجویان را به شهروندان جهانی با ذهنی باز، با ارزش‌های اجتماعی انسانی پایدار تبدیل کند و آنها را برای یک شغل در دنیای بین‌المللی، چند زبانه و چند فرهنگی آماده کند. تخصص و موقعیت استراتژیک VUB در قلب اروپا، آنرا به شریکی ایده آل برای تحقیقات عالی و آموزش با کیفیت در سطح اروپا و سایر نقاط جهان تبدیل می کند. ما در این مقاله به معرفی دانشگاه آزاد بروکسل بلژیک – Vrije Universiteit Brussel پرداخته ایم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به بلژیک را دارید، این دانشگاه می تواند انتخاب بسیار جذابی برای شما باشد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

مقدمه معرفی دانشگاه آزاد بروکسل بلژیک

تمامی مدارک ارائه شده توسط VUB توسط سازمان اعتباربخشی هلندی-فلاندری معتبر هستند و اطمینان حاصل می کنند که بالاترین استانداردهای کیفیت از پیش تعریف شده را برآورده می کنند. در کنار این سیستم رسمی کنترل کیفیت، VUB دارای یک کمیسیون کنترل کیفیت داخلی است که مسئول نظارت دائمی بر کیفیت آموزش است.

یک ابر دانشگاه آزاد و چندفرهنگی را تصور کنید که دارای پردیس هایی در سراسر اروپا است. دانشگاهی که در آن دانشجویان، دانشگاهیان و کارکنان می توانند آزادانه بین شهرهای اروپایی برای تحصیل و تحقیقات علمی تردد کنند. و بنابراین دانشگاهی است که جوامعی را از سراسر اروپا گرد هم می آورد تا با چالش های زمان مقابله کند. برای آگاهی از بافت شهر بروکسل زادگاه این دانشگاه می‌توانید مقاله” جاذبه های گردشگری بلژیک” را مطالعه کنید.

دانشگاه آزاد بروکسل بلژیک

تاریخچه دانشگاه آزاد بروکسل

تاریخچه VUB با تاریخ بلژیک مرتبط است. پس از انقلاب 1830، بلژیک جوان قانون اساسی مترقی را ایجاد کرد که شامل اصل آزادی آموزش بود. اسقف ها از این اصل استفاده کردند و در سال 1834 یک دانشگاه کاتولیک در مکلن تأسیس کردند. وکیل پیر تئودور ورهگن برای مقابله با دانشگاه کاتولیک مکلن، خواستار تأسیس یک دانشگاه آزاد در بروکسل شد. اکنون، تقریباً دو قرن بعد، تصور جوامع بروکسل و فلاندری بدون VUB غیرممکن است.

Vrije Universiteit Brussel در سال 1970 با انشعاب دانشگاه آزاد بروکسل تشکیل شد. هدف بنیانگذار آن، تأسیس دانشگاهی مستقل از دولت و کلیسا بود که در آن آزادی آکادمیک رواج داشته باشد. بر این اساس، دانشگاه کثرت گرا است – برای همه دانشجویان بر اساس برابری فارغ از پیشینه ایدئولوژیک، سیاسی، فرهنگی یا اجتماعی آنها باز است – و با استفاده از ساختارهای دموکراتیک مدیریت می شود، به این معنی که همه اعضا – از دانشجویان تا اساتید – در آن مشارکت دارند. در فرآیندهای تصمیم گیری یک مؤسسه کاملاً پژوهش محور است که بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2021 در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

تاریخچه دانشگاه آزاد بروکسل بلژیک

زبان و مقاطع تحصیلی در دانشگاه Vrije Universiteit Brussel

 همه برنامه ها به زبان هلندی تدریس می شوند، اما 59 برنامه به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. در توافق با فرآیند بولونیا، این دانشگاه سیستم به اصطلاح کارشناسی-مستر را اجرا کرده است. بنابراین چهار نوع مدرک لیسانس، فوق لیسانس، فوق لیسانس پیشرفته و دکترا صادر می کند. یک استثنا در این مورد، آزمون پذیرش لیسانس پزشکی است که طبق حکم دولت فلاندری لازم است. میزان شهریه ها پایین است و حتی برای برخی از دانش آموزانی که توان مالی کمتری دارند کاهش یافته یا حذف شده است.

دانشکده های دانشگاه آزاد بروکسل

  • دانشکده حقوق و جرم شناسی
  • دانشکده علوم اجتماعی و مدرسه بازرگانی Solvay
  • دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
  • دانشکده علوم و علوم مهندسی زیستی
  • دانشکده پزشکی و داروسازی
  • دانشکده هنر و فلسفه
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده تربیت بدنی و فیزیوتراپی

دانشکده های دانشگاه آزاد بروکسل بلژیک

پردیس ها دانشگاه آزاد بروکسل

پردیس اصلی VUB

در پردیس اصلی VUB که بزرگترین پردیس نیز می‌باشد دوره های غیر پزشکی برگزار می شود.

پردیس سلامت VUB

در پردیس سلامت VUB دانشکده پزشکی و داروسازی و همچنین بخشی از دانشکده تربیت بدنی و فیزیوتراپی را خواهید دید.

پردیس VUB Photonics

در این پردیس مرکز تحقیقات و نوآوری فوتونیک گروه تحقیقاتی فوتونیک B-PHOT بروکسل در محوطه دانشگاه قرار دارد.

پردیس کووی اندرلخت

Campus Coovi Anderlecht یکی از 3 پردیس دانشگاهی است که می توانید در آن مقطع کارشناسی ارشد کوتاه مدت را دنبال کنید. این پردیس به ساختمان‌های مدرنش معروف می‌باشد.

پردیس لوون

مؤسسه چند رشته‌ای برای آموزش معلمان (MILO) دوره‌های آموزشی کوتاه کارشناسی ارشد را در مرکز تجاری Hyphen-One، در لوون برگزار می‌کند.

پردیس VUB Usquare

پردیس VUB Usquare یک پروژه منحصر به فرد در بروکسل است..

پردیس VUB شهر بروکسل

بروکسل به عنوان یک آزمایشگاه رویایی برای دانشمندان (آینده) و مکانی ایده آل برای یادگیری دانشجویان است.

بیمارستان دانشگاه VUB

بیمارستان دانشگاه UZ بروکسل بخشی از Vrije Universiteit Brussel است. بیمارستان VUB UZ بروکسل خدمات و مراقبتهای پزشکی جامعی را در تخصص های مختلف با کیفیت بالا در یک بیمارستان دانشگاهی هلندی زبان ارائه می دهد. این بیمارستان در سال 1977 به عنوان بخشی از VUB تاسیس شد و بنابراین به طور جدایی ناپذیری با دانشکده پزشکی و داروسازی دانشگاه مرتبط است.

بیمارستان دانشگاه آزاد بروکسل بلژیک

مراحل پذیرش دانشگاه آزاد بروکسل بلژیک

  • دانشجویانی که دارای مدرک غیر بلژیکی هستند، با پر کردن فرم درخواست در سایت دانشگاه یک ایمیل حاوی دستورالعمل های پرداخت هزینه درخواست 50 یورویی در حساب ایمیل شخصی خود دریافت خواهند کرد. پرداخت از طریق حواله بانکی با ذکر شماره مرجع صحیح انجام می شود. به محض دریافت هزینه درخواست، بررسی آغاز می شود. دانشجویان دکترا نیازی به پرداخت هزینه درخواست ندارند.
  • مدارک خود را در مهلت درخواست به آدرس admissions@vub.be ایمیل کنید و نام کامل، تاریخ تولد و برنامه مورد نظر خود را ذکر کنید. تنها مدارکی که ممکن است پس از مهلت مقرر ارائه دهید، مدرک زبان و گواهی APS (در صورت وجود) است.
  • بعد از پرداخت هزینه درخواست و ارسال مدارک مورد نیاز به محض تصمیم گیری، از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد. اگر درخواست شما پذیرفته شود، نامه پذیرش مشروط دریافت خواهید کرد.
  • می توانید از این سند برای شروع درخواست ویزای خود استفاده کنید. به دانشگاه اطلاع دهید که از کدام سفارت یا کنسولگری ویزای خود را درخواست می کنید، تا بتوانند مستقیماً درخواست شما را تأیید کنند.
  • اگر در بلژیک هنوز جایی برای اقامت ندارید، اکنون زمان شروع جستجوی محل اقامت است.
  • ثبت نام را نهایی کنید.
  • دانشجویان خارجی می توانند در این مرحله برای بورسیه تحصیلی اقدام کنند.
  • تایید دیپلم

 همراه با نامه پذیرش، دستورالعمل هایی در مورد نحوه تأیید مدرک خود دریافت می کنید. این بدان معنی است که مدرسه یا دانشگاه قبلی شما باید مستقیماً از طریق ایمیل دانشگاه را از اینکه شما در آنجا فارغ التحصیل شده اید مطلع و مطمین کند. این ایمیل باید از یک آدرس ایمیل رسمی باشد و حاوی اطلاعات زیر باشد:

  • نام رسمی کامل شما
  • عنوان مدرک یا مدرک تحصیلی شما
  • تاریخ فارغ التحصیلی
  • پس از این راستی‌آزمایی، ثبت‌نام شما توسط دولت بلژیک از ژوئیه به بعد نهایی می‌شود.
  • مدارک مورد نیاز
  • رونوشت سوابق تحصیلی بصورت ترجمه شده
  • عکس جدید
  • بیمه سلامت
  • اثبات هویت از طریق کارت شناسایی یا پاسپورت
  • توصیه نامه از طرف استاد، کارفرما،…
  • اثبات مهارت زبان

برای درخواست شما نیازی به قانونی شدن اسناد نیست.

مراحل پذیرش دانشگاه آزاد بروکسل بلژیک

سخن پایانی دانشگاه آزاد بروکسل بلژیک

علاقمندان تحصیل در دانشگاههای بین المللی بلژیک و سایر کشورهای اروپایی، نه تنها باید تصمیم بگیرند که در چه رشته ای از طیف وسیع دوره ها می‌خواهند ادامه تحصیل دهند، بلکه باید دانشگاه خود را نیز انتخاب کنند. زیرا شهر و دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید تا حد زیادی تعیین کننده دوستانی است که پیدا می کنید و دانشی است که به دنیای کار می برید. برای این منظور بهتر است برنامه های ارائه شده در دانشگاه های مختلف و شرایط الزام آور آنها را بررسی کنید و پیش از آن از شرایط زندگی شهر محل اقامت خود چه به لحاظ آب و هوایی و چه فرهنگی و گردشگری مطلع شوید. برای این منظور همکاران ما در گروه مهاجرتی آوید علاوه بر معرفی مقالاتی به همین منظور و دادن مشاوره رایگان به شما، در تمامی مراحل راهنمای شما خواهند بود. برای اطلاع از دیگر دانشگاه های برتر اروپایی نظیر دانشگاه های هلند به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

مهاجرت تحصیلی به بلژیک را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و اقتصادی بسیار قوی و جاذبه های گردشگری متنوع اقامت داشته باشید، گروه مهاجرتی آوید به شما مهاجرت تحصیلی به بلژیک را پیشنهاد میدهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید به عنوان متخصص امور مهاجرتی، در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها
5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها