Search
Search
Close this search box.

خرید خانه در کشور هلند

با توجه به سطح بالای رفاه در کشور هلند و همچنین کسب درآمدهای بالا و آینده شغلی تضمین شده، در کنار وجود دانشگاه های معتبر با بورسیه های فراوان، هلند را تبدیل به کشوری ایده آل به عنوان مقصد مهاجران نموده است. یکی از دغدغه های اصلی مهاجران به کشور هلند، نحوه خرید خانه در کشور هلند است. اگر شما هم قصد مهاجرت به هلند را دارید، کافیست تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد: «راه های خرید خانه در هلند چیست؟ گرفتن وام مسکن در کشور هلند چگونه است؟ برای خرید خانه باید چه پیش نیازهایی داشت؟ میزان سود وام مسکن در هلند چقدر است؟»

فهرست مقاله

مقدمه خرید خانه در هلند

همانطور که گفته شد، یکی از دغدغه های اصلی افرادی که قصد مهاجرت به هلند را دارند، نحوه خرید خانه در هلند است. بطور کلی در کشور هلند از می توان از دو طریق اقدام به خرید خانه نمود:

  1. خرید بصورت نقدی
  2. خرید با استفاده از وا

ما در ادامه بصورت کامل در خصوص هر یک از روش های خرید خانه در کشور هلند، اطلاعات مفیدی در اخیار شما قرار خواهیم داد.

خرید خانه در کشور هلند

خرید خانه بصورت نقدی

در این روش از خرید خانه، نوع مهاجرت شما اهمیتی ندارد؛ به این معنا که شما از هر طریقی اقدام به مهاجرت به هلند نموده باشید(بجز توریستی)، میتوانید از این طریق اقدام به خرید خانه نمایید. برای مثال اگر هزینه خرید خانه ای 250 هزار یورو باشد و فردی این مبلغ را داشته باشد (باید توجه داشت که با توجه به زیاد بودن این میزان پول، بایستی سورس ها و منابعی که این پول از آنجا تامین شده است، مشخص گردد)، با انتقال این مبلغ به بانک های هلند میتواند به راحتی اقدام به معامله و خرید خانه نماید.

خرید خانه با استفاده از وام

شاید بتوان گفت که بیش از هشتاد درصد از مردم کشورهای اروپایی از این طریق اقدام به خرید خانه میکنند. برای دریافت وام خرید مسکن، بطور کلی دو منبع دریافت وام وجود دارد:

  1. دریافت وام از موسسات خصوصی
  2. دریافت وام از بانک ها

در این روش برای دریافت وام لازم است تا حداقل به میزان یک سال از قرارداد کاری شما در کشور هلند گذشته باشد (اگر از طریق تحصیلی و یا سایر روش ها به هلند مهاجرت شده است و قرارداد کاری وجود ندارد، امکان دریافت وام خرید مسکن وجود نخواهد داشت) تا بتوانید برای دریافت وام، اقدام نمایید.

خرید خانه با استفاده از وام، دریافت وام مسکن در هلند

اگر قصد خرید خانه در هلند را دارید و میخواهیم از وام استفاده کنید، لازم است تا مراحل زیر را طی نمایید:

مراجعه به بانک یا موسسات خصوصی برای دریافت وام

اولین گامی که باید در این روش برداشته شود، مراجعه به بانک یا موسسات خصوصی است. پس از مراجعه به بانک یا موسسات خصوصی و بیان قصد خرید خانه، برای شما جلسه مشاوره رایگانی برگزار می نمایند. در این جلسه، با توجه به نوع قرارداد کاری و میزان حقوق دریافتی، حدود میزان و نرخ سود وام مشخص میگردد. بجز داشتن قرارداد کاری، لازم است تا حداقل 20 هزار یورو نیز پس انداز داشته باشید. طول دوره بازپرداخت این وام 30 ساله است.

با توجه به امکان تغییر نرخ سود بانک در سال های آینده، شما این امکان را دارید که در همان زمان عقد قرارداد مشخص کنید که این سود برای تمام طول دوره بازپرداخت یکسان باشد و یا پس از ده یا بیست سال، تغییر نماید.

برای مثال در حال حاضر نرخ سود بازپرداخت وام مسکن، حدود 4 درصد است (این نرخ پیش از جنگ روسیه و اوکراین، حدود دو درصد بود). اگر با توجه به تحلیل های مالی، شما فکر میکنید که این نرخ سود در 10 سال آینده کاهش پیدا خواهد کرد، از این رو میزان نرخ سود را برای ده سال آینده مشخص و فیکس میکنید. در صورتی که با توجه به تحلیل های مالی، فکر میکنید که میزان این نرخ سود افزایش پیدا خواهد کرد، می توانید نرخ سود 4 درصد را برای تمام طول دوره بازپرداخت (30 سال) در زمان عقد قرارداد، مشخص و فیکس نمایید.

یافتن خانه در هلند با استفاده از وام مسکن

در مرحله قبل با مراجعه به بانک و با توجه به میزان حقوق دریافتی و نوع قرارداد کاری، حدود وام برای شما مشخص می‌شود. در مرحله دوم بایستی اقدام به یافتن خانه در کشور هلند نمایید. ما در مقاله روش های پیدا کردن خانه در هلند، بصورت کامل در این خصوص اطلاعات جامعی ارائه نموده ایم.

بعد از پیدا کردن خانه مورد نظر، کارشناسانی آن خانه را ارزش گذاری کرده و میزان وام بصورت دقیق مشخص میشود. توجه داشته باشید که عموما بیش از نود درصد هزینه خرید خانه به شما به عنوان وام، داده خواهد شد. نکته حائز اهمیت آن است که درصورتی که خانه مورد نظر شما، قیمتی خارج از محدوده وام مشخص شده داشته باشد، مابقی هزینه خرید آن خانه را باید خودتان در همان ابتدا تامین و پرداخت نمایید.

خرید خانه در هلند

در گام نهایی، شما اقدام به خرید خانه مورد نظر میکنید. باید توجه داشت که تا زمان بازپرداخت کامل وام، سند خانه در رهن بانک خواهد بود. اگر قصد داشته باشید که زودتر این وام را تسویه نمایید، شما مجازید تا سقف 25 هزار یورو در سال، نسبت به بازپرداخت وام، اقدام نمایید (برای مثال بعد از دریافت وام 250 هزار یورویی، کمترین زمان بازپرداخت این وام، 10 سال می باشد).

خرید خانه در هلند

سخن پایانی خرید خانه در هلند

در این مقاله بطور کلی در خصوص نحوه خرید خانه در کشور هلند، مطالبی ارائه شد. اگر شما زوج باشید و هر دو مشغول به کار باشید، بانک یا موسسه وام دهنده، مجموع درآمد شما را محاسبه نموده و وام بیشتری پرداخت میکند. از این رو یافتن خانه های بهتر و گرفتن وام بیشتر برای یک زوج، بسیار راحت تر می‌باشد. اگر سوالی دارید و یا نیازمند اطلاعات بیشتری هستید، کافیست با رزرو وقت مشاوره، نسبت به دریافت اطلاعات تکمیلی اقدام نمایید.

مهاجرت به هلند را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، گروه مهاجرتی آوید به شما مهاجرت تحصیلی به هلند را پیشنهاد میکند. از فرصت های فوق العاده ای که در این کشور برای تحصیل وجود دارد می توان به دریافت بورسیه تحصیلی در هر مقطع و هر رشته ای اشاره کرد. ما در گروه مهاجرتی آوید تمام سعی خود را برای دریافت بورسیه برای تمام کلاینت های خود میکنیم. دریافت بورسیه برای بیش از 70 درصد از دانشجویان اعزامی، سند افتخاریست که در سوابق ما وجود دارد. پس اگر شما هم میخواهید در معتبرترین دانشگاه های هلند به تحصیل بپردازید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

5 1 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها