Search
Search
Close this search box.

تحصیل فیزیوتراپی در کشور هلند

هلند همواره به عنوان کشوری پیشرو در صنعت و تکنولوژی شناخته شده است. با توجه به شاخص های اقتصادی که در مقاله اقتصاد هلند به آنها اشاره کردیم، میزان رفاه در کشور هلند در سطح بسیار مطلوبی بوده که همین امر باعث شده تا سالانه تعداد زیادی از مهاجرین از سراسر دنیا به کشور هلند مهاجرت کنند. یکی از روش های مهاجرت به هلند، مهاجرت تحصیلی می باشد.تحصیل در رشته های متنوع که بازارهای کاری بسیاری دارند، از ویژگی های شاخص تحصیل در این کشور است. ما در این مقاله در خصوص تحصیل فیزیوتراپی در کشور هلند اطلاعاتی ارائه خواهیم نمود. پس تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی یا فیزیک درمانی شیوه‌ای از درمان بیماریها و اختلالات ماهیچه‌ای، عصبی و اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، تمرینات ورزشی، مانورهای دستی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روش‌ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فرو سرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توان‌بخشی، بالا بردن سطح سلامت افراد به منظور بهبود کیفیت زندگی افراد می باشد.

فیزیوتراپی چیست؟!

فیزیوتراپیست کیست؟

فیزیوتراپیست فردی است که با اشراف بر علم‌های موجود آناتومی، فیزیولوژی، کینزیولوژی (حرکت شناسی) و شناخت بیماری‌ها و عوارض ناشی از آن‌ها، به عنوان یک متخصص در حرکات بدن بتواند بهترین برنامه درمانی را برای افراد آسیب‌دیده در نظر بگیرد تا فرد به اهداف زیر برسد:

  • قدرت عضلانی بیشتر
  • تحمل عضلانی بیشتر
  • انعطاف بدنی بیشتر
  • عملکرد بهتر
  • سطح بهتری از فعالیت

تحصیل فیزیوتراپی در هلند

یکی از جذاب ترین رشته ها در سراسر قاره اروپا خصوصا در کشور هلند، رشته فیزیوتراپی است. این رشته به قدری پر طرفدار است که میتوان در بیشتر دانشگاه های اروپایی به تحصیل این رشته پرداخت. در هلند لیسانس فیزیوتراپی 4 سال است که یک سال نیم آن بصورت کارآموزی بوده و می توانید در این مدت هم حقوق دریافت کرده و هم تجربه کاری بسیار کاربردی کسب نمایید. البته باید توجه داشت که تعداد دانشگاه هایی که در کشور هلند رشته فیزیوتراپی را برای مقطع کارشناسی ارائه میدهند بسیار کم است (در حد انگشتان دست). به همین دلیل در این کشور رقابت برای تصاحب صندلی های دانشگاه در این رشته بسیار زیاد است. همچنین ددلاین های این رشته تنها یک بار در سال است و باید در زمان مناسب اپلای نمود تا شانس گرفتن پذیرش افزایش یابد.

تحصیل فیزیوتراپی در هلند

اکثر دانشگاه ها برای جذب دانشجو در رشته فیزیوتراپی اقدام به برگزاری آزمون و همچنین مصاحبه از بین متقاضیان می نماید. با توجه به این که گروه مهاجرتی آوید تعداد زیادی از تجربیات موفق در اخذ پذیرش در این رشته داشته است، می تواند تا سطح بسیار خوبی شما را آماده این آزمون نماید. البته فرصت ویژه ای که شما میتوانید از آن استفاده کنید آن است که ما بجای شما این آزمون را خواهیم داد تا هیچ دغدغه بابت قبولی در این آزمون نداشته باشید. این آزمون متشکل از بخش های هوش، رفتارشناسی، وضعیت سلامتی بدن، اطلاعات عمومی و … می باشد. در ضمن مصاحبه با دانشگاه در دفتر موسسه انجام شده و پیش از انجام مصاحبه، شما را برای سوالاتی که از شما پرسیده خواهد شد، آماده خواهیم نمود تا هیچ دغدغه ای نسبت به مصاحبه یا آزمون نداشته باشید.

با توجه به فرصت کارآموزی دو ساله در این رشته، حتی به کسانی که در ایران در رشته فیزیوتراپی تحصیل نموده اند پیشنهاد میشود که در همین رشته مجددا در هلند تحصیل نمایند؛ چرا که فرصت بسیار ویژه ای برای کسب تجربه و درآمد خواهد بود. هزینه تحصیل در این رشته بین 8000 تا 10000 یورو است (با توجه به دانشگاه، این هزینه متغیر است). نکته بسیار مهم آن است که در صورت اقدام به موقع میتوانید بورسیه 2500 یورویی دریافت نمایید. همچنین در خصوص ارائه تمکن مالی نیز، نیازی به انتقال پول به دانشگاه نبوده و تنها کافیست مبلغ مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی در حساب شما وجود داشته باشد. میزان تمکن مالی حداقل ببرای کلاینت 13000 یورو، برای همراه 20000 یورو و برای فرزند 10000یورو می‌باشد. همین حالا وقت مشاوره تخصصی خود را رزرو نموده تا شرایط‌تان بصورت کاملا تخصصی مورد بررسی قرار گیرد. محدودیت سنی تحصیل در این رشته تا 32 سال می باشد.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی ارشد در هلند

تنها دانشگاهی که در مقطع کارشناسی ارشد اقدام به ارائه رشته فیزیوتراپی به زبان انگلیسی می نماید، دانشگاه Vrije آمستردام است. همانطور که گفته شد، مهمترین محدودیت در رشته فیزیوتراپی در کشور هلند، محدودیت تعداد صندلی های این رشته و همچنین ارائه این رشته تنها یک بار در سال (ترم سپتامبر) است. اگر قصد تحصیل این رشته را در کشور هلند دارید، پیشنهاد گروه مهاجرتی آوید تکمیل پرونده شما تا فوریه است.

چرا تحصیل فیزیوتراپی در هلند؟

خوب است بدانید که در قاره اروپا، بخش زیادی از جمعیت را افراد سالمند تشکیل می دهند. از آنجایی که این افراد بیشتر از سایرین نیازمند حرکت درمانی و فیزیوتراپی هستند، درآمد افرادی که در این رشته تحصیل نموده اند بسیار مناسب است. درآمد افرادی که به تازگی از این رشته فارغ التحصیل می شوند (و به عنوان یک جونیور شروع به کار میکنند)، بین 3000 تا 5000 یورو در ماه است. پس اصلی ترین دلیل برای تحصیل این رشته در هلند، درآمد بالا به سبب وجود نیاز فراوان است. همین نیازمندی باعث شده است که افرادی که در این رشته تحصیل میکنند، دغدغه ای بابت یافتن شغل نداشته باشند. همچنین با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، شما دو سال از زمان تحصیلتان را مشغول به کار آموزی خواهید بود. فارغ از کسب درآمد، پس از دو سال شما تخصص لازم برای انجام کار را خواهید داشت.

خدمات گروه مهاجرتی آوید

تنها موسسه ای است که در این رشته بصورت کاملا تخصصی اقدام به اخذ پذیرش، ویزا و بورسیه میکند، گروه مهاجرتی آوید است. شما میتوانید با انتخاب ما، با خیالی آسوده از پس آزمون ورودی دانشگاه و اخذ پذیرش بر بیایید. دریافت تضمینی ویزا هلند و دریافت بورسیه نیز از دیگر مزایای همکاری با ما خواهد بود. گروه مهاجرتی آوید مفتخر است که برای بیش از 70 درصد از متقاضیان تحصیل در هلند، بورسیه دریافت نموده است. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در خصوص دریافت بورسیه در کشور هلند کسب کنید، کافیست به مقاله دریافت بورسیه در هر مقطع و هر رشته ای برای کشور هلند مراجعه نمایید.

مهاجرت به کشور هلند موسسه آوید

مهاجرت به هلند را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت تحصیلی به هلند را پیشنهاد میکند. ما در گروه مهاجرتی آوید تمام سعی خود را برای دریافت بورسیه برای تمام کلاینت های خود میکنیم. دریافت بورسیه برای بیش از 70 درصد از دانشجویان اعزامی، سند افتخاریست که در سوابق ما وجود دارد. پس اگر شما هم میخواهید در معتبرترین دانشگاه های هلند به تحصیل بپردازید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها