Search
Search
Close this search box.

دانشگاه پیزا ایتالیا

دانشگاه پلی تکنیک تورین یک دانشگاه مهندسی  واقع در شهر تورینو  در شمال ایتالیا  است . این دانشگاه یکی از قدیمی ترین  دانشگاه های فنی ایتالیا است و از بهترین دانشگاه های جهان در زمینه معماری  و مهندسی  به حساب می آید.
تاریخچه
دانشگاه پلی تکنیک میلان  در سال 1859  تاسیس شد. در قرن بیستم ، دانشگاه تورین یکی از مراکز ضد فاشیسم در ایتالیا بود..بین سال های 1998 تا 2000 دانشگاه پلی تکنیک تورین با آژانس UIF فرانسه، برای تأسیس دانشگاه فرانسوی ایتالیایی در زمینه تحقیقات علمی و فرهنگی همکاری کرد. از میان 35000 دانشجو، 50 درصد دانشجویان از خارج از منطقه به این دانشگاه آمده اند و  15 درصد دانشجویان بین المللی اند و (به طور متوسط ​​6 درصد دانشجویان ملی هستند). این پردیس اهداف و خدمات آموزشی و پژوهشی خاصی برای جامعه محلی دارد و محیط آموزشی چند فرهنگی ویژه ای را جهت تحصیل دانشجویان فراهم می کند و این امکان را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که از نزدیک و در محیط واقعی با شرکت های بزرگ در انجام پروژه ها همکاری داشته و قبل از فارغ التحصیلی تجربه کاری موردنیاز را به دست می آورند. دانشگاه پلی تکنیک تورین موفق به دریافت عنوان “دانشگاه اروپا” توسط کمیسیون اروپا شده است. به همراه 6 دانشگاه فنی دیگر اروپا ، دانشگاه پلی تکنیک تورین اتحاد یونیت را تشکیل داده است (شبکه دانشگاه برای نوآوری ، فناوری و مهندسی). هدف از این پروژه ایجاد یک پردیس بین المللی ، معرفی برنامه های درسی بین اروپایی ، ارتقاء همکاری های علمی بین اعضا و تقویت انتقال دانش بین کشورها است. ساختمان های چند منظوره دانشگاه پلی تکنیک تورین که از ساختار آنگلوساکسون منطقه  الهام گرفته ، پایه تخقیقات و خدمات کاربردی به دانشجویان میباشد.
دانشکده ها
دانشگاه پلی تکنیک تورین دارای 12 دانشکده می باشد که عبارتند از:

Architecture and Design

  Control and Computer Engineering

  Energy

 Electronics and Telecommunications

  Environment, Land and Infrastructure Engineering

  Management and Production Engineering

 Mechanical and Aerospace Engineering

  Applied Science and Technology

 Structural, Geotechnical and Building Engineering

  Mathematical Sciences

 Regional and Urban Studies and Planning

رنکینگ دانشگاه
دانشگاه پلی تکنیک تورین در وبسایت جهانی QS رتبه 387 را در سال 2020 به خود اختصاص داده است. این رتبه بندی در مهندسی عمران و سازه 34 و مهندسی برق 50 میباشد.
امکانات دانشگاه
کتابخانه بین المللی دانشگاه پلی تکنیک تورین یک سرویس جدید است که مرجع بسیاری از آثار ادبیات ایتالیایی و خارجی برای دانشجویان دانشگاهی که در دانشکده های تورین مستقر هستند، ارائه می دهد. این  کتابخانه تقریبا تقریبا ۱۰۰۰  مرجع را در ۱۲ زبان در اختیار دارد. دانشگاه پلی تکنیک تورین قراردادهای تحقیقاتی فراوانی با شرکت های بزرگ محلی و بین المللی دارد که تعداد آنها به 7000 مورد در سال میرسد. بعضی از این شرکت ها عبارتند از :فیات ، فرارری ، آی بی ام مایکروسافت و نوکیا. وجود کارخانجات عظیم اتومبیل سازی در این شهر آنرا به کانون صنعتی بزرگی تبدیل کرده است و در کنار میلان و جنوا به مثلث صنعتی ایتالیا معروف شده است . اکثر فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد در طی چند روز پس از فارغ التحصیلی شغل پیدا می کنند. بخش ویژه ای به نام Stage & Jobs برای بهبود ارتباط بین دانشجویان و صنعت ایجاد شده است. سنت و نوآوری دانشگاه، شهرت بین المللی برجسته ای را نصیب آن ساخته است. تقریبا در تمامی رشته های اصلی شاخه فنی مهندسی، دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا جزو 50 دانشگاه برتر دنیا به حساب می آید و این یعنی، نه فقط در ایتالیا، بلکه در سطح دنیا هم این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه ها و مؤسسات فنی مهندسی است و از این رو انتخابی عالی برای آنهایی محسوب می شود که قصد تحصیل در ایتالیا را در شته های فنی مهندسی دارند.

مهاجرت به اروپا را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید به اروپا مهاجرت کنید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به کشور های مختلف، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.