Search

دانشگاه ساپینزا ایتالیا

دانشگاه ساپینزا یک دانشگاه تحقیقاتی میباشد که در شهر رم ایتالیا واقع شده است و هر ساله با پذیرش تعداد زیادی دانشجو نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا ثبت کرده است . دانشگاه ساپینزا به‌طور مداوم نقش مهمی در تاریخ ایتالیا بازی کرده و به‌طور مستقیم در تغییرات و تحولات کلیدی در جامعه، اقتصاد و سیاست نقش داشته است.
تاریخچه
دانشگاه ساپینزا در سال 1303 تأسیس شد . بیشتر طبقه حاکم ایتالیا در ساپینزا تحصیل می کردند. از زمان اصلاحات سال 2011 دانشگاه ساپینزا رم به دوازده دانشکده و 65 بخش تقسیم شده است.. امروز ساپینزا با 140000 دانشجو 8000 نفر کارمند دانشگاهی بزرگترین دانشگاه ایتالیا میباشد . از این تعداد دانشجو  52% آن‌ها در مقطع کارشناسی و 48% در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل میباشند . دانشجویان  می توانند از 350 برنامه تحصیلی (لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا) و بیش از 350 دوره تخصصی و حرفه ای بهره ببرد، این دانشگاه دارای برنامه های پژوهشی قابل توجهی در زمینه های مهندسی ، علوم طبیعی ، علوم زیست پزشکی و علوم انسانی است.
دانشکده ها
دانشگاه ساپینرا دارای 12 دانشکده میباشد که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه میکند و در تمام مقاطع تحصیلی دانشجو میپذیرد. این 12 دانشکده عبارتند از: Architecture Arts and Humanities Civil and Industrial Engineering Economics Information Engineering, Informatics, and Statistics Law Mathematics, Physics, and Natural Sciences Medicine and Dentistry Medicine and Psychology Pharmacy and Medicine Political Science, Sociology, and Communication Science School of Aerospace Engineering
رنکینگ دانشگاه
دانشگاه ساپینزا در لیست بهترین دانشگاه های دنیا( QS) رتبه203را در سال 2020 بدست آورده است. همچنین این دانشگاه در سال 2018 در رشته تاریخ باستان رتبه اول دنیا را کسب کرد.
امکانات
براساس اطلاعیه جدید منتشر شده از سایت رسمی ساپینزا رم، این دانشگاه در سال تحصیلی ۲۰-۲۰۱۹ برای افرادی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، دو امتیاز در نظر می‌گیرد: 1- در صورت ثبت نام یکی از اعضای خانواده در دانشگاه ساپینزا، این دانشگاه از سایر اعضای خانواده هزینه کمتری دریافت می‌کند .2- دانشجویان در طول سالی که ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند بدون پرداخت شهریه رشته انتخابی خود را عوض کنند (البته تغییر رشته تا قبل از برگزاری امتحانات پایان ترم مقدور است). دانشگاه ساپینزا دارای امکانات بسیار گسترده‌ای است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 55کتابخانه مجهز، با اتاق‌های مطالعه ۲۴ ساعته که مجموعه‌ای از کامل‌ترین منابع مطالعاتی و تحقیقاتی برای تمامی حوزه‌های علمی و پژوهشی است.. یکی از کتابخانه دانشگاه ساپینزا به نام کتابخانه آلساندریا (Biblioteca Universitaria Alessandrina)، ساخته‌ شده در سال ۱۶۶۷ توسط پاپ الکساندر، دارای کتابخانه ۱.۵ میلیون جلد کتاب هست. 18موزه که دارای مجموعه‌هایی از آثار فاخر و شاهکارهای تاریخی و هنری قرون‌وسطی و دیگر ادوار تاریخی هستند. دفاتر Ciao and Hello که برای ارائه راهنمایی‌های لازم به دانشجویان همواره در دسترس هستند و مسئولیت هدایت دانشجویان را در زمینه‌های متفاوت به‌خصوص در ابتدای ورود دانشجویان به دانشگاه بر عهده‌ دارند. دفاتر هدایت و راهنمایی دانشکده‌ها که خاص هر رشته‌ی تخصصی هست و مشاوره‌های مورد نیاز دانشجویان را به آن‌ها ارائه می‌دهند. دفاتر کار مخصوص دانشجویان معلول، دانشگاه ساپینزا به‌منظور رفاه حال دانشجویان با شرایط جسمی خاص دفتر کارهایی ویژه این افراد در نظر گرفته است. سالن و زمین‌های ورزشی متعدد که برای ترویج فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. ۲ بیمارستان که برای ارائه خدمات پزشکی به دانشجویان و کارمندان دانشگاه ساپینزا هستند. امکانات کامل جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچون سالن‌های موسیقی، تئاتر، رادیو آنلاین و … در دانشگاه ساپینزا وجود دارد که می‌توانند سبب افزایش مهارت‌های دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه‌ها باشد. دانشگاه ساپینزا فرصت های بسیاری ازجمله بورس تحصیلی در خارج از کشور، کارآموزی در کشورهای اروپایی و غیراروپایی و دکترای بین‌المللی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. همچنین این دانشگاه دارای یک باغ گیاه شناسی بسیار بزرگ برای تحقیقات علمی میباشد که در آن انواع گونه های گیاهی کم نظیر پرورش میابند.
افراد مشهور
از فارغ‌التحصیلان مشهور دانشگاه ساپینزا می‌توان به فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا، فدریکو فلینی فیلمساز مشهور و بنام ایتالیایی، برناردو برتولوچی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس مشهور ایتالیایی و برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در یکی از دوره‌های جایزه اسکار اشاره کرد.

مهاجرت به اروپا را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید به اروپا مهاجرت کنید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به کشور های مختلف، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.