Search
Search
Close this search box.

دانشگاه پیزا ایتالیا

دانشگاه پیزا یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در شهر پیزا یکی از جذاب ترین و توریستی ترین شهر های ایتالیا واقع شده  است.
تاریخچه
دانشگاه پیزا در سال 1343 به دستور پاپ کلمنت تأسیس شد. اولین کنگره دانشمندان ایتالیایی در سال 1839 در پیزا برگزار شد. بیش از 300 متخصص رشته های مختلف و 421 دانشمند در مورد جانورشناسی ، آناتومی تطبیقی ​​، شیمی ، فیزیک ، ریاضیات ، زراعت ، فناوری ، گیاه شناسی ، فیزیولوژی پوشش گیاهی ، زمین شناسی ، کانی شناسی ، جغرافیا و پزشکی بحث کردند. دانشگاه پیزا از قدیمی ترین دانشگاه های موجود در جهان است و دهمین دانشگاه قدیمی در ایتالیا است. دانشگاه پیزا حدود 50000 دانشجو دارد که شامل 46000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد و 3500 دانشجوی دکترا است. رشته های لیسانس: ۵۸ رشته های کارشناسی ارشد: ۶۴ رشته های کارشناسی ارشد ناپیوسته : ۸ رشته های دکترا: ۴۹ دوره های تخصصی دکترا: ۴۹ دوره های تخصصی یک ساله از جمله ام بی ای :۵۵
دانشکده ها
دانشگاه پیزا شامل 11 دانشکده می باشد که عبارتند از:

Agriculture

 Economics

 Engineering

 Foreign Languages and Literature

 Law

 Letters and Philosophy

 Mathematics, Physics and Natural Sciences

 Medicine and Surgery

Pharmacy

Political Sciences

 Veterinary Medicine

دانشگاه پیزا یکی ار بهترین مقاصد برای تحصیل پزشکی و داروسازی می باشد.این دانشگاه به دلیل مراکز تحقیقاتی خود در سطح بین المللی شناخته شده است و افتخار دارد که نخستین دانشگاهی باشد که مدرک علوم کامپیوتر در ایتالیا راه اندازی کرده است.
رنکینگ دانشگاه
دانشگاه پیزا در وبسایت جهانی QS رتبه 189 را در سال 2020 به خود اختصاص داده است.
امکانات
در دانشگاه پیزا ایتالیا در بعضی از رشته ها حتی ارائه مدرک زبان انگلیسی اجباری نیست و تنها با تسلط به زبان و ارائه یک مصاحبه تصویری (Skype) اخذ پذیرش امکان پذیر می باشد. تقریباً همه­ بخش های دانشگاه پیزا در قلب شهر پیزا در هر دو بخش مرکز تاریخی و مناطق اطراف واقع شده بطوری که می توان با پای پیاده در عرض ۲۰ دقیقه از مرکز پیزا به دانشگاه پیزا ایتالیا رسید. این دانشگاه همچنین با مؤسسات معتبر و  هیئت ملی تحقیقات و صنعت رو به رشد فناوری اطلاعات ، که در سالهای اخیر در توسکانی رونق گرفته ، پیوندهای محکمی برقرار کرده است.
افراد مشهور
معروفترین فارغ التحصیلان از دانشگاه پیزا ایتالیا عبارتند از گالیله و آنتونیو پاسینتی، برندگان جایزه نوبل مانند جوسوئه کاردوچی (ادبیات)، انریکو فرمی (فیزیک) و کارلو روبیا (فیزیک).

مهاجرت به اروپا را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید به اروپا مهاجرت کنید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به کشور های مختلف، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.