Search
Search
Close this search box.

دانشگاه پادوا ایتالیا

دانشگاه پادوا در شهرستان پادوا در ایتالیا واقع شده است . دانشگاه پادوا ایتالیا یک دانشگاه پیشرو در تحقیقات در کشور ایتالیاست به طوری که کل بودجه سالانه دانشگاه پادوا ایتالیا برای پژوهش های دانشجویی ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده است.
تاریخچه
 دانشگاه پادوا در سال 1222 به عنوان یک مدرسه حقوق تاسیس شد و یکی از دانشگاه های برجسته در اروپا در اوایل دوران مدرن بود. یکی از نخستین دانشگاه ها در جهان و دومین دانشگاه  قدیمی در ایتالیا است.در سال 1399 دانشکده پزشکی فعالیت خود را در دانشگاه پادوا آغاز نمود. این دانشگاه نقش برجسته ای در شناسایی و درمان بیماری ها و بیماری ها و متخصص در کالبد شکافی و عملکرد داخلی بدن داشت. باغ گیاه شناسی پادوا ، که در سال 1545 توسط این دانشگاه تأسیس شد ، یکی از قدیمی ترین باغ ها در نوع خود در جهان (پس از باغ های معلق بابل) بود. این دانشگاه قدیمی ترین تئاتر آناتومیک ماندگار در اروپا است که قدمت آن از سال 1595 برپا شده است. از سال ۱۵۹۵ تئاتر آناتومی معروف پاداو هنرمندان و دانشمندان را به مطالعه در مورد بدن انسان تشویق کرد. این قدیمی‌ترین نمایش آناتومی (سالن تشریح بدن انسان، کالبدشکافی) دائمی در اروپا است. در این سالن حدود ۲۵۰ استاد و دانشجو تشریح بدن یک انسان را نظاره می‌کردند. این سالن با اقتباس از آمفی‌تئاترهای روم باستان به‌صورت مارپیچ طراحی‌ شده است. این تئاتر کمک بسیار شایانی به پزشکان برای شناختن درون بدن انسان کرده است. امروزه این سالن به مکانی توریستی برای علاقه‌مندان تاریخ پزشکی تبدیل‌ شده است. این دانشگاه دارای 61000 دانشجو ،32 دانشکده ، 2054 استاد،2227 کارمند می باشد. همچنین این دانشگاه دارای 43 مرکز تحقیقاتی و 49 مدرسه تخصصی می باشد. پادوا با میزبانی از 61000 دانشجو با دارا بودن جمعیتی کمی بیش از 200.000 نفر نمایانگر یکی از قدیمی ترین شهرهای دانشگاهی است جایی که در آنجا دانشجو و زندگی شهری در ارتباط بسیار نزدیک به هم هستند که به خاطر همان شهری دانشجویی لقب گرفته است. دفتر مرکزی شرکت سافیلو ( دومین تولید کننده عینک جهان )  نیز در این شهر قرار دارد.
دانشکده ها
دانشگاه پادوا درارای 8 دانشکده میباشد که عبارتند از :

Agricultural science and Veterinary medicine Economics and Political sciences Engineering Human and social sciences and cultural heritage Law Medicine and surgery Psychology Sciences

دانشگاه پادوا ارائه کننده 161 برنامه تحصیلی و  8 برنامه تحصیلی تک دوره ای، 73 رشته تحصیلی کوتاه مدت و مدارس تخصصی (عمدتا پزشکی) است.بخش های تحقیقاتی بیش از 39 برنامه مختلف دکترا را شامل می شود که بسیاری از آنها به طور کامل در زبان انگلیسی برگزار می شود.این دانشگاه در لیست بهترینها برای تحصیل رشته پزشکی در ایتالیا میباشد.
رنکینگ
دانشگاه پادوا  در لیست بهترین دانشگاه های دنیا( QS) رتبه249 را در سال 2020 بدست آورده است.همچنین در رشته آناتومی و فیزیولوژی رتبه 27 و در علوم طبیعی رتبه 95 را دارا میباشد.
امکانات دانشگاه
دانشگاه پادوا ایتالیا دارای 33 کتابخانه، 43 مرکز خدمات و تحقیق، 1 بیمارستان دولتی، 1 بیمارستان دامپزشکی و مزرعه آزمایشگاهی است.بیش از 2 میلیون کتاب در کتابخانه دانشگاه پادوا وجود دارد، دسترسی آسان به اتاق های مطالعه و یک کاتالوگ کامل آنلاین (حاوی 140012 مجله الکترونیکی) اثبات کارایی سیستم کتابخانه دانشگاه را نشان می دهد. پیوندهایی بین دانشگاه و بنگاهها ، مؤسسات خصوصی و دولتی و انجمنهای حرفه ای برقرار شده است تا بتواند دوره های کارآموزی را به عنوان فرصتی برای اشتراک اطلاعات و تجربیات ایجاد کند. استفاده از روش‌های تجربی و علمی همراه با تدریس قرن شانزدهم و هفدهم، پادوا را به یک کارگاه ایده‌ها تبدیل کرد و به خواستگاه شخصیت‌هایی تبدیل شد که تاریخ فرهنگی و علمی بشریت را تغییر دادند.
افراد مشهور
از افراد بسیار مشهور که در این دانشگاه تحصیل و رشد کرده‌اند می‌توان به ستاره‌شناس مشهور لهستانی نیکلاس کوپرنیک اشاره کرد. همچنین وینچنزو گالوچی که اولین پیوند قلب در ایتالیا را انجام داد.

مهاجرت به اروپا را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید به اروپا مهاجرت کنید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به کشور های مختلف، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.