Search

دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا

دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا یکی از قدیمیترین، بهترین و شناخته شده ترین دانشگاه های ایتالیا و دارای رنکینگ جهانی، به خصوص در رشته هنر و طراحی است. نکته قابل توجه در مورد این دانشگاه  جایگاه نهم بهترین دانشگاه دنیا در رشته ی معماری است.
تاریخچه
دانشگاه پلی تکنیک میلان در 29 نوامبر 1836 توسط Francesco Brioschi دبیر وزارت آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه پاویا تأسیس شد. . این قدیمی ترین دانشگاه در میلان است. نام اصلی آن مؤسسه عالی فنی Istituto Tecnico Superiore بود. و تنها مهندسی عمران و صنعتی تدریس میشد. در سال 1927 دانشگاه به پیازا لئوناردو داوینچی در منطقه ای که اکنون به Citta Studi معروف است نقل مکان کرد. دانشگاه پلی تکنیک میلان  بزرگترین دانشگاه فنی ایتالیا با حدود 42000 دانشجو میباشد.. این دانشگاه بیشترین بودجه را در کل کشور در مقایسه با دیگر دانشگاه ها به خود اختصاص میدهد. دانشگاه پلی تکنیک میلان دو پردیس اصلی در شهر میلان ایتالیا دارد که بیشتر فعالیت های تحقیق و تدریس در آن قرار دارد، همچنین در پنج شهر دیگر در مناطق لومباردی ، امیلیا رومانا پردیس های فعالی دارد.این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد.
دانشکده ها
پلی تکنیک شامل 12 دانشگده میباشد که در تمام مقاطع به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی دانشجو می پذیرد .این دانشکده ها عبارتند از :

( SCIENCE AND TECHNOLOGY (DAER

(ARCHITECTURE AND URBAN STUDIES (DASTU

     (ARCHITECTURE, BUILT ENVIRONMENT AND CONSTRUCTION ENGINEERING (DABC

(CHEMISTRY, MATERIALS AND CHEMICAL ENGINEERING “GIULIO NATTA” (DCMC

(CIVIL AND ENVIRONMENTAL ENGINEERING (DICA

(OF ELECTRONICS, INFORMATION AND BIOENGINEERING (DEIB

(MANAGEMENT, ECONOMICS AND INDUSTRIAL ENGINEERING (DIG

(MATHEMATICS FRANCESCO BRIOSCHI (DMAT

(MECHANICAL ENGINEERING (DMEC

(PHYSICS (DFIS

رشته های معماری و دیزاین یکی از پر طرفدارترین رشته ها در این دانشگاه میباشد . میلان شهر دیزاین و یکی از قطب های بزرگ دیزاین و معماری در اروپاست . وجود کمپانی های بزرگ و معتبر دیزاین و معماری در این شهر هر ساله بسیاری از دانشجویان را برای تحصیل در رشته های ذکر شده به این دانشگاه  جذب میکند.
رنکینگ دانشگاه
دانشگاه پلی تکنیک میلان در وبسایت جهانی QS رتبه 149 را در سال 2020 به خود اختصاص داده است. در رشته طراحی داخلی  دارای رتبه 11 در معماری رتبه 9 می باشد.این رتبه ها نشان از اعتبار این دانشگاه در مقایسه با دیگر دانشگاه های دنیا میباشد.
امکانات دانشگاه
دانشگاه پلی تکنیک میلان در پروژه های تحقیقاتی اروپایی و بین المللی حضور فعال دارد . فقط در سال 2004 در حدود 60 پروژه های تحقیقات بین المللی در مقیاس بزرگ شرکت داشته ، در سال 2012 این تعداد به 132 پروژه  افزایش یافت و در حدود 80% از بودجه تحقیقاتی خود را از منابع بین المللی دریافت کرد.دانشگاه پلی تکنیک میلان اولین دانشگاه در ایتالیا بود که بودجه تحقیقاتی اروپا با تعداد 296 پروژه و 125.7 میلیون یورو بدست  آورد. سیستم کتابخانه مرکزی با بیش از 4700000 جلد کتاب ژورنال ، مقاله علمی قابل دسترسی در تمام پردیس ها می باشد.این دانشگاه دارای بیش از 130 آزمایشگاه است که در زمینه انرژی، حمل و نقل، برنامه ریزی، مدیریت، طراحی، ریاضیات و علوم طبیعی و کاربردی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، محیط زیست و میراث فرهنگی مشغول به انجام تحقیقات هستند ، در این میان یک تونل باد و مرکز تست سقوط برای رشته های مرتبط نیز طراحی گردیده است. یکی دیگر از موارد مهم قابل توجه در مورد دانشگاه پلی تکنیک میلان ، ارتباط کمپانی های بزرگ در حوزه صنعت و دیزاین و معماری با این دانشگاه است ، بیش از 150 شرکت بزرگ همکاری مستقیم با پلی تکنیک دارند ، این همکاری به صورت برگزاری دوره های کار آموزی ، ورکشاپ ها و پروژه های تحقیقاتی در پایان نامه ها انجام میشود. در نظرسنجی فارغ التحصیلان در سال 2007 نشان می دهد که 80٪ از فارغ التحصیلان دانشگاه پلی تکنیک میلان در طی سه ماه از فارغ التحصیلی و تقریباً 95٪ ظرف شش ماه شغلی پیدا می کنند. این ارقام برای دانش آموختگان سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مشابه است.
افراد مشهور
بسیاری از دانشمندان و معماران مهم در این دانشگاه درس خوانده اند و تدریس کرده اند که  از میان آنها می توان به Gio Ponti، Achille Castiglioni، Renzo Pian، Aldo Rosso اشاره کرد.از دیگر دانشجویان معروف می توان به طراح مد و لباس کیلفرانکوفره نیز اشاره کرد. یکی دیگر  از مفاخر این دانشگاه Giulionattu است که جایزه نوبل شیمی را در سال 1963 کسب کرده است.

مهاجرت به اروپا را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید به اروپا مهاجرت کنید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به کشور های مختلف، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.