Search

دانشگاه بولونیا ایتالیا

قدیمی ترین دانشگاه فعال جهان دانشگاه بولونیاست که تا هزار سال گیش تنها چند ده سال دیگر باقی مانده است.دانشگاه بولونیا همواره به عنوان قدیمی ترین دانشگاه دنیا که هنوز پا برجاست شناخته شده و اولین دانشگاهی است که از عبارت University برای دانشجویان و اساتید خود استفاده کرده است .
تاریخچه
این دانشگاه در سال 1080 توسط انجمن صنفی متشکل از دانشجویان ساخته شد و  در سال 1158 از سوی فردریش بارباروسا امپراتور مقدس رم به رسمیت شناخته شد ، از این رو این دانشگاه قدیمیترین دانشگاه فعالی است که در جهان بر اساس درجات و نظام دانشگاهی تاسیس شده است .این دانشگاه در راونا ، فورلی ، سسنا و ریمینی و یک مرکز شعبه در خارج از کشور در بوینس آیرس ، آرژانتین دارد. ین دانشگاه از لحاظ تاریخی به دلیل تدریس در مورد قوانین و قوانین مدنی قابل توجه است. دانشکده پزشکی که در در قرن سیزدهم به دلیل احیای عمل شکاف انسان ، که از زمان روم در اروپا استفاده نشده بود ، مشهور شد. دانشکده علوم در قرن 17 ساخته شد و در قرن 18 زنان به عنوان دانشجو و معلم پذیرفته شدند. ساختار سازمانی دانشگاه بولونیا از 33 گروه آموزشی و 11 مدرسه تشکیل می­شود که فعالیت های آموزشی را هماهنگ نموده، ترکیب یکنواختی ایجاد می­کند و مکمل  حوزه های آموزشی هستند. این دانشگاه با بیش از ۶۵۰۰۰ دانشجو یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا به شمار می‌رود. دانشگاه بولونیا ۱۰۵ دوره کارشناسی 110 دوره کارشناسی ارشد، ۱۲ دوره کارشناسی ارشد پیوسته، ۴۷ دوره دکتری و ۶۶ دوره کارشناسی ارشد حرفه‌ای ارائه می‌دهد.
دانشکده ها
دانشگاه بولونیا دارای یازده دانشکده  و 33 دپارتمان میباشد  که عبارتند از:

Agriculture and Veterinary Medicine Economics, Management and Statistics Engineering and Architecture Foreign Languages and Literature, Interpretation and Translation Law Arts, Humanities, and Cultural Heritage Medicine and Surgery Pharmacy, Biotechnologies and Sport Sciences Political Sciences Psychology and Education Sciences Sciences

رنکینگ دانشگاه
دانشگاه بولونیا در لیست بهترین دانشگاه های دنیا( QS) رتبه177را در سال 2020 بدست آورده که نسبت به سال های قبل سه پله صعود داشته است.
امکانات دانشگاه
دانشگاه بولونیا با رایگان کردن موزه ها و موسسات آموزشی زبان ایتالیایی خود برای دانشجویان بین المللی هر سال بر میزان علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه خود می افزاید. ورزش و کتاب جز جداناپذیر در دانشگاه بولونیا ایتالیا است. کتابخانه مجهز این دانشگاه جایگاه ابدی بسیاری از کتابخانه ارزشمند جهان است. اساتید و کارکنان دانشگاه بولونیا ایتالیا همواره دانشجویان را به کارآموزی در موسسات مختلف ترغیب می کنند به همین منظور این دانشگاه دارای ۱۲ مرکز تحقیق و آموزش، ۷ مرکز تحقیقات صنعتی و ۱۶ مدرک بین المللی می باشد. دانشگاه بولونیا ایتالیا علاوه بر محیط آموزشی خود، دارای کتابخانه شهری و عمومی و سالن تئاتر در طبقه اول خود می باشد که تمامی مردم قادر به استفاده از آن می باشند. آرشیو گیاهان خشک شده در بخش باغ گیاه شناسی دانشگاه بولونیا قدمتی چند هزار ساله دارد به طوری که قدمت برخی از گیاهان موجود در این باغ به قرن ۱۶ میلادی باز می گردد.

مهاجرت به اروپا را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید به اروپا مهاجرت کنید، کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به کشور های مختلف، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به کشورهای اروپایی اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.