Search
Search
Close this search box.

ویزای دانشجویی کانادا - نحوه دریافت ویزای دانشجویی کانادا

دلایل زیادی برای تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی وجود دارد، از کیفیت بسیار بالای دانشگاه ها، شرایط عالی زندگی و فرصت های بورسیه تحصیلی گرفته تا مهاجر پذیر بودن، تنوع فرهنگی و ثبات سیاسی در کانادا. مدرکهای تحصیلی کانادا در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است، و در عین حال نسبت به بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان دیگر مقرون به صرفه تر است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید، قبل از آمدن باید برای مجوز تحصیل اقدام کنید. ما در این مقاله در خصوص ویزای دانشجویی کانادا – نحوه دریافت ویزای دانشجویی کانادا اطلاعات جامعی گردآوری کرده ایم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

مقدمه ویزای دانشجویی کانادا

بعد از انتخاب مقصد تحصیل و برنامه و مقطع آموزش، مهمترین دغدغه برای متقاضیان، اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود و دریافت ویزای تحصیلی است. در حالی که بسیاری از دانشجویان فکر می کنند دریافت نامه پذیرش سخت ترین بخش فرآیند پیش از تحصیل در خارج از کشور است، دریافت ویزای دانشجویی می تواند دشوارتر باشد. برای اطمینان از اینکه درخواست ویزای کانادا شما تایید می‌شود و فرآیندی آسان را تجربه می‌کنید، در اینجا پنج مورد از رایج ترین دلایل رد ویزا آورده شده است:

  • قبل از درخواست ویزا، باید نامه پذیرش (LOA) را از یک مدرسه میزبان کانادا در لیست موسسات آموزشی تعیین شده دریافت کنید. افسر ویزا می‌تواند درخواست شما را رد کند اگر به اعتبار/اصالت LOA شما شک داشته باشد، یا عدم موفقیت شما را در برآورده کردن الزامات برنامه تشخیص دهد.
  • به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزای کانادا، متقاضیان باید گواهی بانکی یا صورت حساب بانکی ارائه دهند. این اسناد شواهدی را ارائه می دهند که نشان می دهد شما می توانید در حین تحصیل در خارج از کشور از پس هزینه های خود برآیید. عدم اطمینان در توانایی شما در پرداخت هزینه های سفر، هزینه های تحصیل، و زندگی روزمره در هنگام اقامت در کانادا، همگی دلایلی هستند که باعث می شود افسر ویزا درخواست شما را رد کند.
  • مهم است که به یاد داشته باشید که ویزای دانشجویی فقط یک ویزای موقت است، به این معنی که تاریخ انقضا دارد. به این ترتیب، افسر ویزا باید اطمینان داشته باشد که شما تا پایان اقامت مجاز خود به کشور محل اقامت خود باز خواهید گشت. سابقه سفر قبلی، روابط خانوادگی در کانادا و کشور محل اقامت شما، و هدف از بازدید شما از مواردی هستند که این اطمینان یا عدم اطمینان را به افسر ویزا می‌دهد.
  • تمام اسناد مناسب (و صحیح)، از جمله پاسپورت معتبر، عکس های اخیر و فرم های به درستی تکمیل شده را ارسال کنید. افسر ویزا از این مدارک برای تعیین اینکه آیا شما در کانادا پذیرش دارید یا خیر استفاده می کند. اطمینان حاصل کنید که تمام بخش های لازم را تکمیل کرده اید.
  • افسران ویزا به دنبال سازگاری در عملکرد تحصیلی قبلی هستند. اما در حالی که نمرات خوب یک عامل کلیدی در تایید ویزا است، اما به همین جا ختم نمی شود. تصمیم در مورد درخواست ویزای شما به توانایی زبان انگلیسی شما نیز برمی‌گردد، همانطور که نمره آیلتس یا تافل شما نشان می دهد؛ با ترکیبی از نمرات نابرابر و نمره پایین، یک افسر ویزا ممکن است توانایی شما را برای کنار آمدن با دوره های آموزش انگلیسی زیر سوال ببرد.

ویزای دانشجویی کانادا

ویزای دانشجویی کانادا و هزینه درخواست

برای تحصیل در کانادا، باید مجوز تحصیل کانادا را دریافت کنید که به عنوان ویزای دانشجویی در طول مدت اقامت شما عمل می کند. اگر دوره یا برنامه شما شش ماه یا کمتر طول بکشد، نیازی به مجوز تحصیل کانادا ندارید. درخواست برای مجوز تحصیل 150 دلار کانادا (~ 114 دلار آمریکا) هزینه دارد. هزینه بیومتریک (برای هر نفر) 85 دلار و حداکثر هزینه کل برای خانواده هایی که همزمان با هم درخواست می دهند 170 دلار می‌باشد.

الزام زبان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

چند راه اختیاری وجود دارد که یک دانشجوی بین‌المللی می‌تواند برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا بدون شرکت یا قبولی در آزمون آیلتس دنبال کند. اولین و ساده ترین مرحله تحقیق در دانشگاه هایی است که آیلتس را اجباری نمی کنند. گزینه دیگر شامل تکمیل یک دوره آنلاین زبان انگلیسی و سپس ارائه گواهی به آن دسته از دانشگاه هایی است که آن را قابل قبول می دانند. گزینه آخر ممکن است واضح باشد اما ذکر آن خالی از لطف نیست. برای تحصیل در کانادا باید مدرک مهارت انگلیسی مانند تافل (آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی)، CAEL (زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی)، CanTEST (آزمون کانادایی زبان انگلیسی برای دانش پژوهان و کارآموزان) را دریافت کنید. هر مؤسسه آموزش عالی دارای برخی شرایط پذیرش خاص است. در حالی که برخی از موسسات طرفدار آیلتس هستند، برخی دیگر انواع جایگزین ارزیابی زبان انگلیسی مانند آزمون جدید انگلیسی Duolingo را می پذیرند. در واقع، در صورتی که برای یک دوره چهار ساله یا بیشتر در یک مدرسه متوسط ​​انگلیسی تحصیل کرده باشید، موسسات آموزش عالی در کانادا شما را بدون مدرک آیلتس می پذیرند. ما لیستی از دانشگاه های کانادا که دانشجویان بین المللی بدون آیلتس می پذیرند را تهیه کرده ایم. برای اطلاع از آزمون جایگزین این دانشگاهها به سایت آنها مراجعه کنید:

  1. دانشگاه وینیپگ
  2. دانشگاه ساسکاچوان
  3. دانشگاه براک
  4. دانشگاه مموریال نیوفاندلند و لابرادور
  5. دانشگاه کارلتون
  6. دانشگاه رجینا
  7. کالج کامبرینبا
  8. دانشگاه کنکوردیا

نحوه درخواست پذیرش برای مدرسه، کالج یا دانشگاه

پس از انتخاب مدرسه، کالج یا دانشگاه، باید برای رفتن به آنجا درخواست دهید. هر مدرسه قوانین متفاوتی در مورد نحوه درخواست دارد. اگر می خواهید در مدرسه ابتدایی یا متوسطه تحصیل کنید از شش ماه قبل و برای تحصیلات پس از متوسطه در دانشگاه، کالج و غیره از یک سال قبل اقدام کنید. برای یادگیری نحوه درخواست با موسسه ای که می خواهید در آن تحصیل کنید تماس بگیرید. آنها لیست تمام مدارکی که برای ارسال به آنها نیاز دارید و همینطور هزینه های درخواست و تحصیل، اجاره و هزینه زندگی در کانادا و آزمونهای زبان مورد تایید خود را در اختیار شما قرار می‌دهند.

فرم های درخواست مدرسه یا دانشگاه مورد نظر خود را پر کنید. دستورالعمل های آنها را دنبال و آنها را ارسال کنید. اگر موسسه شما را به عنوان دانشجو بپذیرد، برای شما نامه پذیرش ارسال می کند. برای درخواست مجوز تحصیل به این نامه نیاز دارید.

پروسه ویزا چقدر طول می کشد؟

پردازش درخواست ویزای شما ممکن است تا 90 روز طول بکشد، بنابراین عاقلانه است که به محض دریافت نامه پذیرش معتبر از کالج یا دانشگاه، آن را ارسال کنید.

برای درخواست مجوز تحصیل کانادا به موارد زیر نیاز دارید:

  • نامه پذیرش از DLI
  • نتایج یک معاینه پزشکی و گواهی عدم سابقه کیفری
  • دو عکس جدید در اندازه پاسپورت از خودتان با مشخصات نام و تاریخ تولد در پشت
  • پاسپورت
  • مدرکی که نشان می دهد می توانید از نظر مالی خود را در طول تحصیل حمایت کنید. (بین 10000 تا 11000 دلار کانادا در سال)
  • اگر قصد تحصیل در کبک را دارید، به گواهی نامه پذیرش کبک، ترجمه انگلیسی و فرانسوی مدرک خود، بیانیه مترجم و یک کپی تایید شده از مدارک اصلی نیز نیاز دارید.
  • مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه مجوز تحصیل
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی در لیست مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی کانادا گنجانده نشده است. اما اگر از کشوری انگلیسی زبان نباشید، دانشگاه های کانادا از شما می خواهند مدرکی مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی ارائه دهید.

همچنین ممکن است لازم باشد بیومتریک خود را ارائه دهید. شما باید این کار را در یک مرکز درخواست ویزا تایید شده در کشور خود انجام دهید.

پروسه دریافت ویزا چقدر طول می کشد؟

مراحل درخواست ویزا دانشجویی کانادا

  • قبل از ورود به کانادا، به صورت آنلاین برای ویزای دانشجویی کانادا، در وب سایت شهروندی و مهاجرت کانادا (IR-CC) اقدام کنید.برای این منظور می‌توانید به VAC بروید، تماس بگیرید یا ایمیل بزنید. (مراکز درخواست ویزا (VAC) شرکت های خصوصی هستند که قراردادهای رسمی با دولت کانادا دارند)
  • اکنون باید پس از درخواست، اثر انگشت و عکس (بیومتریک) خود را بدهید.
  • وقتی درخواست دادید، باید مدارک خود را ارسال کنید.
  • اگر در خارج از کانادا زندگی می کنید و درخواست شما تایید شده است، یک معرفی نامه و همچنین ویزای سفر (در صورت نیاز برای کشور شهروندی) دریافت خواهید کرد. این مدارک به شما اجازه سفر به بندر ورودی کانادا (POE) را می دهد تا مجوز تحصیل خود را دریافت کنید. مجوز تحصیل شما برای شما پست نمی شود، فقط زمانی می توانید آن را دریافت کنید که در یک POE کانادا فرود آمدید و با یک مقام مرزی صحبت کنید.

سخن پایانی ویزای دانشجویی کانادا

کانادا یک کشور فوق العاده برای دانشجویان بین المللی است، اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، ممکن است این مقصد بسیار مطلوب را انتخاب کنید. تحصیل مقرون به صرفه، محیطی چند فرهنگی با جاذبه های فراوان گردشگری که در مقالاتی با عنوان فرهنگ و هنر کانادا و جاذبه های گردشگری کانادا بطور مفصل به آن پرداخته ایم. هرچند پذیرش از دانشگاههای برتر جهان و اخذ ویزا، پروسه دشواری به نظر می‌آید اما شرایط منحصر به فرد آن دانشگاه می‌تواند انگیزه کافی برای کسب شرایط آن از جمله تهیه رزومه علمی قوی و تسلط کافی به زبان انگلیسی را در متقاضیان ایجاد نماید. برای آگاهی از سایر شرایط علاوه بر بررسی برنامه های دانشگاه از طریق سایت آنها، مشاوره با مشاورین ما در گروه مهاجرتی آوید نیز می‌تواند برای شما سودمند باشد. شما همچنین از این طریق می‌توانید اطلاعات مفیدی از سایر دانشگاههای برتر جهان که پذیرش و اخذ ویزای آسانتری را به همراه دارند مثل دانشگاههای هلند به دست آورید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا را از کجا شروع کنیم؟

در حالی که جهان با ناامیدی به رسوایی ها و سیاست های ضد مهاجرتی آمریکا نگاه می کند، برخی از مهاجران به دنبال مکانی برای شروع زندگی جدید هستند. این امر کانادا را در صحنه جهانی به عنوان مکانی جایگزین برای جستجوی به اصطلاح رویای آمریکایی قرار داده است. کانادا کشوری با اقتصاد قدرتمند و دانشگاه های فراوان بوده که موقعیت های شغلی بسیاری دارد. اگر شما هم به دنبال مهاجرت به کانادا هستید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا را پیشنهاد میدهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها