Search
Search
Close this search box.

دانشگاه آلبرتا کانادا - University of Alberta

دانشگاه آلبرتا واقع در ادمونتون آلبرتا کانادا یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است. این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ توسط الکساندر کامرون رادرفورد و هنری مارشال توری اولین رئیس دانشگاه تأسیس شد. دانشگاه آلبرتا در رتبه بندی جهانی رتبه ۱۰۱-۱۵۰ در جهان و ۵-۶ را در کانادا کسب نموده است. برای کسانی که تحصیل در یک دانشگاه بین المللی در دل طبیعت زیبای کانادا را دارند ما دانشگاه آلبرتا را پیشنهاد میکنیم. اگر میخواهید با طبیعت کانادا بیشتر آشنا شوید، مقاله موقعیت جغرافیایی کانادا میتواند به شما کمک شایانی نماید. همچنین شما میتوانید با مراجعه به صفحه دانشگاه های کشور کانادا، نسبت به برترین دانشگاه های این کشور، اطلاعات مفیدی کسب نمایید.

فهرست مقاله

مقدمه دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۱ رتبه ۱۰۱–۱۵۰ در جهان و ۵–۶ در کانادا را کسب کرد. رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال ۲۰۲۲ این دانشگاه را در رتبه ۱۲۶ در جهان و پنجمین در کانادا قرار داد. رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز در سال ۲۰۲۲ این دانشگاه را در رتبه ۱۲۵جهان و ششمین دانشگاه در کانادا قرار داد. در سال۲۰۲۲ US News & World Report یکی از برترین نظام های رتبه بندی دانشگاه جهانی ، این دانشگاه را در رتبه ۱۳۵ در جهان و پنجمین در کانادا قرار داد. مجله Maclean مستقر در کانادا ،دانشگاه آلبرتا را در رتبه ششم در رده دانشگاه دکترای پزشکی کانادا در سال ۲۰۲۲ قرار داد. این دانشگاه در کنار رتبه بندی علمی و آموزشی، توسط نشریاتی که چشم انداز اشتغال فارغ التحصیلان آن را ارزیابی می کنند، رتبه بندی شده است. در رتبه‌بندی جهانی اشتغال پذیری ۲۰۲۰ توسط Times Higher Education ، این دانشگاه در رتبه ۱۳۱ جهان و ششمین در کانادا قرار گرفت. در رتبه بندی اشتغال فارغ التحصیلان QS در سال ۲۰۲۰ این دانشگاه در رتبه 87 جهان و چهارمین در کانادا قرار گرفت. طبق نشریات و مجلات مختلفی که رتبه های دانشگاه های مختلف را منتشر می‌کنند، دانشگاه تورنتو به عنوان برترین دانشگاه کانادا معرفی شده است که می توانید با کلیک بر روی اینجا به صفحه این دانشگاه مراجعه نمایید.

تاریخچه دانشگاه آلبرتا کانادا

تاریخچه دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا با اولین رئیس خود هنری مارشال توری در سال ۱۹۰۸ شروع به کار کرد. چهل و پنج دانش آموز در کلاس های انگلیسی، ریاضیات و زبان های مدرن در طبقه بالای مدرسه ابتدایی کوئین الکساندرا در استراتکونا، در حالی که اولین ساختمان پردیس بود، شرکت کردند. دانشگاه آلبرتا اولین مدرک خود را در سال ۱۹۱۲ اعطا کرد. در همان سال اداره توسعه را تأسیس کرد. دانشکده پزشکی در سال بعد تأسیس شد و دانشکده کشاورزی در سال ۱۹۱۵ شروع به کار کرد. جنگ جهانی اول و همه گیری آنفولانزای جهانی در سال ۱۹۱۸و آثار تلفات آن بر دانشگاه منجر به تعلیق دو ماهه کلاسها در پاییز همان سال شد . با وجود این مشکلات، دانشگاه به رشد خود ادامه داد. تا سال ۱۹۲۰، شش دانشکده هنر و علوم، علوم کاربردی، کشاورزی، پزشکی، دندانپزشکی و حقوق و دو دانشکده داروسازی و حسابداری داشت. در اوایل قرن بیستم، آموزش حرفه ای فراتر از زمینه های سنتی الهیات، حقوق و پزشکی گسترش یافت. آموزش فارغ التحصیلان بر اساس الگوی کار درسی تخصصی آمریکایی الهام گرفته از آلمان و تکمیل پایان نامه تحقیقاتی معرفی شد.

دانشگاه آلبرتا کانادا

مجموعه دانشگاه آلبرتا

این دانشگاه دارای پنج پردیس است؛ پردیس شمالی که محل اصلی دانشگاه آلبرتا است و مرکز دندانپزشکی و داروسازی درآن واقع شده است. پردیس جنوبی که بسیاری از تحقیقات کشاورزی دانشگاه در مورد ایمنی مواد غذایی و استفاده از محصولات برای محصولات غذایی و صنعتی در مزارع آزمایشی ایستگاه تحقیقاتی ادمونتون در پردیس جنوبی انجام می‌شود. پردیس فرانسوی زبان سن ژان، پردیس آگوستانا و میدان سازمانی.

سیستم کتابخانه‌ای دانشگاه آلبرتا با افتتاح کتابخانه رادرفورد در ۱۹۵۱ تقویت فوق‌العاده‌ای دریافت کرد. از سال ۲۰۱۲ بر اساس گزارش انجمن کتابخانه های تحقیقاتی ، سیستم کتابخانه ای در آمریکای شمالی رتبه یازدهم را کسب کرده است و بعد از کتابخانه دانشگاه تورنتو ، از نظر تعداد مجلّدات، در میان تمام دانشگاه های کانادا، رتبه دوم را دارد. بیش از ده میلیون مورد همراه با دسترسی آنلاین به بیش از یک میلیون کتاب الکترونیکی و بیش از ۱۵۰۰ پایگاه داده الکترونیکی، سیستم کتابخانه از نظر تعداد جلد برای هر دانش آموز رتبه اول را در کانادا دارد. 

این دانشگاه همچنین دارای ۱۸ دانشکده میباشد شامل:

  • دانشکده آگوستانا
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی و پژوهش
  • دانشکده تربیت بدنی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده پزشکی و دندانپزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده سن‌ژان
  • دانشکده کشاورزی، جنگل داری
  • دانشکده علوم
  • دانشکده مطالعات بومی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده توسعه
  • دانشکده توانبخشی
  • مدرسه بهداشت عمومی
  • کالج سن. ژوزف

دانشگاه آلبرتا کانادا

مراحل پذیرش دانشگاه آلبرتا

انجام مراحل پذیرش علاوه بر نیاز به آگاهی از کمّ و کیف آن ، کار زمان بری است. پیشنهاد ما این است که از یک سال قبل از مهاجرت انجام این مراحل را شروع کنید. شما برای انجام این مراحل لازم است؛

۱- برنامه تحصیلات تکمیلی خود را انتخاب کنید.

۲- از شرایط پذیرش فارغ التحصیلان مطلع شوید.

۳- برای درخواست آنلاین اقدام کنید.

در مرحله نخست شما با بیش از ۵۰۰ برنامه تحصیلات تکمیلی، ۲۵۰ رشته تخصصی، ۳۰۰حوزه تحقیقاتی و همچنین میزان شهریه دانشگاه، محل سکونت، بورسیه و جوایز دانشگاه آشنا میشوید. در این مرحله همینطور از برنامه های اعتباری مشترک، تبادل و بازدید از برنامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، مطالعات میان رشته ای و نتایج یادگیری آگاه خواهید شد. اگر میخواهید در هر مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید اینجا را کلیک کنید.

در مرحله دوم شما از الزامات تحصیلی اعم از ارشد و دکتری و همینطور الزامات اضافی و اسناد درخواست که خود شامل ریز نمرات مدارک تحصیلی، نمرات مهارت زبان انگلیسی ، نمرات آزمونهای بین المللی دیگر و … و همچنین آخرین مهلت درخواست پذیرش آگاه میشوید. برای دریافت شرایط خاص برنامه خود به وب سایت دپارتمان مراجعه کنید.

در مرحله سوم نیز شرایط درخواست آنلاین را می آموزید.

مهاجرت به کانادا

سخن پایانی دانشگاه آلبرتا کانادا

کانادا به دلیل ایمنی و تحمل فرهنگی (مطالعه مقاله فرهنگ و هنر کانادا می تواند برای شما مفید باشد)، یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین المللی است. شما همچنین استاندارد بالایی از آموزش در کانادا را مطابق با کشورهای دیگر مانند انگلستان و ایالات متحده دریافت خواهید کرد. فرانسوی و انگلیسی زبان های ملی کانادا هستند و اهمیت یکسانی دارند. تحصیل در کانادا می تواند گزینه خوبی برای تقویت مهارت های انگلیسی شما یا حتی یادگیری زبان فرانسه باشد.

مهاجرت به کانادا را از کجا شروع کنیم؟

در حالی که جهان با ناامیدی به رسوایی ها و سیاست های ضد مهاجرتی آمریکا نگاه می کند، برخی از مهاجران به دنبال مکانی برای شروع زندگی جدید هستند. این امر کانادا را در صحنه جهانی به عنوان مکانی جایگزین برای جستجوی به اصطلاح رویای آمریکایی قرار داده است. کانادا کشوری با اقتصاد قدرتمند و دانشگاه های فراوان بوده که موقعیت های شغلی بسیاری دارد. اگر شما هم به دنبال مهاجرت به کانادا هستید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها