Search

دانشگاه مک گیل کانادا - McGill University

کشور کانادا با دارا بودن یک سیستم آموزشی قدرتمند، هر ساله هزاران دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند که در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا مشغول به تحصیل می گردند. دانشگاه های برتر در کانادا عبارتند از دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک مستر، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترال، دانشگاه کلگری، دانشگاه اتاوا، دانشگاه واترلو و دانشگاه غرب که در این مقاله به معرفی دانشگاه مک گیل می‌پردازیم و در مقالات بعدی دیگر دانشگاههای برتر کانادا را معرفی خواهیم کرد. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، بایستی در کنار آشنایی با دانشگاه های این کشور، از شرایط زندگی در کانادا نیز مطلع باشید. در مقالات آب و هوای کانادا و موقعیت جغرافیایی کانادا بطور کامل در اینباره توضیح داده شد. همچنین در مقاله فرهنگ و هنر کانادا، در خصوص فرهنگ و آداب و رسوم این کشور صحبت شد. پس قبل از هر اقدامی، مطالعه این مقالات میتواند به شما در انتخاب درست، کمک کند.

فهرست مقاله

مقدمه دانشگاه مک گیل کانادا

همانطور که در مقاله‌ی دانشگاههای کانادا گفته شد، دانشگاه مک گیل به عنوان دومین دانشگاه برتر کانادا و رتبه‌ی ۲۷ در سراسر جهان میباشد. دانشگاه مک گیل یکی از شناخته شده ترین موسسات آموزش عالی کانادا و یکی از دانشگاه های پیشرو در جهان است. دانشجویان بین المللی از بیش از ۱۵۰ کشور، نزدیک به ۳۰ درصد از بدنه دانشجویی مک گیل را تشکیل می دهند. این دانشگاه در مونترال، استان کبک کانادا واقع شده است. مک گیل در سال ۱۸۲۱ توسط منشور سلطنتی اعطا شده توسط پادشاه جورج چهارم تأسیس شد. موسس آن یک تاجر اسکاتلندی به نام جیمز مک گیل است که وصیّت کرد ملک او به وسعت ۴۶ هکتار به مرکز آموزشی یا کالج مک گیل تبدیل شود. این نام به طور رسمی در سال ۱۸۸۵به دانشگاه مک گیل تغییر یافت.

دانشگاه مک گیل کانادا

تاریخچه دانشگاه مک گیل کانادا

جیمز مک گیل پس از مرگش در سال ۱۸۱۳، ۱۰۰۰۰ پوند و ملک چهل و شش هکتاری Burnside Place خود را در کنار کوه رویال به مؤسسه سلطنتی برای پیشرفت یادگیری اهدا کرد. دوران سر جان ویلیام داوسون به عنوان مدیر مک گیل (1855-1893) دوران تحول بزرگی بود. هنگامی که او برای اولین بار در پاییز 1855 پا به محوطه دانشگاه گذاشت، مجموعه ای از ساختمان ها بود که نیمه کاره رها شده بود و توسط علف های هرز و بوته هایی که رشد کرده بودند احاطه شده بود. داوسون وظیفه احیای این مکان را بر عهده گرفت و با هزینه و زحمات شخصی خود، ساخت مسیرهای پیاده روی و کاشت درختان را بر عهده گرفت. در زمان زمامداری ایشان، دانشگاه مک گیل پیشرفتهای چشمگیری داشت.

دستاوردهای دانشگاه مک گیل کانادا

این دانشگاه مفتخر است به اینکه دانشمندان و مبتکرین متعددی در آن رشد یافتند و سپس برای دهه های متمادی به تربیت نسلهای بعدی پرداختند. پیشگامان ایشان عبارتند از توماس چانگ، جان همفری، مارگارت لاک، هیو مک لنان، رونالد ملزاک، برندا میلنر، هنری مینتزبرگ، ویلیام اوسلر، وایلدر پنفیلد، ارنست رادرفورد که هر یک در عرصه ای تحول چشمگیر در سراسر جهان بنیان نهاده اند.
از دیگر افتخارات دانشگاه مک گیل ۱۲ برنده جایزه نوبل و ۱۴۷ محقق رودز و همچنین ۱۶ میلیاردر، نخست وزیر فعلی و دو نفر سابق، دو فرماندار کل کانادا، ۱۵ قاضی دادگاه عالی کانادا، حداقل هشت رهبر خارجی و بیش از ۱۰۰ عضو مجالس قانونگذاری ملی می باشد. فارغ التحصیلان مک گیل همچنین شامل ۸ برنده جایزه اسکار هستند، ۱۰برنده جایزه گرمی، حداقل ۱۳ برنده جایزه امی، چهار برنده جایزه پولیتزر، و ۱۲۱ المپیکی با بیش از ۳۵ مدال المپیک. مخترعان بازی بسکتبال، هاکی روی یخ سازمان یافته مدرن و پیشگامان فوتبال گریدیرون و همچنین بنیانگذاران چندین دانشگاه و کالج بزرگ نیز فارغ التحصیل از این دانشگاه هستند.

مجموعه دانشگاه مک گیل مونترال

دانشگاه مک گیل متشکل از سه پردیس می‌باشد که پردیس اصلی آن در دامنه کوه رویال در مرکز شهر مونترال در ناحیه ویل ماری قرار دارد. پردیس دوم در گتینو کبک که به دانشجویان منطقه اوتاوایس اجازه می دهد تا تحصیلات پزشکی خود را در مقطع کارشناسی به صورت محلی و فرانسوی تکمیل کنند. پردیس سوم در Sainte-Anne-de-Bell غرب پردیس اصلی در جزیره مونترال به نام مک‌دونالد، محل دانشکده علوم کشاورزی و محیط زیست، دانشکده رژیم غذایی و تغذیه انسان و بسیاری از مراکز تحقیقاتی است. در حال حاضر حدود ۱۱۰۰دانشجو در مقطع کارشناسی و ۵۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در مک دونالد تحصیل می کنند. در طول بیش از صد سال این پردیس به وسعت ۱۶۰۰هکتار فضای سبز، کلاس‌های درس، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، مسیرهای دوچرخه‌سواری، درخت‌کاری، مزرعه کاری، گلخانه‌ها و پیشرفته‌ترین EcoResidence افزایش یافته است. خوابگاه دانشجویی تقریباً به طور کامل از مواد بازیافتی ساخته شده است. این دانشگاه یکی از دو عضو انجمن دانشگاه‌های آمریکایی است که در خارج از ایالات متحده واقع شده است – در کنار دانشگاه تورنتو- و تنها عضو کانادایی انجمن جهانی رهبران دانشگاه (GULF) در اقتصاد جهانی است.

دانشکده های دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل شامل ۱۱ دانشکده است با نامهای: دانشکده علوم کشاورزی و محیط زیست، دانشکده هنر، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده تعلیم و تربیت، دانشکده مهندسی، دانشکده حقوق، دانشکده مدیریت، دانشکده پزشکی، مدرسه موسیقی شولیچ دانشکده علوم دینی و دانشکده علوم. اکثر دانشجویان در پنج دانشکده بزرگ، یعنی هنر، علوم، پزشکی، آموزش، مهندسی، و مدیریت ثبت نام می کنند.

کتابخانه‌ی مک گیل

کتابخانه‌ی مک گیل واقع در مونترال استان کبک، واقع شده است. این ساختمان همراه با ساختمان کتابخانه Redpath، بزرگترین شعبه کتابخانه دانشگاه مک گیل را در خود جای داده است. این کتابخانه سازه ایست هفت طبقه که بین سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۶۹ساخته شد و به افتخار ایزابلا مک لنان نامگذاری شد که کمک زیادی به مک گیل برای خرید کتاب کرده بود.
کتابخانه مک گیل دارای بیش از ۶ میلیون منبع می باشد. بسیاری از کتابها و مجلات چاپ شده و در دسترس هستند و تعداد مجلات و کتابهای الکترونیکی به طور چشم گیری افزایش یافته است. تقریباً تمامی منابع در فهرست پیوسته کتابخانه لیست شده است. منابع بر اساس رده بندی کنگره در قفسه ها مرتب شده اند. مجموعه کتاب های کمیاب در طبقه‌ی چهارم کتابخانه‌ی مک لنان واقع شده است. مک گیل در دهه ۱۸۵۰ شروع به جمع آوری کتابهای کمیاب کرد و اکنون مجموعه های تحقیقاتی غنی و بسیار متنوعی را تشکیل داده است. این مجموعه ها برای کمک به آموزش، یادگیری و تحقیق برای دانشجویان مک گیل و عموم مردم از همه رشته های تحصیلی استفاده می‌شود. کتابهای موجود در این مجموعه شامل رشته های ادبیات کانادا، تاریخ ایده ها، هنر و معماری، تاریخ و سفر می‌شود. منابع علمی انتقادی را می‌توان هم در مجموعه های عمومی و هم در مجموعه های خاص یافت. انجمن کتابخانه های تحقیقاتی (ARL) کتابخانه مک گیل را در رتبه ۴۷ از ۱۱۶ کتابخانه‌ی عضو در آمریکای شمالی قرار می دهد. این رتبه بندی بر اساس جدیدترین شاخص سرمایه گذاری کتابخانه ARL(۲۰۱۸-۲۰۱۹) است.

دانشگاه mcgill

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه مک گیل کانادا

بطور کلی و به زبان ساده می توان مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه مک گیل (McGill University) برای مقطع کارشناسی را در هفت مرحله خلاصه کرد. ما در ادامه این مقاله به معرفی این مراحل می پردازیم.

آگاهی از ضرب العجل ها (ددلاین) 

اولین موردی که در خصوص اخذ پذیرش از دانشگاه مک گیل باید بدانید، آگاهی از ددلاین های مشخص شده برای اپلای کردن می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه مک گیل، نسبت به این ددلاین ها آگاهی یابید. در ضمن با کلیک بر روی اینجا، می توانید بصورت مستقیم به صفحه ددلاین های این دانشگاه دسترسی داشته باشید.

انتخاب رشته

پس از آگاهی از ددلاین ثبت نام، شما بایستی تصمیم بگیرید که در چه رشته ای شروع به تحصیل نمایید. با مراجعه به این صفحه می‌توانید در میان بیش از 300 برنامه آموزشی این دانشگاه، به جستجوی رشته مورد نظر خود بپردازید. شما در کادری که در این صفحه وجود دارد، علاقه‌مندی خود را وارد نموده و بهترین رشته های مناسب برای شما، نمایش داده میشود.

اطمینان از واجد الشرایط بودن

با توجه به رشته مورد نظر و محلی که از آن فارغ التحصیل شده اید، پیش نیازهای متفاوتی برای ثبت نام در این دانشگاه وجود دارد. شما می توانید با مراجعه به این صفحه، نسبت به پیش نیازها آگاهی یابید.

آماده سازی برای اپلای

شما می‌توانید از اول اکتبر برای اپلای در رشته مورد نظر، اقدام نمایید. توجه داشته باشید که بایستی مدارک تحصیلی و سایر مدارک مورد نیاز را آماده کرده باشید و به ددلاین ها توجه کنید. شما می‌توانید با مراجعه به این صفحه نسبت به مدارک مورد نیاز جهت اپلای، آگاهی یابید.

ارسال درخواست اپلای

در هنگام درخواست بایستی به هزینه های اپلای توجه کنید. همچنین توجه کنید که شما حداکثر در دو رشته می‌توانید درخواست اپلای خود را ارسال کنید. شما می‌توانید با مراجعه به این صفحه، از هزینه ها و مراحل ارسال درخواست اپلای، آگاه شوید.

اقدام به دریافت بورسیه

در مرحله بعد شما می توانید برای دریافت بورسیه اقدام کنید. توجه کنید که زمان اقدام برای دریافت بورسیه بسیار مهم است. شما می توانید با مراجعه به این صفحه، نسبت به انواع بورسیه های ارائه شده و نحوه درخواست هر کدام، مطلع شوید.

ارسال مدارک و در دسترس بودن

پس از گذشت مراحل بالا، دانشگاه از طریق ایمیل با شما در ارتباط خواهد بود. زمان ارسال مدارک به شما از همین طریق اعلام می شود. همچنین در صورت نیاز به مدرکی خاص، به شما اعلام می‌گردد. کافیست در این مرحله ایمیل خود را پیوسته چک نمایید تا فرصت را از دست ندهید.

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا را از کجا شروع کنیم؟

در حالی که جهان با ناامیدی به رسوایی ها و سیاست های ضد مهاجرتی آمریکا نگاه می کند، برخی از مهاجران به دنبال مکانی برای شروع زندگی جدید هستند. این امر کانادا را در صحنه جهانی به عنوان مکانی جایگزین برای جستجوی به اصطلاح رویای آمریکایی قرار داده است. کانادا کشوری با اقتصاد قدرتمند و دانشگاه های فراوان بوده که موقعیت های شغلی بسیاری دارد. اگر شما هم به دنبال مهاجرت به کانادا هستید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها