Search

دانشگاه تورنتو کانادا

کانادا دارای یک سیستم آموزش عالی بسیار سازمان یافته، با استانداردهای علمی دقیق و روش های آموزشی مدرن است. هر ساله هزاران دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند که در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل می شوند. دانشگاه های برتر در کانادا عبارتند از دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه مک مستر، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترال، دانشگاه کلگری، دانشگاه اتاوا، دانشگاه واترلو و دانشگاه غرب که در این مقاله به معرفی دانشگاه تورنتو کانادا می‌پردازیم و در مقالات بعدی دیگر دانشگاههای برتر کانادا را معرفی خواهیم کرد. در ضمن ما در مقالات جغرافیای کانادا و آب و هوای کانادا، بطور کامل در خصوص شرایط جغرافیایی و آب و هوایی این کشور توضیح دادیم. پس اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، پیش از مهاجرت یا سفر به کانادا، حتما اطلاعات خود را در خصوص کشور کانادا افزایش دهید.

فهرست مقاله

مقدمه دانشگاه تورنتو کانادا

همانطور که در مقاله دانشگاه های کانادا گفته شد، دانشگاه تورنتو به عنوان یکی از بهترین دانشگاه ها در سراسر دنیا محسوب می‌شود و طبق آمار رتبه بیست و ششم در سطح جهان و رتبه اول در کانادا را از آن خود کرده است. این دانشگاه همانطور که از نامش پیداست در شهر تورنتو در استان اونتاریو واقع شده است، در محدوده ای به وسعت ۷۱ هکتار.

محوطه دانشگاه، پارک کوئینز را که شامل ساختمان قانون گذاری انتاریو است، در برگرفته. این دانشگاه به عنوان کینگز کالج، اولین موسسه آموزش عالی در کانادای بالا یا upper canada توسط منشور سلطنتی تاسیس شد. دانشگاه تورنتو شامل ۱۱ کالج و ۳ پردیس می‌باشد؛ پردیس سنت جورج پردیس اصلی و دو پردیس دیگر در اسکاربورو و می سی ساگا هستند. در این دانشگاه دانشجویان بسیاری در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در شاخه های علوم مختلف از سراسر جهان مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه تورنتو کشور کانادا

معماری و محوطه های اطراف دانشگاه تورنتو

معماری احیای یونانی و گوتیک در بخش های شرقی و مرکزی و معماری رومانسک ریچاردسون و نورمن چنان شکوه و جلالی به ساختمان دانشگاه تورنتو داده که به عنوان یک مکان تاریخی- ملی، مقصد گردشگران بسیاری قرار میگیرد.سالن اجتماعات به دلیل سقف گنبدی شکل و روتوندای ستون یونی آن قابل تشخیص است. اگرچه مهمترین وظیفه آن میزبانی مراسم سالانه دعوت است، اما این ساختمان مکانی برای رویدادهای دانشگاهی و اجتماعی در طول سال است. ساختمان های ماسه سنگی کالج ناکس مظهر آمریکای شمالی است .طراحی دانشگاهی گوتیک، با صومعه‌های مشخصه‌اش در اطراف حیاط خلوت خودنمایی میکند. در میان بسیاری از اتاق‌های مشترک آن، تالار بزرگ ساختمان به خاطر پنجره‌های شیشه‌ای رنگی بزرگ و نقل قولی طولانی از آرئوپاگیتیکا جان میلتون که دور دیوارها حکاکی شده است، مشهور است.برج سربازان که شامل یک ناقوس و ساعت است با ارتفاع ۴۴ متر به‌عنوان برجسته‌ترین سازه در مجاورت، طاق‌های سنگی آن با نام اعضای دانشگاه از دست رفته در میدان‌های جنگ دو جنگ جهانی حک شده است. این برج دارای یک کاریلون ۵۱ زنگی است که در مناسبت‌های خاص مانند روز یادبود و گردهمایی نواخته می‌شود.

پیاده روی فیلسوف، مسیر پیاده روی خوش منظره ایست که در پردیس سنت جورج دانشگاه تورنتو در تورنتو، اونتاریو واقع شده است. در جهت شمال به جنوب در امتداد چشم‌انداز دره ایجاد شده توسط تادل کریک، که زمانی یک آبراه طبیعی بوده و در دوران صنعتی مدفون شده بود و اکنون در زیر زمین جریان دارد، امتداد دارد. این مسیر توسط چندین مکان دیدنی تورنتو، از جمله موزه سلطنتی انتاریو، کنسرواتوار سلطنتی موسیقی، کالج ترینیتی، دانشکده موسیقی دانشگاه تورنتو و دانشکده حقوق دانشگاه تورنتو قلب پردیس دانشگاه را به لبه شمالی آنکس متصل می کند، محله ای دانشگاهی که بسیاری از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه در آن ساکن هستند. بخش غربی پردیس که پس از جنگ جهانی دوم توسعه یافت، عمدتاً از ساختارهای مدرنیستی و بین المللی تشکیل شده است که آزمایشگاه ها و دفاتر دانشکده را در خود جای داده است. مهم‌ترین نمونه معماری بروتالیست، مجموعه عظیم کتابخانه روبارتس است. کتابخانه تحقیقاتی جان پی. روبارتس،اصلی ترین کتابخانه علوم انسانی و اجتماعی کتابخانه های دانشگاه تورنتو و بزرگترین کتابخانه بعد از کتابخانه‌ی هاروارد و ییل در آمریکای شمالی است. این کتابخانه که در سال ۱۹۷۳ افتتاح شد و به نام جان روبارتس، هفدهمین مقام برتر انتاریو، نامگذاری شد، بیش از ۴.۵ میلیون کتاب، ۴.۱ میلیون میکروفرم و ۷۴۰۰۰۰ آیتم دیگر را شامل می شود. اگر شما به بازدید از جاذبه های گردشگری علاقه‌مند هستید می‌توانید با مراجعه به مقاله جاذبه های گردشگری کانادا، با اصلیترین جاذبه های گردشگری این کشور، آشنا شوید.

تاریخچه دانشگاه تورنتو

تاریخچه دانشگاه تورنتو کانادا

ایده تاسیس این دانشگاه اولین بار به ذهن جان گریوزسیمکو، اولین ستوان فرماندار ایالت کانادای بالا خطور کرد چرا که وی معتقد بود برای مقابله با گسترش جمهوری خواهی از ایالات متحده می‌بایست افراد آگاه را تربیت کرد و این هدف جزء از طریق کالج امکانپذیر نیست. در پانزدهم مارس ۱۸۲۷ با پیگیری های مستمر اسقف با نفوذ انگلیسی؛ جان استراکان، فرمان تاسیس یک دانشکده جهت آموزش اصول دین مسیحیت به جوانان و همینطور آموزش رشته های مختلف علوم و ادبیات، توسط پادشاه جورج چهارم صادر گردید. به همین علت استراکان به عنوان اولین رئیس کالج برگزیده شد. لیکن اختلافات شدید سیاستمداران با روحانیون بود و برای سکولاریزه شدن دانشکده نهایتا منجر به استعفای استراکان شد و کالج دانشگاهی نیز به عنوان شاخه آموزشی غیر مذهبی دانشگاه تورنتو ایجاد شد. اگر دوست دارید با فرهنگ و هنر این کشور آشنا شوید، مطالعه مقاله فرهنگ و هنر کانادا می تواند برایتان مفید باشد.

دستاوردهای دانشگاه تورنتو

این دانشگاه مهد پرورش بسیاری از شخصیتهای سیاسی، رهبران و اندیشمندان کانادایی و سایر کشورهای جهان است؛ همچنین سر منشاء بسیاری از اختراعات و اکتشافات سده های اخیر این دانشگاه بوده است مانند شناسایی اولین سیاهچاله‌ی فضایی، اختراع اولین میکروسکوپ الکترونی، مرکز تحقیقات انسولین و سلولهای بنیادی، اولین ضربان ساز مصنوعی قلب و محل اولین پیوند موفقیت آمیز ریه و پیوند عصب میباشد. همینطور بسیاری از افرادی که موفق به دریافت جوایز نوبل و تورینگ شده اند تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل این دانشگاه بوده اند.

کالج ها و دانشکده های دانشگاه تورنتو

برخلاف اکثر موسسات آمریکای شمالی، دانشگاه تورنتو، دانشگاهی با مدلی شبیه به دانشگاه کمبریج و دانشگاه آکسفورد در ‌بریتانیا است. کالج ها دارای استقلال قابل توجهی در مورد پذیرش، بورس تحصیلی، برنامه ها و سایر امور دانشگاهی و مالی، علاوه بر مسکن و وظایف اجتماعی کالج های مسکونی معمولی هستند. اگر قصد تحصیل در دانشگاههای کشور های اروپایی یا آمریکایی را دارید لازم است ابتدا اندکی با محتوای کالج آشنا شوید. در بیشتر نقاط جهان، یک کالج ممکن است یک مدرسه‌ی راهنمایی یا دبیرستان، یک کالج تحصیلات تکمیلی، یک موسسه آموزشی که مدارک تجاری را اعطا می کند، یک ارائه دهنده آموزش عالی که وضعیت دانشگاهی ندارد و اغلب مدرک نمیدهند یا بخشی از یک دانشگاه باشد . در ایالات متحده ، یک کالج ممکن است برنامه های کارشناسی را ارائه دهد – به عنوان یک موسسه مستقل یا به عنوان برنامه کارشناسی یک دانشگاه – یا ممکن است یک کالج مسکونی از یک دانشگاه یا یک کالج محلی باشد و هدفشان ارائه آموزش مقرون به صرفه و در دسترس باشد که معمولاً محدود به مدارک کاردانی دو ساله است.

دانشگاه تورنتو نیز کالج های متعددی دارد که بصورتهای مختلفی اداره می‌شوند از جمله؛ کالج دانشگاهی که کالج غیر مذهبی بوده و در سال ۱۸۵۳ پس از سکولاریزه شدن دانشگاه ایجاد شد. کالج ناکس، یک مؤسسه پروتستانی، و کالج ویکلیف، یک مدرسه‌ی علمیه کلیساهای پایین، هر دو دانش‌آموزان خود را تشویق می‌کردند تا برای درجات الهی در کالج دانشگاهی تحصیل کنند این دو کالج دو سال بعد زیر نظر دانشگاه تورنتو رفت و در سالهای بعد و به مدارس فدرال تبدیل شدند. چندین دهه پس از مرگ جان استراکان، کالج ترینیتی مدرسه‌ی علمیه انگلیسی وارد فدراسیون شد، در سال ۱۹۲۰ توسط کالج سنت مایکل، یک کالج کاتولیک رومی که توسط پدران بازییلیان تأسیس شد، وارد فدراسیون شد. از جمله مؤسساتی که فدراسیون را در نظر گرفته بودند، اما در نهایت مستقل باقی ماندند، دانشگاه مک مستر، یک مدرسه باپتیست که بعداً به همیلتون منتقل شد و کالج کوئینز،یک مدرسه پرسبیتری درکینگستون که بعداً به دانشگاه کوئینز تبدیل شد.

معرفی دانشگاه تورنتو

دانشکده های دانشگاه تورنتو

دانشکده هنر و علوم، دانشکده اصلی دانشگاه در مقطع کارشناسی است، و اکثر دوره‌های آموزشی را در سیستم کالج اداره می‌کند. در حالی که کالج ها به طور کامل مسئولیت وظایف آموزشی را بر عهده ندارند، اکثر آنها دارای برنامه های تخصصی دانشگاهی و مجموعه سخنرانی هستند. در میان موضوعات دیگر، کالج ترینیتی با برنامه هایی در روابط بین الملل مرتبط است؛ مانند کالج دانشگاهی با مطالعات کانادایی، کالج ویکتوریا با مطالعات رنسانس، کالج اینیس با مطالعات فیلم و مطالعات شهری، کالج جدید با مطالعات جنسیتی، کالج وودزورث با روابط صنعتی .و کالج سنت مایکل با مطالعات مربوط به قرون وسطی. این دانشکده بازرگانی را در مقطع کارشناسی با همکاری دانشکده مدیریت روتمن تدریس می کند. دانشکده علوم و مهندسی کاربردی یکی دیگر از دانشکده های اصلی مقطع کارشناسی است. 

دانشکده بهداشت توسط بنیاد راکفلر در سال ۱۹۲۷ آغاز به کار کرد. این دانشکده پس از بحران سارس در سال ۲۰۰۳ یک رنسانس چشمگیر را پشت سر گذاشت و اکنون به بزرگترین مدرسه بهداشت عمومی، با بیش از ۷۵۰ هیئت علمی، ۸۰۰ دانشجو، و مشارکت تحقیقاتی و آموزشی با مؤسسات در سراسر تورنتو و جهان تبدیل شده است. با بیش از ۳۹میلیون دلار بودجه تحقیقاتی در سال، این مدرسه از کشف در سلامت جهانی، اثرات تنباکو بر سلامت، بیماری‌ها و ناتوانی‌های شغلی، آلودگی هوا، داخل شهر، سلامت اطراف قطبی و بسیاری از مسائل مبرم دیگر در سلامت جمعیت حمایت می‌کند. Temerty دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو است. این دانشکده که در سال ۱۸۴۳ تأسیس شده در مرکز شهر تورنتو مستقر است و یکی از قدیمی ترین موسسات مطالعات پزشکی کانادا است که به دلیل کشف انسولین، سلول های بنیادی و محل اولین پیوند ریه منفرد و دوگانه در جهان شناخته شده است.

از دیگر دانشکده های دانشگاه تورنتو میتوان دانشکده معماری، طراحی و منظر در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، دانشکده‌ی دندانپزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی، داروسازی، موسیقی، اطلاعات، الهیات و بسیاری دیگر نام برد.

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا را از کجا شروع کنیم؟

در حالی که جهان با ناامیدی به رسوایی ها و سیاست های ضد مهاجرتی آمریکا نگاه می کند، برخی از مهاجران به دنبال مکانی برای شروع زندگی جدید هستند. این امر کانادا را در صحنه جهانی به عنوان مکانی جایگزین برای جستجوی به اصطلاح رویای آمریکایی قرار داده است. کانادا کشوری با اقتصاد قدرتمند و دانشگاه های فراوان بوده که موقعیت های شغلی بسیاری دارد. اگر شما هم به دنبال مهاجرت به کانادا هستید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.

0 0 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها