Search
Search
Close this search box.

دانشگاه فلورانس ایتالیا

دانشگاه فلورانس یکی از قدیمیترین دانشگاه های جهان و ایتالیا محسوب میشود و در شهر نقاشی و مجسمه ، فلورانس واقع شده است . شهری که به واسطه وجود خانواده مدیچی از شهرت زیادی برخوردار بوده است .
تاریخچه
دانشگاه فلورانس دارای ریشه هایی بسیار کهن است. تاریخچه این دانشگاه به مدرسه ای عمومی برمی گردد که در سال 1321 میلادی توسط جمهوری فلورانس تاسیس شد و بعدها در زمان مدیچی به پیزا منتقل شد. در سال 1859 موسسه آموزش عالی حرفه ای و مطالعات تخصصی در فلورانس تاسیس شد. این مؤسسه به مرور زمان اعتبار یک موسسه دانشگاهی را به دست آورد و  در سال 1924 عنوان رسمی دانشگاه را یافت. دانشگاه فلورانس یک مرکز مهم و با نفوذ آموزش و پژوهش در ایتالیا  با 1800 استاد ، 1600 کادر اداری ، و بیش از 1600 دستیار پژوهشی و دانشجوی دکترا می باشد.  126رشته ( در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) در 10 دانشکده در این دانشگاه تدریس می شوند.این دانشگاه 51000 دانشجو دارد که یک چهارم آن از خارج از توسکانی هستند. این دانشگاه یکی از بزرگترین و سازنده ترین سیستم های تحقیقاتی دولتی در ایتالیا محسوب می شود.
دانشکده ها
دانشگاه فلورانی دارای 12 دانشکده میباشد که عبارتند از :

Agriculture

 Architecture

 Art

Economics

  Engineering

 School of Law

Mathematics, Physics

  Natural Sciences

  Medicine and Surgery

  Pharmacology

  Political Science

 Psychology

رنکینگ دانشگاه
دانشگاه فلورانس در وبسایت جهانی QS رتبه 448 را در سال 2020 به خود اختصاص داده است.
امکانات دانشگاه
دانشگاه های بسیار معتبری از سراسر دنیا برنامه هایی در فلورانس دارند که در زیر نمونه هایی از آن نام برده شده است : برنامه دانشگاه نیویورک در فلورانس که در باغ زیبای 60 هکتاری در منطقه لاپیترا واقع است و فعالیت های بسیاری از زندگی دانشگاهی دوره های آکادمیک، سفرهای منظره و بازدید، سخنرانی های مهمان، کنفرانس های دانشگاهی، گروه های مطالعه، پروژه های زبان ایتالیایی، را ارائه می کند. شرکت کنندگان زندگی سبک زندگی ایتالیایی را خواهند دید و تاریخ و زندگی روزانه این شهر را که یکی از مراکز اصلی فرهنگ اروپا است، درک می کنند. برنامه دانشگاه استنفورد در فلورانس دانشگاه استنفورد در فلورانس فرصتی برای بهره بردن از منابع فکری و بصری منحصر به فرد شهر و تمرکز بر دو حوزه: تاریخ و هنر رنسانس و مطالعات معاصر ایتالیایی و اروپایی، فراهم می کند. این برنامه برای کمک به دانش آموزان برای شناخت کامل فرهنگ ایتالیایی از طریق خانواده ها، دوره های دانشگاه فلورانس، برنامه های زبان، تحقیقات، کارآموزی و فرصت های خدمات عمومی ارائه می شود. برنامه های دیگری نیز مانند برنامه دانشگاه فلوریدا ، دانشگاه سیراکیوز ، دانشگاه کالیفرنیا ، دانشگاه آریزونا ، دانشگاه میشیگان ، دانشگاه هاردینگ ، دانشگاه واشینگتون ، دانشگاه ریچموند ، مدرسه اقتصاد اروپا و بسیاری از برنامه های دیگر نیز با کمک دانشگاه فلورانس ایتالیا در این شهر برگزار می شود که باعث افزایش کیفیت و بار علمی شهر و دانشگاه شده است.
افراد مشهور
میکائیل ژان، فرماندار سابق کانادا نیکلاس پنجم، پاپ اسبق کلیسای کاتولیک رم ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا در سال 2014

مهاجرت به ایتالیا را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که میخواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و سرشار از جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به ایتالیا را پیشنهاد میدهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. موسسه آوید در تمامی مراحل همراه شما می باشد.