Search
Search
Close this search box.

مهاجرت به مکزیک - دریافت ویزای مکزیک

مکزیک کشوریست بسیار زیبا و دیدنی که در جنوبی‌ترین بخش آمریکای شمالی قرار گرفته است. در ابتدا نام این کشور، اسپانیای نو بود؛ اما بعد از اینکه مکزیکوسیتی به عنوان پایتختش انتخاب شد، به مکزیک تغییر کرد. زبان رسمی این کشور؛ اسپانیولی می باشد؛ اما اکثر مردم به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. دارای 126 میلیون نفر جمعیت بوده و واحد پولشان پزو (MXN) است. دینشان مسیحیت بوده و کشوریست چند ملیتی با فرهنگ غنی که قدمت ان به هزاران سال قبل بازمیگردد. این کشور با مساحت بیش از 1.900.000 کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین کشور اسپانیایی زبان جهان شناخته می شود. مکزیک به علت داشتن پاسپورت با اعتبار بالا و قدرتمند یکی از مقصدهای خوب مهاجرتی به شمار می آید.

فهرست مقاله

مکزیک

جغرافیای مکزیک

مکزیک هشتمین کشور بزرگ جهان است که از شمال، با ایالات متحده آمریکا هم مرز بوده و از جنوب تا امریکای مرکزی امتداد میابد. این کشور دارای طولانی ترین شبه جزیره جهان به نام باخا کالیفرنیا که بین اقیانوس آرام و خلیج کالیفرنیا واقع شده می باشد. کوه‌ها، قسمت اعظم این کشور را تشکیل می دهند. رشته کوه های سیرامادره در غرب و شرق این کشور و رشته کوه های کوچک در فلات مرکزی آن قرار دارند. قسمت های شمالی کشور مکزیک، دارای بیابان‌های پهناور بوده و  در جنوب و شرق این کشور، جنگل های فراوان وجود دارد. از آنجایی که شمال و جنوب این کشور دارای آب و هوای خشک و گرمسیری است، بیشتر جمعیت این کشور در بخش مرکزی آن، ساکن شده اند.

آب و هوای مکزیک

به دلیل پهناور بودن سرزمین‌های کشور مکزیک، این کشور از تنوع آب و هوایی زیادی برخوردار می باشد؛ اما به طور کلی میتوان، آب و هوای این کشور را به چند بخش تقسیم نمود:

– در مناطق ساحلیِ غرب و ارتفاعات، دارای آب و هوای خشک

– در رشته کوه ها و فلات های جنوبی، دارای آب و هوای مرطوب و گرم

– در مناطق استواییِ جنوبی، دارای بارندگی و رطوبت زیاد

و به طور کلی فصل تابستان به عنوان پر بارش‌ترین فصل این کشور می باشد.

جاذبه های گردشگری مکزیک

این کشور دارای جاذبه های گردشگری متنوع و زیادی بوده که از میان آن ها میتوان به آبشار اواکساکا، دریاچه های نمکی صورتی یوکاتان،  ساحل عشاق در شبه جزیره باخا، غار زیرابی سینوتس، شهر تاریخی تئواتیئواکان، کلیسای جامع متروپولیتن، باغ های لاس پوزاس، موزه هورنوتری، قله نوتدو د تولوکا، دره مس، موزه مردم شناسی یا د لا انترپولوژیا، موزه  فریداکاهلو یا خانه آبی اشاره کرد.

پایتخت این کشور (مکزیکوسیتی) با داشتن بیش از 18 میلیون نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ جهان به محسوب می شود که دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است. این کشور بیش از هزار اثر تاریخی و مناطق باستان شناسی و  موزه را در خود جای داده است.

اقتصاد مکزیک

مکزیک به عنوان یک کشور در حال توسعه، از بزرگترین نیروهای اقتصادی و سیاسی منطقه به حساب می آید. این کشور در زمینه‌ی اقتصاد در امریکای لاتین، دومین رتبه را دارد. مکزیک به سبب داشتن مؤسسات اقتصادی قدرتمند  توانسته است جز 15 اقتصاد برتر جهان باشد. میزان تولید ناخالص ملی این کشور در سال 2020  به ارزش 1.08 ترلیون دلار گزارش شده است. مکزیک به عنوان یک کشور صادرات محور، هفدهمین صادرکننده بزرگ جهان به شمار می رود. صادرات این کشور در دهه  گذشته دارای رشد مطلوبی بوده و از واردات این کشور نیز میتوان به ماشین الات فلزکاری و کشاورزی و تجهیزات الکتریکی و قطعات هواپیما و خودرو اشاره نمود. مکزیک با توانایی تولید روزانه حدود 2 میلیون بشکه نفت، چهارمین تولید کننده بزرگ نفت در قاره آمریکا محسوب می شود. گردشگری نیز اخیرا از عوامل اصلی رشد اقتصادی در مکزیک به شمار می رود..

سرمایه گذاری در مکزیک

مکزیک با داشتن منابع فراوان و جایگاه مهم در آمریکای شمالی و همچنین وجود فرصت‌های زیاد سرمایه گذاری، مورد توجه تعداد زیادی از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. از این رو تعداد زیادی از افراد برای گرفتن پاسپورت این کشور از راه سرمایه گذاری اقدام می کنند.

از دیگر مزایای سرمایه گذاری در کشور مکزیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– این کشور، مرکز عمده تولید تجهیزات پزشکی و قطعات هوافضا و تلوزیون های صفحه تخت می باشد.

– به دلیل داشتن موافقت نامه های تجاری، بدون عوارض، با نقاط زیادی از جهان ارتباط دارد که همین امر باعث شده است که تعداد زیالدی از کارخانه درنتیجه باعث جذب کارخانه های خارجی شده است.

– داشتن تجارت بین المللی که معادل هشتاد درصد تولید ناخالص داخلی این کشور  بوده که میزان آن بسیار بالاتر از برزیل و چین می باشد.

با توجه به تجارت گسترده و تاکید بر آن، شرکت های این کشور در سطح جهانی، بایکدیگر رقابت می کنند که میتوان به گروما بزرگترین تولید کننده تورتیلا در جهان اشاره نمود.

امنیت مکزیک

به طور کلی، تعداد زیاد گردشگران بین المللی در این کشور، نشان از امنیت بالای مکزیک دارد؛ به طوری که در سال 2020 حدود 23.3 میلیون نفر و در 2021 حدود 3.8 میلیون نفر (افت میزان گردشگری به علت شیوع بیماری کرونا) گزارش شده است. همچنین کنترل دولت در مسئله امنیت بسیار موفقیت آمیز و عالی اعلام شده است.

مکزیک بهترین انتخاب

اگر در فکر گرفتن تابعیت دوم هستید، مکزیک کشوری مناسب و مقرون به صرفه تر از کشورهای دیگر می باشد. از عوامل مهم دیگری که این کشور را برای مهاجرت، در زمره گزینه های بسیار مهم قرار می دهد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

فرهنگ و تاریخ غنی، چندملیتی بودن، رفاه و امنیت بالا، هزینه زندگی مناسب، شرایط تجاری خوب به سبب همسایگی با ایالات متحده آمریکا، اقتصاد در حال توسعه و کاهش نرخ بیکاری، اعتبار و قدرت بالای پاسپورت مکزیک و تابعیت دوگانه  معتبر در این کشور.

 پاسپورت مکزیک

طبق آمار سایت های هنلی و ویزاندیکس، پاسپورت این کشور دارای رتبه 23 از 227 کشور جهان از نظر اعتبار و قدرت پاسپورت می باشد و می توان به 161 کشور جهان بدون ویزا سفر کرد. از مهم ترین کشورها میتوان به اتحادیه اروپا، انگلیس، کانادا، ژاپن و کره جنوبی اشاره کرد. در نتیجه این کشور، یک کشور مناسب برای پاسپورت دوم می باشد.

مدارک لازم برای دریافت تابعیت و پاسپورت مکزیک:

1) پاسپورت

2) شناسنامه

3) کارت ملی

4) سند ازدواج

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) فایل عکس 45 ×38  میلیمتری جدید و رنگی با زمینه سفید و تمام رخ با فرمت JPG

7) گواهی سلامت

8) پرینت حساب 6 ماهه

9) مدارک شغلی