Search
Search
Close this search box.

مهاجرت به ترکیه در سال 2024 - شرایط، مدارک و هزینه ها

ترکیه کشوری زیبا و پهناور در خاورمیانه است که سالانه میزبان تعداد زیادی مهاجر از سراسر جهان است. این کشور به دلیل اقتصاد رو به رشد، شرایط زندگی مطلوب و فرهنگ غنی، گزینه مناسبی برای مهاجرت محسوب می شود. در این مقاله به بررسی شرایط، مدارک و هزینه های مهاجرت به ترکیه در سال 2024 می پردازیم. همچنین، به مزایای مهاجرت به ترکیه و چالش های پیش روی مهاجران در این کشور اشاره خواهیم کرد. اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، میتوانید با برقراری تماس با ما، نسبت به کسب اطلاعات مورد نیاز، اقدام نمایید.

فهرست مقاله

مقدمه مهاجرت به ترکیه در سال 2024

ترکیه یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین کشورهای جهان است که سالانه توریست و مهاجران زیادی را به خود جذب می‌نماید. یکی از شهرهای شلوغ و حایز اهمیت آن استانبول میباشد که به شب های زنده و غذاها و بلوط های داغ و کنسرت های خیابانی خود معروف است. نکته‌ی قابل توجه شهر استانبول مساحت آن است که باعث تعجب شما خواهد شد زیرا هفت برابر شهر تهران مساحت داشته و همچنین بزرگترین کلان شهر اروپا میباشد؛ اما نگران رفت و آمد بین شهری خود هرگز نباشید؛ زیرا به لطف حمل و نقل عمومی گسترده و سریع آن در زودترین زمان ممکن به مقصد خود خواهید رسید. حمل و نقل عمومیِ ترکیه را به قلب انسان تشبیه کرده اند که به تمامی رگهای بدن متصل است و به آنها راه دارد.

مهاجرت به ترکیه در سال 2024

اگر به ماهیگیری و خوردن ماهی تازه علاقه داشته باشید استانبول به بهشت شما تبدیل خواهد شد؛ زیرا در کنار تنگه‌ی بسفر و دریای سیاه و مرمره قرار دارد و در دو قاره‌ی آسیا و اروپا گسترده شده است. استانبول در سالهای اخیر در زمینه تحصیلی و فرهنگ اجتماعی رشد چشمگیری داشته و موجب مهاجرت بسیاری از مردم از کشورهای دیگر به خصوص ایران شده است؛ زیرا نسبت به کیفیت بالای زندگی بسیار مقرون به صرفه‌تر از کشورهای اروپایی میباشد و امکانات خوبی را به مهاجران ارائه میدهد. به همین دلیل در جنگ اخیر بین روسیه و اوکراین بسیاری از مردم جنگ زده به ترکیه مهاجرت کردند.

اگر میخواهید با هزینه ی مناسب به کشوری که از لحاظ مسافت و همچنین فرهنگ بسیار نزدیک به ایران باشد مهاجرت کنید ترکیه بهترین انتخاب برای شماست تا به بهبود کیفیت زندگی خود خارج از ایران کمک کنید از دیگر مواردی که برای مهاجرت به ترکیه نیاز است میتوان به نداشتن سوپیشینه و داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه اشاره کرد. دانشگاه های ترکیه در رنکینگ جهانی نیز رتبه ی خوبی را دارا هستند و شما برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و رشته های دیگر نیازی به گروه مهاجرتی در کنکور سخت و استرس‌زای ایران را ندارید و کافیست با گذراندن دوره‌ی یوس و قبولی در ازمون یوس اقدام به ثبت نام در دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور ترکیه کنید  و یا بیزینس خود را در سطح بین المللی گسترش دهید که در این مسیر گروه مهاجرتی آوید در هر قدم راهنمای شماست.

روش‌های مهاجرت به ترکیه

برای مهاجرت به ترکیه راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی این روش ها برای مهاجرت به این کشور شگفت انگیز با فرصت های استثنایی تحصیلی و کاری و سرمایه گذاری مختلف می پردازیم. نکته ای که خوب است بدانید آن است که بطور کلی مدت زمان مورد نیاز برای مهاجرت شما به کشور ترکیه با توجه به روش انتخابی شما بین سه روز الی سه ماه میباشد.

روش های مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از بهترین و امن ترین و سریعترین راه های اخذ اقامت کشور ترکیه، خرید ملک میباشد. از این طریق میتوانید برای خانواده خود از جمله همسر و فرزندان زیر 18 سال خود موقعیت گرفتن اقامت را فراهم آورید و آینده‌ی تحصیلی و کاری آنها را براحتی تضمین کنید. در سال 2024 کمترین هزینه برای خرید ملک برای اخذ اقامت 200 هزار دلار برآورد شده است؛ ولی برای اخذ پاسپورت هزینه‌ی بیشتری مورد نیاز است که در بخشهای بعدی  توضیحات کامل‌تری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

اگر میخواهید با هزینه ای مناسب بدون محدودیت سنی در دانشگاه های قابل قبول در سطح جهانی تحصیل کنید و مشکل دوری از خانواده را تجربه نکنید و فقط با گرفتن بلیت و طی کردن مسافت سه ساعته بدون نیاز به ویزا مهاجرت کنید، بهترین گزینه ی پیش روی شما ترکیه است و راه شما تنها با گذراندن دوره‌ی یوس و قبولی در آزمون یوس به دانشگاه های دولتی و خصوصی باز خواهد شد و همچنین فرصتی مناسب را برای افرادی که به دنبال ادامه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند را فراهم می آورد. برای مشاوره تخصصی تر و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دوره و آزمون یوس با مشاوران متخصص گروه مهاجرتی آوید در ارتباط باشید. شما بعد از چهار سال تحصیل و یک سال کار در کشور ترکیه میتوانید برای اخذ اقامت دائم از طریق گروه مهاجرتی آوید اقدام کنید.

اگر میخواهید با زبان انگلیسی دوره‌ی تحصیلی خود را  در کشور ترکیه بگذرانید باید در آزمونی تحت عنوان آزمون SAT شرکت کرده و پس از قبولی می‌توانید مجوز تحصیل خود را در ترکیه دریافت نمایید.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

مدت زمان تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در ترکیه

شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی نیاز به چهار سال زمان دارید و بعد از آن می‌توانید دو سال در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید و سپس در مقطع دکتری ورود میکنید که  پیش نیاز آن مقالات متنوع درسطح بین المللی و تایید استاد راهنمای شما میباشد و همچنین مدرک نمره ی آیلتس هفت نیزمورد نیاز است.

از مزایای کشور ترکیه میتوان به نداشتن شرط سنی برای تحصیل اشاره کرد و فقط برای اخذ بورسیه تحصیلی نیاز به رعایت قوانین و شرایط سنی داریم. دانشجویان در ترکیه برای اخذ بیمه درمانی بین المللی فقط کافیست سالیانه 300 الی 500 لیر بپردازند.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

اگر از طریق کار میخواهید اقامت ترکیه را دریافت کنید شانس های زیادی در انتظار شماست؛ زیرا ترکیه شما را به بازارهای بزرگ جهانی متصل میکند و میتواند فرصت مناسبی برای گسترش بیزینس شما باشد. فقط کافیست زبان ترکی را بدانید و در حرفه‌ی خود متخصص باشید و بعد برای ویزای کاری از طریق گروه مهاجرتی آوید اقدامات لازم را انجام دهید تا پس از اخذ اجازه‌ی کار، بتوانید بیمه‌ی پزشکی اس جی کی (SGK) خود را دریافت کنید. مدت مجوز کار شما در ترکیه برای بار اول یکسال میباشد و برای دفعات بعدی برای تمدید قرارداد به مدت 3 و 6 ساله صادر میشود و طبق قوانین در یک مدت زمان 8 ساله اگر شما 6 سال را به فعالیت کار قانونی در ترکیه مشغول باشید اجازه‌ی دریافت مجوز کار دایمی را خواهید داشت.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

برای اخذ اقامت از این طریق شما نیاز به سپرده‌ی بانکی دارید که با پاسپورت ایرانی خود براحتی قادر به افتتاح حساب بین المللی در زراعت بانک ترکیه هستید و این فرصتی بینظیر برای کسب و کار شماست. همچنین شما میتوانید با ثبت شرکت و یا خرید اوراق قرضه دولتی و  همچنین راه اندازی کسب و کار خود در کشور ترکیه، از این نوع اقامت بهره‌مند شوید و کسب و کار خود را در سطوح بین المللی گسترش دهید و بعد از هشت سال اقامت از طریق سرمایه گذاری نیز امکان اخذ اقامت دائمی برای شما فراهم میشود.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به ترکیه از طریق اقامت شهروندی

این روش عالیترین شرایط را برای شما به همراه دارد زیرا فقط بعد از دو ماه پاسپورت ترک خود را دریافت کرده و فرقی با یک فرد ترک نخواهید داشت و شهروند ترکیه خواهید شد و شرط گرفتن ویزا را برای بسیاری از کشورها نخواهید داشت؛ زیرا پاسپورت ترکیه اعتبار خیلی بیشتری را در جهان نسبت به ایران دارد. برای اقدام از این طریق مشاوران تخصصی ما قدم به قدم شما را همراهی خواهند کرد. در این روش بودجه ی مورد نظر برای اقدام از این طریق حداقل 400000 دلار میباشد.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

شما میتوانید با ازدواج با شخصی ترک اقامت خود را با رعایت شروط دریافت نمایید. یکی از شروط این ازدواج ثبت کردن آن در کشور ترکیه میباشد و این ازدواج بین سه الی پنج سال باید دوام داشته باشد و هرگز نباید به طور صوری انجام شود؛ زیرا با پیگیری قانونی و جریمه‌های مالی و همچنین حبس همراه خواهد بود.

مهاجرت به ترکیه از طریق تولد

برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد حتما باید یکی از والدین کودک تبعه کشور ترکیه باشند در غیر این صورت کشور ترکیه فقط به این دلیل که فردی در ترکیه متولد شده باشد، به اون تبعیت نخواهد داد.

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به هر کشوری، همراه با مزایا و معایبی می‌باشد. برای تصمیم گیری برای مهاجرت به هر کشوری لازم است تا با این مزایا و معایب از پیش آشنا شده تا خود را برای زندگی در کشور مقصد آماده کنیم. در ادامه به معرفی مزایا و معایب مهاجرت به کشور ترکیه خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

مزیت های مهاجرت به ترکیه

  1. هزینه های مناسب برای زندگی
  2. سهولت خرید و اجاره‌ی خانه
  3. دسترسی آسان به ایران
  4. داشتن فرهنگ و دین یکسان
  5. ورود به کسب و کار و بازارهای بین المللی
  6. محصولات غذایی و ارگانیک با کیفیت عالی
  7. سیستم حمل و نقل عمومی گسترده
  8. رنکینگ بالای جهانی دانشگاه ها در ترکیه
  9. خدمات بهداشتی و درمانی مناسب

معایب مهاجرت به ترکیه

  1. استعمال زیاد محصولات دخانی
  2. عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط شهرواندان ترکیه‌ای
  3. گران بودن تاکسی های شهری
  4. افزایش مهاجرین جنگ زده
  5. هزینه بالای خرید الکل

نتیجه گیری

در این مقاله انواع روشهای گرفتن اقامت در کشور ترکیه را مورد بررسی قرار دادیم که به هفت روش کلی تقسیم می‌شدند که مهاجرت تحصیلی و کاری ارزان‌ترین روش‌ها بشمار می‌رفتند. از دیگر روش‌ها میتوان به خرید ملک و همچنین سرمایه گذاری و اخذ اقامت شهروندی و ازدواج و تولد نام برد که گروه مهاجرتی آوید برای اقدام از طریق هر کدام از این روشها اماده‌ی ارائه‌ی خدمات به شما کلاینت های عزیز است. در ادامه همچنین به مزایا و معایب مهاجرت به کشور ترکیه پرداختیم تا تصمیم گیری را برای شما آسان‌تر کنیم و راهنمایی های لازم برای شناخت این کشور را به شما ارائه دهیم. به امید زندگی بهتر برای شما دوستان عزیز در کشور ترکیه. همراه  شما عزیزان هستیم. برای مشاوره و ارائه‌ی اطلاعات تخصصی بیشتر با مشاورین متخصص گروه مهاجرتی آوید تماس حاصل فرمایید تا در این مسیر راه را برای شما عزیزان هموار کنند.

5 2 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
2 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها
پریسا آذرپناه
پریسا آذرپناه
2 ماه قبل

سلام. میخواستم ببینم وضعیت زندگی توی ترکیه نسبت به ایران خیلی بهتره؟! یعنی می صرفه که از خانواده و دوست و آشنا جدا بشیم و به این کشور مهاجرت کنیم؟؟