Search
Search
Close this search box.

اقامت خود حمایتی اسپانیا - ویزای خود حمایتی کشور اسپانیا در سال 2024

آیا شما از اقامت خود حمایتی اسپانیا و شرایط ویژه آن با خبر هستی؟ میدونستی میتونی اقامت 1 ساله ی اسپانیا رو داشته باشی؟ اگر در 6 ماه 3000 یورو گردش مالی داری، به هیچ جا جز اسپانیا فکر نکن! اقامت در کشور اسپانیا معمولا برای کسانی پیشنهاد میشود که به دنبال یک مقصد مهاجرتی ایده آل برای زندگی بهتر و پیشرفت با شرایط شغلی و تحصیلی مناسب برای خود و اعضا خانواده خود هستند. ما در این مطلب در خصوص «اقامت خود حمایتی اسپانیا – ویزای خود حمایتی کشور اسپانیا در سال 2024» مطالبی ارائه نموده ایم. اگر قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید میتوانید با ما تماس بگیرید و سوالات خود را از ما بپرسید. در ضمن درصورتی که قصد مهارت از طریق تحصیل را دارید، ما به شما مهاجرت تحصیلی به هلند را پیشنهاد می‌کنیم.

فهرست مقاله

مقدمه اقامت خود حمایتی اسپانیا

یکی از راحتترین روش های اخذ ویزای اسپانیا اقدام از طریق اقامت خود حمایتی اسپانیا می‌باشد که به افراد فرصت زندگی و تحصیل در اسپانیا و گرفتن پاسپورت این کشور را میدهد. در این نوع اقامت شخص متقاضی نیاز به حضور مداوم در کشور اسپانیا را ندارد و میتواند تنها چند ماه از سال را در اسپانیا حاضر باشد و پس از اتمام دوره 1 ساله مجدد برای تمید ویزا و اقامت خود اقدام نماید. در ادامه به مزیت ها و معایب اقامت خود حمایتی اسپانیا میپردازیم و آن را بررسی میکنیم و نحوه ی گرفتن این نوع اقامت را به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند. پس لطفا تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

اقامت خود حمایتی اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا با تمکن مالی

اقامت خود حمایتی اسپانیا به افراد این امکان را میده که بدون نیاز به پشتوانه شغلی و تحصیلی و تنها با ارائه تمکن مالی خود در اسپانیا زندگی کنند؛ اما نکته ی مهم درباره ی این نوع اقامت این است که فرد اجازه کار در اسپانیا را ندارد.(به جز ثبت شرکت و بیزنس شخصی). یکی دیگر از ویژگی های این نوع اقامت این است که فرد میتواند اعضا خانواده ی خود را نیز به همراه خود به اسپانیا برده و شرایط تحصیل رایگان را برای فرزندان خود مهیا کند. برای دریافت این نوع اقامت فرد باید تمکن مالی خود را که شامل مدارک مالی از قبیل حساب بانکی، گواهی درآمد و سرمایه یا دارایی های دیگر می‌باشد را نشان دهد تا مشخص شود فرد توانایی تامین هزینه ها در اسپانیا را دارد.

بازه زمانی تمکن مالی برای ارائه به سفارت اسپانیا در تهران، بازه زمانی 3 الی 6 ماهه میباشد که در این زمان باید ماهیانه 2500 تا 3000 یورو به عنوان واریزی در حساب شما قرار داشته باشد که این واریزی باید از طریق سود سهام، اجاره و… باشد. اگر فرد متقاضی همراه نیز داشته یاشد این تمکن بالاتر میرود و به ازای هر همراه تقریبا 800تا 1000 یورو باید به مبلغ اضافه شود. علاوه بر این باید قرارداد اجاره ملک و عدم داشتن سو سابقه جنایی درخواست دهید و مدارک لازم را ارائه کنید و بیمه درمانی مناسب برای اقامت در اسپانیا داشته باشید. پس از گذراندن این مراحل اقامت خود حمایتی در این کشور را بدست می آورید. لازم به ذکر است که شما پس از گذشت 5 سال اقامت دائم و پس از گذشت 10 سال پاسپورت اسپانیا را به دست خواهید آورد.

باید گفت که شما در این نوع اقامت باید به مدت 184 روز در کشور اسپانیا حضور داشته باشید (در طول سال)، البته این حضور شرط لازم برای تمدید ویزا و اقامت شما برای سال بعد می‌باشد؛ اما اگر فقط برای یک سال مایل به دریافت اقامت اسپانیا هستید اجباری برای تعداد روزهای حضورتان در اسپانیا نمی‌باشد.

مهاجرت به اسپانیا با تمکن مالی - ویزای خودحمایتی اسپانیا سال 2024

مزایای اقامت خود حمایتی اسپانیا

تمکن مالی اسپانیا یک روش ویژه برای اخذ اقامت اسپانیا و بهره مند شدن از مزایا و استفاده از امکانات کشور اسپانیا میباشد. در این روش شما نیاز به سرمایه گذاری مستقیم ندارید و میتوانید به راحتی به اقامت و پاسپورت خود دست پیدا کنید. از مزایای دیگر اقامت خود حمایتی 1 ساله از طریق تمکن مالی میتوان بیمه، تحصیل رایگان برای فرزندان و امکان سفر بدون ویزا به کشور های گوناگون اشاره کرد که این روش را به یک روش ایده ال برای اخذ اقامت تبدیل کرده است. در ادامه لیستی از مزایای اقامت خود حمایتی اسپانیا ارائه شده است:

  1. امکان دریافت ویزا برای خانواده
  2. امکان تحصیل رایگان برای فرزندان افراد دارای ویزا
  3. عدم نیاز به سرمایه گذاری مستقیم
  4. عدم نیاز به ارائه نمره زبان
  5. بدون محدودیت سنی
  6. عدم نیاز به تحصصیلات عالی
  7. عدم نیاز به حضور بلند مدت در اسپانیا

مراحل دریافت اقامت خود حمایتی

مراحل دریافت اقامت خود حمایتی اسپانیا

مدت زمان کلی مراحل دریافت اقامت خود حمایتی اسپانیا معمولا ما بین 6 تا 9 ماه طول میکشد که مراحل اخذ ویزای خود حمایتی به شرح ذیل می‌باشد:

  1. تهیه مدارک: تهیه مدارک شامل تمامی مواردی هست که در قسمت بعدی عنوان شده البته به جز ارایه سند یا اجاره نامه ملک در اسپانیا
  2. وقت سفارت: قبل از گرفتن وقت برای سفارت اسپانیا شما ابتدا باید از کارگذاری مربوطه بصورت آنلاین وقت بگیرید. پس از گرفتن وقت به صورت آنلاین شما باید با مدارک لازم در سفارت اسپانیا حاضر شوید.
  3. ارسال مدارک و تاییدیه های مورد نظر ار سفارت: پس از اینکه شما به همراه مدارکتان در سفارت اسپانیا حاضر شدید، باید مدارک را به افسر مهاجرتی سفارتخانه تحویل دهید و منتظر جواب بمانید. جواب شما از طریق ایمیل به اطلاعتان خواهد رسید.
  4. ورود به اسپانیا: پس از تایید سفارت و صدور ویزا شما موظف هستید ظرف نهایت 90 روز پس از صدور ویزا در اسپانیا حاضر شوید. در صورت ریجکت شدن میتوانید با رفع نواقص مدارک خود مجدد برای صدور ویزا اقدام کنید.
  5. دریافت کارت اقامت: پس از انجام مراحل فوق و ورود به اسپانیا شما باید ظرف 30 روز نسبت به گرفتن کارت اقامت خود اقدام نمایید.

مدارک لازم برای دریافت اقامت خود حمایتی

مدارک لازم برای دریافت اقامت خود حمایتی اسپانیا

برای دریافت اقامت خود حمایتی اسپانیا نیازمند مدارکی می باشید که در ادامه به آنها اشاره شده است:

  1. پاسپورت معتبر: منظور از داشتن پاسپورت معتبر این است که پاسپورت شما باید صفحات خالی به قدر کافی برای صدور ویزا و تمدید را داشته باشد و حداقل 1 سال از اعتبار آن باقی مانده باشد.
  2. عکس پاسپورتی: تهیه عکس پاسپورتی با شرایطی که سفارت اسپانیا به شما اعلام میکند.
  3. اجاره نامه یا سند مسکونی: شما نیاز دارید تا اثبات کنید که یک ملک مسکونی را در اسپانیا خریداری و اجاره نموده اید و مدارک آن را ارایه دهید.
  4. شناسنامه و کارت ملی: شخص مهاجر و همراهان (اعضا خانواده) باید شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه ترجمه آن ها به سفارت اسپانیا ارائه کنند.
  5. گواهی عدم سو پیشینه: شما باید گواهی عدم سو پیشینه از مراجع معتبر را درخواست داده و داشته باشید. لازم به ذکر است حتما باید کمتر از 90 روز از تاریخ صدور این گواهی گذشته باشد.
  6. گواهی سند سلامت جسمی و روانی: شما باید یک گواهی سلامت جسمی و عقلی از پزشک معتبر داشته باشید. لازم به ذکر است که از تاریخ صدور این گواهی هم باید کمتر از 90 روز گذشته باشد.
  7. بیمه نامه درمانی: شما باید بیمه نامه معتبر درمانی را از یک شرکت داخل کشور اسپانیا یا یک شرکت معتبر بین المللی دریافت کرده و به سفارت اسپانیا ارائه دهید.
  8. فرم درخواست ویزا: شما موظف هستید فرم درخواست ویزا را از سفارت دریافت کرده و تکمیل نمایید و به همراه سایر مدارک ارسال نمایید.
  9. اسناد مربوط به تمکن مالی: شما نیاز دارید تا اسنادی از قبیل فیش حقوقی، حساب بانکی، اسناد سهام و املاک و دارایی های دیگر را که بیانگر اموال و دارایی های شما میباشد و تمکن مالی شمارا اثبات میکند به اسپانیا ارایه دهید.
  10. پرداخت هزینه صدور ویزا : شما باید هزینه پرداخت صدور ویزا را بر اساس تعرفه های سفارت اسپانیا پرداخت کنید.

سخن پایانی ویزای خود حمایتی کشور اسپانیا در سال 2024

در این مقاله ما به بررسی اخذ اقامت خود حمایتی اسپانیا از طریق ارائه تمکن مالی پرداختیم که یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای اخذ اقامت اسپانیا می‌باشد. اما در این فرآیند جزییاتی وجود دارد که بسیار مهم میباشد و بدون اطلاع از آن‌ها و رعایت کردن آن دسته از موارد، امکان اخذ این نوع ویزا و اقامت برای شما وجود نخواهد داشت. برای محاسبه دقیق میزان تمکن مالی و طریقه ی نشان دادن آن به سفارت اسپانیا حتما با کارشناسان ما در ارتباط باشید. اگر قصد مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی را دارید، بهتر است از ابتدای راه با کارشناسان آوید همکاری کنید. مشاوران آوید در تمام مراحل اخذ ویزا تا سفر به اسپانیا، همواره در کنار شما خواهند بود.