Search
Search
Close this search box.

مهاجرت سرمایه گذاری به اسپانیا

اگر به دنبال مهاجرت فوری به اروپا  همراه با اعضای خانواده خود بدون نیاز به مدرک زبان هستید، مهاجرت سرمایه گذاری به اسپانیا بهترین گزینه است. از آنجایی که سرمایه گذاری به شکلهای مختلف مثل خرید ملک، ثبت شرکت و داشتن تمکن مالی، نیازمند اطلاعاتی است که ندانستن آنها می‌تواند کار را غیر ممکن نشان دهد؛ لذا گروه مهاجرتی آوید در کنار مشاوره و کمک به اخذ ویزای فوری و اجازه اقامت در اسپانیا، طی این مقاله اطلاعات لازم را جهت سرمایه گذاری در اختیار شما قرار میدهد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

مقدمه مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا

اگرچه یکی از راههای سرمایه گذاری ثبت شرکت می‌باشد و تاسیس آن و شروع به کسب و کار از نقطه صفر سخت ترین کارهاست اما شما برای سرمایه گذاری از همین طریق راه دیگری نیز پیش روی خود دارید که هم از ریسک پایینتری برخوردار است و هم مزایای بسیاری را به همراه دارد و آن خرید یک شرکت یا کسب و کار در اسپانیا می‌باشد. یک راه عالی برای وارد شدن به دنیای تجارت به شرط آنکه دقت لازم را داشته باشید و از مسیر درست آن وارد شوید. ما در این مقاله ضمن معرفی بازارهای موفق در اسپانیا، مواردی را که باید مد نظر قرار داده و پیگیری کنید را در اختیار شما گذارده ایم.

سرمایه گذاری در اسپانیا

موقعیت جغرافیایی اسپانیا

این کشور در شبه‌جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد. سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است.پایتخت آن مادرید و به جز خاک اصلی خود، دارای قلمروهای دیگر نیز می‌باشد. به عنوان مثال می‌توان به جزایر قناری در سواحل آفریقایی اقیانوس اطلس، چند شهر خودمختار مانند ملیلیه و چندین جزیره مسکونی و غیرمسکونی، نظیر آلبوران، شافاریناس، آلوزماس و ولز دلا گومرا اشاره کرد.

اسپانیا با مساحت ۵۰۵۹۹۲ کیلومتر مربع، دومین کشور بزرگ اروپای غربی و پنجمین کشور بزرگ اروپاست و نزدیک به 47 میلیون نفر جمعیت دارد.

بازار تجاری اسپانیا

شکی نیست که بازار تجاری اسپانیا در حال رونق است. اسپانیا با تولید ناخالص داخلی 1.4 تریلیون دلاری، اکنون چهارمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا است. اقتصاد اسپانیا در سال 2021 نرخ رشد 5.1 درصدی را ثبت کرد که یک بازگشت بزرگ از کاهش 11 درصدی در سال 2020 است. اگر قصد خرید یک شرکت در بارسلونا را دارید، با اطمینان تصمیم خود را ادامه دهید زیرا آمار نشان می‌دهد که بازار تجاری اسپانیا تا سال 2023 با نرخ 3.3 درصد رشد خواهد کرد. دو بخش که در اسپانیا عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند گردشگری و املاک و مستغلات هستند. بنابراین بهتر است در یکی از این دو بخش سرمایه گذاری کنید.

مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا

بازار گردشگری اسپانیا

اگر فکر می‌کنید که بخش گردشگری در اسپانیا با همه‌گیری کرونا از بین رفته است، سخت در اشتباهید. بازار گردشگری اسپانیا هنوز قوی است و در حال حاضر 88 درصد از میزان قبل از همه گیری خود رشد کرده است.

در سال 2022، اسپانیا پس از کشورهایی مانند مکزیک و یونان، چهارمین مقصد محبوب برای گردشگران است. گردشگران عاشق تفریح ​​در تنریف، مایورکا و ایبیزا هستند؛ به همین دلیل است که این مناطق با تعداد بازدیدکنندگان زیادی از سراسر جهان روبروست. لذا بخش گردشگری به یک سرمایه گذاری مطمئن در اسپانیا تبدیل شده است. بنابراین می توانید یک رستوران یا هتل بخرید و مطمئن باشید که در سال های آینده درآمدزایی خوبی خواهد داشت. خرید شرکتی که در این بخش فعالیت می کند به شما فرصتی می دهد تا وارد بازاری با پتانسیل رشد فوق العاده شوید.

بازار املاک اسپانیا

اگر به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن تر هستید، بخش املاک و مستغلات اسپانیا جایی است که باید سرمایه گذاری کنید. چرا که با عملکرد فوق‌العاده‌ای که داشته ، انتظار می‌رود رشد بیشتری نیز داشته باشد. به عنوان مثال، در ابتدای سال معاملات ملک با 24 درصد افزایش به 53623 رسید. و این به دلیل افزایش تقاضای خرید ملک در اسپانیا از سراسر جهان و همچنین بومیهای اسپانیا به جهت رشد اقتصاد این کشور می‌باشد. با توجه به افزایش روزافزون افرادی که مایل به خرید ملک در اسپانیا هستند، مطمئناً شرکت شما در سال های آینده عملکرد خوبی خواهد داشت.

بازار املاک در کشور اسپانیا

کسب و کارهای جایگزین برای بررسی در اسپانیا

املاک و گردشگری تنها بخش هایی نیستند که می توانید هنگام خرید یک شرکت اسپانیایی در آنها سرمایه گذاری کنید. اگر به دنبال چیز متفاوتی هستید، در اینجا چند کسب و کار دیگر وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید:

  • شرکت های بازیافت
  • شرکت های تحویل غذا
  • فناوری و اینترنت
  • انرژی
  • خرده فروشی
  • ساخت
  • خدمات مالی و حقوقی

مزایای خرید کسب و کار در اسپانیا

مسلماً بزرگترین مزیت خرید یک کسب و کار موجود در اسپانیا این است که بسیاری از مجوزها، قراردادهای کاری و غیره فقط به دلیل تغییر مالکیت منقضی نمی شود و مستقیماً به مالک یا هلدینگ شرکت جدید واگذار می شود.

یکی دیگر از مزایای مهم خرید یک کسب و کار موجود این است که شما به تیمی از کارمندانی دسترسی خواهید داشت که از قبل با فرهنگ و عملیات شرکت آشنا هستند. این می تواند یک صرفه جویی بزرگ در زمان باشد، زیرا مجبور نیستید آنها را از ابتدا آموزش دهید.

ناگفته نماند، خرید یک کسب و کار اغلب به عنوان یک سرمایه گذاری کم خطرتر از شروع یک کسب و کار از صفر تلقی می شود. شما می توانید سوابق مالی و عملکرد شرکت را در یک دوره زمانی قبل از انجام تعهد مشاهده کنید.

و اگر زندگی اسپانیایی چیزی است که به دنبال آن هستید، خرید یک کسب و کار راهی عالی برای غوطه‌ور شدن در فرهنگ و ایجاد ارتباطات طولانی مدت است. از آنجایی که اکنون یک پروژه بلندمدت برای رشد کسب و کار تازه خریداری شده خود خواهید داشت، احتمالاً پیوندهای نزدیک تری با مردم محلی ایجاد خواهید کرد. و قبل از اینکه متوجه شوید، مانند یک بومی اسپانیایی صحبت خواهید کرد.

خرید کسب و کار در اسپانیا

ملزومات خرید یک کسب و کار

مهم نیست در کدام بخش تصمیم به سرمایه گذاری دارید، باید اطمینان حاصل کنید که فرآیند خرید را به درستی انجام می دهید. شما به یک وکیل باتجربه و یک حسابدار خبره برای موارد زیر احتیاج دارید:

  • شما به یک حسابدار یا کارشناس برای بررسی وضعیت مالی کسب و کار در سه سال گذشته یا بیشتر نیاز دارید برای آنکه مطمئن شوید که کسب و کار مورد نظر دارای ارزش است.
  • به دنبال مشاوره حقوقی حرفه ای در مورد ساختار کسب و کار خود باشید، به عنوان مثال، آیا شما یک تاجر انحصاری، شریک و غیره خواهید بود؟ شما باید سطح مسئولیتی که با آن کار خواهید کرد را بدانید.
  • موقعیت مالیاتی خود را به دقت در نظر بگیرید. اگر مقیم اسپانیا هستید، برای تمام دارایی های خود مشمول مالیات در اسپانیا نیز خواهید بود.
  • باید دریابید که چرا مالک موجود قصد فروش کسب و کار خود را دارد. این می‌تواند مستقیماً به کمبود گردش مالی و درآمد مرتبط باشد.

سرمایه گذاری در کشور اسپانیا

سخن پایانی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا

سرمایه گذاری در اسپانیا خواه از نوع خرید ملک باشد و یا ثبت شرکت، به هر حال بهترین گزینه است که میتوان از آن برای مهاجرت فوری به اسپانیا و اخذ ویزا و اجازه اقامت بدون نیاز به داشتن مدرک زبان استفاده کرد. کسانیکه مایلند از این طریق و بدون محدودیت سفر خود را آغاز کنند پیشنهاد ما در گروه مهاجرتی آوید بررسی دیگر کشورهای اروپایی است که امکان مهاجرت فوری را به سرمایه گذاران میدهد. ما در سایت خود مقالات مفیدی در خصوص مهاجرت سرمایه گذاری به مالت، مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال در کنار مهاجرت سرمایه گذاری به اسپانیا فراهم نموده ایم که با مطالعه و مقایسه آنها می‌توانید مقصد محبوب خود را انتخاب کنید (البته اگر قصد مهاجرت از طریق تحصیل دارید، می‌توانید به صفحه مهاجرت تحصیلی رفته و مطالب مفیدی در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشور های مختلف مطالعه نمایید).

حال اگر قصد مهاجرت دارید، کافیست با پر کردن فرم ارزیابی رایگان، از امکان مهاجرت به کشور اسپانیا آگاه شوید. در ضمن با رزرو وقت مشاوره می‌توانید بصورت تخصصی در این خصوص اطلاعات کسب نموده و برای مهاجرتی مطمین، آماده شوید. اگر سوالی دارید کافیست با ما تماس بگیرید.

5 2 رای
امتیاز مطلب
عضویت در خبرنامه
مرا آگاه کن
guest
0 دیدگاه
بازخورد درونی
نمایش تمام دیدگاه ها