Search

کار دانشجویی در کشور مجارستان

دوران دانشجویی به عنوان یکی از بهترین دوران زندگی هر فردی، تاثیر بسیار زیادی در زندگی آتی وی دارد. از این رو هر انسانی در تلاش است تا با انتخاب درست رشته و محل تحصیل خود، بهترین ها را برای خود به ارمغان بیاورد. محل تحصیل برای دانشجویان، فقط به دانشگاه های کشور خودشان خلاصه نمی‌شود. در این میان افرادی هستند که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور خود را دارند. از این طریق میتوان، هم در دانشگاه های معتبر دنیا تحصیل نمود و هم زندگی را در آن کشور ادامه داد. به همین دلیل مهاجرت از طریق تحصیل، یکی از روش های پر مخاطب مهاجرتی به شمار می آید. همانطور که میدانید، یکی از ملزومات تحصیل، توانایی تامین مخارج زندگی در طول دوران تحصیل می‌باشد. ما در این مقاله به موضوع کار دانشجویی در کشور مجارستان پرداخته و به سوالات اساسی شما پاسخ می‌دهیم. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به مجارستان را دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مقاله

مقدمه

قبل از هر چیزی خوب است بدانید که کشور مجارستان از لحاظ هزینه های تحصیل و زندگی، جزو ارزان ترین کشورهای اروپایی می باشد. از این رو سالانه تعداد زیادی از افراد به این کشور مهاجرت می کنند. شما می توانید برای کسب اطلاعات کامل در مورد شرایط اقتصادی کشور مجارستان، به مقاله اقتصاد کشور مجارستان مراجعه نمایید. وجود دانشگاه های معتبر، آب و هوای پاک، سرزمین سرسبز، جاذبه های گردشگری فراوان، کاریابی آسان و هزینه زندگی پایین باعث شده است که کشور مجارستان با مساحتی به اندازه استان سمنان ایران، پذیرای تعداد زیادی از مهاجرین و توریست ها باشد. از این رو اگر قصد مهاجرت به کشوری را دارید، ما به شما مهاجرت به کشور مجارستان را پیشنهاد می کنیم. در این مسیر، موسسه آوید در تمامی مراحل اخذ پذیرش تا دریافت اقامت، در کنار شما خواهد بود.

کار دانشجویی در مجارستان

یافتن کار دانشجویی در کشور مجارستان

آیا شما هم به یافتن کار دانشجویی در کشور مجارستان فکر میکنید؟

ممکن است شما نیز بخواهید برای تامین مخارج زندگی و تحصیل خود، کار پاره وقت داشته باشید. شما می توانید در طول تعطیلات تابستانی و یا در هنگام تحصیل بصورت پاره وقت، کار داشته باشید. این کار می تواند هم کمک هزینه ای برای دوران تحصیل شما باشد و هم می تواند، تجربیات ارزشمندی را به شما بدهد. برای فردی که از ایران به مجارستان مهاجرت می کند، میزان 24 ساعت در هفته، حداکثر میزانیست که می تواند مشغول به کار باشد. با این میزان کار در حین تحصیل، شما می توانید، عمده هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهید. اگر شما می خواهید اطلاعات کاملی از هزینه های تحصیل در کشور مجارستان کسب نمایید، ما به شما مطالعه مقاله هزینه تحصیل در مجارستان را پیشنهاد می‌کنیم.

دلایل یافتن کار دانشجویی در کشور مجارستان

در مطالب بالا، دلایلی را برای کار در هنگام تحصیل، برشمردیم. از این رو در این بخش بطور متمرکز دلایل یافتن کار دانشجویی در کشور مجارستان را شرح می‌دهیم.

1.     اولین و اصلی ترین دلیل کار کردن در طول تحصیل بخصوص برای افرادی که به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند، تامین هزینه های زندگی می باشد. با کار کردن بصورت پاره وقت در کشور مجارستان، عمده هزینه های تحصیل شما، پوشش داده میشود.

2.     دلیل دیگری که برای کار کردن حین تحصیل میتوان ذکر کرد، کسب تجربیات ارزشمند کاری می باشد. از این رو دانشجویانی که در حین تحصیل، مشغول به کار می باشند، عموما بعد از اتمام تحصیل، دغدغه ای برای یافتن کار نخواهند داشت.

3.     یکی از ویژگی هایی که کشور مجارستان را در زمینه یافتن کار دانشجویی نسبت به بسیاری از کشورها متمایز میکند، وجود تعداد زیاد کارفرمایانیست که ساعات و شرایط کاری انعطاف پذیر دارند. به همین جهت شما می‌توانید به راحتی، کار پاره وقتی به میزان 4 تا 6 ساعت در روز پیدا نمایید.

بعد از آگاهی از دلایل یافتن کار دانشجویی در کشور مجارستان، ممکن است یک سوال برای شما پیش بیاید.

کار دانشجویی در کشور مجارستان را از کجا پیدا کنیم؟

جواب این سوال، بسیار ساده است: «دفاتر مشاغل». اکثر موسسات آموزش عالی در کشور مجارستان، دفاتر شغلی مخصوص به خود را دارند. در این دفاتر، دانشجویان می توانند در مورد مشاغل موجود، اطلاعات کاملی کسب نمایند. این دفاتر، فرصت های شغلی را از طریق پایگاه داده ها (دیتابیس ها) پیدا کرده و با توجه به برنامه های درسی شما، مشاغل مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهند. از این رو یافتن کار دانشجویی در کشور مجارستان، بسیار راحت خواهد بود. کافیست در دانشگاه خود، به دفاتر مشاغل مراجعه نموده تا مناسب ترین کارهای پاره وقت را با توجه به ساعات آزاد شما، به شما معرفی نمایند.

کار دانشجویی در مجارستان

اصلی ترین کارهای دانشجویی در کشور مجارستان چیست؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که «اصلی ترین کارهای دانشجویی در کشور مجارستان چیست؟» در جواب این پرسش باید گفت که اکثر دانشجویانی که در این کشور مشغول به تحصیل می باشند، معمولا با شرکت های خدماتی همکاری می‌کنند. از جمله آنها می توان به رستوران ها، هتل ها، کافه ها، سوپر مارکت ها، شرکت های گردشگری و ... اشاره نمود. شما می‌بایست یک رزومه جذاب و با جزئیات کامل در مورد تجربیات کاری خود و همچنین کارهایی که توانایی انجام آن را دارید، بنویسید. همچنین دانش اولیه از زبان مجارستانی، یک آیتم بسیار موثر خواهد بود. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شما می‌توانید ماهانه بین 500 تا 800 یورو (در برخی مشاغل، حتی بیشتر از این میزان) کسب درآمد نمایید. این میزان درآمد می تواند، بخش عظیمی از هزینه های زندگی شما را پوشش دهد.

چند نکته برای یافتن کار دانشجویی در کشور مجارستان

در مطالب بالا، اصلی ترین راه های یافتن شغل پاره وقت را، ذکر کردیم. اما مراجعه به دفاتر مشاغل، تنها راه یافتن کار پاره وقت در مجارستان نمی باشد. در زیر، به نکاتی که برای یافتن کار دانشجویی در این کشور لازم دارید، خواهیم  پرداخت.

1.     ایجاد یک اکانت لینکدین: کارفرمایان در مجارستان از لینکدین به عنوان ابزاری قدرتمند برای بررسی مشخصات کارجویان بهره میبرند. آنها در بین رزومه کارجویان مختلف برای یافتن فرد مورد نظر، به جستجو می‌پردازند. از این رو لازم است تا هر فردی که به دنبال کار می‌گردد، در ابتدا یک اکانت لینکدین ساخته و رزومه خود را در آن وارد نماید. باید دقت کنید که رزومه شما همیشه در حال به‌روزرسانی بوده و تجربیات جدید خود را همواره به آن اضافه نمایید. همچنین خوب است بدانید که داشتن تجربه مرتبط برای کارفرمایان، خیلی حائز اهمیت نیست؛ زیرا اکثر دانشجویان بدنبال یافتن اولین شغل خود می باشند.

2.     نوشتن رزومه کامل: یکی از عوامل اصلی و مهم در یافتن کار، داشتن رزومه جذاب و کامل می باشد. باید رزومه شما بطوری نوشته شده باشد که برای خوانندگان آن، جذابیت ایجاد کند. ممکن است که تجربیات کاری فراوانی نداشته باشید، ولی با نگارش و طراحی جذاب رزومه، می‌توانید به راحتی شغلی مناسب برای خود پیدا نمایید.

3.     شغل مناسب به خود را انتخاب نمایید: به دنبال مشاغلی باشید که با مهارت های شما مطابقت دارد. هدف را فقط یافتن یک شغل قرار ندهید؛ زیرا با این هدف، وقت و انرژی خود را صرف کاری که در آن مهارت یا علاقه ندارید، نموده اید. در نهایت هم به نتیجه مطلوب نخواهید رسید. حتما زمان مطالعه خود را در انتخاب شغل در نظر بگیرید. اگر شغلی که میابید با زمانی که می‌خواهید تحصیل یا مطالعه نمایید در تداخل باشد، باعث لطمه خوردن به نمرات شما میشود. فراموش نکنید که نمرات شما، باعث ادامه اقامت شما در مجارستان خواهد بود.

4.     ذهن باز داشته باشید: فقط خودتان را محدود به نوع خاصی از کار نکنید. حتما با ذهن باز به دنبال کار باشید. اگر شغلی باعث از بین رفتن تمرکز ذهنی و آرامش شما میشود، شغل مناسبی برای شما نیست. با ذهن باز به دنبال بهترین شغل برای خود باشید. 

یافتن کار دانشجویی در مجارستان

یافتن کار در حین تحصیل برای بعد از فارغ التحصیلی

یکی از دغدغه های افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند، نحوه دریافت اقامت در کشور مذکور می‌باشد. همانطور که میدانید، وقتی شما ویزای تحصیلی دریافت میکنید، فقط می‌توانید در طول دوران تحصیل در کشور مورد نظر اقامت داشته باشید. بعد از این دوران، شما میبایست به کشور خود بازگردید. یکی از فرصت های فوق العاده و خاصی که کشور مجارستان در اختیار دانشجویان بین المللی قرار میدهد، ارائه مجوز "تحصیل به کار" می‌باشد. این مجوز به شما این امکان را میدهد که تا حداکثر 9 ماه پس از فارغ التحصیلی، در کشور مجارستان بمانید. این میزان، زمان زیادیست برای یافتن یک شغل و یا ایجاد یک شغل. پس از یافتن شغل در این کشور، نوع ویزای شما به ویزای کاری تبدیل شده و می توانید در این کشور اقامت داشته باشید.

تنها نکته ای که می بایست در این خصوص مورد توجه قرار دهید این است که شما حداکثر میبایست درخواست دریافت این مجوز را حداکثر تا 15 روز قبل از اتمام مجوز اقامت دانشجویی خود، تحویل دهید.

کار دانشجویی در کشور مجارستان - نتیجه گیری

کشور مجارستان به عنوان کشوری ارزان از لحاظ هزینه های زندگی و تحصیل و همچنین به دلیل وجود دانشگاه های معتبر، همواره یکی از مقاصد مهاجرتی برای دانشجویان بوده است. دفاتر مشاغل در دانشگاه ها و موسساتی که در آن مشغول به تحصیل خواهید شد، بهترین فضا برای یافتن بهترین شغل های پاره وقت در حین تحصیل می‌باشد. ایجاد اکانت لینکدین، نوشتن رزومه ای کامل و بروز آوری آن، داشتن ذهن باز و محدود نکردن خود به مشاغلی خاص، به شما در زمینه یافتن شغل پاره وقت، کمک خواهد نمود. کشور مجارستان به دلیل ارائه مجوز "تحصیل به کار" به شما این امکان را میدهد تا 9 ماه بعد از پایان تحصیل، همچنان در این کشور اقامت داشته و در جستجوی شغل باشید.

با توجه به تمام موارد ذکر شده، حتما کشور مجارستان در اولویت های شما قرار خواهد گرفت. میتوان گفت این کشور تقریبا تمام آیتم های خوب برای یک دانشجو را، دارا می‌باشد. پس اگر قصد مهاجرت دارید، ما به شما مهاجرت تحصیلی به کشور مجارستان را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین شما می توانید با خواندن مقالات فرهنگ و هنر کشور مجارستان و همچنین آب و هوای کشور مجارستان، اطلاعات کاملی از این کشور، کسب نمایید. گروه مهاجرتی آوید در تمام مراحل مهاجرت، در کنار شما خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت به مجارستان را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید در کشوری با آب و هوای بسیار عالی و سرشار از جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت های فراوان شغلی، اقامت داشته باشید، موسسه آوید به شما مهاجرت از طریق تحصیل به مجارستان را پیشنهاد می‌دهد. کافیست از طریق فرم ارزیابی رایگان، شرایط خود را مورد ارزیابی قرار داده تا از امکان مهاجرت خود به این کشور، آگاهی یابید. همچنین شما می توانید با رزرو وقت مشاوره، بصورت کاملا تخصصی و کامل از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع یافته و مراحل اخذ پذیرش را شروع نمایید. گروه مهاجرتی آوید با تجربه درخشان خود در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.